Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte Motor Flush käsittely BMW 325i M50 VANOS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #16
    Originally posted by Jape
    Kymmenen prossaa öljymäärästä eli jos öljyä on 4.5l (M50B20 koneen öljymäärästä ei tietoa) niin 4.5 desiä maksimissaan. Käsittääkseni se on sama mistä reiästä sen kaataa koneeseen kunhan sekoittuu moottoriöljyn kanssa. Tyhjennyspropusta kaataminen ilman, että öljyt tulee ulos on tosin varsin haastavaa, joten taitaa olla se venttiilikopan reikä helpoin :(b)

    Ei kai tuon aineen köytöllä ole merkitystä sillä, että onko auto manuaali vaiko automaatti. Eihän sillä ole mitään tekemistä laatikon kanssa.
    kiitos.joo voi olla tosta tyhjennyspropunkautta aika puljaaminen :lol:

    mä tarviin aina aika tarkat ohjeet kun en viitsi koskaan lähtee arvaileen miten homma tehdään kun on joskus tullut ikäviä seurauksia

    voisiko joku pistää tarkat ohjeet miten toi tehdään, voi olla muillekkin hyötyä
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • dre
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1805
      • Heinävesi

      #17
      oman auton (e36 320i) öljytilavuus muistaakseni 6,7l.
      Sano että yks purkki (4dl) riittää kun käyttää konetta vähän pidempään.
      Itse kaadoin tökötin öljytilaan, starttasin auton, kävin 7-10min välein pitämässä kierroksia noin 2tonnissa ja 40 minuutin jälkein sammutin auton, vaihdoin öljyt ja suodattimen.
      Sen jälkeen meno voi jatkua..
      Oliko selvät ohjeet :?: :|

      Comment

      • sheme
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 344
        • ESPOO/THAILAND

        #18
        http://www.forte-nwe.com/index-f.HTML -tuolta löytyy lisätietoja aineesta!
        MB 300E
        Fiat Panda -isolohko:think

        EX - AUDI COUPE
        EX - 750iA E32
        EX - AUDI
        EX - MB 500 SEC (C140)
        EX - Mini Leyland -78
        EX - Mini -74
        EX - 540 E39
        EX - M3 E36
        EX - 528I E39
        EX - 518/535 E34

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #19
          Moekka,

          Vaikuttaa siltä että ihan höpöhöpö aineesta, "vain TV shit:istä", ei ole kysymys. Käyttäähän sitä hyvin monet merkkikorjaamotkin, ainakin kun auto fiksataan myyntikuntoon (= saadaan käymään nätimmin).

          Jos autossa on ZF4HP22:n atimaattilaatikko, epäröisin kyllä voimakkaasti ennenkuin moiseen operaatioon alkaisin. Se kun ei pidä tyhjäkäynnistä, varsinkaan noin pitkästä ajasta (= useampi kymmenen minuuttia!). Kone saattaa kehrätä kuin kissa, vieläkö sillä pääsisi vielä liikkeelle. Manuaalivaihteisen osalta en epäröisi vähääkään.

          Mitä käyttöohjeissa sanotaan, onko automaattivaihteisille jokin muu suositus kuin manuaalille?

          t: Timo

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15232
            • Ajamisen Iloa

            #20
            Originally posted by tihuovin
            Moekka,

            Vaikuttaa siltä että ihan höpöhöpö aineesta, "vain TV shit:istä", ei ole kysymys. Käyttäähän sitä hyvin monet merkkikorjaamotkin, ainakin kun auto fiksataan myyntikuntoon (= saadaan käymään nätimmin).

            Jos autossa on ZF4HP22:n atimaattilaatikko, epäröisin kyllä voimakkaasti ennenkuin moiseen operaatioon alkaisin. Se kun ei pidä tyhjäkäynnistä, varsinkaan noin pitkästä ajasta (= useampi kymmenen minuuttia!). Kone saattaa kehrätä kuin kissa, vieläkö sillä pääsisi vielä liikkeelle. Manuaalivaihteisen osalta en epäröisi vähääkään.

            Mitä käyttöohjeissa sanotaan, onko automaattivaihteisille jokin muu suositus kuin manuaalille?

            t: Timo
            Olen ehkä tietämätön mutta miks ihmeessä näin?????
            Eikös se ole sama jos sitä konetta käyttää P:llä tai N:llä vaikka maailman tappiin. Sipä taitsi kai noilla mömmöillä voi ajaakin varovasti vaikka sen 40min ja vaihtaa sitten öljyt?
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #21
              En tiedä mitä Forten ohjeet sanovat, mutta tulipahan mieleen että automaatilla takapään voisi nostaa tukevasti pukeille siten, että pyörät saavat pyöriä vapaasti. Tietysti bemarin tapauksessa on katsottava,etteivät vetoakseleiden nivelet taitu liikaa.

              Tuo on nyt tuollainen nopea ajatelma aiheesta eikä välttämättä loppuun asti mietitty.

              Petteri

              Originally posted by tihuovin
              Moekka,

              Vaikuttaa siltä että ihan höpöhöpö aineesta, "vain TV shit:istä", ei ole kysymys. Käyttäähän sitä hyvin monet merkkikorjaamotkin, ainakin kun auto fiksataan myyntikuntoon (= saadaan käymään nätimmin).

              Jos autossa on ZF4HP22:n atimaattilaatikko, epäröisin kyllä voimakkaasti ennenkuin moiseen operaatioon alkaisin. Se kun ei pidä tyhjäkäynnistä, varsinkaan noin pitkästä ajasta (= useampi kymmenen minuuttia!). Kone saattaa kehrätä kuin kissa, vieläkö sillä pääsisi vielä liikkeelle. Manuaalivaihteisen osalta en epäröisi vähääkään.

              Mitä käyttöohjeissa sanotaan, onko automaattivaihteisille jokin muu suositus kuin manuaalille?

              t: Timo
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • JanneT
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 622
                • Espoo

                #22
                Ei saa ajaa missään tapauaksessa Forte-mömmöt sisällä :!: yli 2000rpm voi aiheuttaa moottorivaurioita, näin sanottiin huollossa.

                Tässä yksinkertaiset ohjeet:

                1. Kaada öljyntäyttö reiästä ainetta 10% öljytilavuudesta.
                2. Käytä moottoria korotettulla tyhjäkäynnillä, noin 1500rpm, 25-30min
                3. Laske öljyt pois
                4. Vaihda öljynsuodatin
                5. Vaihda uudet öljyt koneeseen

                Itse sain kierrokset pysymään 1500:ssa laittamalla ruuvarin ruiskun ja vaijerin väliin... 8)
                Power DZL

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #23
                  Originally posted by remotion
                  Olen ehkä tietämätön mutta miks ihmeessä näin?????
                  Eikös se ole sama jos sitä konetta käyttää P:llä tai N:llä vaikka maailman tappiin. Sipä taitsi kai noilla mömmöillä voi ajaakin varovasti vaikka sen 40min ja vaihtaa sitten öljyt?
                  ZF:n pojat vaan on vähä säätäny suunnitellessa ja toi aski tuppaa paineistamaa kytkinpakka A:n tyhjäkäynnillä ja sitten remontoidaanki automaagia...
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #24
                    Aivan Petteri, niinhän se pitää tehdä ZF:n tapauksessa. Peräpää ylös (tukevasti), vaihde pykälään (D) ja antaa siinä pyörien pyöriä itsekseen tyhjäkäynnillä.

                    Toisille tiedoksi: Tätä automaattivaihteisto keskustelua on käyty muiden otsikoiden alla. ZF4HP22 ei tykkää tyhjäkäynnillä käyttämisestä. Ei sitten yhtään, eikä varsinkaan pitempiä aikoja.

                    Sen murheenkryyni on kytkinpakka A:n akselin tiivisteet. Joko niin että tyhjäkäynnillä paine karkaa väärään suuntaan, paineistaa A pakan => alkaa luistamaan => kitkalevyt hioutuu. Tai sitten jos on laittanut epähuomiossa vaihteen pykälään (esim. D) ja sitten takaisin vapaalle (N tai P), kytkinpakan paineistus ei katoakaan välittömästi => jää luistamaan => kitkalevyt hioutuu.

                    Testatakin voi, jos autossa on ZF4HP22.
                    - Auto tasaiselle alustalle, auto käyntiin, vaihde D:lle ja sitten N:lle (ei siis P:lle). Jos auto "ryömii", sinulla on ongelma.
                    Toinen tilanne ilman että vaihdetta käytetään päällä
                    - Auto tasaiselle alustalle, auto käyntiin kun vaihde N:llä ja jätetään tyhjäkäynnille. Jos auto alkaa "ryömimään" jossain vaiheessa, sinulla on ongelma.

                    Käsittääkseni rattaiden ei pitäisi pyöriä vaikka peräpää olisi ilmassa (= pienempikin luistaminenkin riittää). Jos se sen tekee, kaikki turhan aikainen tyhjäkäyttäminen tahi edellä mainitut jutut aiheuttavat sen vielä nopeamman hajoamisen. Ainakaan tätä ZF tyyppiä ei saa käyttää maailman taappiin N tai P asennossa.

                    Timo

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      #25
                      Eli onko esim E36 325iA:n automaatti juuri tuollainen, vai mikä se on? :roll:
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Kim
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 151
                        • Uusimaa

                        #26
                        Onko kukaan kokeillut em. Forte-käsittelyä M20B25-koneeseen? Kokemuksia?
                        E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                        Comment

                        • vaviah
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 632
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by remotion
                          Eli onko esim E36 325iA:n automaatti juuri tuollainen, vai mikä se on? :roll:
                          325iA:n laatikko on käsittääkseni uudempi, elektronisesti ohjattu ja viisivaihteinen. Menee nyt jo vähän toiseen topiciin, mutta minuakin kyllä askarruttaa, koskevatko samat ongelmat myös noita uudempia laatikoita. Tätä taidettiin kysyä myös varsinaisessa "lootakeskustelussa", mutta kukaan ei vastannut. Onko jollain siis kokemuksia tämän uudemman laatikon kestävyydestä? Onko vielä samoja ongelmia? Itselläni oli edellinen omistaja ajanut 2,5 litraa vajailla öljyillä öljynjäähdyttimen vuotamisen vuoksi muutaman viikon. Ei se onneksi ainakaan pahemmin siitä nokkiinsa ottanut... Toki tuolloin vajailla meni vaihde pois päältä tyhjäkäynnillä.
                          X1 18d sDrive -18
                          320i GT xDrive -13
                          i3 BEV -13
                          X1 18dA xDrive -16
                          X5 3.0iA -00
                          320d Touring -00
                          528iA Touring -97
                          325 CiA -93
                          316i -94
                          316 -88

                          Comment

                          • Janne
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2002
                            • 389
                            • Turku

                            #28
                            Mistä kyseista ainetta kannattaisi ruveta etsimään?
                            _________

                            Comment

                            • JanneT
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 622
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Janne
                              Mistä kyseista ainetta kannattaisi ruveta etsimään?
                              Hyvin varustetuista varaosa- ja autotarvike liikkeistä pitäisi löytyä. Espoossa maksaa 25e 400ml purkki.
                              Power DZL

                              Comment

                              • dre
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1805
                                • Heinävesi

                                #30
                                Originally posted by JanneT
                                Originally posted by Janne
                                Mistä kyseista ainetta kannattaisi ruveta etsimään?
                                Hyvin varustetuista varaosa- ja autotarvike liikkeistä pitäisi löytyä. Espoossa maksaa 25e 400ml purkki.
                                Maksaa kai joka paikassa 25e purkki.
                                KL-varaosasta ainakin minä omani hain.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎