Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    Originally posted by Koo_ View Post
    En sitten uusista tiedä mutta vielä e90 nelivetoisuus on myydessä enemmänkin haitta kuin hyöty (ja e46 varsinkin, nelikkoja saa paljon halvemmalla kuin takapotkuja) :think
    Veikkaisin, että se on mennyttä aikaa ja nykyisellään nelivetoversiot ovat halutumpia käytettynä, ainakin uudemmissa (F3X) malleissa.
    Itse neliveto ei enää ainakaan paperilla nosta kulutusta ihan kauheasti+bemarin nykyinen Xdrive on järjestelmänä jotain ihan muuta kun vaikkapa E46 ajan neliveto.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by Koo_ View Post
      En sitten uusista tiedä mutta vielä e90 nelivetoisuus on myydessä enemmänkin haitta kuin hyöty
      Mihinkäs tämmönen olettamus perustuu...?
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • 5/5
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 135
        • suomi

        Originally posted by 5/5 View Post
        Täytys vaihtaa vanha e46 316 sedanin johonko uudempaa, mutta kumpi kannattaa ostaa...?
        320 vai 325 e91. Kannattaako maksaa muutama tonni enemmän ja ostaa 325, vai 320 ja siihen lastu? Kaikki kulkee lujempaa vanhan 316 jälkeen...
        Onko noilla paljoa eroa.? Auto olis tarkotus hakea Ruotsista, voi siinä säästää muutaman tonnin, mitkä laittaa vanteisiin tai johonki muuhun.
        Onko noissa kaikissa e9x malleissa hiukkassuodatin? Vaihto n. 1500€ vai kannattaako poistaa kokonaan?

        Comment

        • tonit
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 281
          • Helsinki

          Originally posted by Petteri75 View Post
          Miten sitten tuo manuaali/puoliautomaattisen ilmastoinnin muuttaminen ACC:ksi..? BMW:ssä tuon ohjelmointi nimittäin toimii inhimillisesti, ei ala työntämään lämmintä heti koneen vähänkään käynnistyttyä ja jäähdyttäen sitä kuten esim. Renaultin viilennin toimi.

          Kysytään toisin päin, miksi ihmeessä edes tuoda yli 40k€ autoa, jossa ei ole CC:tä tai ACC:tä, ihan kaksin kappalein? Tai ostaa?
          Ilmastoinnin päivityksestä en tiedä mitään mutta tuon cruisen jälkiasennushinnan kerran selvitin ja olin positiivisesti yllättynyt.

          En minäkään tuollaista toisi tai ostaisi mutta mainitsin tuon vakkarijutun ihan vain yleisesti siksi että jos muuten mieleinen yksilö löytyy niin cruisen asennus onnistuu jälkikäteen järkevään hintaan.

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1361
            • Tampere

            Jos Ruotsista tuomalla säästää muutaman tonnin, niin melkeinpä kannattais jättäytyä pois työelämästä ja käydä kerran kuussa ihan myyntimielessä hakemassa moinen. Ehkäpä verottajakaan ei puutu jos harvakseltaan haet ja pidät matalaa profiilia.

            Comment

            • 5/5
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 135
              • suomi

              Originally posted by protoni View Post
              Jos Ruotsista tuomalla säästää muutaman tonnin, niin melkeinpä kannattais jättäytyä pois työelämästä ja käydä kerran kuussa ihan myyntimielessä hakemassa moinen. Ehkäpä verottajakaan ei puutu jos harvakseltaan haet ja pidät matalaa profiilia.
              Jos vertailee esim. halvin alle 185tkm (177tkm) ajettu 325 e91 maksaa suomessa 16 k€. Melkein samoilla varusteilla ruotsin halvimmasta päästää, n. 150tkm ajettu, laskujen mukaan saa ruotsista 11500 - 13000€ sis. verot ym kulut...

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                Kannattaa ostaa useampi ja lyödä rahoiksi! Katsoin blocketista, niin alle 160tkm ajettujen dieseleiden hinnat näyttäisi yhtä poikkeusta lukuun ottamatta alkavan noin 120 000 kruunusta, joka nykykurssilla on noin 13k€. Ja tuo halvinkin ~100kkr peli ~11k€.

                Sen enempiä penkomatta veikkaisin että verot 3500€, katsastus 150€, haut 200€, kaljat ja nuuskat 200€. Ollaan väkisinkin siellä 15kilon huonommalla puolella. Riskinä tietty että auto ei miellytäkkään ja kauppoja ei synny, jolloin vaihdat kruunut takaisin euroiksi ja otat siinäkin rotsiin.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Niin, Suomessa pyydetään mitä pyydetään. Mutta se ei ole sama kuin myyntihinta, ts ei mitään takuita että saisit ruotsintuonnista täällä myymällä enemmän kuin se tuli itselle maksamaan

                  Tarjoat täällä olevasta autosta vastaavan tuontiauton kokonaishinnan niin veikkaan että kaupat on lähellä
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7513
                    • Kotona

                    Originally posted by 5/5 View Post
                    Jos vertailee esim. halvin alle 185tkm (177tkm) ajettu 325 e91 maksaa suomessa 16 k€. Melkein samoilla varusteilla ruotsin halvimmasta päästää, n. 150tkm ajettu, laskujen mukaan saa ruotsista 11500 - 13000€ sis. verot ym kulut...
                    Halvin siellä ja halvin täällä... ostamalla tai etsimällä aina vain halvinta voi usein tulla ikäviäkin yllätyksiä. Mutta jokainen tyylillään, joskus voi olla hyvääkin tuuria kun jollain on auto pakkomyynnissä ja pääsee iskemään sopivaan väliin.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    -

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by Homer View Post
                      Itse muistan lukeneeni jostain lehdestä missä haastateltiin Jyväskylän Laakkosen myyjää tai pomoa tänä talvena lehdessä,missä kertoi että suurin osa uusista Bmw autoista mitä täällä myydään on nelivetoja. Ja pitkäänhän oli tarjous missä nelivedon sai +500e lisähintaan,niin en kahta kertaa miettisi.
                      BMW:n lisävarusteissa nyt ei taida erikoistarjouksia liiemmin olla, jos tuollainen tulee vastaa uutta ostaessa, niin kyllähän se pitää ruksia. Mutta tässä "2-vaiheessa" jos olisi F30 320iA

                      M-sport alustalla (+500€) tai
                      Xdrivenä (+500€),

                      niin valinta menee M-sport -alustaiseen. Niitä vain EI ole tarjolla, tänä talvena muutama on tullut huomattua, mutta ne ovat ollee muutenkin M-sport -paketilla vuorattuja ja hinnat sen mukaisia. Pitäisiköhän vielä yrittää, alentaa tuosta pyyntihintaa ja miettiä tuontia? Koska eivät ne käteisalennuksetkaan aivan mahdottomia ole, nyt on pari kohtuullista vaihtohyvitystä mennyt ohi liiallisen miettimisen takia. Noh, eivät autot maailmasta lopu.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        BMW:n lisävarusteissa nyt ei taida erikoistarjouksia liiemmin olla, jos tuollainen tulee vastaa uutta ostaessa, niin kyllähän se pitää ruksia
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          BMW:n lisävarusteissa nyt ei taida erikoistarjouksia liiemmin olla, jos tuollainen tulee vastaa uutta ostaessa, niin kyllähän se pitää ruksia. Mutta tässä "2-vaiheessa" jos olisi F30 320iA

                          M-sport alustalla (+500€) tai
                          Xdrivenä (+500€),

                          niin valinta menee M-sport -alustaiseen. Niitä vain EI ole tarjolla, tänä talvena muutama on tullut huomattua, mutta ne ovat ollee muutenkin M-sport -paketilla vuorattuja ja hinnat sen mukaisia. Pitäisiköhän vielä yrittää, alentaa tuosta pyyntihintaa ja miettiä tuontia? Koska eivät ne käteisalennuksetkaan aivan mahdottomia ole, nyt on pari kohtuullista vaihtohyvitystä mennyt ohi liiallisen miettimisen takia. Noh, eivät autot maailmasta lopu.
                          No höh. Neliveto tietysti. Lyhkäsiä jousia kyllä saa kaupasta halvalla, jos semmosesta tykkää.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2540
                            • Kirkkonummi

                            Pahuksen hyötylinkit.. tämä on melkein pahempi kuin Nettiauto-efekti, mikään ei maksa missään ja kohta hakee tosissaan BMW rahoitusta. Mutta siis, jos hinta alkaa preferensseillä menemään yli 40k€:n miten päin vain katsoo, niin vähänajetun hinnoittelun takia uusi ei ole vähemmän järkevä, jos vain olisi tarjouskampanja päällä. Muu kuin xDrive..

                            EDIT: Takavetoisena, M-sport-alustalla ja Hifi-paketilla 44k€.
                            Last edited by Petteri75; 09-03-2015, 21:12.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Originally posted by Koo_ View Post
                              En sitten uusista tiedä mutta vielä e90 nelivetoisuus on myydessä enemmänkin haitta kuin hyöty (ja e46 varsinkin, nelikkoja saa paljon halvemmalla kuin takapotkuja) :think
                              No siitä en tiedä onko ne halvempia vai vaan loppuunajettuja yksilöitä,mutta kyllähän noitten vanhojen romujen hintojen on pakko pudota.Oli sitten etu tai takavetoisia.
                              Muutama halvin nelikko:






                              Muutama halpa takatuuppari:



                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2084
                                • Naantali

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Pahuksen hyötylinkit.. tämä on melkein pahempi kuin Nettiauto-efekti, mikään ei maksa missään ja kohta hakee tosissaan BMW rahoitusta. Mutta siis, jos hinta alkaa preferensseillä menemään yli 40k€:n miten päin vain katsoo, niin vähänajetun hinnoittelun takia uusi ei ole vähemmän järkevä, jos vain olisi tarjouskampanja päällä. Muu kuin xDrive..

                                EDIT: Takavetoisena, M-sport-alustalla ja Hifi-paketilla 44k€.
                                Itse tuli hommattua liikkeestä 2013, 320da 2012 mallinen 18tkm ajettuna todella hyvillä lisävarusteilla.( listahinta oli ollut n.65000€ ) hintapyynti oli vuoden vanhana 45000€, eli aika moinen pudotus. Välirahasta oli myyjän kanssa silloin 3000€ kina ja lähdettiin pois, niin soitti tunnin päästä että tehdään kaupat vaan. Nelikkoa silloin kanssa katselin, mutta lisävarusteet vei voiton ja oikeastaan meillä ei nelikolle ole mitään käyttöä tai hyötyä mielestäni. Jos löytää hyvän ja mieleisillä varusteilla olevan takavedon en jättäisi ostamasta/vaihtamasta.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎