Mistäköhän johtuu että M40 naputtaa kylmänä aika kovastikin noin 30sek-1min ajan?Naputus kuuluu selvästi venttiilikoneistosta...Onko jollain ollu samoja ongelmia ja onko saanut vian selville/korjattua?Olen kuullut kyllä myös muidenkin bemarien naputtavan käyntiin lähdön jälkeen ihan samalla lailla vähän aikaa (varmaankin M40 moottorisia :roll: ),että onko tämä sitten ominaisuus vai vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 Kylmänä kova naputus?
Collapse
X
-
Yhden tutun 316:ssa oli samaa vikaa että kylmänä rapisi aikalailla ennenkun alkoi käydä siististi. se oli ottanut nokan ja nostimet irti koneesta ja putsannut nostimet ym. kun oli olleet aika mömmöiset niin oli lakannut että ei aina tartte uusia mutta järkeväähän se on jos on vähänkin kulunut.. Mazdassa auttoi kun teki forte käsittelyn kun siinnäkin rallatti aina kylmänä joku venttiili.-Taito korvaa puuttuvan tehon-
Comment
-
-
Tulikin muuten mieleen että voiko öljy vaikuttaa tuohon nakutukseen,kun heti auton oston jälkeen öljyt vaihdoin,ja mielestäni ei nakuttanut ennen öljyn vaihtoa,varma en ole että nakuttiko ennen öljynvaihtoa kun en montaa kertaa kylmänä käynnistellyt,muuta kuin kerran tai pari ja sillon ei nakuttanut.
Comment
-
-
1. Öljyn laatu tulee olla valmistajan ilmoittamassa toleranssissa.
2. Jos tulee kansiremppa (M40~250tkm), vaihdetaan kaikki toisiinsa laahaavat osat yhtäaikaa."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by bmw harrastelijaLaitappas tehtaan suosittelemaa öljyä, ite ajelin "ale" öljyillä n.300km ja sitte sitä nakutusta ei viittiny enää kuunnella....Siis täysin hävisi öljyn vaihdolla...
Comment
-
Comment