Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Juu tartten, saat vaihdossa yhden dieseli Audin ja siistin e34 touringin ja rahaa.
    e34 voisi pian vaihdossa ottaakkin, mutta se Audi on jo liikaa.
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      Onko noissa E60 Alpina B5:ssa kaikissa "puupanelointi" kabiinissa?Mitenkäs noista tulli rankaisee?Eli millä noihin verot määrätään?

      Esim. tuollainen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Mitenkäs noista tulli rankaisee?Eli millä noihin verot määrätään?
        2008 puolella rekisteröidyissä co2 mukaan eli tuohon 33,4%. 2007 puolella rekisteröidyissä max 28%, todellisuudessa hieman alle. Arvon määräytymisestä ei kukaan tiedä.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Arvon määräytymisestä ei kukaan tiedä.
          Tämä juurikin olisi se tärkein tieto.Eli mitä autoa (BMW tietenkin) ja mallia käytetään veronmäärityksen verrokkina?Eikö kukaan ole tuonut E60 koppaista Alpinaa?

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            Tää kiinnostaa minuakin, ottoauto.de:n mukaan yks on tuotu suomeen ja se oli tän kesän aikana myynnissäkin nettiautossa. Jos en väärin muista, hinta oli jossain 30k paikkeilla 200tkm rullattuna. Hinnanmääräytymisperusteen vois olettaa asettuvan samantehoisen M5:den huitteille. Tuo veroprosentin heittely vuosimallien 07 ja 08 välillä ois kiva tietää mistä johtuu?
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Janne S View Post
              Tää kiinnostaa minuakin, ottoauto.de:n mukaan yks on tuotu suomeen ja se oli tän kesän aikana myynnissäkin nettiautossa. Jos en väärin muista, hinta oli jossain 30k paikkeilla 200tkm rullattuna. Hinnanmääräytymisperusteen vois olettaa asettuvan samantehoisen M5:den huitteille. Tuo veroprosentin heittely vuosimallien 07 ja 08 välillä ois kiva tietää mistä johtuu?
              Veroprosentin heittely johtuu siitä että 1.1.2008 alkaen noudatettiin (ja noudatetana) co2 pohjaista verotusta.
              Käytönnössä kaikkien autojen, joiden päästöt on yli 230-240 co2 veroprosentti on 2008 alkaen isompi,
              ja vero% nousee seuraavan kerran 1.4.2009 jälkeen 22% (eli alvin verran),
              ja seuraavan kerran 1.4.2012 käyttöönotetuissa.
              alle 2008 veroprosentti on kiinteä 28% vähennettynä alennuksella joka lasketaan auton uushankintahinnan mukaan, tullin sivuilta löytyy jostain taulukot ja prosentit vaihtelee 26-27,9 välissä, kalliimilla bemareilla ne on luokkaa 27,5%

              Kaavat prosentin laskemiseen 1.1.2008-31.3.2009 = co2/10+4
              Kaavat prosentin laskemiseen 1.4.2009-31.3.2012 = (co2/10+4)*1,22
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4974
                • Paimio

                Kyllä taitaa olla niin että seuraavaksi kulkineeksi valiutuu tämä uudempi 530d nimittäin nuo lukemat 5.3l/100km ja 139g co2 ovat sen verta mukavia....jos siis todellakin pitävät paikkansa!



                Tuo yksilö nyt ei varusteilla juhli, mutta vain noin esimerkkinä...
                Verotkin jäisivät maltilliseen 630€

                Pikaisesti n. 8600€ olisi tuontivero...joten about 40t€ hinnassa oltaisiin...täällä pyydetään vielä lähemmäs 50t€ jopa joten kyllä tuossa tuonti vielä kannattaa.
                Last edited by TheRipper; 18-08-2015, 00:02.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Kyllä taitaa olla niin että seuraavaksi kulkineeksi valiutuu tämä uudempi 530d nimittäin nuo lukemat 5.3l/100km ja 139g co2 ovat sen verta mukavia....jos siis todellakin pitävät paikkansa!



                  Tuo yksilö nyt ei varusteilla juhli, mutta vain noin esimerkkinä...
                  Verotkin jäisivät maltilliseen 630€

                  Pikaisesti n. 8600€ olisi tuontivero...joten about 40t€ hinnassa oltaisiin...täällä pyydetään vielä lähemmäs 50t€ jopa joten kyllä tuossa tuonti vielä kannattaa.
                  Ei tota kyl millään saa noin vähällä menemään, eli 6-7 litran väliin se kulutus väkisinkin menee, mut eihän sekään nyt mahdoton ole.

                  Jokos olet kunnon koeajolla käynyt F10:llä? Testausmahdollisuus on edelleen voimassa täällä naapurikylässä.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4974
                    • Paimio

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Ei tota kyl millään saa noin vähällä menemään, eli 6-7 litran väliin se kulutus väkisinkin menee, mut eihän sekään nyt mahdoton ole.

                    Jokos olet kunnon koeajolla käynyt F10:llä? Testausmahdollisuus on edelleen voimassa täällä naapurikylässä.
                    No ei ole kun on sentään isosta autosta kyse. Sain tosin kyllä 530D-Xdriven menemään koeajolenkillä (turusta kotiin ja takaisin) 6.3l joten eiköhän nätisti ajamalla tuolla uudemmalla alle 6 lukemiinkin pääsisi.

                    Ei siis tullut F01 vielä taloon?
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      No ei ole kun on sentään isosta autosta kyse. Sain tosin kyllä 530D-Xdriven menemään koeajolenkillä (turusta kotiin ja takaisin) 6.3l joten eiköhän nätisti ajamalla tuolla uudemmalla alle 6 lukemiinkin pääsisi.

                      Ei siis tullut F01 vielä taloon?
                      Saahan sen karvan alle 6 litran (mitattua kulutusta) menemään, jos käy maakunnissa ja ajelee nätisti. Motarilla kun pitää mieleistään nopeutta, niin lähempänä seitsemää ollaan...

                      Ei tullut F01, ainakaan vielä. Kriteerit rupee olemaan semmoset, että itseäkin hirvittää, eikä rahat sitten enää riitä
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Mitäsku tommosia Porsche Cayenneja rupeaa saamaan jo reilusti alle 30 tontun, jos ikää on kymmenisen vuotta ja pellin alla valtavan kokoinen bensakone, uskaltaisko semmosta harkita kakkosautoksi?

                        Vai meneekö vallan remppaamiseksi?

                        Vaikkapa tommonen turbo

                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4974
                          • Paimio

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Saahan sen karvan alle 6 litran (mitattua kulutusta) menemään, jos käy maakunnissa ja ajelee nätisti. Motarilla kun pitää mieleistään nopeutta, niin lähempänä seitsemää ollaan...

                          Ei tullut F01, ainakaan vielä. Kriteerit rupee olemaan semmoset, että itseäkin hirvittää, eikä rahat sitten enää riitä
                          Sama ongelma itselläkin! Varustelistalla aivan liikaa "pakko saada!" tavaraa joten ei oikein tahdo löytyä.

                          Mikäs tuon moottoritiekulutuksen mahtaa noin nostaa? Luulin että nimenomaan tämän kasiportaisen laatikon välitykset riittäisivät pitämään kierrokset alhaalla vielä 120km/h nopeuksissakin. Täytyy sanoa että en nyt muista millaisilla kierroksilla kävi...mutta pakkohan sen reilusti alle 2000rpm oli olla? :think
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Voi olla melko hankala laite noilla ajomäärillä pistää eteenpäin,jos sattuu maanantai-versio olemaan.

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Sama ongelma itselläkin! Varustelistalla aivan liikaa "pakko saada!" tavaraa joten ei oikein tahdo löytyä.

                              Mikäs tuon moottoritiekulutuksen mahtaa noin nostaa? Luulin että nimenomaan tämän kasiportaisen laatikon välitykset riittäisivät pitämään kierrokset alhaalla vielä 120km/h nopeuksissakin. Täytyy sanoa että en nyt muista millaisilla kierroksilla kävi...mutta pakkohan sen reilusti alle 2000rpm oli olla? :think
                              Kyl se vauhti nostaa kulutusta eksponentiaalisesti, vehkeestä riippumatta. Ilmanvastuksen kasvu kun ei ole lineaarista.

                              En tiedä tuosta 120 km/h nopeudesta, kun ei ole tullut kokeiltua
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Puistis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 849
                                • 09

                                Originally posted by touring39 View Post
                                Mitäsku tommosia Porsche Cayenneja rupeaa saamaan jo reilusti alle 30 tontun, jos ikää on kymmenisen vuotta ja pellin alla valtavan kokoinen bensakone, uskaltaisko semmosta harkita kakkosautoksi?

                                Vai meneekö vallan remppaamiseksi?

                                Vaikkapa tommonen turbo

                                http://www.nettiauto.com/porsche/cayenne/7254094
                                Ajoneuvovero on vuoden vaihteen jälkeen n.600€:n. Tuohon vakuutukset päälle, kaskon kanssa ilman bonuksia taitaa olla 1700€ paikkeilla, mitä nopeasti vakuutuslaskurilla laskin. Tulee melko kalliita kilometrejä vaikkei tarvitsisi juurikaan remppailla. Varmasti kiva auto ajaa tai ainakin Cayenne S oli kun kävin joskus kokeilemassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎