Pian tulee F10 uudella 20d moottorilla, jossa päästöt alle 110g, mikä tekee siitä varteenotettavan liisarivaihtoehdon.
Niitähän on tehty jo heinäkuusta alkaen... F10 oli yölainassa, mutta arkiajoon itelle turhan laivamainen. Jos sen uuden pannun sais kolmoseen 99g lukemalla, menis tilaukseen. Nyt taitaa vaihtua käyttökatiskan merkki ja vetotapa
Golf tai V40 :think
Niitähän on tehty jo heinäkuusta alkaen... F10 oli yölainassa, mutta arkiajoon itelle turhan laivamainen. Jos sen uuden pannun sais kolmoseen 99g lukemalla, menis tilaukseen. Nyt taitaa vaihtua käyttökatiskan merkki ja vetotapa
Golf tai V40 :think
Ei ole tehty heinäkuusta, koska moottori esiteltiin X3:ssa. Ekat vitoset tulee Wetterin mukaan tammikuussa uudella moottorilla. Siis Suomeen ainakin.
Kävin tänään ajaan sen X3:sen. Olihan se moottori ihan OK, mutta ei se nyt tuntunut kyllä aivan 190hp/400nm vehkeeltä, Vaikka X3 on n 100kg painavampi kuin vitonen. Ehkä hieman sivistyneempi oli käynti, mutta eniten ihmettelin kulutuslukemia jotka poukkoili 8-12l välillä lyhyellä koeajolenkillä. Moottorille, jolle luvataan 4.1 sekakulutus vitoskorissa, niin nuo luvut tuntui kyllä hurjilta.
Ei ole tehty heinäkuusta, koska moottori esiteltiin X3:ssa. Ekat vitoset tulee Wetterin mukaan tammikuussa uudella moottorilla. Siis Suomeen ainakin.
Hömpönhöö, heinäkuussa tuli B47 tuotantoon vitosen keulalle - ja varmasti on mennyt heidänkin kautta jo ekat 190hp autot taksareille. Esittelyautoksi ei ole kärsinyt jättää... Minä en päässy sillä 520dA xDrive:llä oikeen alle kuuden litran vaikka miten paise varpaassa ajoi. Eikös tuo kone tullut X3:een jo keväällä? Tilaa liisariksi se vitonen pisnes exclusivena ja jollain kivalla metallivärillä, niin lupaan käydä firman parkkiksella kuolaamassa ja olla kateellinen
Hömpönhöö, heinäkuussa tuli B47 tuotantoon vitosen keulalle - ja varmasti on mennyt heidänkin kautta jo ekat 190hp autot taksareille. Esittelyautoksi ei ole kärsinyt jättää... Minä en päässy sillä 520dA xDrive:llä oikeen alle kuuden litran vaikka miten paise varpaassa ajoi. Eikös tuo kone tullut X3:een jo keväällä? Tilaa liisariksi se vitonen pisnes exclusivena ja jollain kivalla metallivärillä, niin lupaan käydä firman parkkiksella kuolaamassa ja olla kateellinen
Jaaha mulle on taas pajunköyttä syötetty . No en tiiä pitää miettiä, kyllä uus vitonen kaikilla mausteilla olis kiva…
Kurkkaa vaikka gebrauchtwagenbörse:stä, siellä on kourallinen 150hp 518d ja 191hp 520d malleja, joissa EZ on 7/2014 tai myöhempi... Itse poistuin takavasemmalle kun alkoi myyntipuhe että auto on AMG-paketilla Ja ei, en ollut Veholla. Kävin kyllä sielläkin C220:stä kokeilemassa, mutta se kojelaudan muotoilu plus kiinteä tabletti siinä keskellä on minun visuaaliselle (pers)silmälle liikaa. Samaa ongelmaa lievempänä on geelyjen kanssakin, Golf GTE taas mieluiseksi varusteltuna n. 47t€, missä on vähän vielä nieleskelemistä :think
Näinpä juuri. Kommentti myyjältä oli, että uusi kolmonen on tarkotettu sporttisempaan ajoon. Ihmettelen, että miksi sen sporttisuuden on pakko tarkoittaa Kia-luokan äänieristystä. Kuka oikeasti voi nauttia siitä huminasta ja pauhusta joka noissa nyt on, vaikka olis miten "sport-henkinen".
Sporttinenhan tarkoittaa myyjäslangilla juuri sitä, että auto on 1) helvetin äänekäs ja 2) ohjaus on keinotekoisen raskas. Olisit kysynyt siltä myyjältä miksi sporttimallia tehdään 1.6 ja 2l mopokoneilla.
On kyllä ollut aikamoinen pettymys tuo F3X-sarja, vaikken toki potentiaaliseen ostajakuntaan millään mittarilla kuulukaan. E9x tuntui hyvällä tavalla E39:n seuraajalta ja oli iso harppaus eteenpäin kolmosissa. Ei ole samaa fiilistä näissä uusissa... ajossa eivät ole mitään 1-sarjalaisia jos sporttisesta puhutaan, iso auto mutta laatuvaikutelma ja mukavuus sen sijaa ovat yllättävänkin lähellä ykköstä kun taas vitonen omaa luokkaansa. Eikä näytäkään kummoiselta. Tosi haastava auto pitää. :think
Minun mielestäni etenkin sisustojen laatuvaikutelma on huonontunut kaikissa bemareissa todella paljon 2000 luvulla. Perus e39 jälkeen perus e60 on todella kamala. Ämpärimuovia sisällä ja säkkikangasta katossa...
Minun mielestäni etenkin sisustojen laatuvaikutelma on huonontunut kaikissa bemareissa todella paljon 2000 luvulla. Perus e39 jälkeen perus e60 on todella kamala. Ämpärimuovia sisällä ja säkkikangasta katossa...
Nooh...
Jos vertaa e38 -> e65 -> F01 niin en kyllä heti menis vannomaan, että koko ajan laatuvaikutelma on huonontunut.
Kun kerran mainitsit tuon "kaikissa bemareissa"
Mut jos rehellisesti sanotaan, niin suurin hyppäys oli kun CCC vaihtui CIC:hen. Nuo vanhan liiton navit ja käyttöliittymät oli aivan kauheita, ja sitten kun tuli CIC (nyk. vissiin CBT tms.), niin sen kyllä huomasi. Muut nappulathan on ollu paikallaan since e30...
Jos vertaa e38 -> e65 -> F01 niin en kyllä heti menis vannomaan, että koko ajan laatuvaikutelma on huonontunut.
Kun kerran mainitsit tuon "kaikissa bemareissa"
Myönnetään että oli hieman karkeasti esitetty mutta joka tapauksessa mielestäni noissa "kansanmalleissa" näin on käynyt. Vitossarja on minusta hyvä esimerkki, tosin näistä ihan upouusista en osaa sanoa kun en sellaista omista.
Myönnetään että oli hieman karkeasti esitetty mutta joka tapauksessa mielestäni noissa "kansanmalleissa" näin on käynyt. Vitossarja on minusta hyvä esimerkki, tosin näistä ihan upouusista en osaa sanoa kun en sellaista omista.
No jos vitosesta puhutaan, niin mielestäni hyppäys itselläni oli aika iso e39:stä e60:een/e61:een ja siitäkin isohko hyppäys F10:iin.
Eli voitko selittää, miten koet vitossarjan "huonontuneen" matkan varrella?
No jos vitosesta puhutaan, niin mielestäni hyppäys itselläni oli aika iso e39:stä e60:een/e61:een ja siitäkin isohko hyppäys F10:iin.
Eli voitko selittää, miten koet vitossarjan "huonontuneen" matkan varrella?
Ei kai se huonontunut olekaan vaan päinvastoin. Puhuin sisustan laatuvaikutelmasta ja tällä tarkoitan materiaaleja joita siellä on. Teknillisestihän e60 on iso harppaus eteenpäin e39:n jälkeen, sitä en missään nimessä kiistä.
Minä itse kuitenkin arvostan tuollaisessa premium luokan autossa sitä että kun ympärilleen katselee niin näkee arvokkaan oloisia materiaaleja paneelien päällä ja nimenomaan tässä on minusta menty selkeästi huonompaan suuntaan. Esimerkkinä mainittakoon mm kattoverhoilu joka on minusta e39:ssä paljon tyylikkäämpää materiaalia tai vaikka B-pilarien verhouspaneelit jotka e39:ssä on verhoiltu kun taas e60 ämpärimuovia. Myöskin kojelaudan ja oviverhoilujen materiaalit ovat minusta e39:ssä paljon arvokkaamman oloisia.
Itse arvostan tällaisia "pikku"seikkoja premium luokan autoissa. Muutenhan autona e60 on todella hieno kaikinpuolin.
Ei kai se huonontunut olekaan vaan päinvastoin. Puhuin sisustan laatuvaikutelmasta ja tällä tarkoitan materiaaleja joita siellä on. Teknillisestihän e60 on iso harppaus eteenpäin e39:n jälkeen, sitä en missään nimessä kiistä.
Minä itse kuitenkin arvostan tuollaisessa premium luokan autossa sitä että kun ympärilleen katselee niin näkee arvokkaan oloisia materiaaleja paneelien päällä ja nimenomaan tässä on minusta menty selkeästi huonompaan suuntaan. Esimerkkinä mainittakoon mm kattoverhoilu joka on minusta e39:ssä paljon tyylikkäämpää materiaalia tai vaikka B-pilarien verhouspaneelit jotka e39:ssä on verhoiltu kun taas e60 ämpärimuovia. Myöskin kojelaudan ja oviverhoilujen materiaalit ovat minusta e39:ssä paljon arvokkaamman oloisia.
Itse arvostan tällaisia "pikku"seikkoja premium luokan autoissa. Muutenhan autona e60 on todella hieno kaikinpuolin.
Samaa mieltä. Itselle aiheutti samanmoista hyljeksintää aluksi e38 -> e65 siitymisessä esim kattovalot sekä ovilukkojen vastakappaleet
Ja sama ongelma on e65 perus harmaassa kattoverhoilussa, semmosta muovista eikä niinkään kankaista. Onneksi näihin on saanut varusteilla järkevämpiä materiaaleja myös.
Ainoa asia mikä E39->E6x ja E46->E9x sarjassa on "huonontunut" on kojelaudan muovin pinta. Se vanha samettisempi on miellyttävämpi silmälle, mutta kukaan meistä ei tiedä miltä tuollainen moderni kojelauta näyttäisi ko. pinnoitteella. Muutoin laatu vaikutelma on parantunut. Ihan joka osa-alueella. Mm. E46 ja E9x -sporttijakkarat on ihan eri sfääreistä. Mittaristo, ajotietokoneet on ihan eri aikakausilta. Toki CIC tai NBT on jo sitten CCC:kin tyylikkäämpi. Äänentoiston laatu on myös huomattavasti parempi uudemmissa, jos ei mistään hinnat alkaen malleista puhuta. Liitäntä mahdollisuudet on myös paremmat. Eikä varmasti nämä uudemmat natise enemmän kuin vanhemmat. Tietysti jos wanhaan on tottunut, niin uusi ahdistaa. Ergonomia on järkevämpien rattiohjausten ja tietenkin etenkin iDriven takia parantunut enemmän kuin missään muussa mallisarjan välissä.
Rengasmelu ei toki ole ymmärtääkseni millään merkillä juuri 80- ja 90-luvun vaihteesta parantunut. Valitettavasti sillä asialla ei niinkään ole enää myyty, kun kulutus ja sittemmin päästöt on ollut tärkeintä shittiä. Ja ulkonäkö. Niinpä autojen painon muutenkin kasvaessa (varusteiden takia) ei äänieristeitä ole ainakaan lisää alettu asentamaan. Samaan aikaan rengastus on kuitenkin muuttunut merkittävästi meluisammaksi (leveämmäksi ja matalemmaksi).
Comment