Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Touring + subbari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #31
    Edestä löytyy ovista kahdet diskantit ja midit, takaovista diskantit ja takakopasta 6x9:sit (sedanin ja coupen sijoituksesta en tiedä, mutta luultavasti hattuhyllyltä). H&K:n vahvistin kuuluu samaan settiin. Eli yhteensä 10 kaiutinta.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Blacksatin
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 954
      • Mäntsälä

      #32
      Okey eli subbareita ei e46:ssa ole.

      Comment

      • VilleW
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 469
        • Turku

        #33
        Ne E46 touringin takapään 6x9 on Harmaneissa ns. subbarit johon realoem lupailee 25-5.000HZ taajuuksia. Mutta muuta subia ei ymmärtääkseni ole...
        Omassani kun ei ollut noita harmaneja niin en tarkemmin tiedä.
        Ex Bemut:
        i3 REx -14
        F15 xDrive40e -16
        E71 X6 3.0 Sport -11
        F10 525d x-Drive M-Sport -12
        E70 X5 3.0sd -08
        F36 418d Gran Coupe
        F30 316d -12
        E93 320i -08
        E70 X5 3.0d Sport -07
        E53 X5 3.0d Sport -04
        E61 530dA M-Sport individual -06
        E39 530dA touring -02 M-Sport 2
        E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
        E46 330i touring -01
        E36 328i Coupe -97
        E30 325i cabriolet -87
        E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
        E21 318i -81

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #34
          Originally posted by VilleW View Post
          Ne E46 touringin takapään 6x9 on Harmaneissa ns. subbarit johon realoem lupailee 25-5.000HZ taajuuksia. Mutta muuta subia ei ymmärtääkseni ole...
          Omassani kun ei ollut noita harmaneja niin en tarkemmin tiedä.
          Täytyy sanoa, että aika huonosti toistavat alhaalta, siksi omaankin laitoin subin lisäksi. Jo kehno 10" elementti kehnolla kotelolla pääsee huomattavasti parempaan lopputulokseen kuin nuo 6x9:sit.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Blacksatin
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 954
            • Mäntsälä

            #35
            Voisiko joku kertoa yhdessä viestissä mitä tarvitsen kun tarkoitus olisi asentaa subbari, vahvari ja uusi soitin e46 farkkuun jossa on Harmann Kardonin hifit. Nuo Harmann Kardonin elementit saavat kelvata nyt alkuun.

            Eli tarkoitus olisi vaihtaa soitin, asentaa subbari ja vahvari. Soittimena olisi Pioneerin DEH-P88RS ja subbarille vahvariksi Spl Dynamics S-1200D. Subbaria en ole vielä päättänyt. Tarkoituksena olisi hankkia yksi 12-15" subbari tai sitten asentaa kaksi 8" subbaria.

            Onko iso homma vaihtaa alkuperäisen vahvistimen tilalle Spl Dynamicsin S-7006 vai ajaako tuo alkuperäinen asiansa. Kun tuollainen vahvistin myös löytyisi ylimääräisenä.

            Eli haulla varmasti löytyy juttua mutta olisi kiva saada yhteen viestiin mitä kaikkea tarvitsen jos alan asentelemaan kyseisiä palikoita. Eniten kiinnostaa miten saan signaalin alkuperäisestä vahvarista uudelle soittimelle kun signaali ei taida kulkea rca:ta pitkin.

            Comment

            • Blacksatin
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 954
              • Mäntsälä

              #36
              Haulla varmasti löytyy mutta voiko joku kertoa mitä tarvitsen jos haluan asentaa autoon subbarin ja vahvarin sille ja soittaa kuitenkin alkuperäisellä soittimella? Miten ja mistä otan signaalin? Vai helpottaako jos asentaa toisen soittimen tuon alkuperäisen tilalle. Olisi hyllyssä Pioneer rs88.

              Kiitos ja anteeksi.

              Comment

              • Blacksatin
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 954
                • Mäntsälä

                #37
                Onko kukaan muuten ikinä mitannut kuinka iso tuo varapyöräkotelo on? Mietin vaan tässä kuinka ison kotelon siihen pystyy tehdä renkaan kanssa ja sitten ilman rengasta.

                Comment

                • Raaseri
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 118
                  • Helsinki

                  #38
                  Jos kiinnostaa, mulla on siististi alkuun kuidutettu boksi vararenkaan päälle e46 tourinkiin. Sanoisin että illan homma läträtä kuitua lisää tarpeellisen vahvuuden saamiseksi ja toisessa MDF kanneksi ja sprayliimalla kangas päälle. Tilavuus - lonkalta 20l?

                  Laita privaviestiä jos kiinnostaa, tein kaverille mutta se meni ja möi farkun...


                  Miika

                  PS: boksinalku löytyy Helsingistä
                  En oo ollu siellä päinkään!

                  Comment

                  • Blacksatin
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 954
                    • Mäntsälä

                    #39
                    Originally posted by Raaseri View Post
                    Jos kiinnostaa, mulla on siististi alkuun kuidutettu boksi vararenkaan päälle e46 tourinkiin. Sanoisin että illan homma läträtä kuitua lisää tarpeellisen vahvuuden saamiseksi ja toisessa MDF kanneksi ja sprayliimalla kangas päälle. Tilavuus - lonkalta 20l?

                    Laita privaviestiä jos kiinnostaa, tein kaverille mutta se meni ja möi farkun...


                    Miika

                    PS: boksinalku löytyy Helsingistä
                    Ihan mielenkiinnosta mutta eikö siihen varapyörän koteloon saa yhtään isompaa koteloa tehtyä? Eli kun tarkoitus olisi laittaa Dls Nobelium 15" niin tuo 20litran suljettu taitaa olla vähän pieni sille subbarille.

                    Comment

                    • Raaseri
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 118
                      • Helsinki

                      #40
                      Tottakai saa, tässä versiossa vaan pääsi säilyttämään varapyörän. Eli se kaukalo joka siellä on pois ja tilalle boksia.

                      Miika
                      En oo ollu siellä päinkään!

                      Comment

                      • Blacksatin
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 954
                        • Mäntsälä

                        #41
                        Originally posted by Raaseri View Post
                        Tottakai saa, tässä versiossa vaan pääsi säilyttämään varapyörän. Eli se kaukalo joka siellä on pois ja tilalle boksia.

                        Miika
                        Selvä homma. Eli siis toi varapyörä saa lähteä mulla kotelon tilalta. Onko kukaan tehnyt koteloa ilman varapyörää jolloin kotelo on siis yllätys yllätys isompi. Kun olisi tarkoitus asentaa 12-15" subi. Eli kotelon tilavuus olisi kiva saada tietoon, että saako sinne tehtyä about 40litran kotelon? Jopa isomman??

                        Comment

                        • Blacksatin
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 954
                          • Mäntsälä

                          #42
                          Originally posted by NokiLeka View Post
                          Edestä löytyy ovista kahdet diskantit ja midit, takaovista diskantit ja takakopasta 6x9:sit (sedanin ja coupen sijoituksesta en tiedä, mutta luultavasti hattuhyllyltä). H&K:n vahvistin kuuluu samaan settiin. Eli yhteensä 10 kaiutinta.

                          Voisiko joku kertoa noiden elementtien koot mitä löytyy etu ja takaovista?

                          Comment

                          • Blacksatin
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2007
                            • 954
                            • Mäntsälä

                            #43
                            No seuraava kysymys. Paljonko kannattaa varata lasikuitua kun tekee subbari kotelon varapyörä koteloon? Tarkoitus olisi ottaa siis varapyörä pois että saa mahdollisemman ison kotelon tehtyä. Jos joku on tehnyt kotelon niin voisi kertoa ystävällisesti arvion monta neliöö kannattaa varata.

                            Comment

                            • parviainenp
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 57
                              • espoo

                              #44
                              Just projekti tekeillä... tourinki korimallina. Rakensin lasikuidusta boksin käyttäen sitä varapyörän päällä olevaa harmaata koppaa (siis muodostaa sen jemmatilan sinne varsinaisen tavaratilan ja varapyörän väliin). Teippiä ja foliota vaan perkeleesti sitte kuidutus. irti ja sisäpuolelle alkaa kasvattamaan vahvuutta. 16mm lastulevystä sorvailtiin kopio siitä tavaratilan kansilevystä ja kuidutus kiinni. hiekkahartsia vielä lopuks sisään ja reilusti taitteisiin ja pystyseiniin sekä lastulevyn ja lasikuidun yhdyssaumaan, jotta pysyy kunnolla kasassa. sitte pohjaan vaan 1mm:stä bilteman äänieristys-vanumattoa, että istuu tukevasti kaukaloon. tuli tosi hyvä..

                              10kg hartsia, 2½ pulloo kovetetta ja suurinpiirtein 7-8 neliöö mattoa, 1x1mm äänieristysmattoa, paljon pensseleitä ja kumihanskoja...

                              kyllähän toi vähän kustantaa, mut soikin sit ihan eri tyyliin... ei syö tavaratilaa ja vararengaskin säilyy.

                              ei muuta ku rakentamaan

                              nii ja tilavuutta tolle tulee kai jotain 40-50 litraa arvioisin ... kai. kyl se ainaki 30 on... joskus olin mittailevani yli 40 litraiseks ton
                              Last edited by parviainenp; 26-06-2008, 18:53.
                              BMW e46 330D Touring -03

                              Comment

                              • Blacksatin
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 954
                                • Mäntsälä

                                #45
                                Originally posted by parviainenp View Post
                                Just projekti tekeillä... tourinki korimallina. Rakensin lasikuidusta boksin käyttäen sitä varapyörän päällä olevaa harmaata koppaa (siis muodostaa sen jemmatilan sinne varsinaisen tavaratilan ja varapyörän väliin). Teippiä ja foliota vaan perkeleesti sitte kuidutus. irti ja sisäpuolelle alkaa kasvattamaan vahvuutta. 16mm lastulevystä sorvailtiin kopio siitä tavaratilan kansilevystä ja kuidutus kiinni. hiekkahartsia vielä lopuks sisään ja reilusti taitteisiin ja pystyseiniin sekä lastulevyn ja lasikuidun yhdyssaumaan, jotta pysyy kunnolla kasassa. sitte pohjaan vaan 1mm:stä bilteman äänieristys-vanumattoa, että istuu tukevasti kaukaloon. tuli tosi hyvä..

                                10kg hartsia, 2½ pulloo kovetetta ja suurinpiirtein 7-8 neliöö mattoa, 1x1mm äänieristysmattoa, paljon pensseleitä ja kumihanskoja...

                                kyllähän toi vähän kustantaa, mut soikin sit ihan eri tyyliin... ei syö tavaratilaa ja vararengaskin säilyy.

                                ei muuta ku rakentamaan

                                nii ja tilavuutta tolle tulee kai jotain 40-50 litraa arvioisin ... kai. kyl se ainaki 30 on... joskus olin mittailevani yli 40 litraiseks ton

                                Ai no siihen saa aika ison kotelon sitten aikaseksi eikä tarvi koko varapyöräkoteloa käyttää. Pitää vielä laskea kuin iso se koppa on. Tuli tuossa mieleen kun en ole pahemmin tutkinut autoa että yhdistyykö jotkut kaiutin piuhat? Vai tuleeko kaikki erikseen vahvareille asti? Ollut suunnitelmissa jos asentaisi orkkis kajareille vielä kunnon vahvistimen kun sellainen olisi ylimääräisenä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎