Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pro_tinnitus
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Hei, tulipas mieleen vielä, että kun, oon laskenut tolla trafin laskurilla dieseleiden käyttövoimaveroa, niin vielä autovero sen lisäksi? Eli se ei ole laskettuna siihen samaan summaan. ? Täytyy vielä katsoa.
    Kyllä tuo laskuri antaa kokonaissumman ja prkl 55e näyttää omassa kotterossakin nousevan tuo summa ensi vuonna.

Ennen 1.1.2016
    Perusvero: 138.335
    Käyttövoimavero: 401.500
    Yhteensä: 539.83
    1.1.2016 ja sen jälkeen
    Perusvero: 193.085
    Käyttövoimavero: 401.500
    Yhteensä: 594.58
    Last edited by pro_tinnitus; 19-07-2015, 13:50.

Leave a comment:

• GARFFi
    replied
    Hei, tulipas mieleen vielä, että kun, oon laskenut tolla trafin laskurilla dieseleiden käyttövoimaveroa, niin vielä autovero sen lisäksi? Eli se ei ole laskettuna siihen samaan summaan. ? Täytyy vielä katsoa.

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Originally posted by Kert View Post
    Sellaista kyselisin että kun E60 korisessa on A-pilarin alapuolella kuskin jalkatilassa iso liitin johon menee ainaki virtalukolta johtoja.
    Siellä on nippu pienempiä ja sitten kaksi paksumpaa johtoa (punainen ja musta).
    Saako sen liittimen ottaa irti väliaikaisesti, ilman että tulee mitään vikailmoituksia?
    Mulla on siitä nipusta pari johtoa poikki jotka olen nyt korjanut ihan vaan pyörittämällä johtojen päät yhteen. Mutta haluaisin korjata ne ihan juottamalla ja olisi helpompi jos sen liittimen irrottaisi ja johtonipun saisi vedettu enemmän esille.
    Kuvaa ei valitettavasti ole enkä googlellakaan löytänyt kun en tiennyt millä hakusanalla pitäisi hakea.
    Ota akun miinuskenkä irti niin voit huoletta purkaa vaikka koko auton ja sitten kasata, ilman ongelmia.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Rautakauppa.
    Kiitos, sinne siis.

Leave a comment:

• Vildemar
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Eikös ne canbus ledit pitäny olla semmosia mitkä ei anna vikailmoituksia?

Eipä näytä ainakaan motonetin versiot olevan.
    Itsellä ainakaan canbus-ledit eivät anna vikailmotusta.

Itse ostin epd-tuning nimisestä liikkeestä ja olen ollut tyytyväinen.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Missä sitä myydään, onko tyyliin Motonet tai Biltema?
    Rautakauppa.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    1. Ksyleeni
    Missä sitä myydään, onko tyyliin Motonet tai Biltema?

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    1. Ksyleeni

Leave a comment:

• revote
    replied
    1) Millä lähtee parhaiten tummennuskalvojen liima laseista irti? Vesi/sinoli-seoksella ei inahtanutkaan
    2) Onko vanteille olemassa omaa pakkelia? Jos kokeilisi fiksata pienet kanttari-ihottumat piiloon ja maalia päälle

Leave a comment:

• Kert
    replied
    Sellaista kyselisin että kun E60 korisessa on A-pilarin alapuolella kuskin jalkatilassa iso liitin johon menee ainaki virtalukolta johtoja.
    Siellä on nippu pienempiä ja sitten kaksi paksumpaa johtoa (punainen ja musta).
    Saako sen liittimen ottaa irti väliaikaisesti, ilman että tulee mitään vikailmoituksia?
    Mulla on siitä nipusta pari johtoa poikki jotka olen nyt korjanut ihan vaan pyörittämällä johtojen päät yhteen. Mutta haluaisin korjata ne ihan juottamalla ja olisi helpompi jos sen liittimen irrottaisi ja johtonipun saisi vedettu enemmän esille.
    Kuvaa ei valitettavasti ole enkä googlellakaan löytänyt kun en tiennyt millä hakusanalla pitäisi hakea.
    Last edited by Kert; 18-07-2015, 08:27.

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Kiitos vinkeistä.

Itseasiassa reiättömiä mietin tarrakiinnityksen takia, olisiko järkevää laittaa eturekisterikilpi ihan tarroilla (millaisilla?) kiinni siihen reiättömään puskuriin?

Reiällisillä varmaan tulee mentyä sikäli, että etupuskuriin voi porata reijät tietenkin kilpien ehdoilla ja takanahan on jo kierteet, joskin täytyy vielä mitata, koska taitavat olla EU-kilville. Jos ovat eri kohdissa, niin täytyy viritellä sovitelevyväliin taikka reiättömien poraus kierrereikien mukaan.
    Toisaaltareiättömiin saa porattua etupuskuria varten aika pienet reiät halkaisijaltaan, millaisia ruuveja olette käyttäneet, jotta valkoiset suojahatutovat istuneet? :think
    3M teipillä pysyy varmasti kilpi paikoillaan kunhan sen taivuttaa puskurin mukaisesti ettei keinu ja saa teippiä isommalle alalle.

Leave a comment:

• Nutcase
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Reiättömät kilvet ja saat reiät siihen kohtaan mihin haluat ja niiden mukaan ruostumattomille peltiruuveille puskuriin pienet alkureiät, pysyy kiinni maailman tappiin asti. Taivuta kilpi puskurin mukaan ennen kiinnitystä ja tee/hanki jostakin 4-5 mm. paksut ja halk. x muovilätkät jotka laitat kilven ja puskurin väliin ruuvien kohdalle.

Ei mitään taustalevyjä, varsinkaan rosterisia = mersulook
    Kiitos vinkeistä.

Itseasiassa reiättömiä mietin tarrakiinnityksen takia, olisiko järkevää laittaa eturekisterikilpi ihan tarroilla (millaisilla?) kiinni siihen reiättömään puskuriin?

Reiällisillä varmaan tulee mentyä sikäli, että etupuskuriin voi porata reijät tietenkin kilpien ehdoilla ja takanahan on jo kierteet, joskin täytyy vielä mitata, koska taitavat olla EU-kilville. Jos ovat eri kohdissa, niin täytyy viritellä sovitelevyväliin taikka reiättömien poraus kierrereikien mukaan.
    Toisaaltareiättömiin saa porattua etupuskuria varten aika pienet reiät halkaisijaltaan, millaisia ruuveja olette käyttäneet, jotta valkoiset suojahatutovat istuneet? :think

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Olisko mitään hyviä vinkkejä E61 kilpien kiinnitykseen.

Olisin finnittömiä kilpiä tilaamassa ja pohdinnassa:

- Autossa on reiätön etupuskuri = tilaisiko reiättömät kilvet? Millä pysyisi hyvin kiinni?

- Onko markkinoilla vielä taustalevyjä finnittömille kilville?

- Tekisikö itse säädettävät taustalevyt rosterista finnittömille kilville?
    Reiättömät kilvet ja saat reiät siihen kohtaan mihin haluat ja niiden mukaan ruostumattomille peltiruuveille puskuriin pienet alkureiät, pysyy kiinni maailman tappiin asti. Taivuta kilpi puskurin mukaan ennen kiinnitystä ja tee/hanki jostakin 4-5 mm. paksut ja halk. x muovilätkät jotka laitat kilven ja puskurin väliin ruuvien kohdalle.

Ei mitään taustalevyjä, varsinkaan rosterisia = mersulook

Leave a comment:

• Nutcase
    replied
    Olisko mitään hyviä vinkkejä E61 kilpien kiinnitykseen.

Olisin finnittömiä kilpiä tilaamassa ja pohdinnassa:

- Autossa on reiätön etupuskuri = tilaisiko reiättömät kilvet? Millä pysyisi hyvin kiinni?

- Onko markkinoilla vielä taustalevyjä finnittömille kilville?

- Tekisikö itse säädettävät taustalevyt rosterista finnittömille kilville?

Leave a comment:

• Purtsi123
    replied
    Eikös ne canbus ledit pitäny olla semmosia mitkä ei anna vikailmoituksia?

Eipä näytä ainakaan motonetin versiot olevan.

Leave a comment:

Working...
X