Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    Rengasmelusta täytyy sen verran mainita, että E61 oli todella hiljainen auto, samoin E39 touring, sanoisin, että samaa tasoa, eli tässä ei edistystä juurikaan ollut tapahtunut. Renkaiden leventyminen/madaltuminen totta. E9X on meluissa viitosbemareita huonompi niinkuin olettaakin voi.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Kun ei kukaan tuota ostopuolta lue niin nyt ois autolle tarvetta..

      Ostetaan BMW

      E30 318is tai M50B25 / M52B25 / M52B28 Swap (Manuaali)
      E34 525i M50 530i (M60) 540i + ia Sedan/Touring (Manuaali / 540 voi olla myös automaatti)
      E36 316-323 Compact (ei automaattia)
      E36 323-328i Coupe/Sedan/Touring (ei automaattia siis)
      E39 523-530i Sedan/Touring (saa olla automaattikin)

      Lähestythän minua privaviestitse kuvien hinnan ja specsien kera!


      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        Ookko Duuk ostamassa talviliipparia?
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          Originally posted by BMW View Post
          Ookko Duuk ostamassa talviliipparia?
          Periaatteessa tai sitten tulevaa harrasteautoa..

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • tumppi$
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 457
            • Päijät-Häme

            Tuossa edellisellä sivulla kun oli pohdintaa muun muassa E39:in ja E60:en eroista, niin voinhan toki olla väärässäkin, mutta omasta mielestäni E60 ei oikein anna perus autona mitään lisää.. Se että elektroniikkaa ja monimutkaisia lisävarusteita ja hallintajärjestelmiä on tullut lisää, ei ainakaan omissa silmissäni aiheuta minkäänlaista omistamisen halua E60:en suhteen. Toki edellyttää että verrokkina oleva E39 on tikissään, mutta jos näin on, ei mielestäni E60 ole autona merkittävästi parempi, vaan henkilökohtaisesti pidän sitä täydellisenä väliinputoajana... Eniten ehkäpä "harmittaa" se ettei ohjaamokaan ole niin kuljettajakeskeinen kuin aikaisemmin. Ennen BMW tunnettiin nimen omaan ajajan autona, mutta jotenkin näen E60:n olevan enemmän matkustajille suunnattu kuin esimerkiksi E39. Toki nuorimmatkin E39:it ovat autoksi jo auttamatta vanhoja, joten ainahan voi perustella vaihtoa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun.
            Jos nyt puhutaan vaikkapa E39:iä tai E46:sta uudemmista korimalleista, niin itselläni omistushaluja herättää oikeastaan vain E92 eli kolmossarjan Coupe, mutta sekin pelkän ulkonäkönsä puolesta... No hyvä on, onhan 330:t ja 335:t jo melkoisia "pyssyjä" mutta enpä haluaisi olla sellaisen omistaja siinä vaiheessa kun molempia turboja aletaan uusimaan esim. 335:ssa. Tokihan E39 530d:ssä niin ikään turbot paukkuvat, mutta onneksi niitä on siinä vain yksi. GM:n laatikko on tietysti se akilleen kantapäänä pidetty kapistus, mutta senkin vielä vaihtaa kahden 335:en turbon hinnalla.
            E63 eli 6- sarjan Coupe olisi melkoinen peli, mutta autappa armias mikäli sellainen alkaa reistailemaan... Siihen nähden taitaa nuo tuplaturbojenkin vaihdot olla pikkurahoja. Eli ei se auta kun puksuttaa tuolla vanhalla E39:llä menemään ja koettaa aina parsia sitä mukaa uudelleen kasaan kun joku paikka antaa siitä periksi.
            Last edited by tumppi$; 20-10-2014, 00:52.

            Comment

            • pouri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 370
              • 06 area

              Hieman aiheen ohi, mutta mikähän siinä on, ettei BMW ole esitellyt diesel käyttöistä hybridiä?
              Diesel, fuel of satin man

              Comment

              • biglimited
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1519
                • Turku

                Mikäs tossa e63 esim 645cissä korjaamisen kalliiksi tekee vrt esim vanhemmat v8:sit? Eikös pata oo liki pomminvarma? Alkuperäishinnaltaan liki 150k€ herrasmiescoupe alkaa olla hintaluokassaan, eli n30k€, melkoisen houkutteleva ja ei niin yleinen vaihtoehto harrastusautoksi... :think
                Deutchland uber alles!

                Comment

                • tumppi$
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 457
                  • Päijät-Häme

                  Originally posted by biglimited View Post
                  Mikäs tossa e63 esim 645cissä korjaamisen kalliiksi tekee vrt esim vanhemmat v8:sit? Eikös pata oo liki pomminvarma? Alkuperäishinnaltaan liki 150k€ herrasmiescoupe alkaa olla hintaluokassaan, eli n30k€, melkoisen houkutteleva ja ei niin yleinen vaihtoehto harrastusautoksi... :think
                  No siis eiköhän jonkun kymmenen vuotta vanhan V8 BMW:n korjaaminen tai yleensäkin ylläpitäminen ole aina kallista, mikäli ei pysty/osaa juurikaan tehdä sitä itse? Toki kaikki on suhteellista, kuten mikä on kenellekin kallista ja mikä ei, mutta sanotaan näin että kallista se on keskivertotuloiselle ellei käy niin hyvä säkä että muutaman vuoden selviää pelkillä määräaikaishuolloilla. Ja onhan tuollaisen kasikoneisen määräaikaishuollotkin ihan eri hintaisia vrt. 4/6 pyttyiset.
                  Entäpä esim. korin, jarrujen ja vaikkapa alustan osat? Lähes joka kerta turvauduttava marmoritiskiin... Taitaa olla aika turhaa kysellä 6-sarjalaisten palikoita Motonetistä tai purkaamoista nyt puhumattakaan, koska sen verran vähän niitä Suomen teillä liikkuu. Entäpä huolto- ja korjauspaikat? Vaikka periaatteessa voisi kuvitella että siinähän se hoituu kuten minkä tahansa muunkin auton huolto/korjaus, mutta minäpä vahvasti veikkaan että aika moni nyrkkipaja nostaa kädet pystyyn hyvinkin nopeasti mikäli kyse on vähänkin vaativammasta työstä. (näin kävi nimittäin jo aikoinaan M60 motin kanssa)

                  Mutta, mutta... Mikäli olen nyt väärässä, niin kertokaa ihmeessä ettei asia noin ole, koska autonahan 6- sarjalaiset ovat totta tosiaan kiinnostavia vehkeitä. Noh, turbohuolia ei tietenkään olisi, mutta entäpä kaikki muu? Esim. alustan osatkin ovat ETK:n mukaan lähes tuplahintaisia esim. 3- sarjaan nähden. Mikäli alusta/akselistorakenne on vielä hiemankin samanlainen kuin esim. E39:ssä, niin sinnehän saa olla vähän väliä jotakin "tikkuja" tai puslia vaihtelemassa.
                  Last edited by tumppi$; 20-10-2014, 03:47.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    E61 535d tällä hetkellä kiikarissa. Onko vuosimalleissa eroja ja minkälaista yksilöä pitää välttää?
                    Onko yleensäkään järkeä, vai kannattaako tyytyä 530d?
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2175
                      • Kuopio

                      Originally posted by tumppi$ View Post
                      Jos nyt puhutaan vaikkapa E39:iä tai E46:sta uudemmista korimalleista, niin itselläni omistushaluja herättää oikeastaan vain E92 eli kolmossarjan Coupe, mutta sekin pelkän ulkonäkönsä puolesta... No hyvä on, onhan 330:t ja 335:t jo melkoisia "pyssyjä" mutta enpä haluaisi olla sellaisen omistaja siinä vaiheessa kun molempia turboja aletaan uusimaan esim. 335:ssa. Tokihan E39 530d:ssä niin ikään turbot paukkuvat, mutta onneksi niitä on siinä vain yksi. GM:n laatikko on tietysti se akilleen kantapäänä pidetty kapistus, mutta senkin vielä vaihtaa kahden 335:en turbon hinnalla.
                      E63 eli 6- sarjan Coupe olisi melkoinen peli, mutta autappa armias mikäli sellainen alkaa reistailemaan... Siihen nähden taitaa nuo tuplaturbojenkin vaihdot olla pikkurahoja. Eli ei se auta kun puksuttaa tuolla vanhalla E39:llä menemään ja koettaa aina parsia sitä mukaa uudelleen kasaan kun joku paikka antaa siitä periksi.
                      335i:n huollot eivät ole missään nimessä hinnakkaammat kuin kutos-dieseleiden. Hyvin paljon itseasiassa onkin samoja hommia. Vaparibensoihin verrattuna 335i:ssä tosiaan on turbojen uusimisen mahdollisuus, mutta sekin on mm. kiinni siitä haluaako autoaan virittää. Ja silti jos ahtimiin menee se 1000€ kerran 150tkm:ssa, niin ainakaan omilla ajoilla ei kauheasti tuskastuta (3000km vuodessa) . Halvemmaksi tämän omistaminen on huoltojen osalta tullut kuin 3-litrasen turbodieselin.

                      Varmasti V8:n BMW:n huollot maksaa myös enemmän kuin jonkun perus-Avensiksen.

                      Kyllä se vaan niin on jos jotain miehekkäämpää ja tehokkaampaa autoa etsii, niin luultavasti se maksaa aina vähän enemmä kuin peruskinnerin pito. Toisaalta moniko Suomessa näillä erikoisemmilla vetää sit sen kymmeniä tuhansia vuoteen (Saksassa nämä mitkään em. ei nyt niin erikoisia edes ole)? Pienemmillä ajomäärillä yleensä tulee harvemmin ongelmia.

                      Mulla ainakin autoiluin kulut on pääasiassa verojen maksamista, virijen ostamista ja arvon alenemista. Huollot ja polttoainekustannukset on ihan triviaalia ollut.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17508
                        • Turku

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Mulla ainakin autoiluin kulut on pääasiassa verojen maksamista, virijen ostamista ja arvon alenemista. Huollot ja polttoainekustannukset on ihan triviaalia ollut.
                        Tämän allekirjoitan. Uskoakseni 6-sarjassa on samaa kuin 8-sarjassa. Orkkisosia suuremmalta osin laitettava ja sieltä täältä korjatta, kun vanhenee. Onko täällä kukaan (ylipäätään) pitänyt (kutossarjaa)autoa kahta vuotta kauempaa ?
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          335i:n huollot eivät ole missään nimessä hinnakkaammat kuin kutos-dieseleiden. Hyvin paljon itseasiassa onkin samoja hommia. Vaparibensoihin verrattuna 335i:ssä tosiaan on turbojen uusimisen mahdollisuus, mutta sekin on mm. kiinni siitä haluaako autoaan virittää. Ja silti jos ahtimiin menee se 1000€ kerran 150tkm:ssa, niin ainakaan omilla ajoilla ei kauheasti tuskastuta (3000km vuodessa) . Halvemmaksi tämän omistaminen on huoltojen osalta tullut kuin 3-litrasen turbodieselin.

                          Varmasti V8:n BMW:n huollot maksaa myös enemmän kuin jonkun perus-Avensiksen.

                          Kyllä se vaan niin on jos jotain miehekkäämpää ja tehokkaampaa autoa etsii, niin luultavasti se maksaa aina vähän enemmä kuin peruskinnerin pito. Toisaalta moniko Suomessa näillä erikoisemmilla vetää sit sen kymmeniä tuhansia vuoteen (Saksassa nämä mitkään em. ei nyt niin erikoisia edes ole)? Pienemmillä ajomäärillä yleensä tulee harvemmin ongelmia.

                          Mulla ainakin autoiluin kulut on pääasiassa verojen maksamista, virijen ostamista ja arvon alenemista. Huollot ja polttoainekustannukset on ihan triviaalia ollut.
                          Totta. Ei 335i sen kalliimpi hultojen kannalta ole ja allekirjoitan saman : 6-dieselin huoltaminen ei ole yhtään sen halvempaa, päinvastoin, omasta kokemuksesta.
                          Noista N54:n turboista rallatusten ym. takia väännellään hirveitä kauhukuvia, mutta ymmärtääkseni turbojen uusiminenkaan ei kuitenkaan ole mitää tähtitieteellisen kallista?
                          Ja tosiaan jos haluaa yllätyksetöntä ja mahdollisimman halpaa autoilua, kannattaa pysyä corolla-linjalla.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Rottis
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 15
                            • kotka

                            Originally posted by duuk View Post
                            Kun ei kukaan tuota ostopuolta lue niin nyt ois autolle tarvetta..

                            Ostetaan BMW

                            E30 318is tai M50B25 / M52B25 / M52B28 Swap (Manuaali)
                            E34 525i M50 530i (M60) 540i + ia Sedan/Touring (Manuaali / 540 voi olla myös automaatti)
                            E36 316-323 Compact (ei automaattia)
                            E36 323-328i Coupe/Sedan/Touring (ei automaattia siis)
                            E39 523-530i Sedan/Touring (saa olla automaattikin)

                            Lähestythän minua privaviestitse kuvien hinnan ja specsien kera!

                            Kyllä sitä luetaa sillon kun on jotaa myytävää, sait YV:tä
                            EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96

                            Comment

                            • -J-T-A-
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 297
                              • Espoo

                              330d farmari

                              Onko ihmiset käyttäneet tuota kamuxin Saksasta tuonti palvelua? Saako vanhan auton laitettua vaihdossa ja ilmeisesti rahoitus onnistuu tarvittaessa? :think
                              ----------------‐‐‐--------
                              G21 330e x-drive
                              E34 530i
                              F800S
                              F30 330d (ex)
                              E91 330d (ex)
                              E81 120d (ex)

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7518
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by -J-T-A- View Post
                                Onko ihmiset käyttäneet tuota kamuxin Saksasta tuonti palvelua? Saako vanhan auton laitettua vaihdossa ja ilmeisesti rahoitus onnistuu tarvittaessa? :think
                                Onnistuu tuollaiset kuviot ihan foorumilaisenkin toimesta ;-)
                                Sait privaa...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎