Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17508
    • Turku

    #46
    Originally posted by Roito View Post
    Atea suosittelen, bmw alkuperäisosien valmistaja ja erittäin kilpailukykyinen hintansa puolesta ainakin profiteilellä.

    Viime talvena laitoin just aten rojut joka nurkkaan... palat, levyt, liukutapit, lukkolevyt, anturit ja käsijarruhilppeet.
    Myös Jurid, Textar ja Pagid ovat BMW:n orkkisvalmistajia.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14351
      • Oulu

      #47
      Jurid:n palat oli edellisessä seiskassa ku ostin auton ja niistä ei saanu vinkumista pois vaikka mitä teki. RoadHouset paikalleen ja vinkumiset loppu.

      En ainakaan ite ostas noita.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Redain
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 502
        • Turku

        #48
        Originally posted by Merkki View Post
        Hyviä kokemuksia taas kyb iskareista, ajettu ~60tkm ja edelleen toimii.
        Onko muilla mitenkä kokemuksia eri iskareiden valmistajasta?
        Vieläkö monroe on jokseenkaan järkevää kun jossain vaiheessa oli huippua olevinaan.
        Onko kellään mitään suoraa sanottavaa Delphi:n osista?
        Itsellä yhteen autoon tarvis vaihtaa takaiskarit ja katellut tuolta saksanmaalta eri vaihtoehtoja.
        Löytyykö muilta kokemuksia KYB:in iskareista?
        Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by Redain View Post
          Onko muilla mitenkä kokemuksia eri iskareiden valmistajasta?
          Vieläkö monroe on jokseenkaan järkevää kun jossain vaiheessa oli huippua olevinaan.
          Onko kellään mitään suoraa sanottavaa Delphi:n osista?
          Itsellä yhteen autoon tarvis vaihtaa takaiskarit ja katellut tuolta saksanmaalta eri vaihtoehtoja.
          Löytyykö muilta kokemuksia KYB:in iskareista?
          Ei monroeta, paskat, vaihdoin 90-luvulla taakse e21:een, alle vuodessa selvät.
          Ei delphiä, olen kuullut että kuraa.
          Bmw ? Sachs Supertouring tai madallettuun Advantage.

          Comment

          • Redain
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 502
            • Turku

            #50
            Originally posted by jr66 View Post
            Ei monroeta, paskat, vaihdoin 90-luvulla taakse e21:een, alle vuodessa selvät.
            Ei delphiä, olen kuullut että kuraa.
            Bmw ? Sachs Supertouring tai madallettuun Advantage.
            Nii no jos 90-luvulla on kokemusta niin onhan siitä jo toistakymmentä vuotta aikaa ja tiedä jos on ollut sulla maanantai versiot. (tiedä häntä)
            Delphiä kyselen kun aika monessa paikassa myydään tuota ja monen olen kuullut kehuavan.

            Iskunvaimentimet on tai olisi menossa vitoon kun kuullut että mersu käyttäisi orginaalina KYB:n iskareita.

            Muuten kysely on lähinnä omiin harrastus autoihin (e28 ja 1502) johtavaa kyselyä sillä niihin ei viitsi laittaa mitään sekundaa.
            Ja mitäpä tuossa voorumia lukee niin eipä sahcs-ja bilstein iskarit ole hyvää palautetta saaneet 2000-luvun puolella
            Last edited by Redain; 27-03-2017, 23:45. Reason: mainittu harrasteautot
            Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 539
              • Espoo

              #51
              Liikkuuko Helloista väärennöksiä?

              Ihmetyttää kun ebayssa pari latvialaista myyjää myy e39:n xenon-umpiota noin 200 euroa halvemmalla kuin saksalaiset. Ilmoituksen mukaan olisi Hellan umpio, mutta myyntikuva on epämääräisen näköinen ja esim. vilkku näyttää erilaiselta kuin saksalaisten ilmoituksissa. Latviasta 300-350 euroa, Saksasta ei saa alle 500 euron. Esim. nämä:





              Tuo polttimoko eron selittää? Varaosanumerolla hain.

              Comment

              • Proppu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 176
                • Järvenpää

                #52
                Originally posted by hietase View Post
                Liikkuuko Helloista väärennöksiä?

                Ihmetyttää kun ebayssa pari latvialaista myyjää myy e39:n xenon-umpiota noin 200 euroa halvemmalla kuin saksalaiset. Ilmoituksen mukaan olisi Hellan umpio, mutta myyntikuva on epämääräisen näköinen ja esim. vilkku näyttää erilaiselta kuin saksalaisten ilmoituksissa. Latviasta 300-350 euroa, Saksasta ei saa alle 500 euron. Esim. nämä:





                Tuo polttimoko eron selittää? Varaosanumerolla hain.
                Tuosta molemmat OEM hella -> http://www.m.ebay.de/itm/NEUER-ORIGI...467?nav=SEARCH
                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2693
                  • .fi

                  #53
                  Tuli tilattua e34:seen Lemförderin hiluja;
                  made in Germany:
                  - raidetanko (päädyt)
                  made in turkey:
                  - raidetanko (keski)
                  - kääntövarsi
                  made in czechia:
                  - raidetangon "holkki"/pusla
                  made in china:
                  - moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla



                  Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
                  Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
                  on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).

                  Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...

                  edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..
                  Last edited by aae30; 07-05-2021, 00:53.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    #54
                    Ei bmw mutta Skf-paketissa pyöränlaakeri Jinlin China... Perkele.

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3713
                      • Finnland

                      #55
                      Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.

                      Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        #56
                        Originally posted by Jarger View Post
                        Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.

                        Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.
                        Miten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2539
                          • .

                          #57
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Miten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?
                          Täytynyt olla jotain muuta kuin iskareita.:think No joo, mulla on ollut mielipide, ettei Monroe ja iskunvaimennin kuulu samaan lauseeseen. Nytkin kyllä e36 käyttistoukassa on edessä Monroet ja takana kybit. Eihän niille paljoa ole kilometrejä tullut, mutta silti paremmin ovat kestäneet kuin kiinalaiset. Kuitenkin suosittelisin iskareiksi ennemmin Sachsia ja Bilsteinia.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15225
                            • Ajamisen Iloa

                            #58
                            Aikoinaan Monroe iskunvaimentimia meni autossa 3 paria 3 viikossa.
                            Monroe ja iskunvaimennin ei kuulu tosiaankaan samaan lauseeseen.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2693
                              • .fi

                              #59
                              Originally posted by aae30 View Post
                              made in china:
                              - moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla



                              Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
                              Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
                              on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).

                              Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...

                              edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..
                              Hieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
                              mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.

                              *en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • Stuntman
                                BTCF Member
                                • Jul 2020
                                • 21
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by aae30 View Post
                                Hieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
                                mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.

                                *en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.
                                Mistä tilasit?
                                E39 540iA sedan -99
                                Ex: E39 530iA sedan -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎