Originally posted by Kanerv4
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III
Collapse
X
-
Ajatuksena ollut käyttis corolla vaihtaa vetokoukulliseen hieman vetokykyisempään autoon. Kriteerinä halvat käyttömaksut, koska kilometrejä tulee ehkä 2000km vuodessa. Vetokykyä saisi olla minimissään ~2500kg.
Joku pakettiauto olisi järkevin, muttei aivan päästä tuohon vetokykyyn. Luokkaa 2000-2200kg näyttäisi olevan. Range rovereissa ja vastaavissa vetokykä onkin sitten jo +3000kg, mutta millaisia vehkeitä nuo mahtaa olla.
Hintaluokka 2000-5000e.
Comment
-
-
Muutamaa ulkopuolen krumeluuria lukuunottamatta :think:think:think
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...isten-nahassa/
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....Last edited by Smistik; 10-01-2017, 15:44.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostMuutamaa ulkopuolen krumeluuria lukuunottamatta :think:think:think
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...isten-nahassa/
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostMuutamaa ulkopuolen krumeluuria lukuunottamatta :think:think:think
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...isten-nahassa/
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....
Comment
-
-
Kyllä itsekkin teslaksi auton katsoin..:thinkHusqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostMuutamaa ulkopuolen krumeluuria lukuunottamatta :think:think:think
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jut...isten-nahassa/
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Tuossa Kiiassa on vielä hatchback-kontti, niin menis koirakin kontissa
Vielä ennen kiaa ja 7 vuoden takuuta, täytyy varmaan jotain katella. Kuume nostelee päätään ja kävin vetää kylmät tyypit E70 ja F25. F25 tuntui "liian pieneltä" maasturiksi. Melkein sama sitten olisi F31 nelivetona. Toisaalta liekkä F25 rengasmelu pienempi matka-ajossa? :think Ei vielä ole oston aika, mutta kyllähän se nyt talvella pitäisi päästä nelivedot koeajamaan...
Kellään kokemuksia pidemmältä ajalta F25 ja F31? Tai sitten se on F11, koska sitten hitna-laatusuhde on jo hyvä. veikkaampa että F11 (+ZF8) on halvempi pitää kuin X5, mutta oishan siinä autoa vuosiksi...Last edited by Smistik; 16-01-2017, 14:55.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostTuossa Kiiassa on vielä hatchback-kontti, niin menis koirakin kontissa
Vielä ennen kiaa ja 7 vuoden takuuta, täytyy varmaan jotain katella. Kuume nostelee päätään ja kävin vetää kylmät tyypit E70 ja F25. F25 tuntui "liian pieneltä" maasturiksi. Melkein sama sitten olisi F31 nelivetona. Toisaalta liekkä F25 rengasmelu pienempi matka-ajossa? :think Ei vielä ole oston aika, mutta kyllähän se nyt talvella pitäisi päästä nelivedot koeajamaan...
Kellään kokemuksia pidemmältä ajalta F25 ja F31? Tai sitten se on F11, koska sitten hitna-laatusuhde on jo hyvä. veikkaampa että F11 (+ZF8) on halvempi pitää kuin X5, mutta oishan siinä autoa vuosiksi...Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Eikös optimakin ollu jotain 30-40k€ ja vajaa 50k€ kun otetaan varustepakettia ja tehokkaampaa myllyä?
Kalliimpihan tuosta Kian takavedosta tulee kuin optima, mutta kuinka paljon. :think
Autoverohan se pilaa tuonkin auton, autoverottomana varmasti olisi varsin houkutteleva vaihtoehto.
Näyttää hyvälle ja maistuisi kyllä tuolla 365 hp:n koneella, etenkin jos lukkoperä vielä ja muut varusteet ok. Sekä hinta "Kiamaisella" tasollaEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Nyt ehkä pää kääntynyt tuonne F25 suuntaan seuraavaksi autoksi. Suomessa kutosdieselit järjestään yli 36€ ja esim 2012vm. helposti 45t€ 120-150tkm ajettuina. Saksasta saisi paremmin varustellun vm 2012 hyvällä värillä n. 25t€-27t€ plus verot 9-10t€. Eli X3 tuonti kannattaa, kun on katteet täällä kohdillaan.
Käynyt nyt muutamaa katsomassa ja tuontiautoissakin paljon kiveniskemää ja eräässä jopa oven mustat pystylistat etureunasta ruosteessa ja kuin haulikolla ammutut sekä tuulilasin yläreuna kuplii. En kyllä yli kolmenkympin autossa tuollaista hyväksyisi. Ja vaikka on sähköpenkkiä, niin puuttuu ristiselän tuki tai jotain muuta pientä. Pakolliset varusteet olisi kunnon sähkösporttipenkit (F25 ei taida saada comforteja), ristiseläntuella, vakionopeudensäädin, M-sport, kunnon audiolaitteet. Harvassa näin on..
X5:sissa on aika monessa comfort-penkit ja se olisi yksi syy kyllä valita 2010 -> X5, 8-vaihteisella lootalla.
Kävin koeajamassa F25 2.0d manuaalin ja ihan ok:lta vaikutti ajomelun (17" kitkat) suhteen. Täytyy kyllä sanoa, että maantiellä jäi kaipaamaan paukkua eli 3.0d pitäisi olla ja varsinkin jos vetää kärryä.Last edited by Smistik; 18-01-2017, 18:04.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Oli tarkoituksena vaihtaa e90 330i tässä kevään aikana ja kiikarissa oli e90 335i tai e46 m3. Varovasti katsellut myös 2er coupeja ja joitain mersuja. No ne suunnitelmat taitaa nyt muuttua hieman ainakin.
Eniten tässä ärsyttää se että joutuu odottelemaan veromuutosten varmistumista ja että mihin ne nyt asettuu esim. tuontiautojen kanssa. Toisaalta nyt aukeaa uusia mahdollisuuksia ja lähipäivät menee varmaan selatessa ulkomaitten myyntisivustoja.
Ensimmäistä kertaa voisi jopa harkita uudehkon tai uuden auton hankkimista. Vähän lainaa ja m235i :think
Mutta mitenkäs toimia jos ei kompensointeja tms. tule ja saa sitten odotella vuodenvaihteeseen? Kuumetta alkaa olla niin pitääkö auto yrittää sitten vaihtaa johonkin about samahintaiseen jos mahdollisuus tulee?
c32 AMG ois aika samoissa hinnoissa, jos vaihtoja alkaisi etsimään. Mitenkäs mersut muuten, ei oo tullut yhtään omistettua ja vähän kiinnostaisi. Millään C mersulla ei ole tullut ajeltua aikoihin, eli mitä sieltä kannattais 20-30k budjetilla katsella?
F30 on tullut aikaisemmin skipattua täysin kun ei 320i ja 328i kiinnosta, nyt voisi alkupään F30 335i tulla myös täysin mahdolliseksi ostaa.
Mitäs mietteitä muilla aiheesta? Isoveli valvoo osastolla pohdintaa riittää mutta ei vielä täällä vai odotteleeko ihmiset enemmän faktoja ennen kuumeilua?
edit: tässähän on unohtunut ALPINAt täysin kanssa, pitkästä aikaa voi niitäkin alkaa harkitsemaan
Comment
-
-
Originally posted by 33d View Postc32 AMG ois aika samoissa hinnoissa, jos vaihtoja alkaisi etsimään. Mitenkäs mersut muuten, ei oo tullut yhtään omistettua ja vähän kiinnostaisi. Millään C mersulla ei ole tullut ajeltua aikoihin, eli mitä sieltä kannattais 20-30k budjetilla katsella?
Comment
-
Comment