Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3404
    • Kotka

    Originally posted by Haatainen View Post
    Kyllä virheellinen moottorin lämpötilatieto osaa tehdä käyntiongelmaa kylmänä.

    Inpalla livedatasta lähtisin liikkeelle: mitä moottorin lämpö sanoo, miten lambdan signaali käyttäytyy, minkälaisia korjausarvoja tarjoaa jne..
    - Engine Coolant: -40 Fahrenheit, eli joko johto irti/poikki, tai koko anturi hajalla
    - Engine cooling water leaving temperature: n. 75 - 150 Fahrenheit (tämä ilmeisesti syylärin jälkeen)
    - Eka lambda: hyppelee joka toisella päivityksellä 0.07 V ja joka toisella n. 0,75-0,8 V. *Tämä pisti omaan silmään, kuuluuko sen hyppelehtiä noin?*
    - Toka lambda: pysyy tyhjäkäynnillä tasaisesti 0,75 voltissa ja laskee kierroksilla katin lämmetessä n. 0,2 - 0,3 volttiin.
    - Korjausarvot suuttimilla ensin kaikki suuttimet lähellä nollaa, hetken käyttelyn jälkeen muut suuttimet about nolla, yks suutin 1.

    Noiden perusteella siis lämpöanturi vaihtoon, ehkä myös ykköslambda. Voiko näissä vaihtaa lambdoja ristiin? Varsinainen vika saattaa silti olla polttoainepumpussa, koska kylmäkäynnistyksen huonoudella ei tunnu olevan yhteyttä ilman lämpötilaan.
    Last edited by Skarpa; 25-06-2015, 14:48.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Skarpa View Post
      - Engine Coolant: -40 Fahrenheit, eli joko johto irti/poikki, tai koko anturi hajalla
      - Engine cooling water leaving temperature: n. 75 - 150 Fahrenheit (tämä ilmeisesti syylärin jälkeen)
      - Eka lambda: hyppelee joka toisella päivityksellä 0.07 V ja joka toisella n. 0,75-0,8 V. *Tämä pisti omaan silmään, kuuluuko sen hyppelehtiä noin?*
      - Toka lambda: pysyy tyhjäkäynnillä tasaisesti 0,75 voltissa ja laskee kierroksilla katin lämmetessä n. 0,2 - 0,3 volttiin.
      - Korjausarvot suuttimilla ensin kaikki suuttimet lähellä nollaa, hetken käyttelyn jälkeen muut suuttimet about nolla, yks suutin 1.

      Noiden perusteella siis lämpöanturi vaihtoon, ehkä myös ykköslambda. Voiko näissä vaihtaa lambdoja ristiin? Varsinainen vika saattaa silti olla polttoainepumpussa, koska kylmäkäynnistyksen huonoudella ei tunnu olevan yhteyttä ilman lämpötilaan.
      Lambdan kuuluu sahata edestakaisin.

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3404
        • Kotka

        Vaihdoinpa nyt sen bensapumpun, kun oireet on sen tyylisiä. Muuten näppärää, mutta tankkia ei kannata vetää täyteen just ennen bensapumpun vaihtoa
        Ajelin kyllä Kouvolasta Kotkaan, mutta vielä oli piripinnassa.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3404
          • Kotka

          Lämpöanturikin vaihdettu ja ainakin toistaiseksi käy nätisti. M43:ssa lämpöanturi on aika ikävässä paikassa imusarjan alla, mutta sopivilla työkaluilla ja hoikilla sormilla anturin sai vaihdettua niin, että imusarjan alaosaa ei tarvinut irrottaa. Samalla taisi löytyä yksi paikka mistä kone on hukannut jäähdytinnestettä, kun vanha anturi oli melkein sormitiukkuudessa ja aika ryöttäsen näköinen.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            Osaisko joku valottaa "forte" käsittelyä kotikonstein? kiisseliä öljyn sekaan ja sit käytellään? lähinnä se että kuinka paljon sitä pitää about laittaa ja pitääkö sen verran laskee öljyä pois? Kiitos!
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • jsp91
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 54
              • Rovaniemi

              Originally posted by Kiwes View Post
              Osaisko joku valottaa "forte" käsittelyä kotikonstein? kiisseliä öljyn sekaan ja sit käytellään? lähinnä se että kuinka paljon sitä pitää about laittaa ja pitääkö sen verran laskee öljyä pois? Kiitos!
              Itse tein pari vuotta sitten forte käsittelyn -98 e46 320i:hin. Laitoin koko purkin vanhan öljyn sekaan ja käyttelin eri kierroksilla n.10-15min. En laskenut yhtään ulos vanhoja öljyjä ennen käsittelyä. Tällaisen ohjeen jostakin silloin luin ja toimin sen mukaan. Ei se siitä ainakaan hajonnut
              Nyt:
              E91 318d 2011

              Urheilu:
              Ski-doo MXZ xrs e-tec 600 -10
              Honda CR 125

              Comment

              • _Warman_
                Newbiemmer
                • Jun 2015
                • 7
                • Kotka

                Noviisi kyselee, tuli tossa pari viikkoa takaperin hommattua eka bemari ja heti tarjottiin tuttavapiiristä pari sarjaa 18" "M"-vanteita. Koitin yhen kaverin kans noita googlailla mut ei löytynyt mitään eli jos täällä olis joku vanneguru, niin vois kiinnostaa noitten suurpiirteinen arvo, aitojahan noi hyvin suurella todennäkösyydellä ei oo.

                Eka sarja 18x8,5" et 18, ilmeisesti valmistusmaa Italia



                Tokasta satsista tällä hetkellä tietona vain 18"-koko

                Comment

                • Kiwes
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 707
                  • JKL

                  Originally posted by jsp91 View Post
                  Itse tein pari vuotta sitten forte käsittelyn -98 e46 320i:hin. Laitoin koko purkin vanhan öljyn sekaan ja käyttelin eri kierroksilla n.10-15min. En laskenut yhtään ulos vanhoja öljyjä ennen käsittelyä. Tällaisen ohjeen jostakin silloin luin ja toimin sen mukaan. Ei se siitä ainakaan hajonnut
                  Jostain joskus lukenu, että tuo forte ois "k*setusta" ja ed diisseli/löpö ajas saman asian, niin sitä lähinnä tässä kyselin...

                  Ja sit tosiaan mites tuon tomaatin kanssa kun ei sais paikallaan kierrätellä
                  Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                  INPA, BMW Scanner 1.4.0

                  Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                  EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Kiwes View Post
                    Jostain joskus lukenu, että tuo forte ois "k*setusta" ja ed diisseli/löpö ajas saman asian, niin sitä lähinnä tässä kyselin...

                    Ja sit tosiaan mites tuon tomaatin kanssa kun ei sais paikallaan kierrätellä
                    Ei se kusetusta ole, helppo ja varma keino niille jotka ei uskalla löpön/atf:n kanssa läträillä.
                    Automaatit olen antanut käydä tyhjäkäyntiä vartin verran.

                    Miksi melkein kaikissa hevoskärryissä lukee djurtransport? Onko hevoskärryt Ruotsissa halpoa vai kaikki hevosmiehet ruostsinkielisiä?

                    Comment

                    • Kiwes
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 707
                      • JKL

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Ei se kusetusta ole, helppo ja varma keino niille jotka ei uskalla löpön/atf:n kanssa läträillä.
                      Automaatit olen antanut käydä tyhjäkäyntiä vartin verran.

                      Miksi melkein kaikissa hevoskärryissä lukee djurtransport? Onko hevoskärryt Ruotsissa halpoa vai kaikki hevosmiehet ruostsinkielisiä?
                      Juuri tätä hain takaa.

                      Kun ei tunnu juttua löytyvän, niin sen takia kyselenkin määriä ja toimintatapoja tuolla löpöllä pesemiseen. Moni sen varmasti on täälläkin tehnyt, mutta onko taas kyseessä "niin suuri salaisuus" ettei voi jakaa tietoja eteenpäin (tuntuu moni homma olevan sellainen). Enkä nyt tarkoita juuri sinua, vaan yleisesti!

                      ATF:kin löytys vähän toista litraa jo valmiiks ja löpöäkin olis helposti saatavilla(about 50l), niin ei tarttis forteakaan ostella, mutta tosiaan toimintatavat (määrä ja "pesuaika") pikkusen hukassa.
                      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                      INPA, BMW Scanner 1.4.0

                      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1760
                        • HKI/Orimattila

                        Olenko hullu kun tänään mahdollisesti vaihdan 530xdA -> 320d sillä parhaalla N47 tekniikalla? :think
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • AatuPaatu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 844
                          • Kuopio

                          Originally posted by Kiwes View Post
                          Juuri tätä hain takaa.

                          Kun ei tunnu juttua löytyvän, niin sen takia kyselenkin määriä ja toimintatapoja tuolla löpöllä pesemiseen. Moni sen varmasti on täälläkin tehnyt, mutta onko taas kyseessä "niin suuri salaisuus" ettei voi jakaa tietoja eteenpäin (tuntuu moni homma olevan sellainen). Enkä nyt tarkoita juuri sinua, vaan yleisesti!

                          ATF:kin löytys vähän toista litraa jo valmiiks ja löpöäkin olis helposti saatavilla(about 50l), niin ei tarttis forteakaan ostella, mutta tosiaan toimintatavat (määrä ja "pesuaika") pikkusen hukassa.
                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=92

                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=95
                          E30 316 -87
                          E36 318iS -92
                          E36 3XX -95
                          E39 523i -96

                          Comment

                          • Kiwes
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 707
                            • JKL

                            tänks

                            en vaan näköjään osaa käyttää hakua (ja tuonkin threadin joskus aikoinaan lukenu läpi)
                            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                            INPA, BMW Scanner 1.4.0

                            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                            Comment

                            • Hastra
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 545
                              • Espoo

                              Originally posted by _Warman_ View Post
                              Noviisi kyselee, tuli tossa pari viikkoa takaperin hommattua eka bemari ja heti tarjottiin tuttavapiiristä pari sarjaa 18" "M"-vanteita. Koitin yhen kaverin kans noita googlailla mut ei löytynyt mitään eli jos täällä olis joku vanneguru, niin vois kiinnostaa noitten suurpiirteinen arvo, aitojahan noi hyvin suurella todennäkösyydellä ei oo.

                              Eka sarja 18x8,5" et 18, ilmeisesti valmistusmaa Italia



                              Tokasta satsista tällä hetkellä tietona vain 18"-koko

                              Täältä löytyy alkuperäisvanteiden mallit ja koot.
                              http://www.bmwstylewheels.com/

                              Jälkimmäiset näyttäis olevan style 67 eli alkupään M3:sten vanteet (tai kopiot niistä). Kannattaa tarkastaa leveydet ja et niin tiedät onko aidot.

                              Edit: Nyt kun vähän tarkemmin katsoin kuvaa, niin kopiot nuo näyttäis olevan.
                              Audi A3 GTRON
                              EX: BMW 325D Coupe -07
                              EX: BMW 320ia -08

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14311
                                • Oulu

                                Eka setti on Toora T190 ja jälkimmäinen tosiaan replika.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎