Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekkude
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 404
    • Muurla

    Olen tässä tehnyt appiukon kanssa vähän kauppaa hänen E46:ta. Ollaan mietitty kyseiselle autolle hintaa ja hän sanoi että 4300euroa voisi olla hyvä hinta. Auto on täydellisellä huoltokirjalla, suomiauto, juuri katsastettu ja vanos huoltokin+ketju (2500e) tehty viime vuoden puolella. Ajettu 230tkm. Mitä tuosta itse maksaisitte? Tässä auton tietoja:

    Type EY31
    Model 316i - EUR
    Development Code E46 (4FL)
    Chassis LIM
    Steering LL
    Doors 4
    Engine N46
    Displacement 1.80
    Power 85
    Drivetrain HECK
    Transmission MECH
    Color Silbergrau Metallic - A08
    Upholstery Stoff Jacquard/anthrazit - H9AT
    Production Plant MUNICH
    Production Date 2004-04-29


    1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
    226 Sports Suspension Settings Sportliche Fahrwerksabstimmung
    255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad
    320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
    434 Interior Trim Interieurleisten
    441 Smokers Package Raucherpaket
    494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
    495 3. Headrest Rear Centre 3. Kopfstuetze Hinten
    502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
    520 Foglights Nebelscheinwerfer
    650 Cd Player Cd-laufwerk
    661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
    715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
    785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
    8SP Cop Control Cop Steuerung
    818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter
    832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum
    842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung
    863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
    885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur
    896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung
    925 Shipping Protection Package Versa

    Last edited by Pekkude; 19-09-2016, 09:50.
    E38 740i -95

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      Eiköhän tuo 4300 ole OK hinta jos auto on ruosteeton,
      ei se halpa tai kallis ole...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Pekkude
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 404
        • Muurla

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Eiköhän tuo 4300 ole OK hinta jos auto on ruosteeton,
        ei se halpa tai kallis ole...
        Aikalailla ruosteeton. Tätä vähän ajattelinkin
        E38 740i -95

        Comment

        • _ville
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 244
          • Pirkanmaa

          Onkos porukalla kokemuksia mk2 focuksesta 1.6 litrasella bensakoneella? Varusteet noissa näyttäs olevan vähän sitä sun tätä, mutta eipä hinnatkaan ole kovin pahat. Samoissa hinnoissa näyttäisi painivan V koppaiset Golffit FSI-tekniikalla. Noista kellään tarkempia kokemuksia?:think Nykyinen kulkine IV-koppanen GTI kolopallo, mutta autokuume nostaa ankarasti päätään.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by _ville View Post
            Onkos porukalla kokemuksia mk2 focuksesta 1.6 litrasella bensakoneella? Varusteet noissa näyttäs olevan vähän sitä sun tätä, mutta eipä hinnatkaan ole kovin pahat. Samoissa hinnoissa näyttäisi painivan V koppaiset Golffit FSI-tekniikalla. Noista kellään tarkempia kokemuksia?:think Nykyinen kulkine IV-koppanen GTI kolopallo, mutta autokuume nostaa ankarasti päätään.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • jrbeemer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1844
              • Muurame

              Originally posted by _ville View Post
              Onkos porukalla kokemuksia mk2 focuksesta 1.6 litrasella bensakoneella? Varusteet noissa näyttäs olevan vähän sitä sun tätä, mutta eipä hinnatkaan ole kovin pahat. Samoissa hinnoissa näyttäisi painivan V koppaiset Golffit FSI-tekniikalla. Noista kellään tarkempia kokemuksia?:think Nykyinen kulkine IV-koppanen GTI kolopallo, mutta autokuume nostaa ankarasti päätään.
              On kokemusta. Emännällä on 07 1.6 bensafarkku. Jouduttu korjaamaan ohjaustehostimen letkusarja (tyyppivika), ilmastoinnin kompuran letku (tyyppivika) sekä kaikki iskarit. Muuten tykkään autosta, on yllättävän hiljanen ja ajettavuushan noissa on oikeasti aika hyvä. Koneessa ei oo puhtia mutta kyllä sillä kakkosauton viran hoitaa.

              E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
              Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
              Myydään E6x LCI M-Sport ratti
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

              Comment

              • Walker
                Bimmer Rookie
                • Aug 2016
                • 62
                • Turku

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Eiköhän tuo 4300 ole OK hinta jos auto on ruosteeton,
                ei se halpa tai kallis ole...
                Siihen hintaan noita liikkuu nettiautossa ja torissa. Ja kun jakopää ja vanos hoidettu niin isommat murheet on pois alta. Jarrujen alipainepumpun (marmorilta joskus muinoin 427e, muualla noin 250e) tiiviste/ pumpun laakeri voi olla aika finito. Vittumainen vaihtaa vaikka ottaisi venakopan pois. Venttiilivarren kumit voi olla menossa, eli öljynsyöntiä kantsii kysellä, vaikka se ei kaikkea kerro.
                ... ja sivuhuomiona tottakai voisi argumentoida, samaan hintaan löytyy m54:llä ajamisen iloa.

                Comment

                • Morriz
                  BTCF Member
                  • Nov 2005
                  • 1611
                  • Honkajoki

                  Vertaistukea vailla Vaimon käyttiksenä on nyt e39 530i touring, ihan kiva, ei mitään vikaa miksi pitäisi vaihtaa, mutta e53 kuumetta alkaa pukata tai on pukannut jo vuoden pari. Alkaa vain tuntua ahtaalta nyt kun takapenkillä on 2 turvaistuinta, tai on toinen on vielä kaukalo, onko tuo äksä tilavampi tuossa suhteessa? E39 on huippuhyvä tienpäällä, äksä taas sopisi paremmin näille hiekkateille ja muutenkin saisi kurvailtua pellonreunaan ilman pelkoa, että on ensimmäisessä nyppylässä killumassa. Tuosta e39 voisi vaihdossa vielä jotain saada, 280tkm ajettu manuaali, individual, lifestyle, style 95 jne. Äksässä sitten siirtyminen 3l dieseliin, mutta manuaalilla jatketaan. Äksän kanssa ei olisi madalluspakkomiellettä En ole käynyt koeajamassa e53, se varmaan auttais päätöksessä, saattais tulla kalliiksikin :think
                  -NO FARMS NO FOOD-

                  M5 -93 Diamantschwarz
                  525i -86 Diamantschwarz
                  528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                  X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                  Comment

                  • vaviah
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 632
                    • Turku

                    Originally posted by Morriz View Post
                    Vertaistukea vailla Vaimon käyttiksenä on nyt e39 530i touring, ihan kiva, ei mitään vikaa miksi pitäisi vaihtaa, mutta e53 kuumetta alkaa pukata tai on pukannut jo vuoden pari. Alkaa vain tuntua ahtaalta nyt kun takapenkillä on 2 turvaistuinta, tai on toinen on vielä kaukalo, onko tuo äksä tilavampi tuossa suhteessa? E39 on huippuhyvä tienpäällä, äksä taas sopisi paremmin näille hiekkateille ja muutenkin saisi kurvailtua pellonreunaan ilman pelkoa, että on ensimmäisessä nyppylässä killumassa. Tuosta e39 voisi vaihdossa vielä jotain saada, 280tkm ajettu manuaali, individual, lifestyle, style 95 jne. Äksässä sitten siirtyminen 3l dieseliin, mutta manuaalilla jatketaan. Äksän kanssa ei olisi madalluspakkomiellettä En ole käynyt koeajamassa e53, se varmaan auttais päätöksessä, saattais tulla kalliiksikin :think
                    Kyllä E53 kannattaa käydä ajamassa. Omana kokemuksena sanoisin, että auton on yksi hiljaisimmista jos ei jopa hiljaisin mitä olen ajanut. Ohjaustuntuma ja ohjautuvuus on minusta E39n luokkaa. Tuntuma tiehen on hyvä ja auto on suuntavakaa. Kallistelua tietty E39a enemmän huomattavasti, eli enemmän tuo sopii rauhalliseen cruisailuun. Hiekkatien kuopat ja nimismiehet alustaa imee todella sivistyneesti. Tiloiltaan X5 on minusta E39a huomattavasti parempi. Niin takapenkki kuin tavaratilakin ovat oikeasti suuret. Tavaratilan koosta kertoo jotain se, että sinne mahtuu auton 255 leveä rengassetti vierekkäin pystyyn ilman ongelmia. Itse pidän enemmän pre-FL mallien nelivedosta, koska siinä on kiinteä jakosuhde, jolloin auto on erittäin looginen ajettava liukkaalla. Nuo muuttuvasuhteiset (Xdrive) saattavat joissain tilanteissa olla arvaamattomia. Taidan tosin olla yksin tämän mielipiteen kanssa...
                    X1 18d sDrive -18
                    320i GT xDrive -13
                    i3 BEV -13
                    X1 18dA xDrive -16
                    X5 3.0iA -00
                    320d Touring -00
                    528iA Touring -97
                    325 CiA -93
                    316i -94
                    316 -88

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14446
                      • Oulu

                      Jos diesel E53, niin enpä kyllä muuta harkitsisi ku facelift. On M57n ja zf 6hp. Manuaalinahan noita ei oikeen ole. Liekkö faceliftiä edes saanut manuaalina.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5519
                        • Vaasa

                        Originally posted by zener View Post
                        Jos diesel E53, niin enpä kyllä muuta harkitsisi ku facelift. On M57n ja zf 6hp. Manuaalinahan noita ei oikeen ole. Liekkö faceliftiä edes saanut manuaalina.
                        Voin kyllä suositella tuota yllä olevaa comboa. Aikasemmin pääasiassa ajellu manuaaleilla mutta äksällä on mukava cruisailla ilman soppakauhan veivaamista. ite valitsin nimenomaan faceliftin koneen ja laatikon takia.
                        sigpic

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Originally posted by zener View Post
                          Jos diesel E53, niin enpä kyllä muuta harkitsisi ku facelift. On M57n ja zf 6hp. Manuaalinahan noita ei oikeen ole. Liekkö faceliftiä edes saanut manuaalina.
                          Originally posted by MarQu View Post
                          Voin kyllä suositella tuota yllä olevaa comboa. Aikasemmin pääasiassa ajellu manuaaleilla mutta äksällä on mukava cruisailla ilman soppakauhan veivaamista. ite valitsin nimenomaan faceliftin koneen ja laatikon takia.
                          Meillä oli emännällä tuolla combolla just E53 X5 (-05) ja voin kyllä suositella myös, pirun kiva peli oli muutenkin tiloiltaan ja ajettavuudeltaan yms, tuo kone+laatikko yhdistelmä oli todella hyvä ja nelivetokin palveli talvella mainiosti.
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • ///Taipale
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 55
                            • Lohja

                            Olen tässä kesän kiiman hillittyä ajatellut myydä tuon oman nykyisen E46 coupen pois pihasta pyörimästä, kun ajokilometrit ovat jääneet yhtä lyihksi kuin suomen suvi. Syynä tälle töiden johdosta saatu työsuhdeatuo, sekä edessä häämöttävä velvollisuus, nimittäin asevelvollisuus.

                            Sattumalta nettiautosta sattui silmään ruotsalainen laatu kulkine, jossa kilometrit olivat kohtuulliset ja hintakaan ei päätä olisi toisinaan huimannut, vaikkakin yksilön vetotapa tuotti hieman tyhjyyttä mielikuvitutuksessa. Päätin silti toimia ja soitin myyjälle ja kas kummaa, autokauppiaan ammattitaito loisti kauniisti säkenöiden poissaolollaan. Dialogi eteni kuin Ville Myllyrinteen käsikirjoitus Kari Ketosen esittämänä. Volvo oli siisti ja neitseellinen kuin aatami aikoinaan ja oikean puolen viiltomainen klommo, joka ylsi molempiin oviin, ei haitannut ketään, eikä sille myyjän mielestä kuulemma kannattaisi tehdäkkään mitään. Eihän se tietenkään haittaa vaikka se sellaiseksi jättämällä 2 vuoden sisällä ruostuttaisi molemmat ovet.
                            Päätin silti vastavuoroisesti, pikkupojan tapaisella inolla, sekä mielenkiinnolla esitellä vaihdossa tulevaa Baijerilaisen, kertoen muummoassa, iän ja kunnon. Taisin myös ohimennen kehaista kattavaa varustelutasoa ja mainita niistäkin osan. Erehdyksessäni, kerrottuani kilometrilukeman, pääsin asian toimittamisessa leijjuvaan olotilaan jossa vienosti hymyillen odotin kauppiaan tarjouksen suuruutta. Palauduin todellisuuteen kuitenkin, kun jouduin tiputetuksi lemminkäisen asfaltoimalle nelostielle kuin Iittalan Aalto maljakko. Myyjän pitkä hiljaisuus auton spesifikaatioden kuuntelusta katkesi sanoihin;

                            "Nuohan ovat täysia paskoja, jotka yleensä ovat vielä teinien raiskaamia"
                            E91 325i Touring Titansilber
                            E46 325i Coupe Hellrot Ex.
                            E36 325i Coupe (Jäärata) Ex.

                            Comment

                            • Morriz
                              BTCF Member
                              • Nov 2005
                              • 1611
                              • Honkajoki

                              Originally posted by vaviah View Post
                              Kyllä E53 kannattaa käydä ajamassa. Omana kokemuksena sanoisin, että auton on yksi hiljaisimmista jos ei jopa hiljaisin mitä olen ajanut. Ohjaustuntuma ja ohjautuvuus on minusta E39n luokkaa. Tuntuma tiehen on hyvä ja auto on suuntavakaa. Kallistelua tietty E39a enemmän huomattavasti, eli enemmän tuo sopii rauhalliseen cruisailuun. Hiekkatien kuopat ja nimismiehet alustaa imee todella sivistyneesti. Tiloiltaan X5 on minusta E39a huomattavasti parempi. Niin takapenkki kuin tavaratilakin ovat oikeasti suuret. Tavaratilan koosta kertoo jotain se, että sinne mahtuu auton 255 leveä rengassetti vierekkäin pystyyn ilman ongelmia. Itse pidän enemmän pre-FL mallien nelivedosta, koska siinä on kiinteä jakosuhde, jolloin auto on erittäin looginen ajettava liukkaalla. Nuo muuttuvasuhteiset (Xdrive) saattavat joissain tilanteissa olla arvaamattomia. Taidan tosin olla yksin tämän mielipiteen kanssa...
                              Kiitoksia, ei vähentänyt yhtään kuumetta Varsin hyvä kuulla, että sielä sitä tilaa on enemmän kuin e39 touringissa.

                              Originally posted by zener View Post
                              Jos diesel E53, niin enpä kyllä muuta harkitsisi ku facelift. On M57n ja zf 6hp. Manuaalinahan noita ei oikeen ole. Liekkö faceliftiä edes saanut manuaalina.
                              Nettiautossa pari manuaalia 2005 ja 2006. Eihän tomaatissa sinänsä mitään vikaa ole, emme vain halua moisilla ajaa Saattaahan se olla, että kun sopiva sattuu tarpeeksi lähelle myyntiin niin käyn kokeilemassa vaikka se sitten tomaatilla olisikin :think Serkun mint kuntoista 850ia joskus ajoin ja päässä pyöri vain ajatus "v*ttu tää olisi hieno auto manuaalina". Noh sehän on täysin erilainen ja tyyppinen auto, mutta mikään mukaan tomaatti jota olen kokeillut ei vielä tähän mennessä ole säväyttänyt. Sehän ei tietysti poissulje sitä etteikö e53 sitä voisi tehdä.


                              Ei yhtään e39 530i touringia manuaalina nettiautossa Eipä noita silloinkaan ollut liikaa tarjolla kun tuon ostin. Hyvä auto kaikenkaikkiaan, harmittavia tällaiset kuumeilut.
                              -NO FARMS NO FOOD-

                              M5 -93 Diamantschwarz
                              525i -86 Diamantschwarz
                              528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                              X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                Yks facelift manuaali näytti olevan ja varusteet sitä luokkaa että ei kyllä maistus mitenkään itelle.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎