Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeRm0z
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 96
    • Seinäjoki

    Jatketaan VAG-kyselyitä. Kesän mittaan iskenyt hillitön VW Scirocco-kuume, mutta tekniikan luotettavuus mietityttää. Eli uskaltaakohan tuollaista 2-litraista TSI:tä ostaa, jos mittarissa 100-150tkm, eikä mitään isompaa remonttia tehty? 1,4-versioita toki suurin osa tarjonnasta, mutta niihin ei ainakaan kehtaa ilman kunnon takuuta sekaantua.

    Muutoin olisi kyllä miellyttävä auto, testin perusteella muksuillekin takapenkillä jopa enemmän tilaa kuin E91:ssä...
    Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
    Ex list:
    F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

    Comment

    • abject
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 378
      • Vähäkyrö

      Originally posted by GARFFi View Post
      Kiitos vain mutta etin E91 jos bemmin ostan. kiitos tosta suutinhommatiedosta. Onkohan kovin tyyriitä, mikäli ei ole vaihdettu?
      Ellen mä nyt aivan väärin muista, niin kyllä yks suutin oli monta sataa euroa.

      Tästä tosiaan pari vuotta aikaa. Vois joku paremmin tietävä varmistaa vielä mun jutut.
      F11 525dx M-Sport ’14
      w123 240D Lang MR '81

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by abject View Post
        Ellen mä nyt aivan väärin muista, niin kyllä yks suutin oli monta sataa euroa.

        Tästä tosiaan pari vuotta aikaa. Vois joku paremmin tietävä varmistaa vielä mun jutut.
        Samaa luokkaa lie suuttimet kaikissa dieseleissä, myös E91:ssä :think
        200-400e riippuen mistä hankkii.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • abject
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 378
          • Vähäkyrö

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Samaa luokkaa lie suuttimet kaikissa dieseleissä, myös E91:ssä :think
          200-400e riippuen mistä hankkii.
          Jees, muistelin jotain seiskalla alkavia lukuja, mutta olisko ollu töineen sitä luokkaa...
          F11 525dx M-Sport ’14
          w123 240D Lang MR '81

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5541
            • Kankaanpää

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Samaa luokkaa lie suuttimet kaikissa dieseleissä, myös E91:ssä :think
            200-400e riippuen mistä hankkii.
            Mutta onko näissä E91 suutinongelmia?

            Abject, pistätkö linkin kaveris ocuun niin vilkasen sitä.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • [Snowboarder]
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 2184
              • Karstula

              Originally posted by TeRm0z View Post
              Jatketaan VAG-kyselyitä. Kesän mittaan iskenyt hillitön VW Scirocco-kuume, mutta tekniikan luotettavuus mietityttää. Eli uskaltaakohan tuollaista 2-litraista TSI:tä ostaa, jos mittarissa 100-150tkm, eikä mitään isompaa remonttia tehty? 1,4-versioita toki suurin osa tarjonnasta, mutta niihin ei ainakaan kehtaa ilman kunnon takuuta sekaantua.

              Muutoin olisi kyllä miellyttävä auto, testin perusteella muksuillekin takapenkillä jopa enemmän tilaa kuin E91:ssä...
              2 litrasia aika vähän ollu,toki ei niitä kauheesti oo varmaan myytykään vrt 1.4. Mut 1.4tsi on nykyään ainakin aika hyvät tehtaan vastaantulot kunhan vaan huollettu ajallaan
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

              Comment

              • abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

                Originally posted by GARFFi View Post
                Mutta onko näissä E91 suutinongelmia?

                Abject, pistätkö linkin kaveris ocuun niin vilkasen sitä.
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5541
                  • Kankaanpää

                  Jaa tua, totakin väijyin eilen.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • Ioni79
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 738

                    Onko Audin S4 (B8:ko tämä uusin malli on?) moottoreissa samaa ongelmaa kuin VAGin TSI/TFSI koneissa on ollut. Eli työnnänkö sormeni paskaan jos tuollaista avantia mietiskelen hankkivani? Jos kokemusta E91 335 vs S4 AVANT, saa ilman muuta jakaa.

                    E9X sarja on tuon E93:n myötä tuttu. Siksi ehkä enemmän houkuttelisi S4. Ei että E9X mitään vikaa olisi, vaihtelu vain virkistää. F30 tehokkaammalla koneella ja hyvillä varusteilla on vielä vähän turhan kallis.
                    Last edited by Ioni79; 10-07-2015, 11:57.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by Ioni79 View Post
                      Onko Audin S4 (B8:ko tämä uusin malli on?) moottoreissa samaa ongelmaa kuin VAGin TSI/TFSI koneissa on ollut. Eli työnnänkö sormeni paskaan jos tuollaista avantia mietiskelen hankkivani? Jos kokemusta E91 335 vs S4 AVANT, saa ilman muuta jakaa.

                      E9X sarja on tuon E93:n myötä tuttu. Siksi ehkä enemmän houkuttelisi S4. Ei että E9X mitään vikaa olisi, vaihtelu vain virkistää. F30 tehokkaammalla koneella ja hyvillä varusteilla on vielä vähän turhan kallis.
                      Minulla oli toisena vaihtoehtona uutta (käytettyä) autoa hankkiessa S4. Jäi sitten koeajamatta se kun tätä 335i:tä sai aika paljon edullisemmin.

                      Hienohan tuo Audi on sisältä etenkin niillä sporttipenkeillä ja alustaankin sai lisävarusteena säätöjä. Ei käsittääkseni tuossa koneessa ole mitään kalliimpia tyyppivikoja ollut ja DSG on 7-vaihteinen märkä, joka sekin on aika luotettava. Pelkällä lastulla irtoaa jo melkein 400 heppaa ja kompuran hihnapyörän vaihdolla mennään sitten jo pitkästi yli.

                      Olisi mukava kuulla mitä menetin kun otin tämän 335:den

                      Comment

                      • Ioni79
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 738

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Minulla oli toisena vaihtoehtona uutta (käytettyä) autoa hankkiessa S4. Jäi sitten koeajamatta se kun tätä 335i:tä sai aika paljon edullisemmin.
                        Tämä.
                        Koitan hinnalla perustella 335:sta, mutta tunne vie S4:n puolelle. En tiedä miksi. Hintaero on kuitenkin merkittävä.

                        Autoja kun ei "harrastajana" aina (lue koskaan) ole järjellä tullut hankittua.

                        Comment

                        • Italia
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 245

                          Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.

                          Joitain mitä tullut katseltua:
                          - Alfa 159
                          - BMW E46 tai E39
                          - MB E-sarja
                          - Volvo V70
                          - VW Transporter

                          Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?

                          Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Italia View Post
                            Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.

                            Joitain mitä tullut katseltua:
                            - Alfa 159
                            - BMW E46 tai E39
                            - MB E-sarja
                            - Volvo V70
                            - VW Transporter

                            Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?

                            Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa
                            No noissahan ei ole tuota tarvittavaa vetomassaa ollenkaan kaikissa.

                            E39:stä osa menee tuon alle kuten myös MB E-sarjassa ja Transportterissa.
                            Muissa ei taida riittää missään mallissa.

                            Comment

                            • peLoGo?
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 374
                              • Vaasa

                              Originally posted by Italia View Post
                              Käyttöauton päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen ja pitäisi löytää semmoinen auto, jolla saisi myös kiskottua autotraileria perässä eli jotain +1800kg saisi olla vetomassaa.

                              Joitain mitä tullut katseltua:
                              - Alfa 159
                              - BMW E46 tai E39
                              - MB E-sarja
                              - Volvo V70
                              - VW Transporter

                              Tulisiko muita mieleen? Mielipidettä noista vaihtoehdoista?

                              Hintaa 5-10t€ miellään lähempänä 5t€, bensa, tehoa sen verran että kärry tulee kivuttomasti perässä ja luotettavuudesta vielä plussaa
                              Maasturihan tuollaiseen massaan olisi jo paras veturi. Kuvittelisin, että E39 Touring voisi olla henkilöautoista sangen miellyttävä vaihtoehto.
                              BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                              BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                              Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                              Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                              Ex. BMW F10 530dA -10
                              Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                              Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                              Ex. BMW E60 525i -04

                              BimmerCode & BimmerLink + ENET

                              Comment

                              • Italia
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 245

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                No noissahan ei ole tuota tarvittavaa vetomassaa ollenkaan kaikissa.

                                E39:stä osa menee tuon alle kuten myös MB E-sarjassa ja Transportterissa.
                                Muissa ei taida riittää missään mallissa.
                                Tarkoitin että vetomassaa saisi olla vähintään 1800kg. 1600kg saattaisi nippanappa riittää, riippuen kärryn painosta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎