Lupasin kaveria jeesata etsinnöissä, kun on harkinnut nyt kesän koittaessa uutta autoa. Oli kuulemma katsellut Audi A3:sia ja bemareita ja kyseli, minkälaista kannattaisi harkita.
Vaatimukset ei ihan mahdottomat: bensakone, ilmastointi ja vakkari. Mielellään automaatti, mutta sekään ei ihan pakollinen. Sedan tai coupe. Suht pieni kulutus, pienet vakuutukset ja mielellään mahdollisimman vähän ja edullinen huollettava. Eikä kuulemma mikään ihan luumu ajaa (tosin ilmeisesti E46 318i oli jo lukemien puolesta riittävä?). Hinta mielellään max 5500 €.
Aika vähiin jää niissäkin vaihtoehdot halutuilla spekseillä. Kaveri oli tosiaan A3:sia ja vissiin A4:sia katsellutkin, mutta totesi jotain siihen suuntaan, että niiden kanssa ei tunnu saavan vastinetta rahalle...
Ehdotin kaverille samaa, että budjetin nostolla valikoima laajenisi sopivasti Nyt tuohon budjettiin ei näytä saavan kuin jotain 350-400tkm ajettuja diisseleitä, jos E90:n haluaa.
Entäs kuitenki e46? Tuon tinkii siihen 5500 budjettiin helposti.
Tuo olis kyllä harvinaisen siisti Onkohan tuo kaverin makuun liian tuning.... On tosiaan se tyyppi joka pesee auton kerran tai kaksi vuodessa, tarvis tai ei
Itse lähtisin suosilla tarjoamaan E39 kaverilles. Siinä saa mun mielestä rahalle vastinetta paremmin kuin audeissa tai E46-korisissa. Tekniikka pitkälti molemmissa kuitenkin kutoskoneisena samaa mutta E39 on paljon mukavampi käyttöauto kuitenkin. Lisäksi kolmesatanen nuorison kestosuosikkina on aina hinnaltaan korkeampi vastaavana yksilönä :think
Maalipinta taitaa olla aika roisissa kunnossa, jopa kuvissa näkee että etupuskuri on maalausta vailla ja todennäköisesti muutenkin. Mutta jospa myyjä oikeasti on myymässä eikä vain esittelemässä autoa, perinteinen ajattelutapa että jos halpa niin pakko olla jotain vikaa eihän se selviä kuin käymällä katsomassa autoa ja jos ei muuten osaaminen riitä niin vie vaikka paikalliselle autotohtorille, eiköhän siellä ainakin vikakoodit selviä ja mahdollinen alustan löysyys yms perusjutut. Sehän ei haittaa vaikka jotain pikkuvikaa olisikin, jääpähän rempparahaa. Tuostakin autosta saanee ihan siistin kun maalauttaa etupuskimen uusiksi ja laittaa vaikka orkkis tai facelift-tyyliset takavalot ja fiksaa maalipinnan. E46 saa osaa aika edullisesti ebaysta, perus tekniikka noissa kuutoskoneisissa on kuitenkin aika luja, neloskoneiset kyllä kannattaa unohtaa.
Tää on tuttu auto. Yksiselitteisesti ihan täys paska Oli helvetin huonolla pidolla parilla omistajalla aiempina vuosina. Mällätty ojaan kännissä, sen jälkeen maalattu päin vittuja ja muutenkin korjattu vähän sinne päin. Pyörän tuennat sekä keula ja kylki meni siinä kolarissa, muistaakseni myös bägit laukesi. Ylipäätään joka paikka oli vähän rempallaan tuossa autossa jne jne. On siitä sentään näköjään ainakin apparin sivulasi korjattu, se oli pitkän aikaa kiinni puukiilalla Näyttää kuvissa paremmalle mitä oli/on. Olis joutanut paaliin jo muutama vuosi sitten.
Maalipinta taitaa olla aika roisissa kunnossa, jopa kuvissa näkee että etupuskuri on maalausta vailla ja todennäköisesti muutenkin. Mutta jospa myyjä oikeasti on myymässä eikä vain esittelemässä autoa, perinteinen ajattelutapa että jos halpa niin pakko olla jotain vikaa
Niin no, oli näköjään kuvatkin kokonaan vaihtuneet siitä, mitä alkujaan tuota autoa kaverin kanssa kateltiin On pikkasen roisimmassa kunnossa kuin mitä alkuperäiset kuvat antoi ymmärtää...
Tää on tuttu auto. Yksiselitteisesti ihan täys paska Oli helvetin huonolla pidolla parilla omistajalla aiempina vuosina. Mällätty ojaan kännissä, sen jälkeen maalattu päin vittuja ja muutenkin korjattu vähän sinne päin. Pyörän tuennat sekä keula ja kylki meni siinä kolarissa, muistaakseni myös bägit laukesi. Ylipäätään joka paikka oli vähän rempallaan tuossa autossa jne jne. On siitä sentään näköjään ainakin apparin sivulasi korjattu, se oli pitkän aikaa kiinni puukiilalla Näyttää kuvissa paremmalle mitä oli/on. Olis joutanut paaliin jo muutama vuosi sitten.
Kiitos infosta, ei tarttee tätä yksilöä ainakaan sitten harkitakaan
Itse lähtisin suosilla tarjoamaan E39 kaverilles. Siinä saa mun mielestä rahalle vastinetta paremmin kuin audeissa tai E46-korisissa. Tekniikka pitkälti molemmissa kuitenkin kutoskoneisena samaa mutta E39 on paljon mukavampi käyttöauto kuitenkin. Lisäksi kolmesatanen nuorison kestosuosikkina on aina hinnaltaan korkeampi vastaavana yksilönä :think
Tän allekirjoitan kyllä itse täysin, että E39:ssä ajomukavuus ja oikeastaan kaikki on parempaa kuin E46:ssa. Vaikka hankintahinta on ehkä E46:lla vähän korkeampi, niin varaosat, huollot, vakuutukset ja verot taitaa siinä olla kuitenkin keskimäärin edullisemmat? Ja mitenkä tuntuu, että E46:ssa ei oo niin paljon alustavaivoja tms. kuin E39:ssä...
(Ja ei-autoharrastajalle, jonka mielestä mm. vanha VW Jetta oli hyvä ajaa, ei tunnu olevan niin merkitystä, onko autossa perunan vai maa-artisokan ajo-ominaisuudet )
Ei ollut ostaminen vaikeata tällä kertaa, yleensä kyllä hetki vierehtää sopivaa etsiessä
Viikko sitten lauantaina sain edellisen f30 320 dieselin myytyä ja viime keskiviikkona iltapäivällä tuli myyntiin sopivilla spekseillä oleva e92 M3, malli josta olen haaveillut mallin julkistuksesta lähtien.
En edes kauhean tosissani ajatellut kyseistä autoa ostavani vielä, mutta päätin laittaa myyjälle muutaman kysymyksen nettiauton kautta.
Torstaina yhdeksän aikaan aamulla tulikin asialliset vastaukset sähköpostiin ja puolen tunnin päästä olikin kaupat sovittu näkemättä autoa
Perjantaina pääsin autoa hakemaan ja koeajon jälkeen olin aivan myyty. Todella hieno auto ja mieletön moottori
Olin jotenkin kuvitellut, ettei tuo voi kauheasti parempi olla edellistä n.370 heppaista 335i:stä, mutta olin täysin väärässä.
Kyllä nämä motorsport mallit vaan painii täysin eri sarjassa ja tuon kireän V8 moottorin ulvontaa kuuntelee todella mielellään
Hankala tuntuu olevan löytää siistikuntosta e61 530d n10ke luokassa +-2ke. Kilometrejä sais olla 300tkm paikkeilla, pitäs olla musta, mielellään musta sport/comfort sisusta, webasto, koukku, vakkari, automaatti. Muut varusteet plussaa. Ja kun ei ole tulossa itselle nii vielä hankaloittaa, kun joku asia ei miellytä:think Nettiauton tarjonta selattu läpi ja oikeen löytyessä saa sopivan summan käteistä. Liekkö budjetti sit liian pieni.
E:laita privaa jos sattuu sopiva kriteerit täyttävä olevan myynnissä - Simo
Sietämättömän vaikeaa löytää suht orkkis fiksuilla kilsoilla oleva E36 325/328 mieluiten coupe mutta myös sedani kävis .
Jos jollain ns. hiljaisessa myynnissä niin saa vinkata.
Myös M5x swäpätyt E30 kiinnostaa, samoin E34 525 sedan M50 moottorilla tai E46 330i coupe/sedan Ja kaikki toki manuaaleina.
Kuukauden verran ollut ilmoitus eikä yhtään tarjousta.
E39 M-Sport bensakoneella ollut hakusessa. Jokin muu kuin hopea. Mieluiten Imolarot.
Onneks ei hoppu ole. Mutta jännä ettei mitään ole tarjottu.
:think
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment