Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonit
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 281
    • Helsinki

    Originally posted by -J-T-A- View Post
    Onko ihmiset käyttäneet tuota kamuxin Saksasta tuonti palvelua? Saako vanhan auton laitettua vaihdossa ja ilmeisesti rahoitus onnistuu tarvittaessa? :think
    En ole käyttänyt ko. palvelua mutta Kamuxin tuomiin autoihin törmänneenä tarkistaisin huoltohistorian itse todella tarkasti ennen lopullista kaupantekoa. Toki Kamux ostaa autoja suurella volyymilla ja joukkoon osuu mätiä omenoita, mutta pari niin surkeaa mittarin ruuvausta/huoltokirjan väärennöstä olen nähnyt että ei siellä ostajat ainakaan liian ammattitaitoisia ole. Nämä ovat kuitenkin yksittäistapauksia ja tilanne voi olla täysin toinen ns. täsmähaun kohdalla.

    Saisikohan tällaisen tuontikaupan saisi tehtyä foorumilta tutun yrittäjän kanssa?

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Toki Kamux ostaa autoja suurella volyymilla ja joukkoon osuu mätiä omenoita, mutta pari niin surkeaa mittarin ruuvausta/huoltokirjan väärennöstä olen nähnyt että ei siellä ostajat ainakaan liian ammattitaitoisia ole.
      Mitenkään sen enempää ko liikkeeseen kantaa ottamatta; Ei kai ne kaikki tuontiautot sielä ole välttämättä edes heidän tuomiaan. Itsekin myynyt Kamuxille pari autoa. Ne oli kyllä kokolailla tip top.

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        Originally posted by biglimited View Post
        Mikäs tossa e63 esim 645cissä korjaamisen kalliiksi tekee vrt esim vanhemmat v8:sit? Eikös pata oo liki pomminvarma? Alkuperäishinnaltaan liki 150k€ herrasmiescoupe alkaa olla hintaluokassaan, eli n30k€, melkoisen houkutteleva ja ei niin yleinen vaihtoehto harrastusautoksi... :think
        Pata on kaukana pommin varmasta, äkkiä tulee mieleen:
        - anturiviat kuten kaikissa
        - 8kpl puolia, jotka tosin aika halpoja
        - vanos-ongelmat - kallista
        - valvetronic-ongelmat, nokat, keinut - kallista
        - jäähdytysnesteputken vuodot, taitaa tosin vaivata lähinnä kuumemman ilmanalan autoja
        - lisäksi se koneen perässä istuva 6v. ZF on ihan oma lukunsa venttiilikoneistovikoineen - kallista
        - näiden päälle tietysti koneeseen liittymättömät dynamic drive -ongelmat ym. hyvin varustellun auton perusongelmat

        Ei tuollaisen pitäminen ihan halpaa ole, etenkään jos jää auton valinnassa pekka käteen. Kunnossa ollessaan kyllä ihan helvetin hieno moottori, voimaa kohtuullisesti ja kiva vetää vakkari päällä 140km/h kasilla alkavalla keskikulutuksella. Suosittelen kyllä varauksetta, mutta vain siinä tapauksessa, että tietää mitä on ostamassa. Siihen on syynsä miksi E65:n hinnat lähtevät muutamasta tonnista.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • tonit
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 281
          • Helsinki

          Originally posted by Juppe View Post
          Mitenkään sen enempää ko liikkeeseen kantaa ottamatta; Ei kai ne kaikki tuontiautot sielä ole välttämättä edes heidän tuomiaan. Itsekin myynyt Kamuxille pari autoa. Ne oli kyllä kokolailla tip top.
          Ei tietenkään. Kommenttini koskikin heidän itsensä ulkomailta tuomiaan autoja.

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Mulla tekis mieli vaihtaa tuo oma E60 (päittäin) E9X 320d pienemmän veron + polttoainekustannusten(kaupunkiajon) toivossa. Liekkö mitään järkeä? Ajoa on tullut 10 kuukaudessa päälle 30 tkm. Tämmöistä pohdintaa tänään.

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by rizzo View Post
              Mulla tekis mieli vaihtaa tuo oma E60 (päittäin) E9X 320d pienemmän veron + polttoainekustannusten(kaupunkiajon) toivossa. Liekkö mitään järkeä? Ajoa on tullut 10 kuukaudessa päälle 30 tkm. Tämmöistä pohdintaa tänään.
              Älä. Trust me. Sitäpaitsi noissa "järkevissä" kaupoissa käy kuitenkin niin, että poksautat sen surullisenkuuluisan jakopään ja maksat sitte ittes kipeeksi + sulla on 4-pyttyinen rimpula, joka metelöi, eikä kulje...
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • *PexU*
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1989
                • Vantaa

                Originally posted by -J-T-A- View Post
                Onko ihmiset käyttäneet tuota kamuxin Saksasta tuonti palvelua? Saako vanhan auton laitettua vaihdossa ja ilmeisesti rahoitus onnistuu tarvittaessa? :think

                Kokeiltu on ja onnistuu myös vanhan vaihdossa antaminen.. Tosin hyvitys vanhasta on kyllä reippaasti alle vastaavan keskitason, kokeiltu on ja useasti..

                Tosin meillä kävi niin että liike toi väärän auton, saimme tosin uudemman, vähemmän ajetun ja paremmin varustellun pelin, tosin väärän värisen, liike sitten teippasi auton omalla kustannuksellaan

                Loppu hyvin, kaikki hyvin
                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                E61 530xd M-Sport Touring -07
                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10506
                  • Saaressa

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Älä. Trust me. Sitäpaitsi noissa "järkevissä" kaupoissa käy kuitenkin niin, että poksautat sen surullisenkuuluisan jakopään ja maksat sitte ittes kipeeksi + sulla on 4-pyttyinen rimpula, joka metelöi, eikä kulje...
                  Ei jakopää ongelmat koske 2005-2007 E9X 320d malleja.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Hunt
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 100
                    • Finland

                    Edit: ei mit.
                    Last edited by Hunt; 05-01-2015, 20:53.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Itellä nyt hakusessa:

                      - sedan tai coupe
                      - automaatti
                      - mielellään diesel, mutta ei jakopää-vammasia
                      - musta tai tumma väri
                      - tupakoimaton ja hyvin pidetty
                      - M-sport tai vähintään Sport-jakkaroilla, ratilla ja sport/M-sport alustalla
                      - oltava: xenon, vakkari, kaatuvat takapenkit, hyvät hifit (dsp tai vast), navi (iso tai pieni), shadowline, nahkat, musta sitäkatto
                      - aktiiviohjaus olis kiva mutta kait sitä ilmankin pärjää
                      - SIISTI
                      - ei mitään ällöttäviä tuningvanteita, vaan OEM look max 18" kesälle, max 17" talvelle
                      - hinta max 20,000 euroa

                      Suomesta ei tahdo löytyä oikeen vaihtoehtoja, mikä ei hirveesti yllätä.

                      Haluaisin siistin ja sporttisen näköisen 3- tai 5-sarjan jossa on pieni kulutus (dsl), mutta riittävästi voimaa normaaliin arkiajoon. Autossa tulee kuunneltua niin paljon musaa että hifit on oltava OK:t. Hinnan puolesta rajoitus on tietysti "kova", mutta Saksasta noita kyllä saa. Suomessa niitä ei vaan myydä tai jos myydään niin sitten hinnat karkaa. Ja jobbarit kaupittelee ylihintaisia häkkilintujaan 250t ajettuja helmiä.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Tomppa80
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2088
                        • Raahe

                        Teropa:sta ei tullutkaan w203 ukkelia? mikä mätti? Ite olen kovasti tykännyt. Tokihan 4wd laitetta tekee hurjasti mieli, mutta täytyy maltaa ja ajaa mese loppuun.
                        Mercedes Benz E -07
                        BMW 523i -96
                        Volvo v70t5 -99
                        Harley Davidson Electra Glide -00
                        Solifer SM -75

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by Tomppa80 View Post
                          Teropa:sta ei tullutkaan w203 ukkelia? mikä mätti? Ite olen kovasti tykännyt. Tokihan 4wd laitetta tekee hurjasti mieli, mutta täytyy maltaa ja ajaa mese loppuun.
                          Olinhan minä W203 ukkeli n 3kk.

                          Ei siinä mikään mättänyt, mulla vaan autot vaihtuu usein.

                          Omistusajan havainnot, kerkesin joku melkein 15,000km sillä ajaa:

                          Pros:
                          + pieni dsl-kulutus, mun ajalta 6.7 l
                          + maantiellä kuin juna
                          + varmatoiminen (huom lyhyt omistus), ei ainutta häiriötä missään
                          + laatikko ja moottori pelaa aivan mahtavasti yhteen

                          Cons:
                          - alusta tuntui huojuvan ja keinuvan liikaa, vaikka oli avantgarde ja sport-paketti; alussa tätä ei huomannut mutta pidemmän päälle ero BMW:iin on aika selvä. Etenkin töyssyjen yli ajettaessa aina oli tunne että kori niiaa paljon
                          - Sisustan pinnat on huonolaatuista matskua, pariin kohtaan alkoi jo ilmestyä semmosta ihme tahkeaa pintaa joka laikuttui ja hilseili voimakkaasti kun sitä yritti puhdistaa, ilmeisesti tyyppivika. No Aerospace protectant sai ne pinnat jollain lailla kohdilleen.
                          - ohjaus on pienissä nopeuksissa aika tahkea; tähän varmaan olis auttanut se parameter lenkung jota mun autossa ei ollut


                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Mulla oli samaa sisustaongelmaa BMW:ssä. Ongelman syyksi selvisi autoglymin interior cleaner. Se syövytti semmosia laikkuja muovipintoihin ja sen jälkeen en ole ko. tököttiä käyttänyt. Näytti suurinpiirtein siltä, kuin olis jotain liimaa tippunut tippa pintaan ja koitettu poistaa sitä hinkkaamalla. Tapahtui e46:ssa ja e82:ssa. Glymin kamat nyt on muutenkin ihan paskaa, niin olishan se pitänyt tuokin arvata...

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5021
                              • Paimio

                              Hieman mietityttäisi josko tuon vanhemman kulkineen päivittäisi vähän uudenpaan...

                              E60 523ia LCI hieman kiinnostaisi. Saksassa tuntuvat jo olevan kohtuu hinnoissa ja tuotunakin hinta jäisi alle 20t€, vaikka mukaan laskettaisiin välittäjän 2000€ palkkiokin. (mikä muuten on hieman suolainen mielestäni!)

                              Hitusen toki varusteista näissä joutuu tinkimään, mutta tuo seiskalla alkava kulutuslukema on taas kiva plussa!

                              Onko näissä nyt jotain mihin erityisesti kannattaa kiinnittää ostettaessa huomiota? Tyyppivaivoja ym?

                              Onko muuten sama 6hp26 loota näissä vielä kuin vanhemmissakin?

                              Tämmöinen: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...mousine&noec=1
                              sattui mobilesta silmiin...hauskaa tässä on se että on samassa liikkeessä kuin mistä 528n ostin aikoinaan!
                              Last edited by TheRipper; 27-10-2014, 13:06.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • Italia
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 246

                                Pitäisi naisen käyttöön löytää jokin perus käyttökinneri. Kriteerejä ovat:

                                - Max 15000€. Mielellään 10t€ pintaan.
                                - Mielellään alle 100tkm
                                - 4-ovinen, suht tilava
                                - Etuveto
                                - Ilmastointi

                                Noilla kriteereillä löytyy mm. Pösö 407, Honda Accord, Mazda 6, Opel Vectroja. Onko noista jokin malli mikä kannattaa jättää suosiolla kauppaan? Muita suositeltavia vaihtoehtoja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎