Huoltovaloista jäljellä 3/5 ja kilometrejä nykyisillä öljyillä 12tkm. Aika pitkä öljyjen vaihtoväli mittarin mukaan (e36, m50b20). En kyllä tiedä missä kohtaa kolmatta palkkia ollaan menossa, mutta lähes 20tkm sais palkiston mukaan ajella. Lähinnä motaria on tullut ajettua.
öljynvaihtokilometrit?
Collapse
X
-
30 000km
Hämmennetään vielä lisää;
Eli pelkällä suodattimen vaihdolla noilla nykyöljyillä voisi ajaa tuplasti pidempään tai joidenkin 7tkm vaihtoihin yli nelinkertaisesti...
Täysin taas unohtamatta sitä seikkaa, että;
- Konemalleissa on yleensä eri määrä öljyä.
- Lyhyessää kaupunkiajossa öljy yleensä laimenee bensalla (ja vedellä) kylmällä koneella.
- Öljyjä on erilaisia.
- Suodattimia on erilaisia
- Ajotyylejä on erilaisia
Eli suodatin ja öljynvaihto ainakin n. kerran vuodessa riippumatta kilometreista.
Itsellä kevyessä ajossa tulee huoltoilmaisin vastaan jossain 22-24tkm paikkeilla, eli noin vuoden ajoilla. Tuo huoltoilmaisin kait mittaa bensan kulutusta ja päättelee siitä koneen rasituksen?
Kaipa nykykoneet menevät normihuolloilla yli puoli miljoonaa kilometriä kepeästi, eikä vaihtokone nyt mahdottomiakaan maksa.
Taitaa auton kori ja öljy tässä maailmassa olla finaalissa, kun tuo aika koittaa...
...20tkm normaalisti vuodessa ja puolimiljoonaa => 25v.
Kaipa nyt autoja vaihdetaan useammin, vaikka täällä verovaltiossa asutaankin?
Ja eihän tuo öljynvaihto aivain mahdottomia maksa muihin kustannuksiin verrattuna?Z3BMW3
Comment
-
Nostetaas vanhaa topikkia ylös ja hämmennetään hieman keskustelua.
Kuka vielä ajaa longlife-öljyillä tämän jälkeen. Varsinkaan sellaisia 30tkm:n määriä. Mikäli tuohon juttuun on uskominen. http://www.nytimes.com/2007/02/04/au.../04SLUDGE.html.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Minä vaihdan long life ölpitkin noin 15.000km. välein. Syynä se, että olen huomannut öljyn vaan yksinkertaisesti "loppuvan" ominaisuuksiltaan tolla matkalla. Ensimmäiseen kymppitonniin ei tartte mittatikkua onkia, sitten on jo syytä katella. Jopa litra tonnilla saattaa kovahkossa ajossa hukkua, mutta EI ennen kuin tuo kymppi on ajettu alle. Tämä sama monella penarilla samassa taloudessa. Lisäyksenä sen verran, että kaikilla kolmella näin käyttäytyvällä autolla ajetaan vuodessa sen verran, että vähitenkin ajetulla tulee kaksi öljyhuoltoa vuoteen. Eniten kulkee aina se raukka joka on mun alla, eli noin 80.000km. vuoteen.Originally posted by T3 View PostNostetaas vanhaa topikkia ylös ja hämmennetään hieman keskustelua.
Kuka vielä ajaa longlife-öljyillä tämän jälkeen. Varsinkaan sellaisia 30tkm:n määriä. Mikäli tuohon juttuun on uskominen. http://www.nytimes.com/2007/02/04/au.../04SLUDGE.html
Summa summarum, en todellakaan usko noihin 30.000km. öljynvaihtoväleihin, enkä ole ikinä uskonutkaan. Kyllä T3 tietää.
TomiE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Jep jep
Joo, kieltämättä aika rankkaa käyttöä saa olla moottorilla, että olettaa nykysynteettisillä 6000km välein vaihtamisen tarpeelliseksi. Ennen itsellä oli tapana vaihdella suodatin ja öljyt 10000km välein, mutta nyt kun on tuo service ilmaisin niin ajattelin luottaa siihen. Eikös tämä haistele ainakin käyttölämpötiloja ja moottorin kuormitusta (taitaa siellä öljytilassa jonkinlainen anturikin olla mikä haistelee itse öljyn kuntoa). No jokatapauksessa, insinörtit on varmaankin aika hyvin yksilöineet mitkä seikat öljyn voiteluominaisuuksien huonontumiseen vaikuttavat ja laittaneet reilusti varmuuskerrointa päälle.Originally posted by Hemi View PostOn se kuitenkin hyvä että joku/jossain ne "faktat" tiedetään ja vaihdellaan nykysynteettisiä 6000km:n välein?!!!
Parin tyypin kanssa jutellut nykyöljyistä (toinen Brysseliläinen Exxon Mobililla, toinen Suomessa Nesteen jalostamolla) , ja molemmat sitä mieltä, että ehdottomasti kestävät hyvänä siihen vaihtoilmaisimen rajaan saakka.
Kai se on uskottava, kun ei parempaa tietoa ole käsillä..428i Gran Coupé
“Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
― Abraham Lincoln
Comment
-
Usko mitä uskot. Myyntimiehiä, vaikka kuinka insinörttejä. Ei kait ne nyt voi mennä sanomaan, ettei auton valmistajan huoltoväliä ole syytä noudattaa.Originally posted by Trout Mask Replica View PostJoo, kieltämättä aika rankkaa käyttöä saa olla moottorilla, että olettaa nykysynteettisillä 6000km välein vaihtamisen tarpeelliseksi. Ennen itsellä oli tapana vaihdella suodatin ja öljyt 10000km välein, mutta nyt kun on tuo service ilmaisin niin ajattelin luottaa siihen. Eikös tämä haistele ainakin käyttölämpötiloja ja moottorin kuormitusta (taitaa siellä öljytilassa jonkinlainen anturikin olla mikä haistelee itse öljyn kuntoa). No jokatapauksessa, insinörtit on varmaankin aika hyvin yksilöineet mitkä seikat öljyn voiteluominaisuuksien huonontumiseen vaikuttavat ja laittaneet reilusti varmuuskerrointa päälle.
Parin tyypin kanssa jutellut nykyöljyistä (toinen Brysseliläinen Exxon Mobililla, toinen Suomessa Nesteen jalostamolla) , ja molemmat sitä mieltä, että ehdottomasti kestävät hyvänä siihen vaihtoilmaisimen rajaan saakka.
Kai se on uskottava, kun ei parempaa tietoa ole käsillä..
Huoltokustannukset vaikuttavat suoraan moneen asiaan, jotka lopulta ratkaisevat auton valinnan. Mm. leasingmaksuihin ne vaikuttavat ja sitä kautta työsuhdeauton valintaan. Autonvalmistajat ovat aika tiukoilla, kun täytyy kilpailuvalttina käyttää jo ÖLPINVAIHTOVÄLIÄ. Naurettava kustannus, vaikka tekis ahdettuihin autoihin 5000 välein, kuten ennen.
Ne öljyt nyt vaan ei kestä mitään 30.000km. vaikka kuka motorup vannois mitä.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Mielenkiintoista keskustelua. Mihinkään muuhun kantaa ottamatta totean vain, että on kyllä melkoista rahan ja luonnonvarojen hukkaan heittoa vaihdella öljyä esim.5000km välein. Tuossa ajassa kun nykyaikaiset täyssynteettiset öljyt ovat vielä käytännössä ominaisuuksiensa "huipulla".F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Lukisit aiemmatkin kommentit, juuri pääsin sanomasta, että vaihdan long lifet 15.000km. välein. Ominaisuudet ei vaan vie pidemmälle. Lennä sillä LSD:llä.Originally posted by Neutrone View PostMielenkiintoista keskustelua. Mihinkään muuhun kantaa ottamatta totean vain, että on kyllä melkoista rahan ja luonnonvarojen hukkaan heittoa vaihdella öljyä esim.5000km välein. Tuossa ajassa kun nykyaikaiset täyssynteettiset öljyt ovat vielä käytännössä ominaisuuksiensa "huipulla".
Ja mitähän luonnonvaroja synteettiset öljyt sitten hukkaa?E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Tuota? Oletkos nähnyt tai kuullut jossain olevan loppuun ajettu nykymoottori?Originally posted by TFV View PostUsko mitä uskot. Myyntimiehiä, vaikka kuinka insinörttejä. Ei kait ne nyt voi mennä sanomaan, ettei auton valmistajan huoltoväliä ole syytä noudattaa.
Huoltokustannukset vaikuttavat suoraan moneen asiaan, jotka lopulta ratkaisevat auton valinnan. Mm. leasingmaksuihin ne vaikuttavat ja sitä kautta työsuhdeauton valintaan. Autonvalmistajat ovat aika tiukoilla, kun täytyy kilpailuvalttina käyttää jo ÖLPINVAIHTOVÄLIÄ. Naurettava kustannus, vaikka tekis ahdettuihin autoihin 5000 välein, kuten ennen.
Ne öljyt nyt vaan ei kestä mitään 30.000km. vaikka kuka motorup vannois mitä.
Siis vaikka näihin on öljyt vaihdeltukin n.20-30tkm:n välein?
Comment
-
Vastaan vaikkei minulta mitään kysyttykään. Perusmoottori kyllä varmaan kestääkin, mutta hydrauliset venttiilinnostimet, VANOS-yksiköt ja huohotinjärjestelmät kyllä tuntuvat loppuvan. Kaikissa tuntuu ainakin osasyynä olevan öljyyn kertyvä paska, joka tukkii pienenpieniä kanavia sekä öljyyn pitkän öljynvaihtovälin aikana kondensoituva vesi.Originally posted by Hemi View PostTuota? Oletkos nähnyt tai kuullut jossain olevan loppuun ajettu nykymoottori?
Siis vaikka näihin on öljyt vaihdeltukin n.20-30tkm:n välein?
Comment
-
Ei ole siitä kysymys, ja en, en ole nähnyt. Minua vaan hämää tuo öljyn kulutus joka alkaa kun 10.000km. on ajettu. Ennen sitä ei joudu lisäämään, sitten pari litraa lisää ennenkuin 15.000km. on täys. Silloin vaan on öljyyn siltä kertaa usko loppu ja uudet sissäänOriginally posted by Hemi View PostTuota? Oletkos nähnyt tai kuullut jossain olevan loppuun ajettu nykymoottori?
Siis vaikka näihin on öljyt vaihdeltukin n.20-30tkm:n välein?
Parasta koitettu laittaa, jotain Castrolia joka on aika kallista. Ei se magnatec tms. Öljynvaihto pelkällä suodattimen vaihdolla maksanut muistaakseni luokkaa 200-250.-
Pitäisi ehkä vaihtaa öljymerkkiä, mene/tiedä. Näin kuitenkin toimii meidän autoissa Castrolit.
Terveisin, TomiE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
Vastasinkos sulle? Mielestäni kirjotin ihan yleisellä tasolla enkä vastannut kennellekään joten äläpä kisko herneitä nenukkiin.Originally posted by TFV View PostLukisit aiemmatkin kommentit, juuri pääsin sanomasta, että vaihdan long lifet 15.000km. välein. Ominaisuudet ei vaan vie pidemmälle. Lennä sillä LSD:llä.
Ja mitähän luonnonvaroja synteettiset öljyt sitten hukkaa?
Eikös se öljy luonnonvara ole?F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Ei missään nimessä palkokasveja hengitystiehyeisiinOriginally posted by Neutrone View PostVastasinkos sulle? Mielestäni kirjotin ihan yleisellä tasolla enkä vastannut kennellekään joten äläpä kisko herneitä nenukkiin.
Eikös se öljy luonnonvara ole?
Synteetinen öljy pitäisi olla nimensä mukaista? Muovikuulia,teflonia ja sensellaista liemessä. On ehkä tosiaan sivistyneempää teknologiaa, mutta ei ole luonnonvara. Toisaalta ajatellen----kaikki on, ääh mihin tämäkin johtaa.
Ystävällisin terveisin, TomiE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
Comment