Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IiroU
    BTCF Member
    • Oct 2021
    • 496
    • Turku/Rauma

    #121
    Joo ei löydy INAa mistään. Kurkkasin heidän katalogista, jossa ei ollut edes koko pumppua. Liekö edes koskaan valmistettu heidän toimesta. Moniurahihnan kiristin löytyi, mutta poistunut valikoimista. Showroomissa pohdiskeltu arvaus osui oikeen, senkin valmistus loppunut.
    E65 745d Individual -07
    Ex:
    E39 530dA Touring M-Sport -02
    E39 528i Sedan -00
    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
    Yhteydenotot YV.

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 797

      #122
      Hyväksi todettu varaosavalmistaja varmaan saa myös osat toimitettua. E83 orkkis "timantti" avain maksettu 2.12.24 enkä vieläkään ole sitä saanut ..onneksi ei kiire ole. Taisi varaosamyyjä kertoa joskus kuukausi sitten että bmw: llä jotain 2500 avainta backlogissa. Kai tämä on normaalia tänäpäivänä.

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1882
        • Karjaa

        #123
        Sachsia ja Lemförderiä tuli tilattua E39:n etuiskariremppaan. Lemförderin raidetangon päät Made in Malaysia, saas nähdä mitä kestävät, eivät kyllä maksaneetkaan juuri mitään. Sachsin pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit Made in Kiinan yksipuoluediktatuuri, mutta itse iskarit ja yläpäät onneksi vielä Made in Germany.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 4307
          • Finnland

          #124
          Clavurion joskus sanoikin että sillä meni uudet Lemförderin yläpäät rikki vuodessa, kun noita valmistusmaita katselee niin selittää kyllä jotain
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2890
            • Akaa / Toijala

            #125
            Originally posted by Jarger View Post
            Clavurion joskus sanoikin että sillä meni uudet Lemförderin yläpäät rikki vuodessa, kun noita valmistusmaita katselee niin selittää kyllä jotain
            Hep
            Viime kesänä vaihdoin E34:seen lemmyn yläpäät ja koiranluut. Toinen yläpää ei kestänyt edes kesän ajoja (vajaa 2000km) ja on nyt siis paskana. Made in Malaysia...

            Etupäästä on ruvennut kuulumaan muutenkin kolahduksia ja leimasedän kanssa todettiin että takimmaisten tukivarsien puslat ovat jo ihan notkeet. Nyt olisi tarkoitus noita tukivarsia uusia. Edellisen kerran ne uusittiin keväällä 2011 lemfördereihin ja näin pitkään ne kesti. Ajatuksena olisi nyt uusia varret (takimmaiset) niin että niihin laitettaisiin laakeroidut puslat. Puslallisia varsia näyttäisi olevan enemmän myynnissä kuin ilman puslaa. Onkohan tuollainen puslaton FAG merkkinen tukivarsi nyt mistään kotoisin? Vaikuttaisi ainoalta järkevältä tähän hetkeen.

            Onko se nyt niin että laatutarviketta ei ole enää olemassa?

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14592
              • Oulu

              #126
              Itse laitoin e34 on fag puslattomat (sekä strongflexin keltaiset) ja fag tukivarsia myös e65 alla. Toistaiseksi toimineet. Melkein jo suosisin sitä lemförderiä ennemmin, mutta ei ilmeisesti pitkäikäisiä tarvikevarsia enää ole.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • IiroU
                BTCF Member
                • Oct 2021
                • 496
                • Turku/Rauma

                #127
                Fagia täällä kans asenneltu E65, E61 sekä E90 alle. Ihan vaan siitä syystä, että lähes poikkeuksetta puolet Lemförderin hinnasta. Mukaan saa usein myös kiinnityshilppeet.

                Rasvaa laitoin E65 taka-akselin ylempien takatukivarsien palloniveliin, kun näytti aika kuivalta. E90 koiranluut oli taasen hyvin rasvattu jo tehtaalta.
                E65 745d Individual -07
                Ex:
                E39 530dA Touring M-Sport -02
                E39 528i Sedan -00
                Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                Yhteydenotot YV.

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1670
                  • Vähäkyrö

                  #128
                  Tilasin e39:iin kaikki tukivarret, narinahelat yms. Fagina. Eteen alatukivarret SKF:ää, ku ei ollu FAGina Aeromotorssilla. Kaikki Turkkilaisia, paitti taakse ylätukivarret Taiwan. Iiron vinkistä, pitääpä kurkata kumien alle. Mitä rasvaa sinne kannattas laittaa?

                  Comment

                  • IiroU
                    BTCF Member
                    • Oct 2021
                    • 496
                    • Turku/Rauma

                    #129
                    Lisätään vielä edelliseen, että Lemförder narinahelat ollut made in Germany joten niillä toistaseksi menty.

                    Mä laitoin vaan CRC Multi grease, eikai nuo kauheille lämpötiloille ja laakeria suuremmille rasituksille joudu.
                    E65 745d Individual -07
                    Ex:
                    E39 530dA Touring M-Sport -02
                    E39 528i Sedan -00
                    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                    Yhteydenotot YV.

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2393
                      • Vantaa

                      #130
                      Lenföder reaktiotankojen hydro pusla taas paskana. Ei ole kuin toinen sarja mikä hajoaa 130tkm sisään. Tämä viimeisin kesti n.55tkm. Kokeillaan Delphiä seuraavaksi.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14592
                        • Oulu

                        #131
                        Vähemmällä selviää, kun laittaa PU puslat sinne.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2393
                          • Vantaa

                          #132
                          Juu niin selviäisi, mutta haluan säilyttää orkkisten mukavuuden.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16604
                            • Asikkala

                            #133
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Juu niin selviäisi, mutta haluan säilyttää orkkisten mukavuuden.
                            Onko mutua vai kokemusta pu:n kovuudesta ?

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14592
                              • Oulu

                              #134
                              Ei ole huomannut ku parempana ajettavuutena nuo pu puslat.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2393
                                • Vantaa

                                #135
                                Ei ole nykyautoissa kokemusta, vanhoissa kotteroissa ne kyllä huomasi. Olen vaan allerginen pienimmillekkin värinöille.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X