Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Ite oon ollu tosi skeptinen näitten suhteen mutta näyttää toimivan.

    Comment

    • Peasant
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 19
      • F1nland

      Onko kellään havaintoa löytyykö näitä viimasuojan kiinnikkeitä jostain kaupasta? Kuuklettelin maapallonympäri, mutta en osannut paikallistaa. Motonetistä löytyy muovilla ehostettuja, mutta ne maksaa liikaa ja käy vain tietyille asennussyvyyksille. Oletan että nämä ei maksais juuri mitään..

      Muutama löytyy nurkista ja lisää vois hommata. Ei mitään nippusiteitäkään vastaan, mutta..

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Pärjäähän noilla säteilijöillä kun pidentää lämmitysaikaa.
        M52:n defa ja calix lämmittää reilu 10 astetta tunnissa moottorin lämpöanturin mukaan. Ei tietenkään voi verrata "kunnon" lämmittimiin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by 523i View Post
          Tuulilasi-lehden toimittaja Tapio Ketonen:



          On melko ammattilainen jos väittää, että nykyauto ei tarvitse lämmitystä.
          Suomalaisten autojournalistien ymmärrys ajoneuvotekniikasta on keskimäärin hämmentävän huono vaikka osalla on alan tutkintokin.. TM:ssä ja Tuulilasissa kirjoitetaan aika aijoin niin paksua paskaa että kokee myötähäpeää lukiessa.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Palehti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 141
            • Klaukkala

            Originally posted by 523i View Post
            Tuulilasi-lehden toimittaja Tapio Ketonen:
            On melko ammattilainen jos väittää, että nykyauto ei tarvitse lämmitystä.
            Eihän se muuta väittänyt kuin että nykyauto ei tarvitse sitä käynnistyäkseen ja lisäksi totesi paistinpannun olevan huono.
            Itsellä on seuraavia kokemuksia säteilylämmittimistä:
            -A4 1.8t öljypohjan kyljessä oleva. Huomasi käynnistyksen yhteydessä nokkien välisen ketjun rallatuksen pituudesta että oliko lämmitetty vai ei.
            -e91 325d öljypohjan kyljessä oleva. Ei juurikaan huomannut mistään että oliko lämmitetty, koska lähti aina tosi nätisti käyntiin.
            -nykyinen Alfa 159 2.2JTS lohkon kyljessä oleva paistinpannu. Ärsyttävän huono. Tänään nimittäin huvikseni tiirailin lämpökameralla parintunnin lämmittämisen jälkeen ja tulos oli surkea. Harmittaa vähän kun vuosi sitten tuon uusin (vanha palanut), enkä viitsinyt nähdä asentamisen vaivaa pumpullisen letkulämppärin laittamisessa.
            Eli ei se kaikissa autoissa ihan täysin turha ole (riippuu sijoituspaikasta ja kontaktista vastinpintaan), mutta kone lämpeää kyllä kaikilla muilla lämmitystavoilla paremmin.
            i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
            ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

            Comment

            • Jasuuu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 773
              • Oulu

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Eikös tuo kuulostakkin vähän heikko tehoiselta?

              Tuossa sinulla on 9 astetta enemmän pakkasta kuin aikoinaan omissa mittauksissa kone taas minulla oli suurempi. En siis tiedä miten vertailu kelpoisia tuloksia ovat keskenään.

              Chevyssä testattuna -19 pakkasta 60min lämpöä ja kone +14 vs. 180min ja +3?

              Pitäisi päästä oikein testaamaan joskus pumpullinen letkulämppäri vs säteilylämmitin samassa koneessa ja olosuhteissa.

              edit: niin joo watit kanssa pitäisi saada suht samaan.
              Eipä oikeastaan Huomattavasti lämpimämpi se on silti kuin ulkolämpötila, ja jos kone on edes nollassa niin eipä se paljoa poikkea syksyn sadekelien kylmäkäynnistyksistä. Voinhan sanoa että lohkolämppäri on paska ja 1.5kw thermotop on hyvä?

              Jos vaikka ajatellaan 3l koneen hukkalämpöä niin ei montaa minuuttia tyhjäkäynnillä lämpeä tota lämpötilaeroa kiinni. Eli summa summarum, itselle riittää kun kone on lämpimämpi kuin ulkoilma

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Jasuuu View Post
                Eipä oikeastaan Huomattavasti lämpimämpi se on silti kuin ulkolämpötila, ja jos kone on edes nollassa niin eipä se paljoa poikkea syksyn sadekelien kylmäkäynnistyksistä. Voinhan sanoa että lohkolämppäri on paska ja 1.5kw thermotop on hyvä?

                Jos vaikka ajatellaan 3l koneen hukkalämpöä niin ei montaa minuuttia tyhjäkäynnillä lämpeä tota lämpötilaeroa kiinni. Eli summa summarum, itselle riittää kun kone on lämpimämpi kuin ulkoilma
                Tuossa on vain tuo lämmitykseen kuluva aika hieman erilainen.
                Jos hankkii tuollaisen 2.85kw letkulämppärin sitten jää jo kahvikin kesken kun auto on jo lämpimänä

                Itse voin lämmittää niin pitkään kuin haluan mutta joillain on sellaiset tolpat että suostuvat toimimaan vain 2h yhdellä kierroksella.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Tuossa on vain tuo lämmitykseen kuluva aika hieman erilainen.
                  Jos hankkii tuollaisen 2.85kw letkulämppärin sitten jää jo kahvikin kesken kun auto on jo lämpimänä

                  Itse voin lämmittää niin pitkään kuin haluan mutta joillain on sellaiset tolpat että suostuvat toimimaan vain 2h yhdellä kierroksella.
                  Melkein kaikissa taloyhtiöissä rajoitettu jollain tapaa autojen lämmittämistä sähköllä.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • 523i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 319
                    • Iisalmi

                    Originally posted by Jasuuu View Post
                    Mikä vitin ongelma ihmisillä on säteilylämppärin kanssa? Toikin urpo lukenu varmasti netistä juttua M54, ulkona -28°c ja lämppäri 3h päällä = kone 3°c.
                    Ootko ollu tyytyväinen tuohon säteilylämmittimeen? Saksan tuontiin autoliike asensi säteilylämmittimen ja nyt vähä arvelluttaa riittääkö tuo 2h -30c mitä tolpasta saa?

                    Comment

                    • Jasuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 773
                      • Oulu

                      Originally posted by 523i View Post
                      Ootko ollu tyytyväinen tuohon säteilylämmittimeen? Saksan tuontiin autoliike asensi säteilylämmittimen ja nyt vähä arvelluttaa riittääkö tuo 2h -30c mitä tolpasta saa?
                      Meillä tulee lämmitystolppaan virtaa aamuviidestä alkaen ja töihinlähtö on 6.30, eli se sen 1.5h kerkiää lämmittelemään ja ei se kertaakaan ole miinuksen puolella ollut. Sanoisin että riittää Hyvähän se olisi pidempää saada pidettyä mutta hyvä se pienikin lämpeäminen on.

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3264
                        • Siuntio

                        Seiskassa on säteilylämppäri molemmilla puolilla moottoria lohkon kylijissä, ja siitä ei kyllä ole mitään hyötyä jos joutuisi vaan sen 2h pitämään tolpassa. Nykyisessä taloyhtiössä onneksi on jatkuva virta tolpissa, koko yön kun sitä pitää niin on edes jotain hyötyä.
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • *makke*
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 884
                          • Klaukkala

                          Mikäs tommosen Saabin 2.0t t5 tekniikkapaketin päivän hinta on? Purkuauto ja kaikki romut saa mukaan.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11077
                            • Oulu

                            Originally posted by JJT View Post
                            Pärjäähän noilla säteilijöillä kun pidentää lämmitysaikaa.
                            M52:n defa ja calix lämmittää reilu 10 astetta tunnissa moottorin lämpöanturin mukaan. Ei tietenkään voi verrata "kunnon" lämmittimiin.
                            Ite en oo mittaillu lämpötiloja, mutta mullakin calixi m52 kyljessä ja defa m52tu kyljessä. Pari tuntia kun piti -30c pakkasella lämmityksessä, niin kummatkin on lähteny oikein kevyesti käyntiin ilman kalkatuksia tai vaikerointeja. Minusta siis riittävät aivan hyvin.

                            Mut tohon tuulilasi lehden lausuntoon, niin joo kyllähän ne nykyaikaiset autot lähtee käyntiin ilmankin lämmitintä. Mut ei varmasti tykkää hyvää ja kuuleehan sen monesti äänestäkin, kun -30 pakkasta ja pistää käyntiin ilman lämmitystä.

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Suomalaisten autojournalistien ymmärrys ajoneuvotekniikasta on keskimäärin hämmentävän huono vaikka osalla on alan tutkintokin.. TM:ssä ja Tuulilasissa kirjoitetaan aika aijoin niin paksua paskaa että kokee myötähäpeää lukiessa.
                            Jep, monesti totuus on hyvin kaukana siitä mitä lehteen ovat kirjoittaneet. Mut monella muullakin alalla on kyllä sama juttu, että vaikka kuinka olis hyvä koulutus ja käyty hienot tutkinnot, niin tietämys asioista on hämmentävän huonolla tasolla.
                            Last edited by Pazi88; 12-01-2016, 10:51.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Millä nimellä tai minkä osion alta löydän tuon kuvassa olevan osan varaosahausta tai purkaamoilta? Muutamaan purkaamoon soittanu ja käskevät kattomaan netistä, kuulemma siellä ne myytävät osat on listattu.




                              Tuossa kuvassa näkyy osanumero 6, eli siinä pakoputken alla oleva levy joka on 8 torxilla kiinni, suunnilleen takapenkkien kohdalla.

                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Millä nimellä tai minkä osion alta löydän tuon kuvassa olevan osan varaosahausta tai purkaamoilta? Muutamaan purkaamoon soittanu ja käskevät kattomaan netistä, kuulemma siellä ne myytävät osat on listattu.




                                Tuossa kuvassa näkyy osanumero 6, eli siinä pakoputken alla oleva levy joka on 8 torxilla kiinni, suunnilleen takapenkkien kohdalla.

                                Olisko tuosta osa #13: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ct=41127189272 ja oik. ylänurkasta kun klikkaa Englannin lippua, saa tekstit lontooksi.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎