Laitahan sit mielipidettä tuosta bsw:n setistä, mikäli oot koko sarjaa laittamassa. Kiinnostaa itteäki miten paljon tuo parantaa saundeja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Hifeistä
Collapse
X
-
-
Tulipahan eilen kokeiltua/säädeltyä tuota L7 systeemiä. Ei tuosta hifiä saa edes 2 promillen humalassa. Aika pettymys on tuo soundi. Paljonkohan tuokin L7 maksaa optiona? Edellisessä kulkuvälineessä oli uutena ~1500 euron setti (oikea DSP-setti) ja se kyllä hakkaa tämän systeemin 6-0. Ns. bassokin kuulosstaa kuin se tulii jostain saippualaatikosta... Kyllä kaipaa vanhaa systeemiä.
Tässä E60/E61:ssä tuskin kannattaa alkaa vaihtamaan ohjelmalähdettä, joten tuo kaiuttimien päivitys tullee eteen sekä subbarin/vahvistimen lisäys varapyöräkoteloon sekä ovien äänieristys.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostTulipahan eilen kokeiltua/säädeltyä tuota L7 systeemiä. Ei tuosta hifiä saa edes 2 promillen humalassa. Aika pettymys on tuo soundi. Paljonkohan tuokin L7 maksaa optiona? Edellisessä kulkuvälineessä oli uutena ~1500 euron setti (oikea DSP-setti) ja se kyllä hakkaa tämän systeemin 6-0. Ns. bassokin kuulosstaa kuin se tulii jostain saippualaatikosta... Kyllä kaipaa vanhaa systeemiä.
Tässä E60/E61:ssä tuskin kannattaa alkaa vaihtamaan ohjelmalähdettä, joten tuo kaiuttimien päivitys tullee eteen sekä subbarin/vahvistimen lisäys varapyöräkoteloon sekä ovien äänieristys.
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostTulipahan eilen kokeiltua/säädeltyä tuota L7 systeemiä. Ei tuosta hifiä saa edes 2 promillen humalassa. Aika pettymys on tuo soundi. Paljonkohan tuokin L7 maksaa optiona? Edellisessä kulkuvälineessä oli uutena ~1500 euron setti (oikea DSP-setti) ja se kyllä hakkaa tämän systeemin 6-0. Ns. bassokin kuulosstaa kuin se tulii jostain saippualaatikosta... Kyllä kaipaa vanhaa systeemiä.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuo oli aika yllättävä kommentti, monet kun kehuu tuota L7:aa. Mutta tietysti jos ei paremmasta tiedä, ja vertailukohtana on vain perusjärjestelmä, niin tokihan sitä kehuu.
Ja tosiaan, kannattaa mennä ja koekuunnella tuo L7 ennen päätöksiä.
Originally posted by TJJ View PostJoten olisikin parempi ostaa vain hifi-systeemillä varustettu E60 ja rakentaa siihen oikea DSP yms.
Originally posted by TJJ View PostOnkohan E60:ssa (siis sedanissa) samanlaiset subbarit ja muut kaiuttimet vai onko tuo E61 ääneltään huonompi?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostSimppelimpänä asiana esim. mistä ääni kuuluu vaikka konserttisalissa, edestä, takaa vai kuuntelijan ympäriltä? Kyllä autossakin musiikkia kuunnellessa bändin ja orkesterin (myös basistin) äänet kuuluu tulla/luulla tulevan edestäpäin.
Originally posted by kt0510 View PostMitenköhän tämän toteuttaa? Tahtoo myös.
Hifi-systeemissähän, ainakin E39:ssä, ääni on radio-osasta lähtiessä analogista ja äänenvoimakkuus säätyy radio-osassa. Joten siihen väliin linjamuunnin (radion ulostulo on kaiutintasoinen balansoitu) ja DSP. Toimiakseen parhaiten DSP toki vaatisi kiinteän sisääntulevan signaalin tason, mutta ainakin minulla tuo Alpinen DSP toimii riittävän hyvin vaikka sisääntulon tasot muuttuu ja Alpine on aina täysillä.
Comment
-
-
Kyllä omaan korvaan tuo Logic7 ainakin kuulosti asialliselta sekä E60 että E65 malleissa. Hieman erilaiselta tosin molemmissa autoissa. Ainakin itse kuuntelemallani musiikilla toimi varsin hyvin. Aivan eri maailmasta, kuin aiempien Bemareiden (E38, E39 jne) äänentoistopaketit. Totta kai useamman tuhannen euron jälkiasennusstereoilla saa parempaa soundia, mutta tuo L7 paketti on mukavasti vakiopaikoilla ja ei tarvi alkaa itse räpeltämään mitään.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostIsossa maailmassa puhuvat että L7 olisi vaihtunut huonommaksi E60:n elinkaaren jossain vaiheessa... :think Tiedä sitten...
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostTulipahan eilen kokeiltua/säädeltyä tuota L7 systeemiä. Ei tuosta hifiä saa edes 2 promillen humalassa. Aika pettymys on tuo soundi. Paljonkohan tuokin L7 maksaa optiona? Edellisessä kulkuvälineessä oli uutena ~1500 euron setti (oikea DSP-setti) ja se kyllä hakkaa tämän systeemin 6-0. Ns. bassokin kuulosstaa kuin se tulii jostain saippualaatikosta... Kyllä kaipaa vanhaa systeemiä.
Tässä E60/E61:ssä tuskin kannattaa alkaa vaihtamaan ohjelmalähdettä, joten tuo kaiuttimien päivitys tullee eteen sekä subbarin/vahvistimen lisäys varapyöräkoteloon sekä ovien äänieristys.
No onhan se selvää että ei etupenkin alle kovin kummoisia bassolaatikoita mahdu ja ovissa ei ole mitään erikoistukia kaiuittimille tai vaimennuksia. Mistään rakennetusta hifi-autosta ei siis ole kysymys, mutta harvasta tehtaalla asennetusta hifi setistä tulee parempaa ääntä. Bassokin riittää minulle. Valitettavasti säädettävyyskin on rajoitettua. BMW:n (tai soitinvalmistajan) insinööri on kuvitellut olevansa kuluttajaa fiksumpi. Ihan softapohjaisesti olisi voinut tehdä huomattavasti paremmin säädettävän systeemin, mutta useimmille nykyinenkin taajuuskorjain taitaa olla liikaa...
Äänikuvakysymys on kyllä mielenkiintoinen. Keskikaiutin herää eloon käytännössä vain tilamoodia käyttämällä. Vanhalle hifi-miehelle aika vastenmielinnen ilmiö, mutta käytännössä olen päätynyt käyttämään "Theatre" moodia, koska haluan laulun kuuluvan edestä.
Ohjelmalähteen vaihto ei onnistu mitenkään. Jos haluat toisen soittimen se onnistuu vain tekemälle erillinen järjestelmä rinnalle. Vanha soitin palvelee iDrive järjestelmää ja se on pakko jättää vaikka piiloon kojelaudan sisään. Muutaman tälläisen toteutuksen olen maailmalla nähnyt.
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostIsossa maailmassa puhuvat että L7 olisi vaihtunut huonommaksi E60:n elinkaaren jossain vaiheessa... :think Tiedä sitten...
Originally posted by MarttiKK View PostNämä kaikki riippuu vuosimallista eli ne vaihtelevat.
Omassa -04:ssa on Professional Logic7 ja vieläpä Harman Kardonin kaiuttimilla. Uudemmassa faceliftissä ne on Philipsit ja sekös naurattaa
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostNo onhan se selvää että ei etupenkin alle kovin kummoisia bassolaatikoita mahdu ja ovissa ei ole mitään erikoistukia kaiuittimille tai vaimennuksia. Mistään rakennetusta hifi-autosta ei siis ole kysymys, mutta harvasta tehtaalla asennetusta hifi setistä tulee parempaa ääntä. Bassokin riittää minulle. Valitettavasti säädettävyyskin on rajoitettua. BMW:n (tai soitinvalmistajan) insinööri on kuvitellut olevansa kuluttajaa fiksumpi. Ihan softapohjaisesti olisi voinut tehdä huomattavasti paremmin säädettävän systeemin, mutta useimmille nykyinenkin taajuuskorjain taitaa olla liikaa...
Ensi maanantaina kokeillaan semmosta viritystä, että lisätään tohon pakettiin 2x80W vahvari ohjaamaan subeja. Vahvarista löytyy tietysti tasonsäätö, joten odotan merkittävää parannusta bassoon alhaisemmilla kuunteluvoimakkuuksilla.
Eli ans kattoo kui käy. Kustannusmielessähän tuo ei ole mikään vaativa ponnistus...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostTuo hifi-paketin subbareiden ohjaus on tosiaan vähän rajoittunutta, eli joutuu luukuttamaan aika kovaa, että bassot toistuvat. Toki noi jakkaroiden alla olevat subut on ns. mid-bassoja joille ohjataan vissiin 200Hz asti tavaraa stereona, eli ei niistä mitään maanjäristyksiä voi odottaakaan.
Ensi maanantaina kokeillaan semmosta viritystä, että lisätään tohon pakettiin 2x80W vahvari ohjaamaan subeja. Vahvarista löytyy tietysti tasonsäätö, joten odotan merkittävää parannusta bassoon alhaisemmilla kuunteluvoimakkuuksilla.
Eli ans kattoo kui käy. Kustannusmielessähän tuo ei ole mikään vaativa ponnistus...Bassonsäätö I-Drivestä ei tarvi olla kuin puolessa välissä niin silti sointi on paljon parempi kuin ennen. Suosittelen siis lämpimästi tekemään moisen lisäyksen Hifi-pakettiin!
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostNonih! Kylläpä muuttui systeemi paremmaksiBassonsäätö I-Drivestä ei tarvi olla kuin puolessa välissä niin silti sointi on paljon parempi kuin ennen. Suosittelen siis lämpimästi tekemään moisen lisäyksen Hifi-pakettiin!
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment