Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Originally posted by olli90~ View Post
    eli siis lyhyesti, mielummin r53? jos r56 niin kuinka paljon ajettu ja minkä vuotinen, vai onko ihan tuurista kiinni että särkyykö vai ei
    Kyllä, melkein kuuden vuoden kokemuksella, tuo R53 on kyllä hyvä peli. Onhan tuo R56 jo modernimpi peli, eli jos sen ostaa, niin koittaisi löytää yksilön johon jakopää vaihdettu uuteen. Soittelin tänään Laakkoselle, tuon oman Minin tiimoilta ja kysyin Mini jakopään vioista. Ovat kuulemma valitettavan yleisiä. Johtuu kuulemma yleensä siitä, että ei huolehdita, että koneessa on öljyä tarpeeksi. Mineissä ei ole öljyntasonanturia, vaan ainoastaan pelkkä öljyn mittatikku, asiakkaat kuulemma ajavat koneet kuivina jakopäät paskaksi.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      Originally posted by Laku View Post
      Niin, mutta liittyykö tuo jotenkin pitkään öljynvaihtoväliin?
      Jakopään ongelmat nuo kyllä selittävät. Ja ilmeisesti niitä on ollut myös tuossa siguni toukassa...
      Tosiaan yksi pääsyy tuohon vaurioon on pitkät öljynvaihtovälit ja öljytason tarkistamattomuus. Epäilemättä vikaa on myös itse jakopäässä, kiristimessä ja ketjussa. Samaa roskaahan noi muidenkin valmistajien ketjukoneet tuntuu olevan nykyään

      Myös R53 korisen motti on aika herkkä särkymään liian vähillä öljyillä. Tarkemmin sanottuna kiertokankien laakerit ottaa itseensä. Nuo tuppaa itsessään syömään öljyä jonkin verran (kovassa ajossa paljonkin) ja kampiakselin stefa vuotaa lähes kaikista vaihdelaatikon päästä ja öljypohjan tiiviste.



      Originally posted by olli90~ View Post
      eli siis lyhyesti, mielummin r53? jos r56 niin kuinka paljon ajettu ja minkä vuotinen, vai onko ihan tuurista kiinni että särkyykö vai ei
      Originally posted by Fabsu View Post
      Kyllä, melkein kuuden vuoden kokemuksella, tuo R53 on kyllä hyvä peli. Onhan tuo R56 jo modernimpi peli, eli jos sen ostaa, niin koittaisi löytää yksilön johon jakopää vaihdettu uuteen. Soittelin tänään Laakkoselle, tuon oman Minin tiimoilta ja kysyin Mini jakopään vioista. Ovat kuulemma valitettavan yleisiä. Johtuu kuulemma yleensä siitä, että ei huolehdita, että koneessa on öljyä tarpeeksi. Mineissä ei ole öljyntasonanturia, vaan ainoastaan pelkkä öljyn mittatikku, asiakkaat kuulemma ajavat koneet kuivina jakopäät paskaksi.
      Juu, ostaisin kanssa loppupään 05-06 R53:n mielummin. R53:ssa tyyppivikoja moottoripuolelta mitä tulee mieleen on noi öljyvuodot mitä ylempänä mainitsin. Ketjun kiristäjän joutuu uusimaan jossain 150-200tkm kohdilla, alkaa kyllä rallattaa käynnistettäessä. Remmiahtimen öljyt olisi hyvä vaihtaa reilu 100tkm välein.

      Comment

      • Tenojono
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 1753
        • Pohjanmaa

        Originally posted by TheRipper View Post
        Mikäs se semmoinen combox on? Kyllähän tuossa kommunikaatiolaitteet on.
        2007 tuli ulkoisesti facelift
        2009 tuli medioitten facelift eli cic ja combox

        Jos täydellistä etsit nii tuo äskeinen on lähellä sitä.
        Työmatkat: E46 preface 323 4d
        Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
        Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4974
          • Paimio

          Originally posted by Tenojono View Post
          2009 tuli medioitten facelift eli cic ja combox
          Jaa...päivetty iDrive ohjain tuli jo 2008 lopussa. Ohjelmisto päivittyi vuoteen 2009, joten kyllähän se tuossa linkkaamassani yksilössä on.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Tenojono View Post
            2007 tuli ulkoisesti facelift
            2009 tuli medioitten facelift eli cic ja combox

            Jos täydellistä etsit nii tuo äskeinen on lähellä sitä.
            Eikä tullut Comboxi, ei E6x sarjaan ole saanut Comboxia,
            se tuli vasta F-korisiin (ja X5:een joskus 2010 loppuvuodesta).
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Tenojono
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 1753
              • Pohjanmaa

              Originally posted by TheRipper View Post
              Jaa...päivetty iDrive ohjain tuli jo 2008 lopussa. Ohjelmisto päivittyi vuoteen 2009, joten kyllähän se tuossa linkkaamassani yksilössä on.
              Juu individual audio harvinainen. Sen varaan voi jo rakentaa. Harmi että sportautomat jälkiasennus ei järkevää.
              Penkit kruunaa auton
              Työmatkat: E46 preface 323 4d
              Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
              Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

              Comment

              • Tenojono
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 1753
                • Pohjanmaa

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Eikä tullut Comboxi, ei E6x sarjaan ole saanut Comboxia,
                se tuli vasta F-korisiin (ja X5:een joskus 2010 loppuvuodesta).
                Hdd oli mielessä. Ei siis combox
                Työmatkat: E46 preface 323 4d
                Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                Comment

                • Nakkisoturi
                  Aluevastaava
                  • Apr 2011
                  • 1257
                  • Helsinki

                  Originally posted by Esko View Post
                  No niinno, itse tullut ajettua tässä reilun 2 vuoden aikana R53:lla jo 35tkm ja käynyt Kuusamon seudulla about 5 kertaa semmonen 750km sivu. Hyvin tuolla on menty eikä ole kertaakaan tullu sellainen fiilis, että ompa kehno matka-auto. Toki tiloiltaan kamojen kanssa 2 hengen auto korkeintaan vaikka olisi kattotelineet käytössä. Jos meteliä haluaa pienemmäksi, niin ei muuta ku äänieristemattoa asentamaan. Kuitenkin selkeästi hiljaisempi mitä vastaavan kokoiset muut kinnerit.
                  Tuommoisella C30:llä ajaneena ja paljon kyydissä olleena rohkenen olla eri mieltä. Hiljaisempi sellainen on kuin Mini, millaisella myös on tullut jonkin verran ajettua. Toki äänieristematolla pääsee eroon tuosta ongelmasta
                  Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                  G08 LCI iX3 M-sport -22

                  ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                  ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                  ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                  ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                  ex e36 328is M-Sport -95

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4974
                    • Paimio

                    Originally posted by Tenojono View Post
                    Juu individual audio harvinainen. Sen varaan voi jo rakentaa. Harmi että sportautomat jälkiasennus ei järkevää.
                    Penkit kruunaa auton
                    Tuota sporttiautomaatin kepin vaihtoa hieman etsiskelinkin netistä jo keväällä. Eihän se mahdoton projekti ole, mutta ei halpaa ja työlästäkin.

                    Noh tuo yksilö olisi pakko nähdä paikan päällä koska on tuota kosmeettista haittaa ja helposti ja halvalla täältä ei enään saksaan lennetä (ja tuo vielä Munchenin lähellä) joten taitaa jäädä tuokin yksilö kauppaan.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Tuota sporttiautomaatin kepin vaihtoa hieman etsiskelinkin netistä jo keväällä. Eihän se mahdoton projekti ole, mutta ei halpaa ja työlästäkin.

                      Noh tuo yksilö olisi pakko nähdä paikan päällä koska on tuota kosmeettista haittaa ja helposti ja halvalla täältä ei enään saksaan lennetä (ja tuo vielä Munchenin lähellä) joten taitaa jäädä tuokin yksilö kauppaan.
                      Kannattaa kysyä myyjältä kuntoraporttia, yleensä heillä sellainen on autosta mutta eivät sitä mielellään jakele...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4974
                        • Paimio

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Kannattaa kysyä myyjältä kuntoraporttia, yleensä heillä sellainen on autosta mutta eivät sitä mielellään jakele...
                        Kyllä näiden virallisten BMW liikkeiden kanssa on mukava asioida. Laitoin kyselyn sähköpostitse ja alle puolessa tunnissa tuli vastaus!

                        Tosin huonoja uutisia.
                        Oikea etuovi ja vasen takaovi maalattu ja jommasta kummasta hieman lakka lohkeillut ja etupuskurissa naarmu.

                        Tämä on niin tätä. Näistä kun ei koskaan tiedä. Joskus tuo pieni optinen haitta voi olla juurikin vain joku yksittäinen naarmu tai sitten puoli autoa kolhittu.

                        Eikä tuo maalauskaan nyt ihan mahdottomaksi ostoa tekisi, mutta pitäisi tietää miksi on maalattu, että onko ottanut osumaa..ja tämä musta on värinä vielä sitten ihan oma lukunsa...värivirheet ja pohjatyön huonous paistavat sitten hyvin läpi.

                        Noh liian hyvähän tämä olisi ollutkin.

                        Seuraavaa etsimään... ->
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Kyllä näiden virallisten BMW liikkeiden kanssa on mukava asioida. Laitoin kyselyn sähköpostitse ja alle puolessa tunnissa tuli vastaus!

                          Tosin huonoja uutisia.
                          Oikea etuovi ja vasen takaovi maalattu ja jommasta kummasta hieman lakka lohkeillut ja etupuskurissa naarmu.

                          Tämä on niin tätä. Näistä kun ei koskaan tiedä. Joskus tuo pieni optinen haitta voi olla juurikin vain joku yksittäinen naarmu tai sitten puoli autoa kolhittu.

                          Eikä tuo maalauskaan nyt ihan mahdottomaksi ostoa tekisi, mutta pitäisi tietää miksi on maalattu, että onko ottanut osumaa..ja tämä musta on värinä vielä sitten ihan oma lukunsa...värivirheet ja pohjatyön huonous paistavat sitten hyvin läpi.

                          Noh liian hyvähän tämä olisi ollutkin.

                          Seuraavaa etsimään... ->
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio


                            Ei toimi tuo linkki, mutta tämä kait:


                            Hieman on liian kallis E60:ksi...niin ja yksityisellä.

                            En ole lainkaan noita kolmivitosia katsellutkaan...täytyykin käydä nekin läpi.
                            Tosin taitaa olla sama vaihteisto kun 30d? Taitaa olla vääntö jo lähellä maksimia...vai olikos niin että näissä oli 6hp32 jo? Ei kait millään...V8 dieselin laatikko.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Tenojono
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 1753
                              • Pohjanmaa

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Ei toimi tuo linkki, mutta tämä kait:


                              Hieman on liian kallis E60:ksi...niin ja yksityisellä.

                              En ole lainkaan noita kolmivitosia katsellutkaan...täytyykin käydä nekin läpi.
                              Tosin taitaa olla sama vaihteisto kun 30d? Taitaa olla vääntö jo lähellä maksimia...vai olikos niin että näissä oli 6hp32 jo? Ei kait millään...V8 dieselin laatikko.
                              Juu tuo. Mitäs merkitystä sillä on että yksityinen?
                              Tinkaisin hinnasta ja ottaisin kaikki nuo renkaat/vanteet. Sitte myyt ne kaikki ja ostat mieleiset

                              K.o auton varusteet kyllä nam
                              Työmatkat: E46 preface 323 4d
                              Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                              Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4974
                                • Paimio

                                Originally posted by Tenojono View Post
                                Juu tuo. Mitäs merkitystä sillä on että yksityinen?
                                Tinkaisin hinnasta ja ottaisin kaikki nuo renkaat/vanteet. Sitte myyt ne kaikki ja ostat mieleiset

                                K.o auton varusteet kyllä nam
                                Kyllä itseä hieman nuo yksityiset vierastaa...ei koskaan voi tietää onko kyseessä jonkin sortin huijari vai ei.

                                Merkkiliike oikeastaan on ainoa vaihtoehto minulle.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎