Ml 2006--> on erittäin mukava auto päästellä. Itsellä on semmoinen käyttiksenä ja oon aina digannu tosta korimallista, koneesta sekä muutenkin ajoltaan se on letkeä. Vikoja siinä nyt alkaa ajan kanssa tulemaan sähköjen ja milloin minkäkin boxin kanssa mutta noita saa jo purkaamoilta sopivasti sekä noita mersu hessuja tuntee jokainen ainakin yhden jolla on pätevyys noiden diagnosoimiseen. Ilma-alusta on osalle murheenkryyni mutta itsellä ei ole kertaakaan se hajonnut tai ollutkaan mitään ongelmaa niiden kanssa niin ite ainakin pidän tätä pakollisena noissa. Amg paketti plussaa mutta on harvinainen sekä ei muuta eroa ole käytännössä kuin puskurit. Ihme kyllä itsellä noi meset on kestäny aina, joskus joku anturi huomauttaa olemassa olostaan moottorin valolla mutta on kadonnut kun auton on startannut uudestaan
ääni kanssa ML:lle airmaticilla, on kyllä mukava ajaa viimisenpäälle
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Ajatuksena ollut käyttis corolla vaihtaa vetokoukulliseen hieman vetokykyisempään autoon. Kriteerinä halvat käyttömaksut, koska kilometrejä tulee ehkä 2000km vuodessa. Vetokykyä saisi olla minimissään ~2500kg.
Joku pakettiauto olisi järkevin, muttei aivan päästä tuohon vetokykyyn. Luokkaa 2000-2200kg näyttäisi olevan. Range rovereissa ja vastaavissa vetokykä onkin sitten jo +3000kg, mutta millaisia vehkeitä nuo mahtaa olla.
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....
Harvoin tällaisia suustaan päästää mutta: on kyllä yllättävän asiallinen kampe Kia- logojen välissä!
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....
Onks se vaan mie vai näyttääkö tuo auto kummasti teslalta? Ite en oo merkkirasisti joten omaan silmään ehdottomasti rahalle vastinetta kun joskus hinnan julkasevat. Tuskin tarttee maksaa mitään 70k€ niin kuin "premium" merkkisestä vastaavasta autosta.
Vetotavaksi Kia Stingerissä voi valita takavedon tai nelivedon, sillä valmistajan mukaan intohimoiset kuljettajat eivät aina asu hyvissä säissä. Neliveto suosii voimanjaossaan taka-akselia ja se pyrkii jakamaan voiman ja jarrujen käytön pyöräkohtaisesti tilanteen mukaan. Takaveto puolestaan saa vakiovarusteena tasauspyörästön mekaanisen lukon.
Toivotaan että bemarilla pikkuhiljaa jätettäisiin tuo varusteiden kanssa niuhottaminen ja rahastaminen pikkuhiljaa pois kun kilpailijat tuottaa vastaavaa paskaa halvemmalla ja ostajille valmiiksi paketoituna....
Komea peli sisältä ja päältä. Pitäis kelvata tuossa ajoneuvoluokassa kaikille joilla pää mahtuu sisään. Omalta kohdalta on pakko myöntää että vielä on matkaa siihen että Kian sisään pää mahtuis.
Toivotaan että viimeistely ja äänieristyskin on hoidettu asiallisesti. Nuo kaks mulla pisti täysvarustellussa optimassa mietityttämään. Hyvä kuitenkin että lisää takavetoverta markkinoilla
Tuossa Kiiassa on vielä hatchback-kontti, niin menis koirakin kontissa
Vielä ennen kiaa ja 7 vuoden takuuta, täytyy varmaan jotain katella. Kuume nostelee päätään ja kävin vetää kylmät tyypit E70 ja F25. F25 tuntui "liian pieneltä" maasturiksi. Melkein sama sitten olisi F31 nelivetona. Toisaalta liekkä F25 rengasmelu pienempi matka-ajossa? :think Ei vielä ole oston aika, mutta kyllähän se nyt talvella pitäisi päästä nelivedot koeajamaan...
Kellään kokemuksia pidemmältä ajalta F25 ja F31? Tai sitten se on F11, koska sitten hitna-laatusuhde on jo hyvä. veikkaampa että F11 (+ZF8) on halvempi pitää kuin X5, mutta oishan siinä autoa vuosiksi...
Tuossa Kiiassa on vielä hatchback-kontti, niin menis koirakin kontissa
Vielä ennen kiaa ja 7 vuoden takuuta, täytyy varmaan jotain katella. Kuume nostelee päätään ja kävin vetää kylmät tyypit E70 ja F25. F25 tuntui "liian pieneltä" maasturiksi. Melkein sama sitten olisi F31 nelivetona. Toisaalta liekkä F25 rengasmelu pienempi matka-ajossa? :think Ei vielä ole oston aika, mutta kyllähän se nyt talvella pitäisi päästä nelivedot koeajamaan...
Kellään kokemuksia pidemmältä ajalta F25 ja F31? Tai sitten se on F11, koska sitten hitna-laatusuhde on jo hyvä. veikkaampa että F11 (+ZF8) on halvempi pitää kuin X5, mutta oishan siinä autoa vuosiksi...
Itselläni on ollut tuo F25 x30dA omistuksessa vuodesta 2014. Siinähän on ulkomitat hyvin lähellä E53:n ulkomittoja, eli ei se nyt varsinaisesti pieni auto ole. Matka-ajossa ei ole rengasmelu häirinnyt 180kmh (autobahn) matkanopeuksillakaan 19" Runflateillä, aivan hyvin pystyy handsfreellä juttelemaan noissa nopeuksissa rengas- ja muun melun puitteissa. F25:ttä ennen minulla oli F11, eikä melutaso myöskään tuossa vaihdoksessa kiinnittänyt omaa huomiota. F31:llä en ole koskaan ajanut niin siihen ei pysty vertaamaan. Täksi talveksi kun laitoin uudet Hakkapeliitta 8:t alle F25:een, niin tuntuu ettei ajotuntuma juuri kuivasta kesäkelistä poikkea.
Eikös optimakin ollu jotain 30-40k€ ja vajaa 50k€ kun otetaan varustepakettia ja tehokkaampaa myllyä?
Kalliimpihan tuosta Kian takavedosta tulee kuin optima, mutta kuinka paljon. :think
Autoverohan se pilaa tuonkin auton, autoverottomana varmasti olisi varsin houkutteleva vaihtoehto.
Näyttää hyvälle ja maistuisi kyllä tuolla 365 hp:n koneella, etenkin jos lukkoperä vielä ja muut varusteet ok. Sekä hinta "Kiamaisella" tasolla
Nyt ehkä pää kääntynyt tuonne F25 suuntaan seuraavaksi autoksi. Suomessa kutosdieselit järjestään yli 36€ ja esim 2012vm. helposti 45t€ 120-150tkm ajettuina. Saksasta saisi paremmin varustellun vm 2012 hyvällä värillä n. 25t€-27t€ plus verot 9-10t€. Eli X3 tuonti kannattaa, kun on katteet täällä kohdillaan.
Käynyt nyt muutamaa katsomassa ja tuontiautoissakin paljon kiveniskemää ja eräässä jopa oven mustat pystylistat etureunasta ruosteessa ja kuin haulikolla ammutut sekä tuulilasin yläreuna kuplii. En kyllä yli kolmenkympin autossa tuollaista hyväksyisi. Ja vaikka on sähköpenkkiä, niin puuttuu ristiselän tuki tai jotain muuta pientä. Pakolliset varusteet olisi kunnon sähkösporttipenkit (F25 ei taida saada comforteja), ristiseläntuella, vakionopeudensäädin, M-sport, kunnon audiolaitteet. Harvassa näin on..
X5:sissa on aika monessa comfort-penkit ja se olisi yksi syy kyllä valita 2010 -> X5, 8-vaihteisella lootalla.
Kävin koeajamassa F25 2.0d manuaalin ja ihan ok:lta vaikutti ajomelun (17" kitkat) suhteen. Täytyy kyllä sanoa, että maantiellä jäi kaipaamaan paukkua eli 3.0d pitäisi olla ja varsinkin jos vetää kärryä.
Oli tarkoituksena vaihtaa e90 330i tässä kevään aikana ja kiikarissa oli e90 335i tai e46 m3. Varovasti katsellut myös 2er coupeja ja joitain mersuja. No ne suunnitelmat taitaa nyt muuttua hieman ainakin.
Eniten tässä ärsyttää se että joutuu odottelemaan veromuutosten varmistumista ja että mihin ne nyt asettuu esim. tuontiautojen kanssa. Toisaalta nyt aukeaa uusia mahdollisuuksia ja lähipäivät menee varmaan selatessa ulkomaitten myyntisivustoja.
Ensimmäistä kertaa voisi jopa harkita uudehkon tai uuden auton hankkimista. Vähän lainaa ja m235i :think
Mutta mitenkäs toimia jos ei kompensointeja tms. tule ja saa sitten odotella vuodenvaihteeseen? Kuumetta alkaa olla niin pitääkö auto yrittää sitten vaihtaa johonkin about samahintaiseen jos mahdollisuus tulee?
c32 AMG ois aika samoissa hinnoissa, jos vaihtoja alkaisi etsimään. Mitenkäs mersut muuten, ei oo tullut yhtään omistettua ja vähän kiinnostaisi. Millään C mersulla ei ole tullut ajeltua aikoihin, eli mitä sieltä kannattais 20-30k budjetilla katsella?
F30 on tullut aikaisemmin skipattua täysin kun ei 320i ja 328i kiinnosta, nyt voisi alkupään F30 335i tulla myös täysin mahdolliseksi ostaa.
Mitäs mietteitä muilla aiheesta? Isoveli valvoo osastolla pohdintaa riittää mutta ei vielä täällä vai odotteleeko ihmiset enemmän faktoja ennen kuumeilua?
edit: tässähän on unohtunut ALPINAt täysin kanssa, pitkästä aikaa voi niitäkin alkaa harkitsemaan
Last edited by 33d; 20-01-2017, 10:52.
Reason: ALPINA
c32 AMG ois aika samoissa hinnoissa, jos vaihtoja alkaisi etsimään. Mitenkäs mersut muuten, ei oo tullut yhtään omistettua ja vähän kiinnostaisi. Millään C mersulla ei ole tullut ajeltua aikoihin, eli mitä sieltä kannattais 20-30k budjetilla katsella?
Jos C32 oot ostamassa, niin on aika ylimitoitettu tuo 20-30k€. Eihän nuo esim Japanissakaan maksa ku 3-4k€ ja siihen sit rahdit, tullit, alvit ja autoverot päälle. Pitäs 15k€ tietämissä olla kyllä kilvissä.
Comment