Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    Pitäisi tuommoinen w211 saada puhtaaksi ja lyödä hyvät vahat niskaan. Autonhoitoa näemmä laiminlyöty oiken urakalla, kun "joskus vuonna 2008 siihenhän laitettiin se kestopinnoite..."
    Kysymys kuuluukin, että milläs ilveellä tuota aikoja sitten pintaan kivettynyttä mutaa lähtisi poistamaan? Takaosassa ja kaarissa tuota olisi jonkun verran, kuten kuvista näkyy:


    Nämä kuvat siis voimakkaan esipesun, sekä dodo juicen supernaturalilla käsinpesun jälkeen otettu. Kokeilin myös muutamaa eri tehopesuainetta sienen ja harjan kanssa, melkolailla tuloksetta.
    Olisiko joku hyväksitodettu aine/menetelmä? Onko tuon ikäluokan tähtikeulojen lakka kuinka kovaa, kuinka paljon sitä uskaltaa hieroa?

    Ainiin - ja onko yleistä että kaikenmaailman torakat ja mönkijäiset löytävät tiensä tuonne takavalojen umpioihin
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Unohda nyt ne sienet ja harjat heti alkuun.

      Pienpoistoainetta mikrokuituliinan kanssa kokeilemaan, jos ei lähde sillä pyyhkimällä niin claybaria sopivan liukasteen kanssa seuraavaksi. Ja tuon hinkkauksen jälkeen varmaan tarvitseekin jo myllyttää :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Unohda nyt ne sienet ja harjat heti alkuun.

        Pienpoistoainetta mikrokuituliinan kanssa kokeilemaan, jos ei lähde sillä pyyhkimällä niin claybaria sopivan liukasteen kanssa seuraavaksi. Ja tuon hinkkauksen jälkeen varmaan tarvitseekin jo myllyttää :think
        Pesukintaalla auto pesty muuten, mutta noista huonoista kohdista ei tosiaan irronnut sillä, enkä lähtenyt sen enempää hankaamaan isoja pintoja. Pienelle "koealueelle" kokeilin sitten vähän hinkata, joten ei tuota nyt tähän hätään myllytetä.

        Onko merkki/mallisuosituksia claylle tai pienpoistajalle?
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • Attekun
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1407
          • Saarijärvi

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Unohda nyt ne sienet ja harjat heti alkuun.

          Pienpoistoainetta mikrokuituliinan kanssa kokeilemaan, jos ei lähde sillä pyyhkimällä niin claybaria sopivan liukasteen kanssa seuraavaksi. Ja tuon hinkkauksen jälkeen varmaan tarvitseekin jo myllyttää :think
          +1 tälle Mondeosta hinkkasin pikipaskat pois wurthin pienpoistoaineella, jota sai motonetista. Pinta jää tosin sellaiseksi, että kyllä se jonkun suojan päälle tarttee.
          Toyota Alphard MS
          Peugeot e-2008
          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

          Comment

          • asis
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 1138
            • Joensuu

            Kuinkas paljon BMW:n jarrupaloilla vielä pääsee, kun kuluneisuuden merkkivalo alkaa palaa mittaristossa? Esim. E46:lla?
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by asis View Post
              Kuinkas paljon BMW:n jarrupaloilla vielä pääsee, kun kuluneisuuden merkkivalo alkaa palaa mittaristossa? Esim. E46:lla?
              Riippuu kovasti.

              Itsellä oli aikoinaan 540:ssä sen verran hätäisemmin kulunut toinen pala jumittavan satulan vuoksi että pääsin huimat 30km kun alkoi rahina kuulumaan.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16418
                • Asikkala

                Viitos-koppainen golf, onko välttämätön vaihtaa takapyörän navan kiinn. pultti laakerin vaihdon yhteydessä kuten autodata neuvoo ? Momenttihan on 180 Nm + 180 astetta joten kovillehan se joutuu kiristettäessä.
                Ko. peli on -04 2,0 tdi.

                E: taitaa tulla tuo pultti laakerisarjassa mukana joten asia ok.
                Last edited by jr66; 13-06-2015, 23:53.

                Comment

                • pyyn0
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 1053
                  • Fin

                  Löytyykös f koppasiin wds:ssää netin syövereistä? F11 ois hakusessa.
                  -BMW F11 530xd -12
                  -BMW E60 530dA -04
                  -BMW E23 735iA -85
                  Ex
                  -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                  -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                  -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                  -BMW E39 528i 96

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by pyyn0 View Post
                    Löytyykös f koppasiin wds:ssää netin syövereistä? F11 ois hakusessa.
                    Oon ymmärtäny että uudempiin 09-> ei enää ole erillistä wds:ää vaan kaikki informaatio sisältyy istaan :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Rhodry
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 3264
                      • Siuntio

                      Voiko laakeri aiheuttaa koko vanteen kuumenemisen vai löytyykö vika jarruista?
                      Ja jos laakeri on menossa rikki voiko se oireilla vaan peruuttaessa? Eli että eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään mutta peruuttaessa ulisee, vai tuleeko se ääni perästä?

                      Onko ihan normaalia että kun rengasta pyörittää vapaalla, se ei pyöri kovin helposti, vaan ns. lonksuu?
                      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Rhodry View Post
                        Voiko laakeri aiheuttaa koko vanteen kuumenemisen vai löytyykö vika jarruista?
                        Ja jos laakeri on menossa rikki voiko se oireilla vaan peruuttaessa? Eli että eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään mutta peruuttaessa ulisee, vai tuleeko se ääni perästä?

                        Onko ihan normaalia että kun rengasta pyörittää vapaalla, se ei pyöri kovin helposti, vaan ns. lonksuu?
                        Voi kyllä kuumentaa. Ja sopivasti kun jarruilla sen jarruilla paistat niin sitten taas pääse laakeri remonttiin.
                        Voi olla niinkin loppu että lonksuu. Voi olla myös vetari tms. mistä ääni tulee.

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          Xenonista kuuluu parin sekunnin välein 3kpl "sirahtavia ääniä", mutta polttimo ei syty. Onko ballasti vai polttimo entinen? Ei ole ollut havaittavissa värisävyn muuttumista ennen tätä, mutta polttimo lakkasi palamasta sen jälkeen kun umpio oli irrallaan pöydällä korkeudensäädön tappien vaihdossa. Siinä on siis saattanut ottaa jotain kipeää...
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • redlane
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 108
                            • Mäntyharju

                            Originally posted by jaykayarel View Post
                            Xenonista kuuluu parin sekunnin välein 3kpl "sirahtavia ääniä", mutta polttimo ei syty. Onko ballasti vai polttimo entinen? Ei ole ollut havaittavissa värisävyn muuttumista ennen tätä, mutta polttimo lakkasi palamasta sen jälkeen kun umpio oli irrallaan pöydällä korkeudensäädön tappien vaihdossa. Siinä on siis saattanut ottaa jotain kipeää...
                            Kokeile polttimot ristiin?

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3406
                              • Kotka

                              Autona E46 318i M43

                              Koneessa on kaksi jäähdytysnesteen lämpötila-anturia: toinen syylärin luona letkussa ja toinen termarissa. Mikä on näiden funktio? Onko toinen anturi pelkästään mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle, vai käyttääkö ecu molempia?

                              IMM, lambda ja nokka-akselin asentotunnistin ovat tyypillisiä käyntiongelmien aiheuttajia. Tuleeko näistä yleensä vikakoodeja, vai selviääkö asia vaan kokeilemalla?

                              Autossa on kaikenlaista murhetta:
                              - Tyhjäkäynti ajoittain epätasainen ja kierrokset tuppaavat niiaamaan kytkintä painettaessa, joskus sammumisen rajalle asti.

                              - Välillä pidemmän seisomisen jälkeen autoa saa sahata käyntiin pitkään. Ei kuitenkaan joka kerta. Bensapumppu tai sen rele?
                              - Sahaamisen jälkeen moottori käy jonkun aikaa huonosti tyhjiä ja meinaa puutua kaasua painaessa.
                              - Liikkeelle lähdettyä kone tekee vielä jonkun aikaa sitä, että vaihteen vaihdon jälkeen kytkintä nostaessa ja kaasua painaessa kone puutuu hetkeksi täysin.

                              Tyhjäkäynnin epätasaisuus on ollut pidempään, nämä käynnistysongelmat on uusia. Moottorinlämpömittari alkoi viikko sitten näyttää virheellisesti, että lämmöt olis tapissa ja käynnistysongelmat alko kohta sen jälkeen. Liittynevätkö toisiinsa? Uusi anturi on tilauksessa.

                              Imuvuotoja koneessa ei ole ja Inpa antaa vikakoodin ainoastaan jäähdytysnesteen lämpötilasta.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • Haatainen
                                BTCF Member
                                • Jul 2009
                                • 1451
                                • Tampere

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                Autona E46 318i M43

                                Koneessa on kaksi jäähdytysnesteen lämpötila-anturia: toinen syylärin luona letkussa ja toinen termarissa. Mikä on näiden funktio? Onko toinen anturi pelkästään mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle, vai käyttääkö ecu molempia?

                                IMM, lambda ja nokka-akselin asentotunnistin ovat tyypillisiä käyntiongelmien aiheuttajia. Tuleeko näistä yleensä vikakoodeja, vai selviääkö asia vaan kokeilemalla?

                                Autossa on kaikenlaista murhetta:
                                - Tyhjäkäynti ajoittain epätasainen ja kierrokset tuppaavat niiaamaan kytkintä painettaessa, joskus sammumisen rajalle asti.

                                - Välillä pidemmän seisomisen jälkeen autoa saa sahata käyntiin pitkään. Ei kuitenkaan joka kerta. Bensapumppu tai sen rele?
                                - Sahaamisen jälkeen moottori käy jonkun aikaa huonosti tyhjiä ja meinaa puutua kaasua painaessa.
                                - Liikkeelle lähdettyä kone tekee vielä jonkun aikaa sitä, että vaihteen vaihdon jälkeen kytkintä nostaessa ja kaasua painaessa kone puutuu hetkeksi täysin.

                                Tyhjäkäynnin epätasaisuus on ollut pidempään, nämä käynnistysongelmat on uusia. Moottorinlämpömittari alkoi viikko sitten näyttää virheellisesti, että lämmöt olis tapissa ja käynnistysongelmat alko kohta sen jälkeen. Liittynevätkö toisiinsa? Uusi anturi on tilauksessa.

                                Imuvuotoja koneessa ei ole ja Inpa antaa vikakoodin ainoastaan jäähdytysnesteen lämpötilasta.
                                Kyllä virheellinen moottorin lämpötilatieto osaa tehdä käyntiongelmaa kylmänä.

                                Inpalla livedatasta lähtisin liikkeelle: mitä moottorin lämpö sanoo, miten lambdan signaali käyttäytyy, minkälaisia korjausarvoja tarjoaa jne..
                                Alla:
                                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                                Ennenkin on ollut autoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎