Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Attekun
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1407
    • Saarijärvi

    Originally posted by tp85 View Post
    Kiitoksia mielipiteistä, taidan pysyä e46, laittaa seuraavaksi sama korimalli mutta isommalla padalla ja m-sporttina. Jätetään tuo e36 väliin.
    Eli ei tuu kauppoja?

    Taidan laittaa keväällä ton seiskan myyntiin. Tilalle kelpaa E39 tai e46 bensa vehje. Toisaalta toi seiska on kyllä niin mukava ajella... Argh.
    Toyota Alphard MS
    Peugeot e-2008
    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Attekun View Post
      Eli ei tuu kauppoja?

      Taidan laittaa keväällä ton seiskan myyntiin. Tilalle kelpaa E39 tai e46 bensa vehje. Toisaalta toi seiska on kyllä niin mukava ajella... Argh.
      Voi kyllä olla hieman tylyä E38:n jälkeen ajaa E46:llä...
      Itselleni ei tule enään kolmos sarjaa käyttöautoksi.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Originally posted by muurahainen View Post
        itselleni ei tule enään kolmos sarjaa käyttöautoksi.
        +1.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • tp85
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 196
          • Lappi

          Ei sitä hyödytä attekun alta neljäntonnin hukata..
          Nykyinen:
          Bmw e82 128i m-sport

          Entiset:
          Bmw e34 525i 92vm
          Bmw e60 530iA sedan
          Bmw e46 325i touring facelift m-sport
          Bmw e30 325i coupe
          Bmw e46 318i coupe
          Bmw e46 316i sedan
          Bmw e39 528iA sedan
          Bmw e36 328i sedan
          Bmw e46 316i sedan
          Bmw e36 318iS coupe
          Bmw e30 325i coupe

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Voi kyllä olla hieman tylyä E38:n jälkeen ajaa E46:llä...
            Itselleni ei tule enään kolmos sarjaa käyttöautoksi.
            Itselläni oli E38 740iA -94 joka vaihtui E46 330iA -01:ksi. Käyttö- ja harrasteautot tahtovat vähän olla häilyviä käsitteitä, jos niitä on tasan yksi. Mutta ei 3-sarjalaisessa ole mitään vikaan, tietyllä tavalla se on helpompikin arki-arki-käytössä, aivan pysäköinnistä alkaen, auto on näppärämpi. Lisäksi tuo E46 oli aivan yhtä nopea kuin E38 johtuen parisen sataa kg pienemmästä painosta.

            Kyllä E46 kannattaa käydä aina kokeilemassa, ulkonäöllisesti onnistunut laitos ja 330iA:na ajamisen helppous alkaa olemaan huipussaan. Kannattaa tosin valikoida mahd. uusi korimalli ja jos koeajolla eteen tulee vähääkään sähkövaivoja, niin siirtyä seuraavaan.. itsellä paloi omaan käämi sen verran pahasti, että bemaria seurasi kaksi renua.

            Eihän autonvaihdossa taida pahemmin järkeä olla, mutta noista hukatuista ex-yksilöistä tuo E38 oli ehkä hinta/ajo-suhteeltaan parhaimmistoa. Se taas johtui edellisistä omistajista, jotka olivat vaivoja säästämättä investoineet 4 ed. vuoden aikana tuhansia ja taas tuhansia euroja. Tämä sanottuna, maailma on täynnä autoja, muitakin merkkejä on kuin BMW mutta jos merkissä haluaa pysyä, aina kannattaa katsella ympärilleen.

            Nyt näyttäisi siltä, että E90 -> F10. Tosin F30 olisi järkevin vaihtoehto, mutta mutta..
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • MR_piikki
              BTCF Member
              • Apr 2006
              • 1318
              • Pori

              Kyllä taas näkee et tässä ei kyl aikuiseksi sit kasva millään..
              Nyt on sit ajatuksena vaihtaa E39 530Da--> E34 535 malliseen, vaikka yksi jo lojuu tallilla turboaihiona
              Gas or ass, no free rides

              F10 520d lci
              E36 325 ahdistettu.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by MR_piikki View Post
                Kyllä taas näkee et tässä ei kyl aikuiseksi sit kasva millään..
                Nyt on sit ajatuksena vaihtaa E39 530Da--> E34 535 malliseen, vaikka yksi jo lojuu tallilla turboaihiona
                Vaihdoinhan minäkin E39 -> E34

                Comment

                • MR_piikki
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 1318
                  • Pori

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Vaihdoinhan minäkin E39 -> E34
                  En ole siis henkisen ongelmani kanssa yksin
                  Gas or ass, no free rides

                  F10 520d lci
                  E36 325 ahdistettu.

                  Comment

                  • _Rontti
                    BTCF Member
                    • Sep 2008
                    • 1192
                    • Raahe

                    Originally posted by MR_piikki View Post
                    Kyllä taas näkee et tässä ei kyl aikuiseksi sit kasva millään..
                    Nyt on sit ajatuksena vaihtaa E39 530Da--> E34 535 malliseen, vaikka yksi jo lojuu tallilla turboaihiona
                    Kyllähän e34 aina on hyvä ostos! Tekniikka myös on hyvä, ja mukava ajettava toi 535. Kyllä e34 herättää sellaisen harrastus auton fiiliksen , ku ajan vaikka samana päivänä e39:llä ja e34 :lla. Toki kolmiysi on loistava auto myös
                    -Raahe connection-
                    E39 LeMans BlueM5
                    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                    E39 523i Montrealblau
                    E34 DiamantSchwartz 535i
                    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      Originally posted by MR_piikki View Post
                      En ole siis henkisen ongelmani kanssa yksin
                      Menee aavistuksen aiheen ohi, mutta itse vaihdoin W210 (-02) -> W124 (-91), että ei se väärin ole vanhempaan vaihtaa.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Itsellä olisi kova tarve saada e34 535 vaihdettua e39

                        Comment

                        • MR_piikki
                          BTCF Member
                          • Apr 2006
                          • 1318
                          • Pori

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Itsellä olisi kova tarve saada e34 535 vaihdettua e39
                          Minkämoinen?
                          Gas or ass, no free rides

                          F10 520d lci
                          E36 325 ahdistettu.

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            Tänään piti tehdä ratkaisuja, mutta meni taas vähän vaikeaksi. 1. kerta F30:llä oli 316d, joka oli aika hirveä peruspenkeillä jne. Mielenkiinto siirtyi sitten lähemmäksi F10:ä. Nyt kun sellainen mielenkiintoinen viimein löytyi, niin väliraha alkaa olemaan niin suuri, että oli pakko hakea järkivaihtoehtoa.

                            Mikä se sellainen on? No, parisen vuotta sigun autoa uudempi, Suomi-karvalakki-manuaali F30. Pienempi ajomäärä, pienempi väliraha. Tällä kertaa koeajo oli parempi, mutta sisämelu nastarenkailla ei ollut aivan pieni, kaikkeen kyllä tottuu.

                            F10 523iA on mukava, mutta jotenkin vain.. Se on niin iso ja painava. 1.8t tuntuu joka mutkassa ja lisäksi lisää "tottumista" vaatisi se hieno 8-vaihteinen automaattikin. Manuaali on epämukava, mutta välitön ja maantievauhdissa käytännössä aina 6. vaihde on päällä. Comfort-penkit ovat oikein hyvät, mutta F30:n Sport-istuimetkin ajavat tehtävänsä kohtuudella. Peruspenkit ovat surkeat, F10:ssä taas ihan hyvät. Mutta sitä näköjään vain arvostaa sitä "näppäryyttä", mitä on vaikea kuvata sekä ehkä parempaa tuntumaa tiehen, joka tarkoittaa vähempää mukavuutta, minkä piti olla haussa tällä kertaa..

                            Yllättävää kyllä, tuon sigun E90 ajotuntuma oli parempi, mutta täytyy palata asiaan kun saa F30:n alle ilman nastarenkaita. Vähän tylsää vain todeta olevansa tälläinen tylsä ja turvallisuushakuinen. Tehkää te muut paremmin.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • icecold
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 2341
                              • 🌍

                              ^ Ihan mielenkiinnosta, miksi vähän ajettu sekä suht tuore E90 pitää ''väkisin'' yrittää vaihtaa johonkin mikä ei heti ''sytytä''? :think

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by icecold View Post
                                ^ Ihan mielenkiinnosta, miksi vähän ajettu sekä suht tuore E90 pitää ''väkisin'' yrittää vaihtaa johonkin mikä ei heti ''sytytä''? :think
                                Raha, tarkemmin väliraha. Tässä vaiheessa tuolla ajomäärällä oleva E90 on vielä kohtuullisessa määrin maksuvälinekelpoinen, mutta 50tkm jälkeen asia on hiukan toinen. Harrastajanäkökulma on aina omansa, mutta autokaupalle on helpompi myydä auto pienillä kuin suuremmilla ajomäärillä. Lisäksi tuo E90 on vielä BPS-kelpoinen, mitä se ei välttämättä ehkä olisi vuoden kuluttua. Yli 20k€ autoista puhuttaessa tällä hetkellä yksityishenkilöiden väliset kaupat ovat lähestulkoon jäissä, jolloin reaalinen vaihtoehto on melkeinpä yksinomaan autokauppa.

                                Ainakin muutamat alkupään F10:t ovat tulleet jo Nettiautosta tutuksi hyvästä varustelusta huolimatta, mutta ajomäärä on ollut lähempänä sitä 100tkm. Tuo raja taas on se, jolloin esim. alusta voi alkaa ilmoittaa ensimmäisiä vaihtotarpeitaan, ja puslajumppaa on harrastettu kyllä aika monen aiemman bemun kohdalla.

                                Edellisen Megane ST:n kohdalla vaihtohyvityskäyrä oli pahempi, ehkä siitä jäi pieni trauma. Ei enää uusia autoja, vain vähän ajettuja kiitos. Tämä taas rajaa tarjontaa aika kovaa, mutta budjettirajoitteet ovat vain elämän tosiasioita, kriteereiden painotukset taas henkilökohtaisia valintoja. Itse on tullut omistettua ja ostettua 22-300tkm ajettuja ja mukaan mahtuu se yksi uusi, nyt painotus on tuossa pienessä ajomäärässä sen vaivattomuuden vuoksi.

                                Rahasyiden lisäksi F30 ja F10 ovat alkaneet kiinnostamaan enemmän tässä ajan mittaan, tällä hetkellä tässä järjestyksessä. Molemmista on yksi vaihtoehto vakavassa harkinnassa & vaihtotarjoukset kädessä, mutta sen jälkeen ei tarjolla ole muuta, jolloin jos ehtivät menemään, niin ajetaan nykyisellä. Etelässä on melkein-kevät, kohtahan saa kesärenkaat alle!
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎