Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä subbari paras kuulemasi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #61
    2 * Orion 2NT 12" Soundstreamin päättellä soiteltuna on jättänyt mukavan mielikuvan takaraivoon. Myös PG X-Maxeista on mukavia muistoja... vai kultaako aika nämäkin muistot :think
    xdrive

    Comment

    • jpa88
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 144
      • mme/jkl

      #62
      peerless xls 10'' potkii ainakin tuolla e32 konttorissa omaan korvaan mielyttävästi
      sigpic
      alfa 156
      e28 520i original teile
      ex:e32 730i "sepi"
      e21 "315"

      -MME connection-

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #63
        Itsellä oli ensimmäisenä elementtinä MTX BlackGold 12". Se soi suljetussa aika "hifisti", ei mikään paine-elementti.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #64
          Rockford Fosgate POWER sarjalaiset soi kivasti ja antavat sopivasti painetta kunnon päätteellä esim RF power sarjan vahvistimet.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17845
            • PKS

            #65
            Ground Zerot ja Strokerit romukoppaan - nyt lienee puhutaan laadusta? Aika suhteellinen käsite siinäkin mielessä, että monelle se riittää että jumputtaa kivasti ja lujaa.

            No, vedetään kotiinpäin tässä koska varaa on Ainakin yksi todella hyvä setuppi, mutta ei takuulla paras. Viime vuonna E30 Touringilla kisanneena sain toistuvasti kehuja tuomareilta asti sub-alueen bassontoistosta. Tarkka, napakka soundi ja nätti erottelukyky kuulemma. Elementteinä 2klp Hertz Air 2500 10" suljetussa 30l kotelossa, joita ohjaa SPL Dynamicsin DIG1450 ilman siltausta 4ohm kuormaan.

            Ei showkäyttöön ja pimp my ride parkkikselle!
            Last edited by Dualfun; 01-08-2007, 10:27.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Vilhosuuri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 139
              • Nurmijärvi

              #66
              Originally posted by Dualfun View Post
              Ground Zerot ja Strokerit romukoppaan - nyt lienee puhutaan laadusta? Aika suhteellinen käsite siinäkin mielessä, että monelle se riittää että jumputtaa kivasti ja lujaa.
              Se on totta että Strokerit(siis vanha malli) oli maailman suurin midbasso. Nykyinen mallisto kelpaa jo suht asialliseen toistoon. Ei kuitenkaan hintansa väärti huonostikaan.
              Mutta GZ:n mallistosta löytyy jo ihan oikeasti asiallisesti soivia elementtejä. Vaativat vaan julmetun järeän kotelon elementin rakenteesta johtuen. Taas kerran on vaan se hinta älytön. Kun samalla rahalla saa kaksi paremmin soivaa muuta elementtiä.

              Ja kyllähän se taitaa monelle olla(tässäkin ketjussa noita ehdotuksia kun on lukenut) se "määrä korvaa laadun"-meininki. Varsinkin kun monella se "Paljon bassoa" tarkoittaa sitä että sieltä tulee 50-60hz aivan järkyttävän kovaa ja sen alapuolella ei sitten paljon mitään tulekaan...

              vnu
              Alla riippuen ajasta ja paikasta:

              Bmw E30 316 -87
              Bmw E34 "525i" -89
              Citroen DS23 -73
              Citroen Saxo 1.4 -99
              AS-202 Bravo

              Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #67
                Onko joku autopuolella koittanut noita Ameriikan JÄREITÄ elementtejä mistä nyt kotisubbareita paljon tehdään?

                tcsounds
                CSS

                Noita ei ainakaan kovin montaa kipaletta tarvita kun kalvo humahtaa 30-40 mm suuntaansa. Painehommia...
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Vilhosuuri
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 139
                  • Nurmijärvi

                  #68
                  Originally posted by alspe View Post
                  Onko joku autopuolella koittanut noita Ameriikan JÄREITÄ elementtejä mistä nyt kotisubbareita paljon tehdään?

                  tcsounds
                  CSS

                  Noita ei ainakaan kovin montaa kipaletta tarvita kun kalvo humahtaa 30-40 mm suuntaansa. Painehommia...
                  No tuota, kun vähän katsoo noita tcs:n kuvia niin voi todeta että Gz:n elementit on tehty aika lailla samoista osista. Puhekelassa on hieman eroa että nuo elementit on saatu toimimaan jotenkin kotona. Eli ei taida olla mitään järkeä ostaa kotielementtiä ja vääntää siitä jotenkin toimivaa autosubia kun samanlaisen autoelementin saa kaupasta. Noiden tärkein "idea" kuitenkin on tuo runko/magneetti yhdistelmä joka sallii älyttömän liikepoikkeaman. Ja tuota Gz:n esitystä aiheesta useamman kerran kuunnelleena, voin sanoa että kyllä siitä meteliä lähtee mutta ei se nyt sitten kuitenkaan ole ihan se hifistynein elementti maan päällä.

                  Asiaa voi kuitenkin katsoa paineen kannalta siltä kantilta että jos noi olisi oikeasti hyviä siihen hommaan, niin isot pojat käyttäisivät niitä kisoissa. Mutta eipä taideta paljon käyttää kun DD menee noissa hommissa oikealta ja vasemmalta ohi. Se liikepoikkeama kun ei sitten ole paineen kannalta se kaikki kaikessa.

                  Edelleen suosittelen lämpimästi kaikille samaa mitä olen sanonut aiemminkin: Älkää yrittäkö keksiä sitä pyörää uudestaan tai haaskata aikaa turhiin kokeiluihin jollain kotielementeillä tai naapurin kaverin Essolla kertomien juttujen perusteella. Jos se "juttu" ei ole aikaisemminkaan toiminut, niin ei se toimi vieläkään. Tietysti jos haluaa kokeilunhalusta tehdä niin antaa soittaa mutta jos tavoite on hyvä soundi niin hyväksi havaitut ratkaisut on ne mitä kannattaa käyttää. Ja maailmassa on autohifin saralla kokeiltu aika paljon kaikenlaista...

                  vnu

                  vnu
                  Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                  Bmw E30 316 -87
                  Bmw E34 "525i" -89
                  Citroen DS23 -73
                  Citroen Saxo 1.4 -99
                  AS-202 Bravo

                  Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #69
                    No tottakai autohifissäkin on jo kaikki melkein koitettu maailmalla. Mutta suuntaushan varsinkin autohifissä on kauan ollut, että jäykkä ripustus, pieni kotelo, paljon tehoa vähäisen tilan takia. Ja sitä juuri tuollaiset elementit tarjoavat. Itse kyllä tykkäisin, että ennemmin paljon pinta-alaa ja vähän liikettä, pysyy homma halussa paremmin.

                    Mitäs eroa koti- ja autosubbareilla nyt oikein sitten on? Kotielementit vaativat matalamman toiston, alhaisempi Fs. Onko siitä autossa haittaa?

                    Mikä muuten tuo DD on?
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #70
                      Veikkaan Digital Design:sia.
                      Retard Member

                      Comment

                      • karsta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 263
                        • Hollola

                        #71
                        Itsellä ollut varmaan 8-9 erilaista bassoa autossa ja täytyy sanoa että selkeästi parhaat olivat SPL Dynamicsin V-10S ja PRO-12D2.
                        Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                        Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                        Comment

                        • TERROR
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 69

                          #72
                          Parhaat kuulemani subbarit tähän mennessä : 2 x Cerwin-vega: vmx-15.2
                          Kyllä Lähtee kahdella 15" vegalla.
                          " Elämä alkaa Ykkösellä " & Jatkuu Kolmosella .

                          Comment

                          • Vilhosuuri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 139
                            • Nurmijärvi

                            #73
                            Originally posted by alspe View Post
                            No tottakai autohifissäkin on jo kaikki melkein koitettu maailmalla. Mutta suuntaushan varsinkin autohifissä on kauan ollut, että jäykkä ripustus, pieni kotelo, paljon tehoa vähäisen tilan takia. Ja sitä juuri tuollaiset elementit tarjoavat. Itse kyllä tykkäisin, että ennemmin paljon pinta-alaa ja vähän liikettä, pysyy homma halussa paremmin.

                            Mitäs eroa koti- ja autosubbareilla nyt oikein sitten on? Kotielementit vaativat matalamman toiston, alhaisempi Fs. Onko siitä autossa haittaa?

                            Mikä muuten tuo DD on?
                            Yleensä noissa kotielementeissä on "löysemmät" ripustukset, mistä seuraa suurempi Vas arvo ja suurempi tarvittava kotelotilavuus. Myös sähköisissä arvoissa on eroja juurikin siihen suuntaan että elementti toimii paremmin suuremmassa kotelossa ja toistaa tasaisemmin alas asti. Autossa tätä ei tarvitse kun auto itsessään buustaa matalia taajuuksia. Lisäksi kun tila on kortilla niin pienestä kotelosta on hyötä.

                            Edelleen en näe ideaa ostaa kotielementtiä jos samanlaisen saa automallina. Lisäksi monissa kotielementeissä tuppaa tuo kosteuden yms. sieto olemaan vähän niin ja näin.

                            Jokainen on mitä mieltä on mutta kun asiat tehdään oikein ja käytetään kunnollisia osia niin yhdellä 10" elementillä saa varmasti tarpeeksi matalaa henkilöautoon jos tarkoituksena on kuunnella musiikkia eikä soittaa grillin parkkiksella. Ei siihen tarvita 6x15" 2" liikeradalla...
                            Itse ainakin aion kuulla heinäsirkat vielä 50v...

                            vnu

                            Ps. Joo siis DD:llä viittasin Digital Designs nimiseen putkaan. Kyseinen firma tekee sitten aika järeitä elementtejä. Olen henk. koht. nähnyt kun sellaista 15" "soitetaan" verkkovirralla. Mutta kaikkien kauhuksi mallistosta löytyy myös hyväsoundisia elementtejä. Kumma firma...
                            Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                            Bmw E30 316 -87
                            Bmw E34 "525i" -89
                            Citroen DS23 -73
                            Citroen Saxo 1.4 -99
                            AS-202 Bravo

                            Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                            Comment

                            • Vilhosuuri
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 139
                              • Nurmijärvi

                              #74
                              Originally posted by db925 View Post
                              Itsellä ollut varmaan 8-9 erilaista bassoa autossa ja täytyy sanoa että selkeästi parhaat olivat SPL Dynamicsin V-10S ja PRO-12D2.
                              Sinänsä kauheaa myöntää mutta hyvässä ja oikeankokoisessa kotelossa hyvällä päätteellä ja KOHTUULLISELLA äänenvoimakkuudella tuo V-10s on ihan hintansa väärti.

                              Kyllä se kuitenkin niin on että pitäis aina muistaa suhteuttaa kaikki hintaan. Ihan turha verrata Ladaa ja Mersua toisiinsa...

                              vnu
                              Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                              Bmw E30 316 -87
                              Bmw E34 "525i" -89
                              Citroen DS23 -73
                              Citroen Saxo 1.4 -99
                              AS-202 Bravo

                              Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                              Comment

                              • TERROR
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 69

                                #75
                                Originally posted by Vilhosuuri View Post
                                Sinänsä kauheaa myöntää mutta hyvässä ja oikeankokoisessa kotelossa hyvällä päätteellä ja KOHTUULLISELLA äänenvoimakkuudella tuo V-10s on ihan hintansa väärti.

                                Kyllä se kuitenkin niin on että pitäis aina muistaa suhteuttaa kaikki hintaan. Ihan turha verrata Ladaa ja Mersua toisiinsa...

                                vnu
                                Joo selvähän se on kaikille, että lada pesee mersun 6-0 !
                                " Elämä alkaa Ykkösellä " & Jatkuu Kolmosella .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎