Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1821
    • N/A

    #91
    Originally posted by -Markus- View Post
    Joo, autovero pois ja valtio maksamaan puhdasta rahaa 500 eur kun ajat sen vanhan sunnyn stenalle... Jo lähtee rattaat nimittäin pyörimään vähän eritahtiin!
    ja kukahan tämän lystin maksaa? Ai niin, "valtio". Alkaa muistuttaa kummelin "artisti maksaa" -sketsejä tämä keskustelu.

    Raapaistaan vaan autovero pois ja vielä romutusmaksu vanhoista romuista ... Ja korvataan ajoneuvoverolla. Sitten ollaankin siinä tilanteessa että keskiverto työtön levyseppähitsaaja-janipetteri miettiikin miten raskii ajaa yhtään millä autolla sen sijaan että miettisi mitä varusteita siihen uuteen vitossarjalaiseen ottaisi. Aika pitkälti kuolinisku autoharrastamiselle.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #92
      Originally posted by bmw323it View Post
      ja kukahan tämän lystin maksaa? Ai niin, "valtio". Alkaa muistuttaa kummelin "artisti maksaa" -sketsejä tämä keskustelu.

      Raapaistaan vaan autovero pois ja vielä romutusmaksu vanhoista romuista ... Ja korvataan ajoneuvoverolla. Sitten ollaankin siinä tilanteessa että keskiverto työtön levyseppähitsaaja-janipetteri miettiikin miten raskii ajaa yhtään millä autolla sen sijaan että miettisi mitä varusteita siihen uuteen vitossarjalaiseen ottaisi. Aika pitkälti kuolinisku autoharrastamiselle.

      Oot kyllä ihan pihalla kummeli vertauksiesi kanssa

      1. Romutusmaksu kiihdyttää uusien myyntiä, mistä valtio taas saa lisää verotuloja ja eikös noista romutettavista autoista saa kuitenkin metallit jne. uusiokäyttöön?

      2. Kevyt ajoneuvoveron korotus ei kirpaise juuri ketään, kun autojen hinnat laskee. Ehkä ihan köyhimpiä, ketkä ajelee nyt käytönnössä ilmaisilla pommeilla, mutta se on voi voi.

      3. Uudempien autojen hinnat laskee, joten se janipetteri voi ajaa uudemmalla saman verran maksavalla autolla jossa pienemmät päästöt ja sen kautta pienempi ajoneuvovero ja kulutus.

      95 prosentille kansalaisista tuo järjestelmä olisi todella hyvä ja ehkä se motivoisi vielä lisää tekemään jotain työtä, kun saa jo pienellä sijoituksella hyvän auton.

      PITÄISIKÖ TÄSSÄ NYT ALKAA HYYSÄÄMÄÄN JOTAIN SOSIAALIPUMMEJA??
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1627
        • Dallas

        #93
        Jos suomessa 2,5miljoonaa työssäkäyvää ja uusien autojen myynti 2013 oli 117000kpl ja neljän vuoden välein uusitaan niin eikö tuossa 20% käytännössä aja uusilla autoilla? Sitten loppu osa saa käytettyjen hinnan alenemana mitä Se vois olla? Joku passatti 2010 maksaako kympin ja siitä jos 4te alenee hinta ja tienkäyttömaksuilla otetaan Se 800-2000e vuoteen Nii eipä tuossa jää auton vaihtoon sen enempää mistä laittaa.

        Toisessa topikissa oli että uusien autojen myynnissä heikot katteet, Nii jääpikö siitä ees raha Suomeen jos autokauppa piristyy, muutenku alvien ja sen mitä maksaa myyjät sitten verona? Miljardi kohtuullinen summa kerätä.

        Eikä harmittanu ku naapuri osti uuven katumaasturin.
        Sotkamo Connection

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #94
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Oot kyllä ihan pihalla kummeli vertauksiesi kanssa

          1. Romutusmaksu kiihdyttää uusien myyntiä, mistä valtio taas saa lisää verotuloja ja eikös noista romutettavista autoista saa kuitenkin metallit jne. uusiokäyttöön?

          2. Kevyt ajoneuvoveron korotus ei kirpaise juuri ketään, kun autojen hinnat laskee. Ehkä ihan köyhimpiä, ketkä ajelee nyt käytönnössä ilmaisilla pommeilla, mutta se on voi voi.

          3. Uudempien autojen hinnat laskee, joten se janipetteri voi ajaa uudemmalla saman verran maksavalla autolla jossa pienemmät päästöt ja sen kautta pienempi ajoneuvovero ja kulutus.

          95 prosentille kansalaisista tuo järjestelmä olisi todella hyvä ja ehkä se motivoisi vielä lisää tekemään jotain työtä, kun saa jo pienellä sijoituksella hyvän auton.

          PITÄISIKÖ TÄSSÄ NYT ALKAA HYYSÄÄMÄÄN JOTAIN SOSIAALIPUMMEJA??
          Mites opiskelijat?. Autoveron poistamista kyllä kannata, vaikka jobbareita/autoliikkeitä ehkä vituttaakin mahdollisen varaston arvon tippuminen, mutta sekin on voi voi.

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #95
            Kyllä tässä keskustelussa on osalla vakavia puutteita sen ymmärtämisessä, miten Suomi-Finland Oy pyörii. Talouden perusasioiden ymmärrys jos on nuin vihtallaan, niin turha kenenkään tosiaan ehdotella autoveron poistoa... Ne perusteet, jota olen tässä tredissä lukenut niin on kyllä väkevintä tuubaa pitkään aikaan. Valitettavasti näihin mutu-höpötyksiin kun sekoitetaan vielä poliittiset ideologiat alá SDP niin varmaan täällä kärvistellään vielä seuraavatkin 50 vuotta autoveron kanssa!

            Kattokaa nyt kriitikot alkajaiksi tuo postaamani kuva siitä, minkälainen uusien ensirekisteröintien osuuden kasvu tapahtui Ruotsissa 18 vuotta sitten. Ruotsi ei ollut minkäänlaisessa lamassa 1993-1996 jolloin autovero oli voimassa (ja josta tilastoa löysin). Silti: Siitä tasosta Ruotsissa lähes 2.5 kertaistui autojen ensirekisteröinti ja se sama taso on vuotta 2009 (kv lama/taantuma, joka osui myös naapuriin) lukuunottamatta pysynyt!

            Jos ei amismatikalla osaa laskea, minkälainen vaikutus on pelkästään alvituotolla (käytetään tuota ensirekisteröityjen määrää vuodelta 2013 eli 117,000 kpl, ja siitä reipas 103,000 kpl uusia autoja joista alv-tuotto varmuudella Suomeen), niin tässäpä esimerkki:

            Oletetaan että Suomessa jollain siirtymävälillä esim 2-3 vuoden aikana autojen ensirekisteröintien määrä vain tuplaantuisi vuosittain. Silloin:
            103000 kpl * auton veroton keskihinta * 24%. Jos veroton keskihinta esim 15,000 euroa (saa hakea tilastoista jos tähän löytyy jotain tarkempaa), silloin ALV-tuotto vuosittain kasvaa: ~ 371 miljoonaa euroa! Siis pelkästään ALV-tuoton kasvusta saadaan jo 40% nykyisestä autoveron tuotosta (2013 927 MEur).

            Nyt joku vois laskea paljonko pitää pumpun keskihinnan nousta polttoaineille, jotta saadaan n 550 miljoonaa jotka "puuttuu", ja oltais takaisin 2013 tasolla.

            Entä, paljonko pitäisi nostaa ajoneuvoverojen perusosaa? Entä kombinaatio pa-hinta + ajoneuvovero? Väitän, että korotukset olisivat joka tapauksessa ERITTÄIN pieniä.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1821
              • N/A

              #96
              Ei sittenkään ...
              Last edited by bmw323it; 16-12-2014, 13:13. Reason: Ei jaksa vääntää enää...
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #97
                Originally posted by teropa View Post
                Kyllä tässä keskustelussa on osalla vakavia puutteita sen ymmärtämisessä, miten Suomi-Finland Oy pyörii. Talouden perusasioiden ymmärrys jos on nuin vihtallaan, niin turha kenenkään tosiaan ehdotella autoveron poistoa... Ne perusteet, jota olen tässä tredissä lukenut niin on kyllä väkevintä tuubaa pitkään aikaan. Valitettavasti näihin mutu-höpötyksiin kun sekoitetaan vielä poliittiset ideologiat alá SDP niin varmaan täällä kärvistellään vielä seuraavatkin 50 vuotta autoveron kanssa!

                Kattokaa nyt kriitikot alkajaiksi tuo postaamani kuva siitä, minkälainen uusien ensirekisteröintien osuuden kasvu tapahtui Ruotsissa 18 vuotta sitten. Ruotsi ei ollut minkäänlaisessa lamassa 1993-1996 jolloin autovero oli voimassa (ja josta tilastoa löysin). Silti: Siitä tasosta Ruotsissa lähes 2.5 kertaistui autojen ensirekisteröinti ja se sama taso on vuotta 2009 (kv lama/taantuma, joka osui myös naapuriin) lukuunottamatta pysynyt!

                Jos ei amismatikalla osaa laskea, minkälainen vaikutus on pelkästään alvituotolla (käytetään tuota ensirekisteröityjen määrää vuodelta 2013 eli 117,000 kpl, ja siitä reipas 103,000 kpl uusia autoja joista alv-tuotto varmuudella Suomeen), niin tässäpä esimerkki:

                Oletetaan että Suomessa jollain siirtymävälillä esim 2-3 vuoden aikana autojen ensirekisteröintien määrä vain tuplaantuisi vuosittain. Silloin:
                103000 kpl * auton veroton keskihinta * 24%. Jos veroton keskihinta esim 15,000 euroa (saa hakea tilastoista jos tähän löytyy jotain tarkempaa), silloin ALV-tuotto vuosittain kasvaa: ~ 371 miljoonaa euroa! Siis pelkästään ALV-tuoton kasvusta saadaan jo 40% nykyisestä autoveron tuotosta (2013 927 MEur).

                Nyt joku vois laskea paljonko pitää pumpun keskihinnan nousta polttoaineille, jotta saadaan n 550 miljoonaa jotka "puuttuu", ja oltais takaisin 2013 tasolla.

                Entä, paljonko pitäisi nostaa ajoneuvoverojen perusosaa? Entä kombinaatio pa-hinta + ajoneuvovero? Väitän, että korotukset olisivat joka tapauksessa ERITTÄIN pieniä.

                Tero
                Kannattaa olla hieman varovainen, kun vertailee Suomea ja Ruotsia keskenään. Vaikka maat ovat keskenään monilta osin samankaltaisia, on silti merkittäviä eroavaisuuksia, joiden yksittäiset ja kumulatiiviset vaikutukset muuttavat lopputulosta. Joka tapauksessa muutoin perustelusi vaikuttavat ihan järkeenkäyviltä.

                Suomessa on kuitenkin tällä hetkellä se ongelma, että autoveron poisto mielletään veronalennuksena rikkaille, eikä edes keskiluokka näe asiasta hyötyvänsä. Kyse on lopulta poliittisesta kysymyksestä, missä tuskin enää pitkään on väännetty järjellisillä argumenteilla, vaan ihan puhtaasti tunneasioista.

                Mielestäni autoveron poiston seurauksena verorasitusta ei pitäisi siirtää eteenpäin muihin veroihin, kuten valmisteveroihin. Kasvaneella alvituotolla voitaisiin kompensoida menetettyä verokertymää ja puuttuvalla osalla kasvatetaan kansalaisten yleistä ostovoimaa.

                Mutta lienee syytä muistaa, että talouden sakatessa, ensimmäisenä kansalaiset tinkivät autohankinnoista, jolloin autokauppa hyytyy. Tätä voidaan tarkastella ihan tilastojenkin valossa. Jos siis autovero poistuisi, se tuskin muodostaisi välitöntä ostoryntäystä autokaupoille. Ruotsissa ei 90-luvun jälkipuoliskolla varsinaisesti oltu lamassa tai edes taantumassa. Seuraava taantuma seurasi vasta 2000-luvun alussa IT-kuplana, mutta sen vaikutukset jäivät vähäisiksi. Talouden yleiset positiiviset näkymät siis todennäköisesti edesauttoivat autokaupan parantumista ja autoveron poisto oli kirsikkana kakun päällä.

                Mielestäni ainoa järkevä vaihtoehto autoveron poistolle on myös se, että se tehtäisiin yllättäen ja kertaheitolla. Portaittainen poistaminen lamaannuttaa koko autokaupan, joka on taatusti vahingollisempaa autoliikkeille kuin kertarytäkässä tapahtuva varaston arvon alenema. Jos näyttäisi siltä, että useat autoliikkeet uhkaisivat tämän seurauksena tehdä konkurssin, olisi kenties järkevää miettiä vaihtoehtoja, miten tämä estettäisiin autoveron poiston yhteydessä. Kenties voitaisiin säätää väliaikaisia veroaleja tms.

                Oikeastaan toivoisin, ettei tämä olisi puhtaasti mikään poliittinen kysymys, vaan asiaa pitäisi tutkia vakavasti. Olen melko varma, että jos asia läpikäytäisiin huolella ja faktoihin perustuen sekä objektiivisesti pohdittaisiin veron poistamista, ajatuksen myyminen varmaan uppoaisi kansaan paljon paremmin. Nyt tilanne on se, että kansanedustajat puhuvat riistokapitalisti bemarikuskeista argumenteissaan autoveron säilyttämisen puolesta. Paras keino saada tällaiset tunteisiin vetoavat tontut huonoon valoon, on heittämällä vastapalloon hyvin argumentoituja ja todistettavia faktoja.
                Last edited by Ramzez; 16-12-2014, 13:34.

                Comment

                • Hebbu ///M3
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1627
                  • Dallas

                  #98
                  Originally posted by teropa View Post

                  Nyt joku vois laskea paljonko pitää pumpun keskihinnan nousta polttoaineille, jotta saadaan n 550 miljoonaa jotka "puuttuu", ja oltais takaisin 2013 tasolla.

                  Entä, paljonko pitäisi nostaa ajoneuvoverojen perusosaa? Entä kombinaatio pa-hinta + ajoneuvovero? Väitän, että korotukset olisivat joka tapauksessa ERITTÄIN pieniä.

                  Tero
                  Jos on Se 5miljoonaa kottetoa rekisterissä niin käyttömaksuun joku satkun korotus. Semmnen oisi jo asiallinen, van kuitenki kaikkineen ne maksut kasvaa varmaan 400-1500e ja sitten kiristellään myös muualta, niin mahtaako kasvavaa ostovoimaa autojen hankintaan jäähä, empä tiijä.
                  Sotkamo Connection

                  Comment

                  • Turder
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 461
                    • Suomi

                    #99
                    Suomessa kateuskortti pelataan varmemmin kuin natsikortti netissä. Minusta se kertoo kaiken maan ja etenkin tietyn ryhmittymän asenteista, että joidenkin mielestä autoveron poisto suosii ainoastaan sitä 30kpl:ta hyvätuloisia kansalaisia, jotka ostavat uuden nykyisin yli 150k€ auton ja säästäisivät siinä 30-60tonnia ilman autoveroa. Tämä on heidän mielestään pahempaa kuin 50 000 kansalaista (lapsiperhettä ja keskiluokkaa pääasiassa) jotka säästisivät 4-10 tonnia kun he ostavat sen harmaan farkkuskodan/tojotan/volkkarin. Tuolle ryhmälle tuollainen raha on suoraan käytettävissä lasten harrastuksiin, kulutukseen, ruokaan jne.

                    Lisäksi kuten ylempänä mainittiin, niin moni (myös kansanedustaja-tasolla) ei älyä kuinka hirveästi alv tuottaa valtiolle rahaa. Mitä enemmän meillä olisi rahaa käytössä kulutukseen, sitä enemmän kulutamme ja maksamme alvia. Se myös loisi työpaikkoja nykyisen loisimisen sijaan.

                    Comment

                    • M-Lead
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1500
                      • Oulu

                      Originally posted by Turder View Post
                      Suomessa kateuskortti pelataan varmemmin kuin natsikortti netissä. Minusta se kertoo kaiken maan ja etenkin tietyn ryhmittymän asenteista, että joidenkin mielestä autoveron poisto suosii ainoastaan sitä 30kpl:ta hyvätuloisia kansalaisia, jotka ostavat uuden nykyisin yli 150k€ auton ja säästäisivät siinä 30-60tonnia ilman autoveroa. Tämä on heidän mielestään pahempaa kuin 50 000 kansalaista (lapsiperhettä ja keskiluokkaa pääasiassa) jotka säästisivät 4-10 tonnia kun he ostavat sen harmaan farkkuskodan/tojotan/volkkarin. Tuolle ryhmälle tuollainen raha on suoraan käytettävissä lasten harrastuksiin, kulutukseen, ruokaan jne.

                      Lisäksi kuten ylempänä mainittiin, niin moni (myös kansanedustaja-tasolla) ei älyä kuinka hirveästi alv tuottaa valtiolle rahaa. Mitä enemmän meillä olisi rahaa käytössä kulutukseen, sitä enemmän kulutamme ja maksamme alvia. Se myös loisi työpaikkoja nykyisen loisimisen sijaan.
                      + että opittaisiin uusilla työpaikoilla olla säheltämättä, juoksematta, sammuttamatta tulipaloja ja koheltamatta. Tekemällä asioita kerralla oikein niin lopetettaisiin turhan työn tekeminen ja tehtäisiin sitä mikä toisi rahaa kassaan (=työ halpenisi Suomessa ja tulisi kannattavammaksi).
                      Last edited by M-Lead; 16-12-2014, 14:25.

                      Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                      Comment

                      • inconel
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 96
                        • Sipoo

                        Kannattaa lukea perussuomalaisten puolueen kotisivuilta heidän ehdotuksensa autoveron poistamisen rahoittamiseksi. Sieltä saa vähän käsitystä kuinka realistisella pohjalla asiassa tällä hetkellä liikutaan. Alla lainaus jonka visioiden toteutumiseen en jaksa uskoa:

                        Originally posted by Timo Soini puolueensa kotisivuilla
                        Autoveron poistaminen ja bensaveron alennukset ovat rahoitettavissa maailmanparannukseen varattujen valtion budjettirahoituksen leikkauksista ja lopettamalla muiden EU-maiden jäsenmaksujenkompensaatiot. Vaaditaan EU- jäsenmaksun puolittamista, koska Suomen äänivaltakin puolitetaan. Tulevalla vaalikaudella ei tehdä enää yhtään tuulivoiman syöttötariffisopimusta ja muutenkin kannattamattomien energiamuotojen budjettirahoitusta karsitaan.
                        Lisäksi, kuten aiemminkin keskustelussa on kerrottu, Soinin mielestä vero pitäisi purkaa vuosien kuluessa pikkuhiljaa. Mielestäni aivan järjetön idea. Esimerkiksi 328i xDriven karvalakkiversion verollinen hinta on tällä hetkellä 50 ke josta veroa menee n. 12ke. Jos olisin ostamassa kyseistä autoa ja tietäisin että kahden vuoden päästä auton saa 12000e halvemmalla, varmasti ainakin itse siirtäisin ostopäätöstä.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by teropa View Post

                          Nyt joku vois laskea paljonko pitää pumpun keskihinnan nousta polttoaineille, jotta saadaan n 550 miljoonaa jotka "puuttuu", ja oltais takaisin 2013 tasolla.


                          Suomessa myytiin -12 noin 5Mrd litraa polttoaineita.
                          Amismatikalla miljardin kerääminen polttoaineen korotuksella tekisi ~20c/L

                          Eli 1000 litraa vuodessa ostavan kulut kasvaisivat ~200€/vuosi

                          Polttoaineen hinnan korotus veroteknisesti ohjaisi myös ympäristöystävällisempään autoiluun sekä muihin liikkumismuotoihin.

                          Last edited by BMW525Xda; 16-12-2014, 19:18.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Huoltoasema

                            Suomessa myytiin -12 noin 5Mrd litraa polttoaineita.
                            Amismatikalla miljardin kerääminen polttoaineen korotuksella tekisi ~20c/L

                            Eli 1000 litraa vuodessa ostavan kulut kasvaisivat ~200€/vuosi

                            Polttoaineen hinnan korotus veroteknisesti ohjaisi myös ympäristöystävällisempään autoiluun sekä muihin liikkumismuotoihin.

                            Polttoaineverotus on jo nyt sen verran kipurajalla, etten sitä nostaisi. Öljyn hinta on poikkeuksellisesti sitä tuonut alaspäin, mutta referenssinä mainittakoon, että finanssikriisin puhjetessa vuoden 2008-2009 vaihteessa tankkasin autooni 95:ttä, joka maksoi euron litralta. Öljybarreli maksoi noihin aikoihin 40$, joka oli siis vain 20$ halvempi kuin nyt. Syy, miksi polttoaineen hinta ei ole kuitenkaan lähelläkään euron rajapyykkiä, johtuu siitä, että likimain vuosittain on valmisteveroja nostettu, johon polttoaineet kuuluvat.

                            Pitää myös muistaa, ettei öljy tule ikuisesti olemaan 60$ pinnassa. En ihmettelisi yhtään, vaikka muutamassa vuodessa hätyyteltäisiin taas ennätyksiä, eli 150$. Jo tällä verotuksella se tarkoittaisi kahden euron litrahintoja. Jos siihen laitettaisiin vielä muutama kymmenen senttiä lisää veroa, niin loppulasku autoilijalle on paljon suurempi kuin täällä esitetyt laskelmat.

                            Comment

                            • mr81
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 300
                              • PK-seutu

                              Jotain pitäisi keksiä, että saataisin kilpailuetua muihin maihin. Nyt olemme pahasti alakynnessä. Talous lähtee seuraavan kerran nousuun niin olemme niin syvällä kuopassa ettei ehditä nousta sieltä edes seuraavan nousun aikana.

                              Suomen politiikka ja vaalikeskustelut on vain sitä mitä sinne alimpaan 10% tuloluokkaan kuuluu. Ollaan rakennettu semmoinen pykäläviidakko, että heikompaa hirvittää ja tehty semmosia tukia että työnteko ei kannata.

                              Välillä pitäisi keskittyä siihen, että miten saataisin tehtyä uusia Nokioita ja nostettua sitä taloutta. Nykyinen trendi Suomessa on, että firmat myydän heti kun ne on saatu nostettua jonkinlaiseksi "brandiksi". Yrityksien kasvaminen on todella vaikeaa Suomessa vertaa kilpaileviin maihin ympärillämme.

                              Nyt on ihan turha kikkailla +-1-2% verojen suhteen vaan jotain isoa pitää tehdä, että saadan kansakuntamme nousuun. Pahinta omasta mielestäni on ettei edes yritetä mitään.
                              Last edited by mr81; 16-12-2014, 19:55.
                              E65 730d '08 Monaco blue
                              Ex: E60 523iA '08

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Polttoaineverotus on jo nyt sen verran kipurajalla, etten sitä nostaisi.
                                Jos itse auton verotus poistetaan, jotakin muuta kautta kyseisen veron tuotot on saatava valtion kassaan nykyisessä budjetissa ja yhteiskuntarakenteessa.

                                Voi esittää parempiakin vaihtoehtoja mutta polttoaineen verotukseen autoveron siirtäminen olisi tasapuolista verottamista käytöstä (määrä) eikä omistamisesta. Lisäksi kansantaloudellisesti tämä mahdollistaisi veron määrän muuttamista suhdanteiden mukaan jos näin haluttaisiin tehdä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎