Announcement

Collapse
No announcement yet.

pc autoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tolammin
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 121
    • Alajärvi

Originally posted by jartsa02
    Paljonkos tuo boottiaika nyt sitten on oikeesti tolla Nlitellä tehdyillä XP:llä, siis siitä kun starttaa koneen siihen että esim. RoadRunner on täysin käynnissä ?? Toi että palkki menee kerran edestakas ei kerro paljon p*skaakaan kyllä tosta tod. kokonaisajasta . Ite oon kyllä mittinyt tollasen tekemistä, mutta ei nyt oo kerinnyt sellasta tekemään. Tällä hetkellä mulla on ihan tav. XP ja sen starttaaminen kestää ihan alusta about 50 sek. ja hibernatesta, mikä mulla on normaalisti käytössä, about 20 sek.

Wintoosan boottikuvan kerran vaihdoin ja se hidasti tota boottamista useita sekuntteja ja siinä totesin että se ei kyllä kannatta, saattoi kyllä olla liian isokokonen kuva siinä kun se hommaa hidasti tollee. Toisaalta kun kone lähtee käyntiin nykyään aina hibernatesta, niin ei siinä edes mitään starttikuvaa tulekaan.

Navi-softaks vaihdoin just Freedriven (Destinator 3 kartoilla) tuon aikaisemmin olleen MS Mappointin tilalle ja toi Freedrive on kyllä aivan eri planeetalta kuin toi MS tuote: nyt on kartat koko Suomeen ja kaikkia muitakin siistejä ominaisuuksia siinä on, mitä ei Mappointista löytynyt ollenkaan.
    Mistä tuon destinator 3 löytäis missä ois suomen kartat kun olen kolme eri versiota löytänyt mutta suomea ei ole ollut yhdessäkään...?

Comment

• jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

Originally posted by BCN
      Mitenkäs toi hibernate hommeli oikein toimii? Olen ymmärtänyt, että biosista laitetaan vain hibernate päälle jonka jälkeen kone käynnistyy jonkin sortin valmiustilasta?

Minkälainen kokoonpano sulla Jartsa on tällä hetkellä?
      Se hibernate löytyy tuolta Wintoosasta sieltä power options -osastolta: se pitää ekana enabloida sieltä ja sitten advanced-osastolta valitaan power buttonin valinnaksi "hibernate" normaalin "shut downin" tilalle. Sammuttaessa wintoosa kirjoittaa koko muistin sisällön kovalevylle ja sitten sammuu. Startatessa se kelaa ne muistin kamat sitten vaan kovalevyltä takas muistiin ja sitten homma taas jatkuu siitä mihin oli jääty. Tuo homma sitten on nopeampaa, mitä vähemmän koneessa on muistia (väh. kirjoitettavaa kovalevylle/kovalevyltä).

Mulla on kokoonpanona Vian 1.2GHz prossulla oleva Mini-ITX-kone, DDR-muistia on 512MB ja kovalevynä 40BG läppärin kovo.

Originally posted by tolammin
      Mistä tuon destinator 3 löytäis missä ois suomen kartat kun olen kolme eri versiota löytänyt mutta suomea ei ole ollut yhdessäkään...?
      Jostain satuin vaan tuon version löytämään, missä on koko Euroopan kartat Suomi mukaanlukien. Tosta Freedrivestä on kait just tulossa 1.0 versio helmikuun alussa ja sen kait pitäis huhujen mukaan toimia myös TomTomin kartoilla.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• tolammin
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 121
        • Alajärvi

Originally posted by jartsa02
        Jostain satuin vaan tuon version löytämään, missä on koko Euroopan kartat Suomi mukaanlukien. Tosta Freedrivestä on kait just tulossa 1.0 versio helmikuun alussa ja sen kait pitäis huhujen mukaan toimia myös TomTomin kartoilla.
        No pitää yrittää löytää jostain... Osaisko kukaan auttaa sellasessa ongelmassa että käytän mediaengineä ja mulla on 8" näyttö mutta mediaengine näyttää kaikki videot 16:9 suhteella jolloin ylä- ja alalaidassa on mustat palkit. Miten sen sais näkymään 4:3 suhteella jolloin kuva olis koko näytön kokoinen?

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎