Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4974
    • Paimio

    Originally posted by Jani_88 View Post
    Laitas linkkiä



    Tämä tosin hieman latisti ostohaluja:
    kleine optische Mängel.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      Originally posted by TheRipper View Post
      http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSear...ils/1303124/-1

      Tämä tosin hieman latisti ostohaluja:
      kleine optische Mängel.

      "Aika" voll tuo on. Vain M-sportti puuttuu.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        Originally posted by Laku View Post
        Kertokaa tyhmälle, miten tämä saa KETJUN katkeamaan ?
        En tiedä.

        Kaveri osti uuden THP-koneisen pösön, ketju meni 2 tkm ajettuna (kaksi!).
        Vaihtoi pois 8 tkm ajettuna, kun kaasuläppä ja imusarja talvella aina jäässä...

        En koskisi seipäälläkään THP-autoon.

        EDIT:
        imusarja-asiaan on jokin korjaus nyt olemassa, ymmärtääkseni.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4974
          • Paimio

          Originally posted by MajorDrake View Post
          "Aika" voll tuo on. Vain M-sportti puuttuu.
          Eikös vain? Todella harvoin tämmöisiä näkee..kun vain tietäisi mitä nuo optiset haitat ovat, kun hintaahan tuolla kuitenkin vielä on.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • sportpug25
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 377
            • Helsinki

            Originally posted by Risto113 View Post
            En tiedä.

            Kaveri osti uuden THP-koneisen pösön, ketju meni 2 tkm ajettuna (kaksi!).
            Vaihtoi pois 8 tkm ajettuna, kun kaasuläppä ja imusarja talvella aina jäässä...

            En koskisi seipäälläkään THP-autoon.

            EDIT:
            imusarja-asiaan on jokin korjaus nyt olemassa, ymmärtääkseni.
            Mulla oli tollanen alkupään 308 THP 150 aikaisemmin ja se meni 2v ilman ongelmia ja varsinkin ilman jakopääongelmia. Ajoin itse kilsat 20tkm - 75tkm

            Faijalla taas uudemmalla THP koneella oleva citikan ds5 johon tehty kerran jakopään ketjun ja kiristimien vaihto uudemmilla osanumeroilla. Olivat Veholla sitä mieltä, että ei enää pitäisi tulla uudelleen, mutta mistä sitä satavarmasti tietää. Hänelle tämä remppa tehtiin 50tkm kohdalla.

            Näitä ketjuonglmia nyt tuntuu olevan jokaisella konsernilla (VAG, PSA, BMW), että en välttämättä oikein mitään suoralta kädeltä haukkuisi sysipaskaksi.

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              Originally posted by Esko View Post
              Jakoketjuja on katkeillu näistä johtuen liian pitkistä öljynvaihtoväleistä ja liian vähillä öljyillä ajamisesta. Turboja hajoillut jonkun verran ennen aikaisesti olemattoman jälkijäähdytyksen takia eli esim. suoraan radalta parkkiin ja sammuttaa samantien auton. Tietysti unohtamatta THP-koneiden perusvikaa eli hajoavia mäntiä. Tuokin vika on korjattavissa huohotusta muokkaamalla esim. keruusäiliö. Öljyjä suosittelisin vaihtamaan tuolle motille 10tkm välein korkeintaan tai kerran vuoteen. Muuten varsin oiva peli. Massaa tuli jonkun verran lisää R53:een verrattuna, mutta näkyy samantien varsinkin sisustan laadussa positiivisessa mielessä.
              Mulla on tuossa omassa Minissä sama perusmoottori kuin tuossa R56:essa (N14). Auto oli juuri 1,5 kk korjaamolla koska jako hypännyt. Laittoivat jaon kohadalleen osia vaihtamatta. viikko auto ajossa = Jako taas sekaisin. Nyt lähtee hinurilla Espoon Laakkoselle. Autossa kilometrejä huikeat 31 tkm. Kyllä R53 oli mielestäni luotettavampi...
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                Minuakin mini cooper s kiinnostaisi, tuo edellinen malli. Ei vaan ole kovin ruusuinen kuva tuosta THP moottorista.

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  Täytyy kyllä sanoa, että maku ja luottamus on vähän mennyt, ainakin tuohon N14 koneeseen.
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Originally posted by Laku View Post
                    Kertokaa tyhmälle, miten tämä saa KETJUN katkeamaan ?
                    Toimimaton kiristin ja kintaalla oleva ketjun mitoitus nyt tulisi ensimmäisenä mieleen.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Originally posted by r.w. View Post
                      Toimimaton kiristin ja kintaalla oleva ketjun mitoitus nyt tulisi ensimmäisenä mieleen.
                      Niin, mutta liittyykö tuo jotenkin pitkään öljynvaihtoväliin?

                      Jakopään ongelmat nuo kyllä selittävät. Ja ilmeisesti niitä on ollut myös tuossa siguni toukassa...
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • walde
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 947
                        • Melkein Espoo

                        Kiristin toimii öljynpaineella, ja tämän teorian mukaan "liian pitkät" huoltovälit ilmeisesti karstoittaisivat sitten öljykanavia, pumpun sihtiä tms. aiheuttaen liian heikon öljynpaineen, tai liian hitaan öljynpaineen nousun.
                        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          "Aika" voll tuo on. Vain M-sportti puuttuu.
                          Tuoho hintaan pitää saada viel sportautomat ja combox jne
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • Quatzal
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 373

                            Originally posted by Quatzal View Post
                            Kyllä mulla ovat kysyneet vain rekisterinumeron ja kilometrit. Hyvityshinta on ollut satasen tarkuudella sama. Useamman kerran olen kävellyt autokaupasta ulos rahat taskussa, kun myyjä ilmoittaa välirahan eikä tingi/neuvottele tippaakaan.
                            Turhaan nillitin. Tein perjantaina kaupat uudesta (käytetystä) autosta ja sain hyvityshinnaksi enemmän, kun millä olisin suoralla kaupalla itse myynyt. Vaihdokkikaan ei ollut mielestäni pitkäksi hinnoiteltu, joten ihan tyytyväinen olen kauppoihin.

                            Näkyy olevan tuuri/kestävyyslaji tämä autokauppojen teko.

                            Comment

                            • olli90~
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Kuopio

                              Originally posted by Esko View Post
                              Jakoketjuja on katkeillu näistä johtuen liian pitkistä öljynvaihtoväleistä ja liian vähillä öljyillä ajamisesta. Turboja hajoillut jonkun verran ennen aikaisesti olemattoman jälkijäähdytyksen takia eli esim. suoraan radalta parkkiin ja sammuttaa samantien auton. Tietysti unohtamatta THP-koneiden perusvikaa eli hajoavia mäntiä. Tuokin vika on korjattavissa huohotusta muokkaamalla esim. keruusäiliö. Öljyjä suosittelisin vaihtamaan tuolle motille 10tkm välein korkeintaan tai kerran vuoteen. Muuten varsin oiva peli. Massaa tuli jonkun verran lisää R53:een verrattuna, mutta näkyy samantien varsinkin sisustan laadussa positiivisessa mielessä.
                              eli siis lyhyesti, mielummin r53? jos r56 niin kuinka paljon ajettu ja minkä vuotinen, vai onko ihan tuurista kiinni että särkyykö vai ei

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4974
                                • Paimio

                                Originally posted by Tenojono View Post
                                Tuoho hintaan pitää saada viel sportautomat ja combox jne
                                Mikäs se semmoinen combox on? Kyllähän tuossa kommunikaatiolaitteet on.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎