Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    Onko se väärin jos Pohjosen pojan 135i:n koeajon jälkeen rupes 135i kuumottamaan?
    Idealla että tekisin tuollasesta vain kesäajoon tarkotetun vähän tiukemman pelin ja käyttöauto talveks erikseen. Nyt oma E91 335i on vähän siellä harrasteen ja käyttöauton välissä ja en tiiä kuinka paljon farmaria kehtais ylikellottaa
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

    Comment

    • Oxtar_
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 314
      • Hämeenlinna

      Apuja kaivataan.. E39 528ia ajossa ihan ok varusteilla (navi, dsp, jne.) itselle tarvittavat ja mukavat siis. Ja onhan tuo ns. vähän uudempaa muotoiluakin sisältä ja ulkoa mutta ei siitä silti mitään kunnon "fiiliksiä" tule.

      Sen sijaan jos olisi tarjolla e34 m60b30 moottorilla ja manuaali askilla niin houkutus on erittäin suuri vaikka taas mentäisiinkiin vanhempaan malliin ja vähempiin varusteisiin mutta se fiilis nousisi taivaisiin


      Kannattaisiko siis pysyä nykyisessä vai palata vanhempaan malliin.
      E39 540iA Oxfordgrün

      ex:
      E39 528iA
      E53 3.0dA
      E34 530iA
      E34 525i

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        Originally posted by Oxtar_ View Post
        Kannattaisiko siis pysyä nykyisessä vai palata vanhempaan malliin.
        Riippuu e39:n ratista..
        Jos vakioruori, niin sen päivittäminen ämmään saattaa pelastaa tilanteen.
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • Guest's Avatar

          Oon tässä varsin miettinyt että millainen auto tuollainen ikäisekseen hyväkuntoinen e34 M5 ois autona? Jos vaihtais tuon sigun touringin sellaiseen :think Onko nämä 3.8 femmat sellaisia että ovat enemmän pajalla konepelti pystyssä kuin ajossa?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Mr.Speed View Post
            Oon tässä varsin miettinyt että millainen auto tuollainen ikäisekseen hyväkuntoinen e34 M5 ois autona? Jos vaihtais tuon sigun touringin sellaiseen :think Onko nämä 3.8 femmat sellaisia että ovat enemmän pajalla konepelti pystyssä kuin ajossa?
            Riippuu autosta. Jos alle 10k€ peli niin toisen mokoman saa laittaa että on hyvässä kunnossa. Sitten kelpaa ajella ja pärjää perushuolloilla. E34 on hemmetin hyvä auto ja laadukkaasti tehty. Tekniikassa ei ole varsinaisia tyyppivikoja, ei vanosta eikä jakopää ongelmia.

            Comment

            • Oxtar_
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 314
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Lakeson View Post
              Riippuu e39:n ratista..
              Jos vakioruori, niin sen päivittäminen ämmään saattaa pelastaa tilanteen.

              Löytyy jo ämmä ratti mutta silti siinä vanhassa kunnon e34 olisi sitä jotain
              E39 540iA Oxfordgrün

              ex:
              E39 528iA
              E53 3.0dA
              E34 530iA
              E34 525i

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Mr.Speed View Post
                Oon tässä varsin miettinyt että millainen auto tuollainen ikäisekseen hyväkuntoinen e34 M5 ois autona? Jos vaihtais tuon sigun touringin sellaiseen :think Onko nämä 3.8 femmat sellaisia että ovat enemmän pajalla konepelti pystyssä kuin ajossa?
                E34 valmistus loppui 1996, jos tarve on käyttöautolle, niin on hyvä ottaa huomioon vähintään 19 vuoden ikä.. Omassa ajossa oli kesinä 2006 ja 2007 E34 M5 3.8, sillä käytiin ihan kaupassa ja lomareissuilla. Montakaan viikonloppua ei ollut, etteikö olisi joutunut jotain tekemään, mutta itse perustekniikka toimi. Moottori, vaihteisto, perä jne olivat OK, mitä nyt EDC-iskarit eivät ja kaikki muut pikkujutut jotka vaativat aikaa. Laadukkaasti tehty se on edelleen jopa nykymittapuun mukaan. Jos M5:sta ei tunnu löytyvän, 540i 6-vaihteisena on varmasti myös kokeilemisen arvoinen, tosin täydellä M-sport varustuksella taisi aikanaan tulla oman etsimisen kanssa tasan yksi vaivan arvoinen yksilö eteen.. Luxemburgista, olisikohan ollut -06 vajaa 9k€. Saisikohan saman nytkin?

                Kannattaa kokeilla, varmasti arkistojen syövereistä löytyy vaikka mitä vikaraportia omaltakin kohdalta, mutta kyllä sillä liikkuminen oli enemmän juhlaa kuin harmaata arkea. Mutta ei missään nimessä viimeisiä rahoja kiinni autoon!
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Riippuu autosta. Jos alle 10k€ peli niin toisen mokoman saa laittaa että on hyvässä kunnossa. Sitten kelpaa ajella ja pärjää perushuolloilla. E34 on hemmetin hyvä auto ja laadukkaasti tehty. Tekniikassa ei ole varsinaisia tyyppivikoja, ei vanosta eikä jakopää ongelmia.
                  Kyllä budjetti sallii mennä yli kympin yksilöön. Tekniikka pitää olla kunnossa, moottori, loota+voimansiirto, alusta jne. Kylläpä tuollainen erikoisuus olisi silmäterä ja saisi säännöllistä huomiota ja huolenpitoa. Mitään työmatkasahaamista tällaiselle ei olisi, mutta autolla pitäisi pystyä ajamaan läpi vuoden (tämän sanottuani moni harrastaja varmaan noituu) mutta minkäpä sille voi kun asuu suomessa, täällä on talvikausi.

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  E34 valmistus loppui 1996, jos tarve on käyttöautolle, niin on hyvä ottaa huomioon vähintään 19 vuoden ikä.. Omassa ajossa oli kesinä 2006 ja 2007 E34 M5 3.8, sillä käytiin ihan kaupassa ja lomareissuilla. Montakaan viikonloppua ei ollut, etteikö olisi joutunut jotain tekemään, mutta itse perustekniikka toimi. Moottori, vaihteisto, perä jne olivat OK, mitä nyt EDC-iskarit eivät ja kaikki muut pikkujutut jotka vaativat aikaa. Laadukkaasti tehty se on edelleen jopa nykymittapuun mukaan. Jos M5:sta ei tunnu löytyvän, 540i 6-vaihteisena on varmasti myös kokeilemisen arvoinen, tosin täydellä M-sport varustuksella taisi aikanaan tulla oman etsimisen kanssa tasan yksi vaivan arvoinen yksilö eteen.. Luxemburgista, olisikohan ollut -06 vajaa 9k€. Saisikohan saman nytkin?

                  Kannattaa kokeilla, varmasti arkistojen syövereistä löytyy vaikka mitä vikaraportia omaltakin kohdalta, mutta kyllä sillä liikkuminen oli enemmän juhlaa kuin harmaata arkea. Mutta ei missään nimessä viimeisiä rahoja kiinni autoon!
                  Muitakin autovaihtoehtoja on ajatuksissa, mutta mitään perus harmaata kansanautoa en ole kuitenkaan laittamassa. Vaikka en ole siis ikinä ajanut e34 ämmykkää, se jostain syystä kiinnostaa.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4974
                    • Paimio

                    No niin nyt lopultakin pääsin sen 530d GTn koeajamaan...

                    Mielenkiintoista on että mielestäni jonkin verran hiljaisempi kuin F10, panoraama peitettynä siis tietysti. Rengasmelu tässäkin se vallitsevampi, mutta se ei muutu ajonopeuden kasvaessa ihan samalla lailla kuin siinä F10 yksilössä...tosin siinä ne epätasaisesti kuluneet renkaan varmasti vaikuttivat asiaan.

                    Adaptive Drive ja Dynamic Drive ja ilmajouset löytyivät ja hienosti toimivat. Comfort on jo aivan liian löllö omaan makuun...kenties jossain kaupunkialueella korotettujen suojateiden luvatussa maassa omiaan, mutta maantiellä ei. Normal toimi hienosti eikä sportkaan ollut liian kova ollenkaan...Sport+ ei pahemmin tullut kokeiltuakaan.

                    Takanäkyvyys peilistä on kyllä olematon sen hassun ovaalitakalasin takia, joten peruutuskameraa tämä kyllä huutaa ehdottomasti.

                    Ajettavuudessa ei nyt pahemmin eroja F10 löytynyt, eikä niitä nyt varmasti pitäisi juuri ollakaan sen verran samasta autosta kuitenkin on kyse.

                    Hieman huonommin kiihtyy 2000+kg massan takia ja kulutus myös oli puolisen litraa (6.8l/100km vs F10 Xdriven 6.4l/100km) suurempi joka varmasti myös selittyy suuremmalla massalla ja ilmanvastuskertoimella.

                    Persoonallinen pelihän tämä olisi tuohon ikävän kansanvaunuistuneeseen F10 verrattuna. (Turusta takaisin ajellessa vastaan tuli 11kpl F10/F11 eikä yhtään F07!) Mutta on se vaan niin ruma...sisältä upea, ulkoa karsea...ehkäpä ulkomuotoonkin tottuisi en tiedä...

                    Täytyy kyllä sanoa että tujummin iski kyllä tuo perussedan.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • E39Fin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2013
                      • 1761
                      • HKI/Orimattila

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      No niin nyt lopultakin pääsin sen 530d GTn koeajamaan...

                      Mielenkiintoista on että mielestäni jonkin verran hiljaisempi kuin F10, panoraama peitettynä siis tietysti. Rengasmelu tässäkin se vallitsevampi, mutta se ei muutu ajonopeuden kasvaessa ihan samalla lailla kuin siinä F10 yksilössä...tosin siinä ne epätasaisesti kuluneet renkaan varmasti vaikuttivat asiaan.

                      Adaptive Drive ja Dynamic Drive ja ilmajouset löytyivät ja hienosti toimivat. Comfort on jo aivan liian löllö omaan makuun...kenties jossain kaupunkialueella korotettujen suojateiden luvatussa maassa omiaan, mutta maantiellä ei. Normal toimi hienosti eikä sportkaan ollut liian kova ollenkaan...Sport+ ei pahemmin tullut kokeiltuakaan.

                      Takanäkyvyys peilistä on kyllä olematon sen hassun ovaalitakalasin takia, joten peruutuskameraa tämä kyllä huutaa ehdottomasti.

                      Ajettavuudessa ei nyt pahemmin eroja F10 löytynyt, eikä niitä nyt varmasti pitäisi juuri ollakaan sen verran samasta autosta kuitenkin on kyse.

                      Hieman huonommin kiihtyy 2000+kg massan takia ja kulutus myös oli puolisen litraa (6.8l/100km vs F10 Xdriven 6.4l/100km) suurempi joka varmasti myös selittyy suuremmalla massalla ja ilmanvastuskertoimella.

                      Persoonallinen pelihän tämä olisi tuohon ikävän kansanvaunuistuneeseen F10 verrattuna. (Turusta takaisin ajellessa vastaan tuli 11kpl F10/F11 eikä yhtään F07!) Mutta on se vaan niin ruma...sisältä upea, ulkoa karsea...ehkäpä ulkomuotoonkin tottuisi en tiedä...

                      Täytyy kyllä sanoa että tujummin iski kyllä tuo perussedan.

                      Oma kanta ulkonäköön on kyllä niin päinvastainen. F10 olis 5-sarjalaisista viimenen jonka ottasin. Alkuun GT aiheutti kyllä hieman sekavia tunteita mutta livenä on kyllä todella vaikuttava ilmestys. Ja BMW farkut on toiminut aina mun silmään

                      Tullut koeajettua itse nyt pari E39 bemua. Aiettä on kyllä hyvää kyytiä ollut. Vaikea uskoa että vuonna 1996 on osattu tehdä niin hiljaisia farkkuautoja. Vähän siinä miettinyt koeajojen jälkeen että miks pirussa ajaa E60-korisella kun E39 näyttää ulkoa sekä sisältä omaan silmään paremmalta (varsinkin sisällä olo kotoisa).
                      Eihän E60 varsinaisesti mitään valitettavaa ole mutta on se E39 jotenkin enemmän auto kuin tietokone. Nopea vertailu molempien mallisarjojen vakiopenkkien välillä meni E39 voitoksi. En tiedä olenko ainut jonka selälle E60 vakiopenkki ei sovellu millään? Tai no... kaikki kyydissä istuneet on kyllä muistanut mainita samasta asiasta.

                      Mutta mitäs muut sanovat tähän pahaan E39 vs e60 asiaan? Mulla e60 Lci alla. Huoleton auto kyllä 30d tekniikalla (ajettu 596tkm) kaikin puolin mutta ei kai E39 juurikaan huonompi?
                      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                      E39 523iA Oxfordgreen

                      Comment

                      • nachi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 378

                        Originally posted by E39Fin View Post
                        En tiedä olenko ainut jonka selälle E60 vakiopenkki ei sovellu millään? Tai no... kaikki kyydissä istuneet on kyllä muistanut mainita samasta asiasta.
                        E60 pre-face vakiopenkki omalle selälle aivan hirveä, käytännössä käyttökelvoton yli 10km ajolle. Nyt alla E61 LCI, jossa vakiopenkki joltain osin huomattavasti parempi. Myös niskatuki on uudemmassa oikeasti toimiva.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4974
                          • Paimio

                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Oma kanta ulkonäköön on kyllä niin päinvastainen. F10 olis 5-sarjalaisista viimenen jonka ottasin. Alkuun GT aiheutti kyllä hieman sekavia tunteita mutta livenä on kyllä todella vaikuttava ilmestys. Ja BMW farkut on toiminut aina mun silmään
                          No tuossa ehkä on oma syynsä miksei minulle niin tuon GT:n ulkonäkö sovi kun en koskaan ole noista farkuistakaan pitänyt.

                          Jotenkin vaan sedan on aina sopinut silmään parhaiten.

                          Noh kyllähän kuume olisi jo suht kova, mutta yhtään soveliasta yksilöä ei vielä ole löytynyt täältä tahi saksastakaan, joten eipä tässä sitten mitään päätöksiäkään vielä tarvitse tehdä.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by E39Fin View Post
                            Mutta mitäs muut sanovat tähän pahaan E39 vs e60 asiaan? Mulla e60 Lci alla. Huoleton auto kyllä 30d tekniikalla (ajettu 596tkm) kaikin puolin mutta ei kai E39 juurikaan huonompi?
                            Kyllähän mallisarjan yläpäästä valittu ja varusteltu E39 hakkaa karvalakki E6x ,
                            mutta jos otetaan esim hyvillä mausteilla oleva E6x 530-535D niin alkaa uudempi mallisarja näyttää kyntensä.
                            Neloskone ei mielestäni kuuluu kumpaakaan korimalliin.

                            Jotenkin aina se tunne bemarissa kun ihan peruspenkeillä ja perusvarusteilla niin auto ei anna itsestään kaikkea..onneksi on varusteet ja moottorit keksitty.

                            Tuo E39 on kyllä sairaan hyvä auto kun kaikki on kunnossa siitä ei pääse mihinkään
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Originally posted by nachi View Post
                              E60 pre-face vakiopenkki omalle selälle aivan hirveä, käytännössä käyttökelvoton yli 10km ajolle. Nyt alla E61 LCI, jossa vakiopenkki joltain osin huomattavasti parempi. Myös niskatuki on uudemmassa oikeasti toimiva.
                              Missähän vaiheessa tuli päivitys penkkiin? Eikös uudemmassa ole se niskatukikin erilainen? Mulla ihan alkupään lCi enkä voi kehua ollenkaan.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Itsellä pre-lci karvalakkipenkit (puolinahat). Rumathan ne on ja niskatuki hirveä, mutta ei kyllä itsellä ole selässä tuntunut missään vaikka kuinka monta sataa km ajasi putkeen :think Ihan ok se on, voittaa Audin kalsaripenkit.

                                Toki kun istuu comforttiin niin ero on kuin yölla ja päivällä ei siinä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎