memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • erä-koira
    replied
    Minkä takia nissan primera 1.6 fantasy 2 syöpi yhtä paljon kuin nuo amerikan letuskat :think

    Leave a comment:


  • pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    En viitsinyt (ainakaan nyt ensimmäiseksi) avata uutta lankaa aiheesta, joten kysäistään täällä. Eli problematiikka on seuraavanlainen: meillä on taloyhtiön parkkipaikka pihassa, joka kääntyy kadulta jyrkähkösti ylämäkeen. Parkkiruudun päässä on autotallin ovi, johon etenkin talvella olisi mukava saada (ei nelivetoinen) 320d ajettua. Kesällähän tuossa ei ole ongelmaa, mutta talviaika hirvittää kyllä jo valmiiksi. Auto tulee kapean kadun ja 90 asteen käännöksen takia jo valmiiksi vähän kylki edellä tuohon, ja sitten kun alle laitetaan lunta/jäätä, ja edessä kapea autotallin ovi, niin väkisinkin tulee mieleen, että jotain ei-toivottua saattaa käydä. Etenkin kun vaimokin ajaa samaa pirssiä...

    Ajattelin olla kaukaa viisas ja viritellä jonkinlaisen DIY-liukuesteen talvista talliinajoa varten. Se siis levitettäisiin parkkiruudun kohdalle tallista ennen sisäänajoa ja nostettaisiin auton perässä talliin, ihan manuaalisesti siis. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa apuvälinettä tai onko ideoita käytännön toteutukseen?
    Uudet talvirenkaat , mielellään nastalliset ovat paras ratkaisu. DTC päälle jos on kovin liukasta niin voit sutienkin ajaa mäen ylös. Jos luistonesto on päällä se jarruttaa heti kun pyörä sutii. Jäiseen ylämäkeen pysähtyminen on myrkkyä näille yksivetoisille takavedolle. Ei kannata pysäyttää ihan oven eteen vaan avaa oven jo valmiiksi kauempaa, parasta tietty jos on kaukosäätö niin voi ajaa sopivalla vauhdilla suoraan sisään. Sähköllä taittuvat pelit toki olisi kiva varuste jos aukko on kapea.
    Last edited by pro_tinnitus; 22-07-2015, 12:17.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    En viitsinyt (ainakaan nyt ensimmäiseksi) avata uutta lankaa aiheesta, joten kysäistään täällä. Eli problematiikka on seuraavanlainen: meillä on taloyhtiön parkkipaikka pihassa, joka kääntyy kadulta jyrkähkösti ylämäkeen. Parkkiruudun päässä on autotallin ovi, johon etenkin talvella olisi mukava saada (ei nelivetoinen) 320d ajettua. Kesällähän tuossa ei ole ongelmaa, mutta talviaika hirvittää kyllä jo valmiiksi. Auto tulee kapean kadun ja 90 asteen käännöksen takia jo valmiiksi vähän kylki edellä tuohon, ja sitten kun alle laitetaan lunta/jäätä, ja edessä kapea autotallin ovi, niin väkisinkin tulee mieleen, että jotain ei-toivottua saattaa käydä. Etenkin kun vaimokin ajaa samaa pirssiä...

    Ajattelin olla kaukaa viisas ja viritellä jonkinlaisen DIY-liukuesteen talvista talliinajoa varten. Se siis levitettäisiin parkkiruudun kohdalle tallista ennen sisäänajoa ja nostettaisiin auton perässä talliin, ihan manuaalisesti siis. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa apuvälinettä tai onko ideoita käytännön toteutukseen?
    Miten olisi joku matto ratkaisu?

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    DIY-liukueste jyrkkäkulmaiselle parkkipaikalle

    En viitsinyt (ainakaan nyt ensimmäiseksi) avata uutta lankaa aiheesta, joten kysäistään täällä. Eli problematiikka on seuraavanlainen: meillä on taloyhtiön parkkipaikka pihassa, joka kääntyy kadulta jyrkähkösti ylämäkeen. Parkkiruudun päässä on autotallin ovi, johon etenkin talvella olisi mukava saada (ei nelivetoinen) 320d ajettua. Kesällähän tuossa ei ole ongelmaa, mutta talviaika hirvittää kyllä jo valmiiksi. Auto tulee kapean kadun ja 90 asteen käännöksen takia jo valmiiksi vähän kylki edellä tuohon, ja sitten kun alle laitetaan lunta/jäätä, ja edessä kapea autotallin ovi, niin väkisinkin tulee mieleen, että jotain ei-toivottua saattaa käydä. Etenkin kun vaimokin ajaa samaa pirssiä...

    Ajattelin olla kaukaa viisas ja viritellä jonkinlaisen DIY-liukuesteen talvista talliinajoa varten. Se siis levitettäisiin parkkiruudun kohdalle tallista ennen sisäänajoa ja nostettaisiin auton perässä talliin, ihan manuaalisesti siis. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa apuvälinettä tai onko ideoita käytännön toteutukseen?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Onko e34 m50 ja e36 m50 koneisten moottoriöljyn mittatikuissa jotain eroa? Putki luultavasti eri numerolla johtuen kiinnikkeestä mutta onko fyysisesti muita eroja, lähinnä pituus? Tarkastaisin kyllä itse jos jostain vain löytäsin e36 mittatikun, mutta se on hävinny. Nyt olisi ollut vain tarve kun pohjakin on e36:en, voinko käyttää siis e34 m50 mittatikkua oheistuotteineen?

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mistä vm. lähtien pitää olla on valot sitten mitkä vaan ?
    Ei mistään?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Onko Trafilandiassa ajovalopesurit pakolliset vm. 2000 autossa, jos siinä on alunperin sellaiset olleet?
    Originally posted by BeamR View Post
    xenonien kanssa on, muuten ei.
    Mistä vm. lähtien pitää olla on valot sitten mitkä vaan ?

    Leave a comment:


  • HerraHuu
    replied
    Käykö e39 m57 -02 ahdin e53 X5 m57 9/01 suoraan? Pakosarjan kiinnitys ilmeisesti bolt-on mutta joutuuko ahtoputkia, downpipea tai niiden laippoja modailemaan?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Onko Trafilandiassa ajovalopesurit pakolliset vm. 2000 autossa, jos siinä on alunperin sellaiset olleet?
    xenonien kanssa on, muuten ei.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Onko Trafilandiassa ajovalopesurit pakolliset vm. 2000 autossa, jos siinä on alunperin sellaiset olleet?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Polttoaineen hintahan on nyt alhaalla vs. talveen.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Kokemuksia tosta bilteman shortshifteristä? Tarkotus vaihtaa E28 vaihdetangon osia, niin samalla laittas lyhyemmän kepin sinne.
    Eipä noi oem tangotkaan paljoa maksa ja sopii ainakin, esim z3 :think
    Olisko n.60e?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Luulis noilla polttoainehinnoilla että ei täs enää mitään nostella.
    Luule vaan.

    Sitä paitsi tätähän tälläkin foorumilla porukka on kaivannut; ai miten hienoo kun persut pääsee hallitukseen niin autovero laskee ja se korvataan ihan vaan himppusen nostamalla ajoneuvoveroa ... Hienoo kun pääsee ajelemaan uusilla autoilla! Maksaa nyt vaan hymyssä suin

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by pro_tinnitus View Post
    Kyllä tuo laskuri antaa kokonaissumman ja prkl 55e näyttää omassa kotterossakin nousevan tuo summa ensi vuonna.

    Ennen 1.1.2016
    Perusvero: 138.335
    Käyttövoimavero: 401.500
    Yhteensä: 539.83
    1.1.2016 ja sen jälkeen
    Perusvero: 193.085
    Käyttövoimavero: 401.500
    Yhteensä: 594.58
    No perhana. Mä olin kattovinani joka kerta ettei siinä ollu tota perusveroo. Onneks oli siis summassa mukana. En tiä mikä korotus taas tulee vuoden vaihteessa.. Luulis noilla polttoainehinnoilla että ei täs enää mitään nostella.

    Mut tänks!!

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Kokemuksia tosta bilteman shortshifteristä? Tarkotus vaihtaa E28 vaihdetangon osia, niin samalla laittas lyhyemmän kepin sinne.

    Leave a comment:

Working...
X