Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 193
    • Espoo

    Hyvä öljy radalle ja kadulle myös, on valvoline vr1 5w50. Käyttäny sitä nyt viimeset reilut pari vuotta m52tu ja m54:ssä. Kuuman moottorin kun pistää taas tulille niin ei räpätä eikä säpätä, toisin kuin suunnilleen kaikilla muilla 5w40 ja 5w50 öljyillä mitä tullut testattua. Ei ole myöskään hinnalla pilattu.
    E81 130i M-sport
    E91 330d M-tech
    E46 330ci
    E46 320i M-tech II
    E46 323ci
    E46 328i
    E46 320d touring
    E46 318ti
    E39 523i
    E36 328ci wiesmann
    E36 325ci
    E36 325tdi

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16467
      • Asikkala

      Originally posted by isolohko View Post
      Kiitos kommenteista, entäpä 2000-luvun puolivälin laitteissa?
      Aivan sama kun bensakone, ei ole hiukkassuodatinta mikä voisi tukkeentua.

      Originally posted by isolohko View Post
      LL04 luokituksella onkohan 5w-40 paksumpaa vai voisiko ja kannattaisiko rata-ajeluun heittää luokitukset kuikkaan ja laittaa jotain vielä tukevampaa? Kyseessä siis ihan vakio 2000-luvun vapari bensa kutonen.
      Omassa radalla sama 5w-40 kuin muutenkin, ei ongelmia. Selvyydeksi että oli m50b25tu.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Onko kukaan kokeillut Valvoline Max Life moottoriöljyä paljon ajetuissa vehkeissä, missä öljyä tihkuu tiivisteistä? Onko tuon tiivisteitä elvyttävä vaikutus pelkkää mainospuhetta ja onko tuo öljy muuten voiteluominaisuuksiltaan millaista? Useampaa eri viskositeettia näyttää nykyisin löytyvän.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6206
          • Helsinki

          Muutamassa m20 moottorissa vaihdoin mobil rallyformula öljystä valvoline maxlife 10w-40 niin ei tihkunut m20, myös toisessa autossa öljyt pääsi läpi. Niin kun vaihtoi valvolineen niin vähentynyt, mut toi valvoline on ollut paksumpaa öljyä kuin ne muut ja molemmat moottorit jo 30 vuotta vanhoja.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1764
            • vihti

            Kyllä ne vuodot helpoiten korjaantuu vaihtamalla suodatinjalan ja ö-pohjan tiivisteet, ei maksa montaa kymppiä ja lähes kaikki m50/m52/m54 alkaa vuotaa em. tiivisteistä ennemmin tai myöhemmin, tai saattaa kampuran päätystefakin vuotaa mutta se on yleensä pientä hikoilua noihin verrattuna. Varsinkin suodatinjalan tiiviste on nyt niin helppo uusia että kannattaa ainakin se vaihtaa.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • toNmbbA
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2009
              • 2331
              • Espoo

              N52b25, mitä tuonne kannattaisi laittaa?
              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16467
                • Asikkala

                Diamond 5w-40 ?

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by toNmbbA View Post
                  N52b25, mitä tuonne kannattaisi laittaa?
                  Omassa N52B30:ssä on käytetty lähes koko ajan Shell Helix Ultra Extra 5W30 öljyä ja myös itse jatkoin tuon käyttöä. Kyseisen öljyn valmistus loppui muutama vuosi sitten ja tilalle tuli Ultra Ect jota siirryin käyttämään. Myöhemmin vasta selvisi, että tämä ECT öljy on Acea C3 luokiteltua mikä ei välttämättä ole voiteluominaisuuksiltaan yhtä hyvää kuin A3/B4 luokiteltu öljy, jota vanha Ultra Extra oli. Molemmissa on kuitenkin BMW LL04 luokitus, joten tuskin pahasti pieleen menee tuonkaan öljyn käyttö. Pitää kuitenkin katsoa siirtyisikö jossain vaiheessa käyttämään LL01 luokituksen öljyä, jotka ovat pääsääntöisesti A3/B4 luokiteltuja. Ohjekirjan mukaanhan kyseisessä moottorissa kuuluu käyttää joko LL01 tai LL04 luokituksen öljyä. Mitään muuta mainintaa ei ole. Myös tuosta edellä mainitusta Teboil Diamondista löytyy BMW LL04 luokitus, joten varmaan on ihan hyvää öljyä tuohon moottoriin.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15258
                    • Ajamisen Iloa

                    Mobil 1 Rally Formula / Peak Life 5W-50.
                    Tuolla on menty useita vuosia jo bemarissa.
                    Kone on "S52B28" eli ~250hp vireeseen rakennettu M52B28.
                    Vaihtoväliksi on muodostunut vuosi / 10-12tkm josta puolet auto seisoo ja puolet kiljutetaan senkin edestä. Minusta tämä on ollut täydellinen puolimatkan krouvi sporttiseen ajoon normi 5W-40 ja 10W-60 väliltä.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Mobil 1 Rally Formula / Peak Life 5W-50.
                      Tuolla on menty useita vuosia jo bemarissa.
                      Kone on "S52B28" eli ~250hp vireeseen rakennettu M52B28.
                      Vaihtoväliksi on muodostunut vuosi / 10-12tkm josta puolet auto seisoo ja puolet kiljutetaan senkin edestä. Minusta tämä on ollut täydellinen puolimatkan krouvi sporttiseen ajoon normi 5W-40 ja 10W-60 väliltä.
                      Hyvä ja edullinen öljy jota itse olen omiin ja tuttujen vanhempiin harrasteautoihin kaatanut kesäkäytössä. M52 ja s52 ei nyt ihan voi öljyjen kannalta vertailla kun toisessa on erilaiset laakerivälykset ja toisessa hydraulinostimet. Taisi s52 olla vielä rautalohkollakin.
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17532
                        • Turku

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Mobil 1 Rally Formula / Peak Life 5W-50.
                        Tuolla on menty useita vuosia jo bemarissa.
                        Kone on "S52B28" eli ~250hp vireeseen rakennettu M52B28.
                        Vaihtoväliksi on muodostunut vuosi / 10-12tkm josta puolet auto seisoo ja puolet kiljutetaan senkin edestä. Minusta tämä on ollut täydellinen puolimatkan krouvi sporttiseen ajoon normi 5W-40 ja 10W-60 väliltä.
                        Samaa käytän omissa vanhuksissa pl. Possu. Hyvä valinta nimenomaan 80-90-luvun vehkeisiin.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by markok View Post
                          Onko kukaan kokeillut Valvoline Max Life moottoriöljyä paljon ajetuissa vehkeissä, missä öljyä tihkuu tiivisteistä? Onko tuon tiivisteitä elvyttävä vaikutus pelkkää mainospuhetta ja onko tuo öljy muuten voiteluominaisuuksiltaan millaista? Useampaa eri viskositeettia näyttää nykyisin löytyvän.
                          Olen skeptinen tiivisteiden elvytyksestä mutta toyotan ohjaustehostimeen kokeilin elvyttävää öljyä. Vuosi kuskin puolen hammastangosta öljyä, ei pahasti mutta vähän. Oem toyota öljyt pois ja tilalle elvyttävä öljy kiellosta huolimatta (toyota tarvitsee sähköiseen ohjaustehostimeen oman öljynsä jota ei myydä kuin marmolla) ja pyörittelemään ohjausta tehostajan moottori käynnissä että öljy leviää joka puolelle. Ensin lirahti 1/2dl läpi, seuraavana päivänä muutamia tippoja ja kolmantena ei enää mitään. Talven jälkeen lopullinen tulos.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16467
                            • Asikkala

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            toyota tarvitsee sähköiseen ohjaustehostimeen oman öljynsä
                            Kenen mielestä, toyotan vai öljyn myyjän ? Saattaahan joku tekninenkin syy olla :think Ja paskat, tuskin.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11134
                              • Oulu

                              Originally posted by MH motorsport View Post
                              M52 ja s52 ei nyt ihan voi öljyjen kannalta vertailla kun toisessa on erilaiset laakerivälykset ja toisessa hydraulinostimet. Taisi s52 olla vielä rautalohkollakin.

                              M52 ja S52 on identtisillä välyksillä ja muutenkin lähes identtiset. Erona isku, poraus ja nokkien speksit. Tarkoitat varmaan S50 konetta että on erilainen ja ei hydrauli nostimia jne.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                M52 ja S52 on identtisillä välyksillä ja muutenkin lähes identtiset. Erona isku, poraus ja nokkien speksit. Tarkoitat varmaan S50 konetta että on erilainen ja ei hydrauli nostimia jne.
                                Totta turiset, jotenkin ajattelin s52 että olisi s50b32.
                                Joo usa mallin m3 pannu jossa on "m50b30"
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎