Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Timelord View Post
    Tässä tulee mullakin ongelma eteen kun auton päivitys tulee ajankohtaiseksi. 528i tai 535i ovat ne mallit jotka kiinnostavat; ja nekin vain oikeilla varusteilla. Pitäsköhän aloittaa jo nyt tiirailemaan markkinoita. (Saksa & Ruotsi)
    Haluisko joku ostaa sigun 530ia:n...
    Kovin vähän on oikeilla varusteilla varustettuja. Tietty riippuu siitäkin mitä ne oikeat varusteet ovat..? Jos listalle lisäisi 550i:n, niin sitten tilanne paranisi selvästi (eikä hankintahinta Saksassa pahemmin nousisi vaan jopa voisi laskea). Mutta Suomen verotus nostaa sen kokonaishinnan hurjaksi.

    Tuo 530ia on tietty kaikilla herkuilla (aktiiviohjaus, dynamic drive, pro navi, dsp hifit, comfort penkit, m-sport) ja LCI? Aina välillä mietin tuollaisenkin ostoa, mutta sitten taas muistan miltä tuo E60 näyttää...
    E39 528iA

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      Originally posted by TJJ View Post
      Kovin vähän on oikeilla varusteilla varustettuja. Tietty riippuu siitäkin mitä ne oikeat varusteet ovat..? Jos listalle lisäisi 550i:n, niin sitten tilanne paranisi selvästi (eikä hankintahinta Saksassa pahemmin nousisi vaan jopa voisi laskea). Mutta Suomen verotus nostaa sen kokonaishinnan hurjaksi.

      Tuo 530ia on tietty kaikilla herkuilla (aktiiviohjaus, dynamic drive, pro navi, dsp hifit, comfort penkit, m-sport) ja LCI? Aina välillä mietin tuollaisenkin ostoa, mutta sitten taas muistan miltä tuo E60 näyttää...

      550i jää pois laskuista kun verotus on mitä on.

      Juu, eipä tuossa ihan kaikkia varusteita ole kun tietyllä budjetilla/ max km- lukemalla autoa saksasta& ruotsista etsin reilu vuosi aikaa. Oikeasti ei löytynyt silloin yhtään jossa olisi ollut kaikki haluamani varusteet ja vielä pienet kilsat. Toki hintapuoli karkasi aika äkkiä ulkomaalaisissakin käsistä.

      Mutta on tuossa pappa- pre: ssä sentään vähän jotain: comfortit paremmalla nahalla, AO, DD, AHL, nuolinavi, hifi- paketti, cd- boxi sekä Laajennettu kylmästöinti lasiluukulla.

      Pro- navi ja dsp oli pakko uhrata ja auton kännykkä lojuu kaapissa...

      Onhan tuo E60 jossei syntisen hyvän näköinen niin ainakin vähän vähemmän nolon vanha kuin E39.
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        Originally posted by TJJ View Post
        Aina välillä mietin tuollaisenkin ostoa, mutta sitten taas muistan miltä tuo E60 näyttää...

        Originally posted by Timelord View Post
        Onhan tuo E60 jossei syntisen hyvän näköinen niin ainakin vähän vähemmän nolon vanha kuin E39.
        Nii no näyttäähän tuo E60 sentään autolta toisin ku toi seatin saippuakupla-mikälie. TJJ: Onko toi seatti edes neliveto??? Jos mallia etu, niin pysy vaan siinä E39:ssä
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by MR_piikki View Post
          No nyt menee rahat säästöön jos ei hyvää ole saatavilla.
          Sofiassa olisi yksi 6 lovinen 3.8 myynnissä 13500€, ei paha ja ihan hyvä kuntoinen auto. Toinen omistaja myy, kone tehty merkkarilla uusiksi 2009, mittarissa nyt ~200tkm. 2007 jälkeen ei ajettu talvisin eikä edes sateella.

          Last edited by Bmw Master; 27-03-2015, 20:41.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by tuomkiti81 View Post
            TJJ: Onko toi seatti edes neliveto??? Jos mallia etu, niin pysy vaan siinä E39:ssä
            Etuvetoinen tuo Seat on, en koe sitä ongelmaksi (paitsi ettei sekään talvella sitten etene mihinkään). Minulla on yhä jäänyt sisäistämättä takavedon ihanuus ja ennemmin ajaisinkin nykyaikaisella etuvedolla.

            Mutta lueskelin muutamia testejä/vertailuja eikä varmaan paljon kannata Seatilta odottaa jos 1-sarjan BMW:n sisustan kerrotaan olevan parempi, jousituksen miellyttävämpi ja sisämelun hiljaisempi. 1-sarja kun ei varsinaisesti laita riemusta kiljumaan esim. F10:een verrattuna.
            E39 528iA

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Antti O View Post
              Onnittelut Petterille kun autovalinta selkesi. Itsellä on taas hieman ollut jopa harkinnassa salmiakkiin paluu. Vähänajettuja tuntuu saavan niin kohtuuhinnoilla, ja taloudessa ennestäänkin todella hyviä kokemuksia.. Mikä siinä meganessa tökki eniten? Välistä näkynyt nettiautossa 10-12 tienoilla tosi vähän ajettua 1.4tce koneella olevia siistejä farkkuja. Luulis olevan melko hyvä vastine rahalle. En ole koskaan ajanut, ei mitään hajua millainen peli arkiajossa.

              E90 lci ja F30 toki myös kiinnostaa, mutta vähän ajettujen ja hyvin varusteltujen auton hinnat on turhan korkealla. Saisi kaikki sukat tyhjentää..
              Varsinkin E90 / E91 malleissa se pitäisi sitten olla 6-bensa tai 6-diesel ettei tarttisi koneesta huolehtia, ehkä se 184hp diesel voisi myös mennä. Toki mun ajomäärällä mitään järkeä.

              Katsoo nyt kesää kohti jos Z4 löytää uuden omistajan, sitten voisi tosissaan alkaa miettimään käyttiksen vaihtoa.
              Megane III:ssa ei ollut oikeastaan mitään vikaa. 1.4Tce antoi aivan kohtuullisen kyydin, sen verran parempi että 1.6:sta ei kannata harkita. Jousitus oli omaan makuun pintakova ja muutenkin ajo-ominaisuudet sellaiset, että loppupeleissä tuli palattua baijerilaiseen. Uutena ostaminen EI ollut kannattavaa, siinä hävisi ihan rahaa mutta vähänajettu käytetty on kyllä sitten taas suositeltava. Kone ei hajoa, ainoat huomioitava viat ovat joissain yksilöissä ollut lisäjarrutiivisteen vuoto (vaihdettu yleensä takuuseen), oik. takarekisterikilven valon ruostuminen ja takajarrujen putsaustarve ajosta riippumatta kerran vuodessa.

              Kannattaa käydä kokeilemassa ihan tosissaan. Suositeltavia varusteita on lähinnä peruutustutka, cruise ja automaatti-ilmastointi. Meganea III:sta tuotiin parina hinnat-alkaen -perusvaihtoehtona, toisessa oli PLUS-varustus ja toinen Navigaattorilla. Tom Tomila ei tee mitään, PLUS-paketti on edullinen ja hyvä. Niin, ja 6-vaihteisella.

              Kannattaa käydä kokeilemassa myös E90 neloskoneella, ainakin LCI. Omassa on 143hv ja vaikka auto ei ole raketti, niin kyllä sitä saa tarvittaessa kiusattua. 320i:ssä onkin jo 170hv. 6-kone on varmasti kiva, mutta siinä on taas hintalisää.

              Itse ajan näköjään n. 30tkm/vuodessa, seuraavakin auto on bensakoneinen. Ja 4-sylinterinen, tosin nyt turbolla. Hetkinen, taitaa olla aivan ensimmäinen takavetoinen turbo, saabithan olivat etuvetoisia.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Croc
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 93
                • Vaasa

                Itellä krooninen ja pysyvä otsikon mukainen tauti, ajokortti ollut vuodesta 2000 ja 19.auto menossa..

                Seuraava menopeli olis loogisesti F10, mutta pari kysymystä, johon toivottavasti löytyy mielipiteitä, varsinkin niiltä jotka siirtyneet E60->F10, mut muutkin voi toki vastailla jos kokemuksia:

                1. Koko: E60 ei ole pieni, mutta F10 on vielä vähän isompi. Millaisia kokemuksia käytännön elämästä? Kuinka paljon F10 leveämpi peilit huomioiden, alkaa tulla autokatoksen rajat vastaan, virallisten senttien mukaan ero ei hirveen suuri mutta F10 näyttää kyl aika massiiviselta jos autot vierekkäin?

                2. Aiemmin jo mainittu et 90% Suomessa tarjolla olevista käytetyistä on dieseleitä. Itellä tulee alle 15tkm vuoteen ja diesel ei tunnu mielekkäältä. 523: ssa olis kuutoskone, kenelläkään kokemuksia 520i? X4: ssä tuo kone ei vaikuttanu mutta se kyllä taitaa olla vielä raskaampi.

                Taustana nyt alla on 520i LCI E60 ja kaupunkipyörittelyssä toimii melko hyvin mutta maantiellä tehot ei kyllä riitä.
                F10 520dA -10

                ex E84 X1 20dA -11
                ex E63 645CiA -04
                ex E60 520iA LCI -08
                ex E39 520iA LCI -02
                ex E39 523iA -99

                Comment

                • Croc
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 93
                  • Vaasa

                  Vanhoja autoja viel muistellen, niin joukossa oli 2 kpl 5.7 trans am gta: ta. Vastaavaa kiihtyvyyttä/kulutusta en odota tulevalta käyttöautolta, vaikka erittäin komea soundi noissa olikin
                  Originally posted by Croc View Post
                  Itellä krooninen ja pysyvä otsikon mukainen tauti, ajokortti ollut vuodesta 2000 ja 19.auto menossa..

                  Seuraava menopeli olis loogisesti F10, mutta pari kysymystä, johon toivottavasti löytyy mielipiteitä, varsinkin niiltä jotka siirtyneet E60->F10, mut muutkin voi toki vastailla jos kokemuksia:

                  1. Koko: E60 ei ole pieni, mutta F10 on vielä vähän isompi. Millaisia kokemuksia käytännön elämästä? Kuinka paljon F10 leveämpi peilit huomioiden, alkaa tulla autokatoksen rajat vastaan, virallisten senttien mukaan ero ei hirveen suuri mutta F10 näyttää kyl aika massiiviselta jos autot vierekkäin?

                  2. Aiemmin jo mainittu et 90% Suomessa tarjolla olevista käytetyistä on dieseleitä. Itellä tulee alle 15tkm vuoteen ja diesel ei tunnu mielekkäältä. 523: ssa olis kuutoskone, kenelläkään kokemuksia 520i? X4: ssä tuo kone ei vaikuttanu mutta se kyllä taitaa olla vielä raskaampi.

                  Taustana nyt alla on 520i LCI E60 ja kaupunkipyörittelyssä toimii melko hyvin mutta maantiellä tehot ei kyllä riitä.
                  F10 520dA -10

                  ex E84 X1 20dA -11
                  ex E63 645CiA -04
                  ex E60 520iA LCI -08
                  ex E39 520iA LCI -02
                  ex E39 523iA -99

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by Croc View Post
                    Itellä krooninen ja pysyvä otsikon mukainen tauti, ajokortti ollut vuodesta 2000 ja 19.auto menossa..

                    Seuraava menopeli olis loogisesti F10, mutta pari kysymystä, johon toivottavasti löytyy mielipiteitä, varsinkin niiltä jotka siirtyneet E60->F10, mut muutkin voi toki vastailla jos kokemuksia:

                    1. Koko: E60 ei ole pieni, mutta F10 on vielä vähän isompi. Millaisia kokemuksia käytännön elämästä? Kuinka paljon F10 leveämpi peilit huomioiden, alkaa tulla autokatoksen rajat vastaan, virallisten senttien mukaan ero ei hirveen suuri mutta F10 näyttää kyl aika massiiviselta jos autot vierekkäin?

                    2. Aiemmin jo mainittu et 90% Suomessa tarjolla olevista käytetyistä on dieseleitä. Itellä tulee alle 15tkm vuoteen ja diesel ei tunnu mielekkäältä. 523: ssa olis kuutoskone, kenelläkään kokemuksia 520i? X4: ssä tuo kone ei vaikuttanu mutta se kyllä taitaa olla vielä raskaampi.

                    Taustana nyt alla on 520i LCI E60 ja kaupunkipyörittelyssä toimii melko hyvin mutta maantiellä tehot ei kyllä riitä.
                    Tuo koko herättää aina keskusteluissa mielipiteitä, mutta mun mielestä vitossarja on ihan näppärän kokoinen auto Suomen oloissa. Samasta standardin (2,5m) levyisestä ovesta meillä vaimokin on ajanut autot sisään, 3-, 5- ja 7-sarjaa

                    Ja kyllähän noi isommat dieselit jo Trans Amille taitaa pärjätä kiihtyvyydessäkin...
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by Croc View Post
                      Itellä krooninen ja pysyvä otsikon mukainen tauti, ajokortti ollut vuodesta 2000 ja 19.auto menossa..

                      Seuraava menopeli olis loogisesti F10, mutta pari kysymystä, johon toivottavasti löytyy mielipiteitä, varsinkin niiltä jotka siirtyneet E60->F10, mut muutkin voi toki vastailla jos kokemuksia:

                      1. Koko: E60 ei ole pieni, mutta F10 on vielä vähän isompi. Millaisia kokemuksia käytännön elämästä? Kuinka paljon F10 leveämpi peilit huomioiden, alkaa tulla autokatoksen rajat vastaan, virallisten senttien mukaan ero ei hirveen suuri mutta F10 näyttää kyl aika massiiviselta jos autot vierekkäin?

                      2. Aiemmin jo mainittu et 90% Suomessa tarjolla olevista käytetyistä on dieseleitä. Itellä tulee alle 15tkm vuoteen ja diesel ei tunnu mielekkäältä. 523: ssa olis kuutoskone, kenelläkään kokemuksia 520i? X4: ssä tuo kone ei vaikuttanu mutta se kyllä taitaa olla vielä raskaampi.

                      Taustana nyt alla on 520i LCI E60 ja kaupunkipyörittelyssä toimii melko hyvin mutta maantiellä tehot ei kyllä riitä.
                      Tuo F10 on isompi kuin E60, mutta ei niin paljon miltä näyttää äkkiä katsoen.
                      Itse jos olisin F10:iä ostamassa, olisi moottorivaihtoehtoina N57 3.0 diesel (530d tai 535d versiona, saa myös 525d:nä -10 ja -11 mallit) tai N55 3.0 bensaturbo.
                      Jos neloskoneinen, niin ainoa vaihtoehto olisi N20 528i.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • Croc
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 93
                        • Vaasa

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Tuo F10 on isompi kuin E60, mutta ei niin paljon miltä näyttää äkkiä katsoen.
                        Itse jos olisin F10:iä ostamassa, olisi moottorivaihtoehtoina N57 3.0 diesel (530d tai 535d versiona, saa myös 525d:nä -10 ja -11 mallit) tai N55 3.0 bensaturbo.
                        Jos neloskoneinen, niin ainoa vaihtoehto olisi N20 528i.
                        Kiitti kaikille vastauksista, nykyiseen autokatokseen nykyinen E60 menee tosiaan melko hyvin, mutta esim. muutama vuos aiemmin ollutta Jeep Grand Cherokeeta (2002, WJ 4.7 V8) joutui jo sovittamaan vähän tarkemmin.

                        Diesel ei vähien kilsojen ja lyhyiden työmatkojen takia tosiaan ole listoilla ja käyttöautoa haetaan, eli noista vaihtoehdoista lähinnä toi N20 ja edelleen ne 520i/523i olis mukana. Uuden X4:n oon ajanu tolla 2-litran bensaturbolla ja automaatilla, mut se nelivetoineen lienee vielä F10 520iA:ta hitaampi, painohan tossa vitossarjassakin on tosin noussut aika paljon (melko vastaavalta tuntui kiihtyvyydeltä kun nykyinen auto siis).

                        X4:n jälkeen ajoin X6 M50d ja se oli kyl tavallaan pieni virhe, ei olis uskonu miten älyttömän hyvin tommonen möhkö voi kiihtyä Älyttömän hinnan lisäks muita puutteita ei paljoa tullut havaittua; taakse ei juuri näe, mutta tutkat paikkaa hyvin. Leveys ahdistaa tiukimmissa paikoissa silti ja herkimpiä myös kanssaihmisten vihaiset katseet... Ovenkahvat ja ovet kans ei ollut bemarimaisen jämäkät, ehkä menee yksilön piikkiin, mutta silti pitkä miinus noista tos hintaluokassa. Silti jos lompakko kestäis, niin mun arvion mukaan parhaita pienessä luokassaan
                        F10 520dA -10

                        ex E84 X1 20dA -11
                        ex E63 645CiA -04
                        ex E60 520iA LCI -08
                        ex E39 520iA LCI -02
                        ex E39 523iA -99

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5200
                          • Stadi

                          Äh. Nyt löysin sen minkä haluaisin mutta e36 pitäisi hävittää ja ei anna luonto periksi myydä sitä tossa kunnossa
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • Tomppa80
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2088
                            • Raahe

                            Ei ole automyyjillä vissiin myynnin tarvetta, kun olisin vaihtamassa W203---> jenkkiin, jotka tunnetusti ootattaa jonkin aikaa tosiostajaa. 5 Cumminsista pistänyt @ ja näkemykseni välirahalle, joka on vähintäänkin varteenotettava, ei väkisillä. Antaa huippukuntoisen mesen mädäntyä katoksessa. Toki sen voisi käyttää fiksattavana, kovavahat pintaan ja kotimökille autotalliin odottaan käyttöä.
                            Mercedes Benz E -07
                            BMW 523i -96
                            Volvo v70t5 -99
                            Harley Davidson Electra Glide -00
                            Solifer SM -75

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              Saakeli että pistää keittään jatkuva kuumeilu, pitäis varmaan hakeutua automyyntialalle että pääsis ajelemaan eri vehkeillä koko ajan ja pitää perus käyttis. Edellinen e60lci oli ennätyspitkään kun oli 1.5v. Keskimäärin 6-9kk ja iskee, ehdit lyömään kasan rahaa ylihuoltoihin ja pikku muutoksiin kuten vanteet, softaus jne.
                              Nyt taas e70:n hakannut sen 3k rahaa ja löi F1x kuumeen päälle. Penniäkään ei halua/pysty laittamaan kun autossa kiinni jo enemmän kuin pitäis. Nyt vaan pitäis löytyä joku jamppa joka taas haluis toistepäin. Myynti ilmoa ei viitti tehdä ettei kuumeessa tule tehtyä paskaa vaihtoa kun itse autossa ei mitään vikaa tms.
                              Missä tähän saisi hoitoa?
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                Originally posted by hj325hml View Post
                                Saakeli että pistää keittään jatkuva kuumeilu, pitäis varmaan hakeutua automyyntialalle että pääsis ajelemaan eri vehkeillä koko ajan ja pitää perus käyttis. Edellinen e60lci oli ennätyspitkään kun oli 1.5v. Keskimäärin 6-9kk ja iskee, ehdit lyömään kasan rahaa ylihuoltoihin ja pikku muutoksiin kuten vanteet, softaus jne.
                                Nyt taas e70:n hakannut sen 3k rahaa ja löi F1x kuumeen päälle. Penniäkään ei halua/pysty laittamaan kun autossa kiinni jo enemmän kuin pitäis. Nyt vaan pitäis löytyä joku jamppa joka taas haluis toistepäin. Myynti ilmoa ei viitti tehdä ettei kuumeessa tule tehtyä paskaa vaihtoa kun itse autossa ei mitään vikaa tms.
                                Missä tähän saisi hoitoa?
                                No eihän tuo tahti vielä mahdoton ole, ihan normaalia autoista kiinnostuneen miehen toimintaa
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎