Originally posted by VolvoTDi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kolmossarjan bensa vai dieselkone?
Collapse
X
-
Originally posted by Hanza View PostAika harva mopopoika uskaltaa normaaliliikenteessä ajaa sellasia kaarrenopeuksia joihin autolla pääsee, että polvi maassa mennään.
Originally posted by b mutteri kasa View PostItsellä matka-ajossa muutamilla ohituksilla keskikulutus 7,6L/100 km
Talvisessa seka-ajossa nopeudet 40-80 kmh on keskikulutus 9,5L/100 km luokkaa
Bensaa menee mitä enemmän painaa kaasupoljinta ja kaikki mitä tankkiin on kaatanut on aina mennyt!
Itse en ymmärrä diesel koneisen auton omistamisen paremmuutta/taludellisuutta Suomessa.Itselle se ei avautunut vaikka omistin E60 530D:n Löpöä meni 7-9 keskikulutuksella ja tarpeen tultaessa,sillä ei päässyt mihinkään...ei edes auttanut "käytännön suorituskyky" eikä "mahtava alavääntö" asiaan.
Onneksi bemari tuo uudet mallisarjat bensa turbokoneilla,niin loppuu tämä diesel "hypetys" kun voidaan verrata bensa turbo vs. diesel turbo
Ja kyllähän ne dieselvehkeet kehittyy myös, ero vaan kutistuu bensa vs diesel. Kohta tulee varmaan autoihin lisää akkuja tai rivistö kilofaradin konkkia...
Originally posted by Tommix View PostMatkana 300 km aika 1,5 h = keskinopeus 200 km/h
Originally posted by MajorDrake View PostTähän on muuten tekemistä jo Sakemaanian baanoillakin.
Joskus kun oikeasti on ollut kiire, 535d:llä olen päässyt pitkällä matkalla (480 km) johonkin 167 km/h keskinopeuteen.
Ja käytännössä kokoajan mittarissa oli vähintään 220 kun baana oli vapaa.
Mut jos kuitenkin pysyttäis aiheessa ja ihmiset vois kertoa vaikka niitä kulutuksia bensa/diesel niin ihmisten on helpompi vertailla?
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostAjautui tuntemattomasta syystä pimeällä tienpätkällä pusikkoon?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
täälä on paljon juttua että bensa vai diesel,itsekkin juuri saman kysymyksen edessä painiskelen kun tuo luotettavuus on kuitenkin perhelliselle jolla vain yksi auto niin se pääasia kumminkin,täytyy auton lähteä aamulla käyntiin jotta päästään töihin ja penska hoitoon.
mikäs malli se e90/e91 nyt sitten olisi se luotettavin peli.vaihtoehdot taitavat olla 318d-330d tai 318i-325i?
kaikki info näistä kiinnostaaex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Edelleen lopullinen päätös tekemättä... Oliskos raadilla jotain sanottavaa noista koneista, jos yrittäisi jotenkin asetella rinnakkain nelosta ja kutosta? Tuossa 320 houkuttelee pieni kulutus, 325/330 taas tehokkuus. Onko luotettavuudessa sanottavaa eroa vai puhutaanko vain yksilöiden välisistä eroista?
Entä onko vitossarjan kärryissä (e61) jotain konemalleja joita pitäisi vältellä, jos jostain syystä sellaiseen päätyisikin...?
Comment
-
-
Originally posted by .:Dam:. View Post120d:llä sai mutkatiellä vilkutella valoja 600 CRB:lle kun jäi kuhnimaan...
Pahin kulutus mitä 120d:lle sain oli 7.4, Turku - Kouvola abt 1h32 min...
Melko korkealentoista paskaa...
Tulee tosta ekasta heti mieleen amis aikainen kaveri joka 1200s ladalla jätti 325i e30 bemun kuulemma kisassa. Kun kyseltiin tarkemmin, oli hän ohittanut 50 alueella taajamassa edessä ajaneen 325i bemun ja siitä tehnyt johtopäätöksen, että lada jätti bemun..
Tota keskinopeus juttua ei jaksa edes kommentoida, kun se on jo niin puhdasta paskaa. Josta huomaa, ettei kaverilla ole mitään hajua todellisuudesta. Veditkö muuten kehä 1 vai kolmosen kautta?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jpirkkal View PostTuossa 320 houkuttelee pieni kulutus, 325/330 taas tehokkuus.
Comment
-
-
Originally posted by .:Dam:. View PostPaljon vuodessa tulee kilometrejä? Kulutus nyt ei ihan hirveältä kuulosta. Tuon tarpeen vaatiessa asian melkeen ymmärränkin...
Autoissa ei ole mitään ymmärrettävää,tunne pohjalta näitä ostellaan ja vaihdellaan.Itsellä ei ole ikinä,ei IKINÄ ollut auton polttoaineen kulutus kriteerinä kun autoa olen ostanut.Last edited by b mutteri kasa; 30-01-2012, 16:41.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOT.
Melko korkealentoista paskaa...
Tulee tosta ekasta heti mieleen amis aikainen kaveri joka 1200s ladalla jätti 325i e30 bemun kuulemma kisassa. Kun kyseltiin tarkemmin, oli hän ohittanut 50 alueella taajamassa edessä ajaneen 325i bemun ja siitä tehnyt johtopäätöksen, että lada jätti bemun..
Originally posted by jannmann View PostTota keskinopeus juttua ei jaksa edes kommentoida, kun se on jo niin puhdasta paskaa. Josta huomaa, ettei kaverilla ole mitään hajua todellisuudesta. Veditkö muuten kehä 1 vai kolmosen kautta?
Yllättäen väeltä meni koko pointti ohi, dieselautollakin pääsee kohtuu nopeudella liikkumaan eikä kulutus silti pomppaa niin hirveän korkeaksi. Siltikään, en ole vieläkään varma pitäiskö seuraavaks autoks ostaa bensa vai diesel. Dieselin tuoma säästö olis jotain tonnin luokkaa / vuosi joten ei järin paljoa enää nykyään...
Originally posted by jpirkkal View PostEdelleen lopullinen päätös tekemättä... Oliskos raadilla jotain sanottavaa noista koneista, jos yrittäisi jotenkin asetella rinnakkain nelosta ja kutosta? Tuossa 320 houkuttelee pieni kulutus, 325/330 taas tehokkuus. Onko luotettavuudessa sanottavaa eroa vai puhutaanko vain yksilöiden välisistä eroista?
Entä onko vitossarjan kärryissä (e61) jotain konemalleja joita pitäisi vältellä, jos jostain syystä sellaiseen päätyisikin...?
Comment
-
-
Niin ja nämä harvinaiset jakopää viathan koskee vain 130kw koneella olevia eli N-sarjan dieseleitä. Ja onhan noissa uusimmissa bensa koneissakin aika paljon vikoja.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Kokemuksia tuosta uudemmasta E46 320d:ssä käytettävästä 150hp moottorista? Ainakin kulutuslukemat näyttävät kivalta, ja kun ohjelmoimalla saisi ihan kivasti "potkuakin" :think Mikä noissa on "heikko kohta" ? Yksilössä jota olen katsellut on ainakin turbo vaihdettu... Millainen tuo moottori on arkiajossa kaupungissa ja maantiellä?Last edited by rizzo; 30-01-2012, 17:43.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostKokemuksia tuosta uudemmasta E46 320d:ssä käytettävästä 150hp moottorista? Ainakin kulutuslukemat näyttävät kivalta, ja kun ohjelmoimalla saisi ihan kivasti lukemiakin :think Mikä noissa on "heikko kohta" ? Yksilössä jota olen katsellut on ainakin turbo vaihdettu... Millainen tuo moottori on arkiajossa kaupungissa ja maantiellä?
ja itse en aja hirveän taloudellisesti, näin talvella tulee leikittyä aika paljon ja maantiellä harvoin jaksaa ajaa kenenkään perässä
maantiellä nätisti ajamalla alle 5l kulutus
nyt talvella kun ajeli kaksi viikkoa peräkärry perässä lähes kokoajan niin 8,8 nousi keskikulutus.
ei tuolla vakionakaan jalkoihin jää liikenteessä, mutta itellä menee keväällä kyllä lastutukseen, koska ei sitä tehoa koskaan liikaa ole
6v manuaalilaatikko itellä, kaupungissa jos aivan pahimpaan ruuhka-aikaan on liikenteessä niin saa ykköstä ja kakkosta vaihdella turhan usein, tosin tämänkin voi välttää jos jättää enempi väliä edelläajavaan mutta yritä sitä nyt helsingissä tehdä, kun heti tulee tööttiä takaata
maantiellä ja motarillakaan ei tarvitse konetta huudattaa kun tarjoaa 100km/h jälkeen kutosta pesään niin kierrokset 2000
itellä ei ole kuin termari antautunut ja pakoputken yksi kannatin kumi 7kk aikana. muuten sitten ennakoivaa huoltoa : vesipumppu ja egr-termarin vaihdoin samalla termarin kanssa ja imusarjan läpät poistatin ja siinä samalla hehkut vaihdettiin.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by jpirkkal View PostEntä onko vitossarjan kärryissä (e61) jotain konemalleja joita pitäisi vältellä, jos jostain syystä sellaiseen päätyisikin...?
Eli 130 hp 2.0 dieselit.
Mullahan olis jyvässeudulla muutama E61:stä kaupan ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostOurrait kiitos väiskille infosta Mua vaan vielä kiinnostelee näiden ne pahimmat "tyyppiviat", tai kalleimmat. Onko turbo se "pahin"?
320d 02-> hakusessa, tosin voi olla että löytyy helmi E39 530D niin joutuu semmoseen "tyytymään"
ja ei taida olla ilmaisia nuo korkeapainepumput tai mitä tässä nyt sitten onkaan, mennyt sekaisin ku selaillut myös 530D "tyyppivikoja" kun oli sellainen myös hakusessa kun dieseliin siirryin, niin en muista mitä oli missäkin
itellä meni just autoliikkeen "puolenvuoden takuu" umpeen, joten innolla odotan mikä paikka antautuu nyt ensimmäisenä- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Comment