Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostOlet väärässä.
No, makuasioita....Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post36tuntia apostolina alkaa jo riittämään...
Comment
-
-
Mä en ostais mitään japsia korvaamaan saksalaista laatuautoa. Ne on omalla tavallaan hyviä, mutta se ämpärimuovin määrä on ihan kamalaa ja suunnittelu ihan hirveää. Kasari-digitaalikello löytyy varmaan vielä tänäpäivänäkin, koko ilme on on kuin VHS-videoiden etupanelissa. Se on vaan valitettavasti ihan toinen maailma saksalaisten jälkeen, eikä sitä pelasta yksi hiljainen ohjaamo...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOsta E39... Vaikka tuosta:
http://www.nettiauto.com/bmw/530/6697095
Kieltämättä hiukan kiinnostaa, onneksi tuossa on nahkapenkit ja kattoluukku sekä koukku puuttuu niin voi heti hylätä.
Comment
-
-
Hiljaisuus on automallista riippuen itsestäkin plussaa, mutta ainakin itse annan enemmän arvoa sisustan ja kojelaudan toimivuudelle, kuin sille että onko sielä kristallia ja tammea, yms kallista hömppää.
Eli yleisellä tasolla se järkevä toteutus ja kytkimien järkevä sijoittelu. :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Tässä on tullut taas punnittua näitä vaihtoehtoja ja yksi vanha vaihtoehto seuraavasta ykkös- kiesistä on taas nostettu pöydälle, eli e66 730d sportti paketilla (normi alustan vuoksi) tai jopa 745d, jos sopiva yksilö tulee vastaan.
Kasikoneista tekee kyllä mieli kovasti, mutta kait tuollainen 730d kevyesti piristettynä pysyy mukavasti muun liikenteen mukana myöskin? :think
Mersusta katselin loppupään w220 s430-s500 mallia, mutta kyllähän tuosta mallista alkaa olla vaakakupissa enemmän negatiivista, kuin positiivista juttua, vaikka tietyt huoltotoimenpiteet onkin helppoja tehdä.
Sitten oli w211 facelift e500, mutta siinäkin tuntuu olevan paljon samoja ongelmia, kuin edellä mainitussa ässässä, poislukien ruostuminen.
vm: 03-07 c55 amg farkkuna tuntuisi olevan nyt se ainoa vaihtoehto tähtikeulasta. :think
Toimivan mesen "star-ohjelmiston", kun vielä hankkii niin yhteis-elo tulisi johtotähden kanssa paljon helpommaksi, mutta mikä olisi bemarille sellainen järkevä diagnostiikka-laitteisto, jolla oikeasti tekeekin jotain ja se ei maksaisi montaa tonnia?
Subarut pyörii myös edelleenkin mielessä, mutta ei niistä enempää...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Post
Sitten oli w211 facelift e500, mutta siinäkin tuntuu olevan paljon samoja ongelmia, kuin edellä mainitussa ässässä, poislukien ruostuminen.
vm: 03-07 c55 amg farkkuna tuntuisi olevan nyt se ainoa vaihtoehto tähtikeulasta. :think
Kova autokuume on päällä ja mietinnässä on tällä hetkellä juuri e500 vm.2002-.
Toinen mielenkiintoinen laite olisi audin S4 b6.
Audissa vaan tuntuu olevan kohtalaisen kova riski monen tonnin jakopäärempalle.
Tai sitten vaan pysyy bemarissa ja ostaa jonkun e65 745i:n tai jotain aivan muuta.:thinkF01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostVolvon automaattia voisi luonnehtia lähinnä variaattoriksi tai CVT-loodaksi. En kyllä mitenkään käsitä miten tuo pikesee mersun 7G laatikon tai bemarin laatikon. Ovat kyllä valovuoden edellä tuota vingutinta. Sekä mersun, että bemarin laatikot vaihtaa juuri niin kuin tahtoo ja käytöstä voi ohjata suoraan kaasupolkimella. Vähän kaasua -> turbiini lukossa ja vetää matalilla kierroksilla. Enemmän kaasua -> antaa vähän luistoa, paljon kaasua -> kickdown ja menoa. Todella loogisia ja johdonmukaisia ajaa. Ihan jotain muuta kuin tuo volvon loota, joka nostaa kiekat aina tappiin ja luistaa kuin hullun m*lkku.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostMitäs kaikkea ongelmaa näissä on tiedossa?
Kova autokuume on päällä ja mietinnässä on tällä hetkellä juuri e500 vm.2002-.
Toinen mielenkiintoinen laite olisi audin S4 b6.
Audissa vaan tuntuu olevan kohtalaisen kova riski monen tonnin jakopäärempalle.
Tai sitten vaan pysyy bemarissa ja ostaa jonkun e65 745i:n tai jotain aivan muuta.:think
Joka puolelta tulee samaa infoa ja yksi vannoutunut mersumies sanoi minulle suoraan naamatusten, että kesäautohan tuo korimalli meinaa airmatic:in kanssa olla, kun hän muutaman vuoden oli auton kanssa taistellut.
Jarruissakin oli joku kallis vika, jota en nyt lonkalta muista, mutta facelift mallissa tuosta systeemistä on luovuttu.
Ja sitten sellainen asia mistä en ole nyt satavarma, mutta tuon alkupään w211 jarruremppakaan ei "kuulemma" ole niin yksinkertainen keissi, kuin luulisi.
Sitten on toki näitä sähkövikoja, joita nyt on vähän kaikissa nykyään. :think
Viisaammat korjatkoon ja lisätköön, jos katsovat tarpeelliseksi.
Ja tuosta b6 S4 mallista, niin missä mielessä monen tonnin jakopääremppa?
Sehän on kyllä taatusti joskus edessä tuossa padassa, mutta tuo pata on vielä sitä luotettavampaa 4.2 v8 mallia ja tästä saa lisäinfoa audiclubin puolelta.
Plussana myös, että noita on hyvin tarjolla myös kovalla askilla.
Merkkiliikkeessä jakopääremppa voi ollakkin lähemmäs ja ylikin 2000€, mutta osaavalla pikkupajalla pääsee selvästi vähemmällä.
E66 on itselle se ainoa vaihtoehto seiskassa, mutta en tiedä vaivaako diesel-kasia samat ongelmat, kuin bensaversioita..? :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostTässäkin on tapahtunut aika paljon kehitystä Volvon suhteen. Varsinkin tuo 6-vaihteinen Geartronicci on kokenut aika monta päivitystä vuosien mittaan. Uusin päivitetty versio on aika eri peli kun ensimmäiset 6-vaihteiset, 5-lovisista puhumattakaan. Lukitsee turbiinin todella äkkiä ja ei luistattele turhaan. Jos on yhtä ajanut vuonna miekka ja kilpi niin ei siihen kauheasti kannata perustaa. Uusin 8-vaihteinen onkin sitten jo eri planeetalta tuohon vanhaan 6-loviseen verrattuna.
On aika harppaus otettu eteenpäin 15 vuoden takaisista askeista. Saahan volvoihin kaksoiskytkinlaatikoitakin jos haluaa. Kaiketi fordin powershift kyseessä. Tuntui ihan ookoolta sekin tuommoisessa 2010 V50 dieselissä.
Juppelle: Itseasiassa se kasarimallin digitaalinen kello löytyy ainakin tuosta sigun japsista . Perinteet velvoittaa kato-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostAlkupään w211, mitä nyt olen lueskellut/tutkinut, niin Isommalla padalla olevissa malleissa tuntuu olevan lähes poikkeuksetta ilma-alusta, joka aiheuttaa harmaita hiuksia, varsinkin talvella.
Joka puolelta tulee samaa infoa ja yksi vannoutunut mersumies sanoi minulle suoraan naamatusten, että kesäautohan tuo korimalli meinaa airmatic:in kanssa olla, kun hän muutaman vuoden oli auton kanssa taistellut.
Jarruissakin oli joku kallis vika, jota en nyt lonkalta muista, mutta facelift mallissa tuosta systeemistä on luovuttu.
Ja sitten sellainen asia mistä en ole nyt satavarma, mutta tuon alkupään w211 jarruremppakaan ei "kuulemma" ole niin yksinkertainen keissi, kuin luulisi.
Sitten on toki näitä sähkövikoja, joita nyt on vähän kaikissa nykyään. :think
Viisaammat korjatkoon ja lisätköön, jos katsovat tarpeelliseksi.
Ja tuosta b6 S4 mallista, niin missä mielessä monen tonnin jakopääremppa?
Sehän on kyllä taatusti joskus edessä tuossa padassa, mutta tuo pata on vielä sitä luotettavampaa 4.2 v8 mallia ja tästä saa lisäinfoa audiclubin puolelta.
Plussana myös, että noita on hyvin tarjolla myös kovalla askilla.
Merkkiliikkeessä jakopääremppa voi ollakkin lähemmäs ja ylikin 2000€, mutta osaavalla pikkupajalla pääsee selvästi vähemmällä.
E66 on itselle se ainoa vaihtoehto seiskassa, mutta en tiedä vaivaako diesel-kasia samat ongelmat, kuin bensaversioita..? :think
Tuossa mallissa se jakopää on ketjulla ja sijaitsee koneen takana ja vaatii koneen/laatikon irroituksen ja on vieläpä kohtalaisen monimutkainen.
Merkkiliikkeessä ilmeisestikin jopa 5000-7000€ remontti, riippuen kuinka paljon osaa vaihtaa.
Pienemmissä pajoissa voi selvitä muutamalla tonnilla.
Tuossa vielä kuva tuosta jakopäästä.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Postmikä olisi bemarille sellainen järkevä diagnostiikka-laitteisto, jolla oikeasti tekeekin jotain ja se ei maksaisi montaa tonnia?
molemmat löytyy neti syövereistä,
kaapeliksi K+D can kiinasta about 30-40E,
F-korisiin pelkkä ODB-RJ45 adapteri alle 10€...
Jonkin varran vaatii vaivaa ja tietämystä että saa toimimaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostTuosta S4 jakopäästä juurikin audiclubilta olen lueskellut.
Tuossa mallissa se jakopää on ketjulla ja sijaitsee koneen takana ja vaatii koneen/laatikon irroituksen ja on vieläpä kohtalaisen monimutkainen.
Merkkiliikkeessä ilmeisestikin jopa 5000-7000€ remontti, riippuen kuinka paljon osaa vaihtaa.
Pienemmissä pajoissa voi selvitä muutamalla tonnilla.
Tuossa vielä kuva tuosta jakopäästä.
Muistin väärin, että tuo ei olisi vielä ketjulla...
Eipä ole ihme, että noita on halvalla esim, Saksassa kaupan.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Comment