Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Hiace View Post
    Niimpä tuollainen 335xia lci kyllä kelpaisi minullekin ainakin tämän hetken autokuumeeseen!
    Noin 7300€ sain veroiksi tuolle katsomallesi autolle. Laskin sen kyllä sedanin mukaan kun E92:ta ei löydy vastaavalla kokoonpanolla mahdista.

    Tuossahan olisi sinulle siistin näköinen laite http://tinyurl.com/ns9q7fa

    Luulin, että nuo ovat automaatilla harvinaisia mutta manuaaleja on näköjään vielä vähemmän.
    Last edited by brainsurgery; 03-02-2015, 12:52.

    Comment

    • Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Noin 7300€ sain veroiksi tuolle katsomallesi autolle. Laskin sen kyllä sedanin mukaan kun E92:ta ei löydy vastaavalla kokoonpanolla mahdista.

      Tuossahan olisi sinulle siistin näköinen laite http://tinyurl.com/ns9q7fa

      Luulin, että nuo ovat automaatilla harvinaisia mutta manuaaleja on näköjään vielä vähemmän.
      Joo, kyllä liikkeidenkin täytyy hintoja tiputtaa varsinkin tuosta sinisestä coupesta kun jo nyt pari vuotta liikkeessä seisonut. Toisaalta oman autonkin myyntihintaa pitää tarkastella jos näyttää siltä ettei mene kaupaksi. Kesärengaskeleillä tosin takaveto/manuaali menee huomattavasti paremmin kaupaksi joten ehkä voin kevääseen odotella.

      Tuo bongaus ois ihan siisti laite! Ei tarttis vaimokkeellekaan kertoa auton vaihdosta kun ei kuitenkaan huomaisi eroa

      Automaatitkin alkaneet kiinnostaa kun kattelin youtubesta videoita Alpina-flashatyistä viritetyistä vehkeistä. Aika nopeasti vaihtaa fläshättynä kyllä ja välikaasun tapasetkin vielä...
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

      Comment

      • RikuBMW
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 712
        • Laitila

        Ajatuksena olis luopua tuosta E91:sestä ja hakusessa tilalle pieniruokainen farmari. Merkkinä saksalainen, muttei vag-konsernin tuote. Jäljelle jää siis Mersu ja Bmw. Mitä ihmiset suosittelisivat? Vaatimuksina olis iältään yli -06, kilsat mielellään alle 150tkm, diesel ja automaatti. Jos Bmw niin oltava M-Sport. Hintaluokkana alle 25t€.

        Itsellä nyt vakavasti harkinnassa Mersuun siirtyminen, korina W204. Yhdestä on kauppaa jo väännettykkin, saisin E91:sen menemään vaihdossa järkevällä välillä.
        Ja isäukolla on kyseisen korinen Mersu ja on pelannut nyt 3v/65tkm ongelmitta, nyt hänellä mittarissa n.230tkm. Kulutukseltaan Mersu on pieniruokaisempi kuin nykyinen 320dA.

        Kyseessä siis tämä yksilö: http://m.nettiauto.com/mercedes-benz...nt=43&vifNav=Y

        Ja tiedän auton olevan Italian tuonti, mutta penkinlämmitimien puutteen en anna häiritä nyt muuten miellyttävässä paketissa.
        Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
        Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
        Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          Originally posted by RikuBMW View Post
          Ajatuksena olis luopua tuosta E91:sestä ja hakusessa tilalle pieniruokainen farmari. Merkkinä saksalainen, muttei vag-konsernin tuote. Jäljelle jää siis Mersu ja Bmw. Mitä ihmiset suosittelisivat? Vaatimuksina olis iältään yli -06, kilsat mielellään alle 150tkm, diesel ja automaatti. Jos Bmw niin oltava M-Sport. Hintaluokkana alle 25t€.

          Itsellä nyt vakavasti harkinnassa Mersuun siirtyminen, korina W204. Yhdestä on kauppaa jo väännettykkin, saisin E91:sen menemään vaihdossa järkevällä välillä.
          Ja isäukolla on kyseisen korinen Mersu ja on pelannut nyt 3v/65tkm ongelmitta, nyt hänellä mittarissa n.230tkm. Kulutukseltaan Mersu on pieniruokaisempi kuin nykyinen 320dA.

          Kyseessä siis tämä yksilö: http://m.nettiauto.com/mercedes-benz...nt=43&vifNav=Y

          Ja tiedän auton olevan Italian tuonti, mutta penkinlämmitimien puutteen en anna häiritä nyt muuten miellyttävässä paketissa.
          Jakopääongelmia 4-koneissa, ihan samoin kuin BMW:ssä;
          kun kettinki siirrettiin koneen takapäähän, muuttui koko jakopää kasaksi ripulia.
          Ei niitä näppituntumalta ihan niin paljon mene, kuin bmw:ssä, mutta en ostaisi.

          w204 korin ihan ensimmäisissä vanhempi kone, joka on parempi.
          om646 = vanhempi, toimiva
          om651 = uudempi, jakopää paska
          om642 = v6, paras

          Comment

          • RikuBMW
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 712
            • Laitila

            Originally posted by Risto113 View Post
            Jakopääongelmia 4-koneissa, ihan samoin kuin BMW:ssä;
            kun kettinki siirrettiin koneen takapäähän, muuttui koko jakopää kasaksi ripulia.
            Ei niitä näppituntumalta ihan niin paljon mene, kuin bmw:ssä, mutta en ostaisi.

            w204 korin ihan ensimmäisissä vanhempi kone, joka on parempi.
            om646 = vanhempi, toimiva
            om651 = uudempi, jakopää paska
            om642 = v6, paras
            Eli siis mikäköhän noista moottoreista tuossa linkittämässäni yksilössä on? -08 on aika alkupään autoja kuitenkin. V6-koneinen ei tule kyseen, hakusessa kun on taloudellinen kulkine. N.200km päivä tulee ajoa niin kulutus saisi olla melko alhainen, en silti tarkoita mitään älyttömän pientä.
            Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
            Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
            Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

            Comment

            • N54
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2012
              • 526
              • Satakunta

              Originally posted by RikuBMW View Post
              Itsellä nyt vakavasti harkinnassa Mersuun siirtyminen, korina W204. Yhdestä on kauppaa jo väännettykkin, saisin E91:sen menemään vaihdossa järkevällä välillä.
              Ja isäukolla on kyseisen korinen Mersu ja on pelannut nyt 3v/65tkm ongelmitta, nyt hänellä mittarissa n.230tkm. Kulutukseltaan Mersu on pieniruokaisempi kuin nykyinen 320dA.

              Kyseessä siis tämä yksilö: http://m.nettiauto.com/mercedes-benz...nt=43&vifNav=Y

              Ja tiedän auton olevan Italian tuonti, mutta penkinlämmitimien puutteen en anna häiritä nyt muuten miellyttävässä paketissa.
              Onko tuo oikeasti 220 cdi vai 200cdi? Tuntuu vähän oudolta että lastulla tehot olisivat nousseet peräti 11 hv kun karala lupaa 170 hv -> 204 hv. Sinänsä en tiedä onko tuolla merkitystä kun tämä taitaa olla vielä sillä luotettavalla OM646 koneella jossa turboja on yksi.

              Kivannäköinenhän tuo on Amg paketilla ja comandilla. Xenonitkin löytyy jotka ovat näissä ehdottomat jos jotakin haluaa nähdä. Huoltohistoriaan kiinnittäisin erityistä huomiota niinkuin aina Italian vehkeiden kanssa, ehkä merkkiliikkestäkin voisi kysyä historiaa jos suostuvat hieman kertomaan.

              Comment

              • RikuBMW
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 712
                • Laitila

                Originally posted by N54 View Post
                Onko tuo oikeasti 220 cdi vai 200cdi? Tuntuu vähän oudolta että lastulla tehot olisivat nousseet peräti 11 hv kun karala lupaa 170 hv -> 204 hv. Sinänsä en tiedä onko tuolla merkitystä kun tämä taitaa olla vielä sillä luotettavalla OM646 koneella jossa turboja on yksi.

                Kivannäköinenhän tuo on Amg paketilla ja comandilla. Xenonitkin löytyy jotka ovat näissä ehdottomat jos jotakin haluaa nähdä. Huoltohistoriaan kiinnittäisin erityistä huomiota niinkuin aina Italian vehkeiden kanssa, ehkä merkkiliikkestäkin voisi kysyä historiaa jos suostuvat hieman kertomaan.
                Sen verran on saatu selvitettyä autosta, että on 220cdi. Liike lupas hoitaa auton Veholle, jossa tarkistavat ohjainlaitteista kilometrit. Eli vertaavat mittaristossa tällä hetkellä oleviin. Huoltokirja löytyy ja huoltoja oli ainakin merkattu melko normaalein välein. Mielestäni myös tämän pitäisi olla vielä tuolla vanhalla koneella, kun eikös moottori vaihdu vasta faceliftin myötä saaden samalla toisen ahtimen ja mallimerkintään BE-merkkinnän.
                Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                Comment

                • N54
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2012
                  • 526
                  • Satakunta

                  Originally posted by RikuBMW View Post
                  Sen verran on saatu selvitettyä autosta, että on 220cdi. Liike lupas hoitaa auton Veholle, jossa tarkistavat ohjainlaitteista kilometrit. Eli vertaavat mittaristossa tällä hetkellä oleviin. Huoltokirja löytyy ja huoltoja oli ainakin merkattu melko normaalein välein. Mielestäni myös tämän pitäisi olla vielä tuolla vanhalla koneella, kun eikös moottori vaihdu vasta faceliftin myötä saaden samalla toisen ahtimen ja mallimerkintään BE-merkkinnän.
                  On tainnut sitten mennä tehot sekaisin kakssatasen kanssa. Uudempi OM651 tuli jo mallivuodelle 2009 ja niissä on BE teksti lokasuojassa sekä taitaa päästötkin olla pienemmät, mutta muuten tuo vanhempi edustaa perinteisempää Mercedes tasoa luotettavuuden suhteen. Hyvää toimintaa liikkeen puolesta.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    C200 ja C220 on ihan samat myllyt ja molemmista lähtee se rahtusen yli 200hv. Tuota en tiennyt, että Mesen dieseleissä olisi tuota jakopäävaivaa. W204 kompuraan vaihtelin kaverin kanssa ketjun kun oli venynyt 5mm 55tkm ajosuoritteella. Kaipa se sama paska IWIS-ketju on sitten löytänyt tiensä dieseleihinkin... Ketju saatiin onneksi vaihdettua ihan yläkautta vetämällä vanhalla ketjulla uusi paikoilleen. Rattaissa oli rahtusen verran kulumaa, muttei mitään sellaista, että olis kannattanut koko kone paloitella. Ohjurit yms osat ihan uuden näköisiä, eikä edes öljy ollut värjännyt niitä vielä kellertäväksi.

                    Tää taas vaikeuttaa oman kulkineen hankintaa... Facelift 204 dieselinä hakusessa. Kai se sitten pitää kuitenkin ostaa viimeisiä väykkyjä 280-320 tekniikalla... Prefacelift 204:n avensis koelauta ei oikein sytytä...
                    Last edited by Juppe; 04-02-2015, 17:28.

                    Comment

                    • N54
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2012
                      • 526
                      • Satakunta

                      Originally posted by Juppe View Post
                      C200 ja C220 on ihan samat myllyt ja molemmista lähtee se rahtusen yli 200hv. Tuota en tiennyt, että Mesen dieseleissä olisi tuota jakopäävaivaa. W204 kompuraan vaihtelin kaverin kanssa ketjun kun oli venynyt 5mm 55tkm ajosuoritteella. Kaipa se sama paska IWIS-ketju on sitten löytänyt tiensä dieseleihinkin... Ketju saatiin onneksi vaihdettua ihan yläkautta vetämällä vanhalla ketjulla uusi paikoilleen. Rattaissa oli rahtusen verran kulumaa, muttei mitään sellaista, että olis kannattanut koko kone paloitella. Ohjurit yms osat ihan uuden näköisiä, eikä edes öljy ollut värjännyt niitä vielä kellertäväksi.

                      Tää taas vaikeuttaa oman kulkineen hankintaa... Facelift 204 dieselinä hakusessa. Kai se sitten pitää kuitenkin ostaa viimeisiä väykkyjä 280-320 tekniikalla... Prefacelift 204:n avensis koelauta ei oikein sytytä...
                      Tuolla uudemmalla koneella c200 on yhdellä turbolla ja c220 sekä c250 on kahdella turbolla. Tuo ketju taitaa vaivata vasta vähän isommilla kilsoilla mutta onhan niissä ollut suutin ja vesipumppu kampanjat ja viimeisimpänä aktiona on jonkun o-renkaan vaihto jakopään öljyvuodon korjaamiseksi. Alle 100 tkm ajetun uskaltaisin kyllä ostaa ihan koskavaan ja uudemmissa alkaa olemaan lastentaudit karsittu.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        http://www.nettiauto.com/seat/exeo-st/6692635 Nyt iski autokuume, toivottavasti joku ostaa tuon pian pois niin ei tarvitse itse lähteä...

                        Comment

                        • Tomppa80
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2088
                          • Raahe

                          Mersuasiaan.. Voi suositella viimeisen vuosimallin w203 mersua. Eivät hirveän hinnan kirossa ja ihan luotettava peli ollut. Alustajumppaa on ollut, mutta osat ei ole ollut hirveän kalliita. Pienihän se on takatiloiltaan kuin pyyn pillu, mutta olen pärjännyt.

                          Kone on om646 ja toimii kuin persereikä. Minulla ollut ajossa 147-173tkm, eli melkein 30tkm.

                          200cdi:tä en suosittele, koska kytkin on pienempi kuin 220cdi:iissä, pienemmän version kytkin ei kestä lisätehoa, jos sitä halajaa, automaatti varmaan paras kestään lisätehoa.

                          Kaksoisxenonit on tehokkaan ja ortopedipenkit hiton mukavat, nämä vähintään oltava lisävarusteena.
                          Mercedes Benz E -07
                          BMW 523i -96
                          Volvo v70t5 -99
                          Harley Davidson Electra Glide -00
                          Solifer SM -75

                          Comment

                          • RikuBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 712
                            • Laitila

                            Originally posted by Tomppa80 View Post
                            Mersuasiaan.. Voi suositella viimeisen vuosimallin w203 mersua. Eivät hirveän hinnan kirossa ja ihan luotettava peli ollut. Alustajumppaa on ollut, mutta osat ei ole ollut hirveän kalliita. Pienihän se on takatiloiltaan kuin pyyn pillu, mutta olen pärjännyt.

                            Kone on om646 ja toimii kuin persereikä. Minulla ollut ajossa 147-173tkm, eli melkein 30tkm.

                            200cdi:tä en suosittele, koska kytkin on pienempi kuin 220cdi:iissä, pienemmän version kytkin ei kestä lisätehoa, jos sitä halajaa, automaatti varmaan paras kestään lisätehoa.

                            Kaksoisxenonit on tehokkaan ja ortopedipenkit hiton mukavat, nämä vähintään oltava lisävarusteena.
                            En kyllä ajatellut henk.koht vaihtaa vanhempaan kuin tuo E91 on, varmasti hyvä auto mutta W204 koppa se on mitä haen.
                            Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                            Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                            Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Mä tykkäsin kyllä kovasti ihan tuosta w204 kompurastakin. Se oli ihan perus avantgarde, mutta ihan jees silti. Kiva se on ajaa ja ihan riittävän hiljainenkin. Automaatti on mersussa kyllä must. Ei niitä saisi edes kepillä myydä. Nyt ajossa oleva w203 220cdi sportcoupe on nähnyt Suomessa latua jo yli 100tkm (yht 190tkm), eikä siihen olet tarvinnut vaihdella muuta kuin satunnaisia alustan osia (pari koiranluuta, ja raidetangon päät) ja VNT-servo. Ajoltaan on edelleen ihan yhtä napakka kuin 100tkm sitten. Voimaa joku 185hv ja maantiekulutukset usein alle 5L/100km. Öljyä ei hävitä tippaakaan 14tkm vaihtovälillä.

                              Comment

                              • Hastra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 545
                                • Espoo

                                Olisko tällasesta possusta, 335i korvaajaksi. Kuume tuollaiseen olis kova, vaikkei budjetti tuohon oikein taivukaan.

                                Audi A3 GTRON
                                EX: BMW 325D Coupe -07
                                EX: BMW 320ia -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎