memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kiwes
    replied
    Osaisko joku valottaa "forte" käsittelyä kotikonstein? kiisseliä öljyn sekaan ja sit käytellään? lähinnä se että kuinka paljon sitä pitää about laittaa ja pitääkö sen verran laskee öljyä pois? Kiitos!

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Lämpöanturikin vaihdettu ja ainakin toistaiseksi käy nätisti. M43:ssa lämpöanturi on aika ikävässä paikassa imusarjan alla, mutta sopivilla työkaluilla ja hoikilla sormilla anturin sai vaihdettua niin, että imusarjan alaosaa ei tarvinut irrottaa. Samalla taisi löytyä yksi paikka mistä kone on hukannut jäähdytinnestettä, kun vanha anturi oli melkein sormitiukkuudessa ja aika ryöttäsen näköinen.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Vaihdoinpa nyt sen bensapumpun, kun oireet on sen tyylisiä. Muuten näppärää, mutta tankkia ei kannata vetää täyteen just ennen bensapumpun vaihtoa
    Ajelin kyllä Kouvolasta Kotkaan, mutta vielä oli piripinnassa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    - Engine Coolant: -40 Fahrenheit, eli joko johto irti/poikki, tai koko anturi hajalla
    - Engine cooling water leaving temperature: n. 75 - 150 Fahrenheit (tämä ilmeisesti syylärin jälkeen)
    - Eka lambda: hyppelee joka toisella päivityksellä 0.07 V ja joka toisella n. 0,75-0,8 V. *Tämä pisti omaan silmään, kuuluuko sen hyppelehtiä noin?*
    - Toka lambda: pysyy tyhjäkäynnillä tasaisesti 0,75 voltissa ja laskee kierroksilla katin lämmetessä n. 0,2 - 0,3 volttiin.
    - Korjausarvot suuttimilla ensin kaikki suuttimet lähellä nollaa, hetken käyttelyn jälkeen muut suuttimet about nolla, yks suutin 1.

    Noiden perusteella siis lämpöanturi vaihtoon, ehkä myös ykköslambda. Voiko näissä vaihtaa lambdoja ristiin? Varsinainen vika saattaa silti olla polttoainepumpussa, koska kylmäkäynnistyksen huonoudella ei tunnu olevan yhteyttä ilman lämpötilaan.
    Lambdan kuuluu sahata edestakaisin.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Kyllä virheellinen moottorin lämpötilatieto osaa tehdä käyntiongelmaa kylmänä.

    Inpalla livedatasta lähtisin liikkeelle: mitä moottorin lämpö sanoo, miten lambdan signaali käyttäytyy, minkälaisia korjausarvoja tarjoaa jne..
    - Engine Coolant: -40 Fahrenheit, eli joko johto irti/poikki, tai koko anturi hajalla
    - Engine cooling water leaving temperature: n. 75 - 150 Fahrenheit (tämä ilmeisesti syylärin jälkeen)
    - Eka lambda: hyppelee joka toisella päivityksellä 0.07 V ja joka toisella n. 0,75-0,8 V. *Tämä pisti omaan silmään, kuuluuko sen hyppelehtiä noin?*
    - Toka lambda: pysyy tyhjäkäynnillä tasaisesti 0,75 voltissa ja laskee kierroksilla katin lämmetessä n. 0,2 - 0,3 volttiin.
    - Korjausarvot suuttimilla ensin kaikki suuttimet lähellä nollaa, hetken käyttelyn jälkeen muut suuttimet about nolla, yks suutin 1.

    Noiden perusteella siis lämpöanturi vaihtoon, ehkä myös ykköslambda. Voiko näissä vaihtaa lambdoja ristiin? Varsinainen vika saattaa silti olla polttoainepumpussa, koska kylmäkäynnistyksen huonoudella ei tunnu olevan yhteyttä ilman lämpötilaan.
    Last edited by Skarpa; 25-06-2015, 14:48.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Autona E46 318i M43

    Koneessa on kaksi jäähdytysnesteen lämpötila-anturia: toinen syylärin luona letkussa ja toinen termarissa. Mikä on näiden funktio? Onko toinen anturi pelkästään mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle, vai käyttääkö ecu molempia?

    IMM, lambda ja nokka-akselin asentotunnistin ovat tyypillisiä käyntiongelmien aiheuttajia. Tuleeko näistä yleensä vikakoodeja, vai selviääkö asia vaan kokeilemalla?

    Autossa on kaikenlaista murhetta:
    - Tyhjäkäynti ajoittain epätasainen ja kierrokset tuppaavat niiaamaan kytkintä painettaessa, joskus sammumisen rajalle asti.

    - Välillä pidemmän seisomisen jälkeen autoa saa sahata käyntiin pitkään. Ei kuitenkaan joka kerta. Bensapumppu tai sen rele?
    - Sahaamisen jälkeen moottori käy jonkun aikaa huonosti tyhjiä ja meinaa puutua kaasua painaessa.
    - Liikkeelle lähdettyä kone tekee vielä jonkun aikaa sitä, että vaihteen vaihdon jälkeen kytkintä nostaessa ja kaasua painaessa kone puutuu hetkeksi täysin.

    Tyhjäkäynnin epätasaisuus on ollut pidempään, nämä käynnistysongelmat on uusia. Moottorinlämpömittari alkoi viikko sitten näyttää virheellisesti, että lämmöt olis tapissa ja käynnistysongelmat alko kohta sen jälkeen. Liittynevätkö toisiinsa? Uusi anturi on tilauksessa.

    Imuvuotoja koneessa ei ole ja Inpa antaa vikakoodin ainoastaan jäähdytysnesteen lämpötilasta.
    Kyllä virheellinen moottorin lämpötilatieto osaa tehdä käyntiongelmaa kylmänä.

    Inpalla livedatasta lähtisin liikkeelle: mitä moottorin lämpö sanoo, miten lambdan signaali käyttäytyy, minkälaisia korjausarvoja tarjoaa jne..

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Autona E46 318i M43

    Koneessa on kaksi jäähdytysnesteen lämpötila-anturia: toinen syylärin luona letkussa ja toinen termarissa. Mikä on näiden funktio? Onko toinen anturi pelkästään mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle, vai käyttääkö ecu molempia?

    IMM, lambda ja nokka-akselin asentotunnistin ovat tyypillisiä käyntiongelmien aiheuttajia. Tuleeko näistä yleensä vikakoodeja, vai selviääkö asia vaan kokeilemalla?

    Autossa on kaikenlaista murhetta:
    - Tyhjäkäynti ajoittain epätasainen ja kierrokset tuppaavat niiaamaan kytkintä painettaessa, joskus sammumisen rajalle asti.

    - Välillä pidemmän seisomisen jälkeen autoa saa sahata käyntiin pitkään. Ei kuitenkaan joka kerta. Bensapumppu tai sen rele?
    - Sahaamisen jälkeen moottori käy jonkun aikaa huonosti tyhjiä ja meinaa puutua kaasua painaessa.
    - Liikkeelle lähdettyä kone tekee vielä jonkun aikaa sitä, että vaihteen vaihdon jälkeen kytkintä nostaessa ja kaasua painaessa kone puutuu hetkeksi täysin.

    Tyhjäkäynnin epätasaisuus on ollut pidempään, nämä käynnistysongelmat on uusia. Moottorinlämpömittari alkoi viikko sitten näyttää virheellisesti, että lämmöt olis tapissa ja käynnistysongelmat alko kohta sen jälkeen. Liittynevätkö toisiinsa? Uusi anturi on tilauksessa.

    Imuvuotoja koneessa ei ole ja Inpa antaa vikakoodin ainoastaan jäähdytysnesteen lämpötilasta.

    Leave a comment:


  • redlane
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Xenonista kuuluu parin sekunnin välein 3kpl "sirahtavia ääniä", mutta polttimo ei syty. Onko ballasti vai polttimo entinen? Ei ole ollut havaittavissa värisävyn muuttumista ennen tätä, mutta polttimo lakkasi palamasta sen jälkeen kun umpio oli irrallaan pöydällä korkeudensäädön tappien vaihdossa. Siinä on siis saattanut ottaa jotain kipeää...
    Kokeile polttimot ristiin?

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Xenonista kuuluu parin sekunnin välein 3kpl "sirahtavia ääniä", mutta polttimo ei syty. Onko ballasti vai polttimo entinen? Ei ole ollut havaittavissa värisävyn muuttumista ennen tätä, mutta polttimo lakkasi palamasta sen jälkeen kun umpio oli irrallaan pöydällä korkeudensäädön tappien vaihdossa. Siinä on siis saattanut ottaa jotain kipeää...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Voiko laakeri aiheuttaa koko vanteen kuumenemisen vai löytyykö vika jarruista?
    Ja jos laakeri on menossa rikki voiko se oireilla vaan peruuttaessa? Eli että eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään mutta peruuttaessa ulisee, vai tuleeko se ääni perästä?

    Onko ihan normaalia että kun rengasta pyörittää vapaalla, se ei pyöri kovin helposti, vaan ns. lonksuu?
    Voi kyllä kuumentaa. Ja sopivasti kun jarruilla sen jarruilla paistat niin sitten taas pääse laakeri remonttiin.
    Voi olla niinkin loppu että lonksuu. Voi olla myös vetari tms. mistä ääni tulee.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Voiko laakeri aiheuttaa koko vanteen kuumenemisen vai löytyykö vika jarruista?
    Ja jos laakeri on menossa rikki voiko se oireilla vaan peruuttaessa? Eli että eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään mutta peruuttaessa ulisee, vai tuleeko se ääni perästä?

    Onko ihan normaalia että kun rengasta pyörittää vapaalla, se ei pyöri kovin helposti, vaan ns. lonksuu?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Löytyykös f koppasiin wds:ssää netin syövereistä? F11 ois hakusessa.
    Oon ymmärtäny että uudempiin 09-> ei enää ole erillistä wds:ää vaan kaikki informaatio sisältyy istaan :think

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Löytyykös f koppasiin wds:ssää netin syövereistä? F11 ois hakusessa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Viitos-koppainen golf, onko välttämätön vaihtaa takapyörän navan kiinn. pultti laakerin vaihdon yhteydessä kuten autodata neuvoo ? Momenttihan on 180 Nm + 180 astetta joten kovillehan se joutuu kiristettäessä.
    Ko. peli on -04 2,0 tdi.

    E: taitaa tulla tuo pultti laakerisarjassa mukana joten asia ok.
    Last edited by jr66; 13-06-2015, 22:53.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Kuinkas paljon BMW:n jarrupaloilla vielä pääsee, kun kuluneisuuden merkkivalo alkaa palaa mittaristossa? Esim. E46:lla?
    Riippuu kovasti.

    Itsellä oli aikoinaan 540:ssä sen verran hätäisemmin kulunut toinen pala jumittavan satulan vuoksi että pääsin huimat 30km kun alkoi rahina kuulumaan.

    Leave a comment:

Working...
X