Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Logic 7 vs. Individual Audio vs. BSW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenzu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1285
    • Vaasa

    #61
    Etupenkkien alle ei varmaan kovin nopeesti mahu 10" subit?
    tai jos tekee ite kaulukset et subi siirtyy vähä lähemmäs keskikohtaa penkistä ni sit vois mahtua..

    itellä on toi ground zeron etupää, ja kyllästyny niihin 8" ku ne "pohjaa" niin helposti..
    Lamborghini Gallardo
    Ex:
    F87 M2
    F82 M4
    F15 X5M50d
    F31 330d
    E60 M5
    E46 M3
    E63 645ci
    E60 530d -07 M5D satinwhite
    E36 M3 Turbo
    E30 325 cäbi -92

    Comment

    • relic
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 29
      • Tuusula

      #62
      Mitäskaikkea menee vaihtoon, kun päivittää normi audiot -> BSW L7 / Invinidual audioksi?
      vahvistimen joutuu ostamaan ainakin. Mitenkäs noi johdotukset tuolla menee? Onko takaovissa paikat verhoilujen alla elementeille?

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #63
        Originally posted by relic View Post
        Mitäskaikkea menee vaihtoon, kun päivittää normi audiot -> BSW L7 / Invinidual audioksi?
        vahvistimen joutuu ostamaan ainakin. Mitenkäs noi johdotukset tuolla menee? Onko takaovissa paikat verhoilujen alla elementeille?
        Kaikki kaiuttimet ja lisäksi puuttuvia varten johtosarjat samon vahvistimelle sekä takaovipahveihin keskiverhoiluosa pitää vaihtaa L7 valmiudella olevaan.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • relic
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 29
          • Tuusula

          #64
          Onko hinta / osanumeroita johtosarjoille? Mahtaakohan sitä verhoilun keskiosaa saada erikseen...? Tähän sitten kaikki päivitykset päälle vielä. Minkäverran buksin otat kaiken koodaamisesta? Mitenkäs toi keskiääni edessä, meneekö koetaulun purkuhommiks?

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #65
            Originally posted by relic View Post
            Onko hinta / osanumeroita johtosarjoille? Mahtaakohan sitä verhoilun keskiosaa saada erikseen...? Tähän sitten kaikki päivitykset päälle vielä. Minkäverran buksin otat kaiken koodaamisesta? Mitenkäs toi keskiääni edessä, meneekö koetaulun purkuhommiks?
            Keskiosan saa multa erikseen, laitan tarkemmin privana.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Jokke79
              Bimmer Rookie
              • Feb 2016
              • 92
              • Honkajoki

              #66
              Autossani on Logic 7 hifit ja vaikka ne onki aika hyvät, niin vähä turhan korostetut bassot omaan makuun. Jos alan päivitteleen, niin onko Individualit vai BSW:t paremmat? Ja paljonko noista Logic 7 vermeistä kehtaa pyytää?
              Last edited by Jokke79; 26-04-2016, 20:03.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #67
                Originally posted by Jokke79 View Post
                Autossani on Logic 7 hifit ja vaikka ne onki aika hyvät, niin vähä turhan korostetut bassot omaan makuun. Jos alan päivitteleen, niin onko Invidualit vai BSW:t paremmat? Ja paljonko noista Logic 7 vermeistä kehtaa pyytää?
                Aika pitkälle saa kyllä EQ:a + Bass-asetusta ristiin säätämällä kohdilleen.

                Individualista/BSW:stä ei kummastakaan kokemusta, jätetään viisaammille kommentoitavaksi.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  #68
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Aika pitkälle saa kyllä EQ:a + Bass-asetusta ristiin säätämällä kohdilleen.

                  Individualista/BSW:stä ei kummastakaan kokemusta, jätetään viisaammille kommentoitavaksi.
                  Jep, jos et oo vielä kokeillut säätä eq:ta, nii googleta jotku hyvät säädöt, itsellä on esim bassotaajuutta 80-100hz leikattu -1...-2.
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2325
                    • Uusimaa

                    #69
                    Originally posted by Jokke79 View Post
                    Autossani on Logic 7 hifit ja vaikka ne onki aika hyvät, niin vähä turhan korostetut bassot omaan makuun. Jos alan päivitteleen, niin onko Invidualit vai BSW:t paremmat? Ja paljonko noista Logic 7 vermeistä kehtaa pyytää?
                    Mulla on nykyisessä E61:ssä Individual-hifit. Edellisessä autossa (sedan E60) oli Logic7-vermeet (BSW-kajareilla).

                    Hiljaisemmilla voimakkuuksilla ero näiden välillä ei ole kovin suuri, mutta heti kun volaa väännetään vähänkin enemmän niin indit pesee logicit 6-0.

                    Logic-vehkeiden suurin ongelma on vahvari, joka alkaa leikkaamaan hiljaisella voimakkuudella korostettuja alataajuuksia jo hyvinkin maltillisella voimakkuudella. Eli käytännössä Indien kanssa nautiskelu alkaa siitä pisteestä, jossa Logic alkaa tekemään tätä alataajuuksien leikkaamista. Indien kanssa tuntuu että potikan voi vääntää käytännössä kaakkoon ja dynamiikka säilyy ehjänä tappiin saakka. Eikä alataajuudet leikkaannu missään vaiheessa. Indien vakiokajarit on selvästi laatutavaraa, enkä jaksa uskoa että BSW:n versioilla saavuttaisi enää mitään lisä-arvoa. Logic7 on mun mielestä ihan ok perussetti varustettuna alitehoisella vahvistimella. Indien kanssa musan kuuntelusta jo todella nauttii. IMO paras tehdaslisävaruste E60:iin, jos tykkää nautiskella musasta.

                    Indit on parhaimmillaan sellaisella musiikilla, jota soitataan "oikeilla" soittimilla. Joku jazz-pohjainen/pianomusiikki soi ehkä hienoiten. Ja klassinen musiikki toimii myös hienosti lujaa kuunneltaessa. Tosin ei konemusakaan kylmäksi jätä. Retrofittaamisen suhteen sanoisin, että jos saatavilla on indi-kamoja, suosittelen ehdottomasti panostamaan muutaman satkun enemmän niihin. Työmäärä on molemmissa tapauksissa sama.
                    Last edited by JKK; 24-04-2016, 02:18.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Jokke79
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2016
                      • 92
                      • Honkajoki

                      #70
                      Ok kiitos vastauksesta. Indeis ei oo dsp:tä? Paras vois olla upgreidata kajarit ja vahvistin BSW:llä tai Etoneilla, kun noita Individual settejä ei ole pahemmin ebayssa näkynyt. Onkohan Etonit laadultaan yhtä hyvät kuin BSW:t?
                      Last edited by Jokke79; 26-04-2016, 20:02.

                      Comment

                      • puti
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 10
                        • Riihimäki

                        #71
                        löyty tämmönen vahvari 65127844938 mikä olis näemmä e70,e71 malleihin
                        mahtaisko tommosen saada tuupattua e61:seen?
                        F11 530d, ex E61 530da lci
                        Rojekti E30 325 Touring

                        Comment

                        • SettarI
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 56
                          • Seinäjoki

                          #72
                          Kävin hakemassa saksasta 335d -07 farkun. Tarkoituksena olisi päivittää uuden autoni S676A Hifi speaker system uudelle tasolle.

                          Edellisen autoni (e60) business stereot päivitin Audio system X200 BMW MK2 sarjalla jota ohjattiin puoli aktiivisesti, audisonin linjamuuntimella ja spl dynamics s-4006 vahvistimella. Setti soi mielestäni hyvin, mutta ei täydellisesti. Uuteen autoon kaipaisin vieläkin paremmin ja lujemmin soivan äänentoiston.

                          Mieluisin vaihtoehto olisi päivittää paremmilla orkkiskamoilla autoa, koska mukava olisi säädellä taajuuksia auton omalla soittimella/ I drivella.

                          Olen foorumia lukemalla yrittänyt selvittää, että pystyykö Individual vahvistimen kytkemään autooni? Autossa on S609A Professional navi ja Bluetooth. Eli meneekö kontille johonkin Most väylä ja pystyykö kuidun "jatkamaan" individual vahvistimelle asti + koodaus CCC:lle top hifiksi?

                          Jos ei onnitu silloin mielessäni on pyörinyt päivittäminen aftermarket osilla jotka koostuisi DSP/vahvistimesta ja kaiuttimien vaihdolla, kuitenkin kauittimien määrää lisäämättä.

                          Tälläinen setti mielessä pyörinyt:

                          -BSW erillissarjat eteen ja taakse
                          -Helix E8W 2x2ohm subeiksi penkkien alle
                          -Match PP 82DSP 8 x 70W/rms (2 Ω) vahvistin sisäisellä prossulla

                          Nämä pitäisi mittojensa puolesta mennä kaikki vakio paikoille. Vahvistin/DSP myös kokonsa takia vanhan Hifi vahvistimen tilalle. Tehoahan tuosta irtoaa hyvin jos lukuihin uskominen. Subeille pystyisi syöttää 140w/ subi ja 70w per ovi.

                          Nyt hifistit herätkää ja kommentoikaa mitä mietä olette? Erityisesti kuitenkin kiinnostaa pystyykö individual vahvistinta autooni laittaa?

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            #73
                            Originally posted by SettarI View Post
                            Kävin hakemassa saksasta 335d -07 farkun. Tarkoituksena olisi päivittää uuden autoni S676A Hifi speaker system uudelle tasolle.

                            Edellisen autoni (e60) business stereot päivitin Audio system X200 BMW MK2 sarjalla jota ohjattiin puoli aktiivisesti, audisonin linjamuuntimella ja spl dynamics s-4006 vahvistimella. Setti soi mielestäni hyvin, mutta ei täydellisesti. Uuteen autoon kaipaisin vieläkin paremmin ja lujemmin soivan äänentoiston.

                            Mieluisin vaihtoehto olisi päivittää paremmilla orkkiskamoilla autoa, koska mukava olisi säädellä taajuuksia auton omalla soittimella/ I drivella.

                            Olen foorumia lukemalla yrittänyt selvittää, että pystyykö Individual vahvistimen kytkemään autooni? Autossa on S609A Professional navi ja Bluetooth. Eli meneekö kontille johonkin Most väylä ja pystyykö kuidun "jatkamaan" individual vahvistimelle asti + koodaus CCC:lle top hifiksi?

                            Jos ei onnitu silloin mielessäni on pyörinyt päivittäminen aftermarket osilla jotka koostuisi DSP/vahvistimesta ja kaiuttimien vaihdolla, kuitenkin kauittimien määrää lisäämättä.

                            Tälläinen setti mielessä pyörinyt:

                            -BSW erillissarjat eteen ja taakse
                            -Helix E8W 2x2ohm subeiksi penkkien alle
                            -Match PP 82DSP 8 x 70W/rms (2 Ω) vahvistin sisäisellä prossulla

                            Nämä pitäisi mittojensa puolesta mennä kaikki vakio paikoille. Vahvistin/DSP myös kokonsa takia vanhan Hifi vahvistimen tilalle. Tehoahan tuosta irtoaa hyvin jos lukuihin uskominen. Subeille pystyisi syöttää 140w/ subi ja 70w per ovi.

                            Nyt hifistit herätkää ja kommentoikaa mitä mietä olette? Erityisesti kuitenkin kiinnostaa pystyykö individual vahvistinta autooni laittaa?
                            Individual audio-retrofitti on kohdallasi suht helppo toteuttaa, siis asennusten kannalta. Jos sulla on alkuperäinen bluetooth, menee konttiin jo valokuitu soittimelta.

                            Takana on valokuidun "jakotukki" takapenkin sivutuen takana kuskin puolella. Tuohon pääsee käsiksi kun nyppää penkin ulommaisen sivuosan selkänojasta irti.

                            Kuitua ja sopivat liittimet saa marmorilta, vahvistin + muut esim. Ebay.

                            Asennusten jälkeen hu:n koodaus individual audioksi (top hifi on logic7) siinäpä se.

                            Kaiuttimista sen verran, että pitää sitten olla joko oem Individual-kajarit, tai sitten aftermarket jossa jakosuotimet disu/ovikaiutin. Logic7:n kajarit ei käy, väärä impedanssi.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5428
                              • S:t Karins

                              #74
                              Sanoisin että johtosarja/liitin menee myös uusksi, L7/Individual vahvarissa on eri liitin ja johtosarja kuin hifi vahvarissa? Tämä on se suurin työ (done that).
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • JP-76
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 1060
                                • Kanta-Häme

                                #75
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Sanoisin että johtosarja/liitin menee myös uusksi, L7/Individual vahvarissa on eri liitin ja johtosarja kuin hifi vahvarissa? Tämä on se suurin työ (done that).
                                Joo liitin menee uusiksi (marmorilta uusi), mutta mitä eroa johtosarjassa?

                                Ainakaan logic7:aan ei tarvi uusia johtoja vetää ja sama määrä kaiuttimia tuossakin on.

                                Vai tarkoititko että pinnijärjestys menee uusiksi? Sehän nyt on selvä.

                                Diskanteille ja keskiäänisille käy vanhat piuhat, jakosuodin tulee vaan väliin josta haaroitetaan noille eri elementeille.

                                Kattokajarit jos haluaa, kuten alkuperäisessä, niin sitten joutuu vetämään piuhat noille ja tekemään reiät kattoverhoiluun, mutta ei tuokaan ole paha homma, been there, done that also

                                Noi kattokajarit ei ole edes pakolliset, mutta kyllä ne tilaääntä tuo. Hifistelyn ja äänenlaadun kannalta ei mitään virkaa.

                                Tod. näk. samat liittimet kuin tophifi: liitin 61136905200, pinnit 20kpl 61131392302, virtaliitin 61138364666 +61138364662, pinnit 10kpl 61131393724, kuitu 61120142318, liittimet 61136917978 + 61138387214, "pinnit" kuidulle 4kpl 61136905233. Tässä esimerkkejä, kyllä jokainen nippeli ja nappeli löytyy marmorilta niin ettei kaapeleita tarvi vetää kuin kattokajarit, ja kuidunpätkä jakotukille.

                                Multa löytyy vielä jotain yksittäisiä liittimiä tohon projektiin jos tarvii niiin ei tartte kaikkia metsästää marmorilta.
                                Last edited by JP-76; 21-08-2016, 12:18.
                                Kalusto:
                                BMW 550i xDrive -14
                                BMW S1000R -17
                                Toyota Proace -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎