memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

    Ei nyt viikon munakuskin titteliä ansaitse, mutta tavan uunoja vain.
    Mikä siinä on aina kehäIII ruuhkissa ajellessa, kun ikinä ei voi ajaa siihen täyspitkän yhdistelmän mentävään väliin, vaan pakko on vielä painaa menemään sinne eteen niin, että taakse jäävä saa jarrutella nenä etulasissa? Ihan tahallani pidän hyyvin reilua väliä niin, että siihen eteen pääsee vaivatta vaikka isommallakin autolla, eikä itekkään tarvitse kokoaikaa pumpata polkimia edes takas. Ja silti parhaimpina päivinä olen saanu ajettua lentokentän liittymältä 3-tielle asti ilman, että kukaan tulee eteen. Sinne seuraavaan väliin edessä kyllä tungetaan sitäkin innokkaammin.
    Hyvänä esimerkkinä tänään hieman ennen neljää iltapäivällä, olisiko ollut e91. Itseni edessä oli tilaa vaikka kuin ja helvetisti. Myös takana ajava piti hyvää hajurakoa. Edessä menijä sensijaan hiillosti melko tarkasti autonmitan päässä seuraavan vetokoukusta. No eikös sinne pidä päästä, vaikka ajoi kuitenkin meikäläisenkin ohi, että olisi ihan vapaasti voinu valita tykkääkö olla edessä vai takana.
    Vaikka eipä kyseinen herra vaikuttanu myöskään tietävän, haluaako Helsinkiin vai Tampereen suuntaan.

    Olisi kiva kuulla, miksi tarvitsee muiden lisäksi omakin elämä tehä yhtään sen hankalammaks kun ihan välttämättä on pakko? Tätä nimittäin tapahtuu oikeasti paljon, ainakin kehä kolmosella.

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      Tämäkin vaan yleinen havainto, mutta miksi pitää ohittaa motarilla esim. rekka mahdollisimman hitaaaaaaasti? Ja sen jälkeen taas löytyy kyllä kaasu poljin. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Onko se niin, ettei ohitettava vaan vahingossakaan kuvittele, että siinä meni kaahaaja mulkku Kia/skoda kuski.
      E61 525xda -08

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17573
        • Turku

        Originally posted by Purtsi123 View Post
        Tämäkin vaan yleinen havainto, mutta miksi pitää ohittaa motarilla esim. rekka mahdollisimman hitaaaaaaasti? Ja sen jälkeen taas löytyy kyllä kaasu poljin. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Onko se niin, ettei ohitettava vaan vahingossakaan kuvittele, että siinä meni kaahaaja mulkku Kia/skoda kuski.
        +1. Lisäksi kaikissa hitaissa ohituksissa kaasupoljin löytyy, kun on vaihtanut takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle !
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • fore
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 986
          • Espoo

          Tänään ajellessa, niin yhdellä mutkapätkällä sain kiinni jonkun randöm, n. 5 vuotta vanhan Golffin. Ajeli siinä 80 alueella (tie voisi kokonsa puolesta kyllä olla esim. 60 km/h koko matkalta) neljääkymppiä. Keskellä tietä. 10 kilsaa ajoin perässä kytäten ohituspaikkaa, mutta joka kerta kun sellainen aukeni, golffi liikkui siihen keskelle tietä, kun ei varmaan kurveissa (syystä) siihen uskaltanut mennä. Lopulta jäin sitten tien viereen polttelemaan tupakkaa ja antamassa vähän etumatkaa, ettei jäisi hyvät pätkät käyttämättä
          e34 535i -88
          f30 328i -12
          VW 1302 -71
          Originally posted by axu100
          jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

          Comment

          • Grapes
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 608
            • Hämeenlinna

            Audi A6 kuski tänään puolenpäivän aikaan vitostiellä Iisalmen pohjoispuolella, en muista tarkkaa mestaa. Iso risteys, keltasta viivaa ei voi vaan enempää olla mutta silti piti painaa about 180 lasissa jos edes riittää niin viidestä autosta ohi
            F11 M550d -13

            ex:
            E60 535d -08 405/800
            E39 M5 -99
            E60 530dA -03 302/660
            E39 523iA -98
            Lada 1600 -91
            Ford Escort Sport -72

            Comment

            • ZNI
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 802
              • Kontiolahti

              Oon miettiny monta kuukautta, että mikä helvetti niihin noihin tientukkona ajaviin menee aina tietöiden kohdalla :think Täällä on ollut nyt 6-tiellä kesästä lähtien alikulkutunnelin rakennus ja tietyöstä johtuen 80:n alueella on 50:n ja 30:n nopeusrajoitukset alueella, jossa on mäestä johtuen huono näkyvyys. Siis nopeusrajoitus vaihtuu 80-50-30-50-80-100 muutaman kilometrin matkalla. No mitä nopeutta porukka ajaa? 80 = 70 km/h, 50 = 70 km/h, 30 = 60 km/h, 50 = 70 km/h, 80 = 70 km/h ja 100 = 80 km/h. Itellä repee perse joka kerta, kun ensin tuppiuunot puuskuttaa täysillä sen tietyöalueen läpi niin että ukot ja kaivurit joutuu väistelemään alta pois ja sen jälkeen sitä kaasupoljinta ei löydy v*ttu sitten mitenkään Tai sitten liimaudutaan siihen takapuskuriin tietyön kohdalla, mutta 80:n alkamisen jälkeen jää puoli kilometriä välimatkaa takana tulevaan
              E39 528i ///M-sport
              E30 "316"
              E38 740iA
              E34 M5


              ex.

              E34 525iA touring
              E34 525i
              E30 316


              Originally posted by beemers
              sanoo nainen joka ajaa e30:llä
              Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by ZNI View Post
                Oon miettiny monta kuukautta, että mikä helvetti niihin noihin tientukkona ajaviin menee aina tietöiden kohdalla :think Täällä on ollut nyt 6-tiellä kesästä lähtien alikulkutunnelin rakennus ja tietyöstä johtuen 80:n alueella on 50:n ja 30:n nopeusrajoitukset alueella, jossa on mäestä johtuen huono näkyvyys. Siis nopeusrajoitus vaihtuu 80-50-30-50-80-100 muutaman kilometrin matkalla. No mitä nopeutta porukka ajaa? 80 = 70 km/h, 50 = 70 km/h, 30 = 60 km/h, 50 = 70 km/h, 80 = 70 km/h ja 100 = 80 km/h. Itellä repee perse joka kerta, kun ensin tuppiuunot puuskuttaa täysillä sen tietyöalueen läpi niin että ukot ja kaivurit joutuu väistelemään alta pois ja sen jälkeen sitä kaasupoljinta ei löydy v*ttu sitten mitenkään Tai sitten liimaudutaan siihen takapuskuriin tietyön kohdalla, mutta 80:n alkamisen jälkeen jää puoli kilometriä välimatkaa takana tulevaan
                Kävin eilen turkkusessa (pthyi), ja ajelin normaaleja motarinopeuksia ja muutenkin rajoitusten mukaan. Eli 120 normirajoitus, tunnelialueilla 100. Mennen tullen oli aina joku kanssapelaaja, joka ajoi 120 alueella vaihtelevasti 100-110 eli niistä tuli mentyä ohi.

                Kun alkoi satasen rajoitus (tai työmailla 80 rajoitus), niin samat jantterit painoi minusta ohi. Ja hetken päästä menin siellä 120 alueella niistä ohi.

                Miten se nyt on niin vaikeaa seurata niitä nopeusrajoituksia? En ymmärrä yhtään. Parhaat tulee takapuskuriin vilkuttelemaan pitkiä kun itse hiljentää nopeusrajoitusten mukaisesti vauhtia.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Kävin eilen turkkusessa (pthyi), ja ajelin normaaleja motarinopeuksia ja muutenkin rajoitusten mukaan. Eli 120 normirajoitus, tunnelialueilla 100. Mennen tullen oli aina joku kanssapelaaja, joka ajoi 120 alueella vaihtelevasti 100-110 eli niistä tuli mentyä ohi.

                  Kun alkoi satasen rajoitus (tai työmailla 80 rajoitus), niin samat jantterit painoi minusta ohi. Ja hetken päästä menin siellä 120 alueella niistä ohi.

                  Miten se nyt on niin vaikeaa seurata niitä nopeusrajoituksia? En ymmärrä yhtään. Parhaat tulee takapuskuriin vilkuttelemaan pitkiä kun itse hiljentää nopeusrajoitusten mukaisesti vauhtia.
                  Osalle tuntuu olevan liian vaikeaa. Sama kuin täällä vaihtuu rajoitus 80-> 100 ja toiseen suuntaan sitten taas 100->80. 80 Alueella kun ajat GPS nopeutta ~85, niin sinut ohitetaan. Samat sankarit tulee sitten perä edellä vastaan kun 100 alueella ajat ~105. Sama taas toiseen suuntaan ajat 105 @100, niin menet niistä ohi, 80 alueella tulevat puskuriin kun ajat 85. Ei yksinkertaisesti pysty ymmärtämään. Oma lukunsa on sitten nämä sankarit, jotka eivät tietyömaalla noudata nopeusrajoituksia. Kun nopeus tippuu esim 100->80>50>30, niin joku apina vetää jonosta ohi ~80. Sitten kun jatkuu taas 100 alue, niin tullaan perä edellä vastaan..
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    Originally posted by BeamR View Post
                    Miten se nyt on niin vaikeaa seurata niitä nopeusrajoituksia? En ymmärrä yhtään. Parhaat tulee takapuskuriin vilkuttelemaan pitkiä kun itse hiljentää nopeusrajoitusten mukaisesti vauhtia.
                    Kai siinä yhdistyy vähäinen ajatustoiminta ja suunnaton itseluottamus. Itsellä ainakin jos alkaa hetki aiemmin ohi mennyttä porukkaa tulla perä edellä vastaan, käy mielessä että mahtaisko olla että tässä on jotain mitä en ole hoksannut (esim. nopeusrajoituksen muutos) ja kannattaisi itsekin hidastaa vauhtia. Eikä niin että nyt ne kaaharit tuossa vittuillessaan hidastelee niin painampa ohi...
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • ZNI
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 802
                      • Kontiolahti

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Osalle tuntuu olevan liian vaikeaa. Sama kuin täällä vaihtuu rajoitus 80-> 100 ja toiseen suuntaan sitten taas 100->80. 80 Alueella kun ajat GPS nopeutta ~85, niin sinut ohitetaan. Samat sankarit tulee sitten perä edellä vastaan kun 100 alueella ajat ~105. Sama taas toiseen suuntaan ajat 105 @100, niin menet niistä ohi, 80 alueella tulevat puskuriin kun ajat 85. Ei yksinkertaisesti pysty ymmärtämään. Oma lukunsa on sitten nämä sankarit, jotka eivät tietyömaalla noudata nopeusrajoituksia. Kun nopeus tippuu esim 100->80>50>30, niin joku apina vetää jonosta ohi ~80. Sitten kun jatkuu taas 100 alue, niin tullaan perä edellä vastaan..
                      Taitaa olla pohjoiskarjalainen tapa, että ajonopeus on ~90 km/h, oli rajoitus sitten 80 tai 100 Onko se sitten semmonen kompromissi, ettei tarvitse tarkkailla olevinaan niitä nopeusrajoituksia vai mitä.

                      Mutta kun ohituskaista alkaa, niin vauhti nousee 110 km/h niillä surkeimmillakin kipoilla, joilla ei päässyt ennen ohituskaistaa edes 90 km/h, vaikkei rajoitus olisi miksikään muuttunut... Ja mikä siinä muuten on, että se ajonopeus tippuu 90 km/h -> 70 km/h, kun ajokaistojen väliin tulee kaide :think
                      E39 528i ///M-sport
                      E30 "316"
                      E38 740iA
                      E34 M5


                      ex.

                      E34 525iA touring
                      E34 525i
                      E30 316


                      Originally posted by beemers
                      sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                      Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10114
                        • KVLA

                        Tänään lähdin aamukahialla tyrkkäämään Kouvolasta Lahteen. Vettä tuhnutti satunnaisesti hiljalleen ja oli vielä hämärää. Paikoittain oli niin kova sumu,että näkyvyys oli max.200m. Niin eikö perkele siellä ajella pelkillä "päivävaloilla". Ja suurin osa näistä vielä ilman takapään valaistusta.

                        Kumpi on vaarallisempaa sitten: Ajetaan hyvällä säällä 10km/h ylinopeutta,josta tulee rapsut. Vai tuo "Day light´s" urpoilu,josta ei tule sanktioita.

                        Itse olin liikenteessä emännän Subarulla,josta olin automaatti päivävalot laittanut ajovalo asentoon,kun tuossa ei myöskään ne takavalot syty päivävaloilla.
                        Last edited by Heguli 31; 29-09-2017, 13:25.

                        Comment

                        • unam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 62
                          • Kotka

                          Tänään aamulla kahdeksan maissa ajelin Kotkasta Pyhtäälle päin. Ennen Siltakylän liittymää on tietöitä ja vain vasen ajokaista auki, jonka johdosta nopeusrajotus tiputettu 60km/h. Ajelin siinä mittarinopeutta 65-70km/h jolloin tumman harmaa skoda tuli roikkumaan puskuriin kiinni. Nopeusrajotuksen palautuessa 120km/h kiihdytin reippaammin matkavauhtiin ja vaihdoin takasin oikealle kaistalle. Skodakuskia ilmesesti sen verran harmitti ettei se oma mopo kiihtyny niin piti pyyhkästä ohi ja vaihtaa kaistaa ihan helvetin läheltä mun keulaa.
                          Palkintona tööttäsin ja vilkutin tälle sankarille valoja jonka jälkeen skodakuski alko himmailemaan ja kun pääsin lähemmäs ni tää veti liinat kiinni (vauhtia mulla joku n. 130km/h) jolloin jouduin tekemään hätäjarrutuksen.
                          Teiden ritari lähti edellisen tempun jälkeen kiihdyttämään karkuun, ite polkasin sen verran että pääsin keskisormi pystyssä rinnalle jonka jälkeen päästin menemään. Helvetti kun en tajunnut ottaa rekkaria ylös.

                          Jos sinä kaljupäinen n.30-40v kokovartalokyrpä satut lukemaan tämän ni vedä vittu päähän.
                          Last edited by unam; 29-09-2017, 16:13.
                          F11 525d xdrive
                          ex E92 330d

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7582
                            • Kotona

                            Originally posted by unam View Post
                            Palkintona tööttäsin ja vilkutin tälle sankarille valoja jonka jälkeen skodakuski alko himmailemaan ja kun pääsin lähemmäs ni tää veti liinat kiinni (vauhtia mulla joku n. 130km/h) jolloin jouduin tekemään hätäjarrutuksen.
                            Teiden ritari lähti edellisen tempun jälkeen kiihdyttämään karkuun, ite polkasin sen verran että pääsin keskisormi pystyssä rinnalle jonka jälkeen päästin menemään. Helvetti kun en tajunnut ottaa rekkaria ylös.

                            Jos sinä kaljupäinen n.30-40v kokovartalokyrpä satut lukemaan tämän ni vedä vittu päähän.
                            Tuosta tuli mieleen legendaarinen Kummeli-sketsi https://www.youtube.com/watch?v=CyLrdNr4Jeg
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                            Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                            -

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Kävin eilen turkkusessa (pthyi), ja ajelin normaaleja motarinopeuksia ja muutenkin rajoitusten mukaan. Eli 120 normirajoitus, tunnelialueilla 100. Mennen tullen oli aina joku kanssapelaaja, joka ajoi 120 alueella vaihtelevasti 100-110 eli niistä tuli mentyä ohi.

                              Kun alkoi satasen rajoitus (tai työmailla 80 rajoitus), niin samat jantterit painoi minusta ohi. Ja hetken päästä menin siellä 120 alueella niistä ohi.

                              Miten se nyt on niin vaikeaa seurata niitä nopeusrajoituksia? En ymmärrä yhtään. Parhaat tulee takapuskuriin vilkuttelemaan pitkiä kun itse hiljentää nopeusrajoitusten mukaisesti vauhtia.
                              Joo huomasin saman viime viikolla käydessäni hesassa.
                              120 alueella ajetaan tasan 120, kun tulee 100 tai 80 alue ajetaan nopeusrajoitus+20 ainakin.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • unam
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2016
                                • 62
                                • Kotka

                                Originally posted by Zeta View Post
                                Tuosta tuli mieleen legendaarinen Kummeli-sketsi https://www.youtube.com/watch?v=CyLrdNr4Jeg
                                Aika lähelle ton näköstä se toiminta tais olla
                                F11 525d xdrive
                                ex E92 330d

                                Comment

                                Working...
                                X