memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hander
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 152
    • Mylly

    #76
    Originally posted by hietase View Post
    Tämä on asia jota en myöskään ymmärrä. On ollut useita läheltä piti tilanteita, kun edellä ajettaan kiihdytyskaistaa 50-60 km/h nopeudella ilman aikomustakaan kiihdyttää. Kaistan lähestyessä loppuaan survaistaan jarrut pohjaan ja pysähdytään sinne päähän.

    Vuosien varrella olen oppinut pitämään todella pitkän välin tiettyihin automerkkeihin ja -malleihin kiihdytyskaistoilla. Kaksi pahinta: Nissan Tiida ja Nissa Almera Tino. Usein autoa myöhemmin ohittaessa ratissa istuu vanhempi herra...
    Nimenomaan. Sitten on tullut myös tilanne, jossa olin jo kiihdytyskaistalla tavalliseen tapaan kelannut oikean nopeuden+2..3 km/h ja vilkutan, että liityn nyt motarille. Liityin siis oikeaa vauhtia motarille sujuvasti, mutta takana tulevalle +50-v touran -kuskille tämä ei käynyt (ajoi muuten ylinopeutta, oma kello aina katsottu gpssällä).

    Vitullinen töötti- ja valoshow aivan puskurissa kiinni. No setä sitten lähtee ohittamaan ja itse tyydyn pitämään keskisormea pystyssä. Touran koukkaa kohta ihan eteeni, ja alkaa samanlainen jarruttelurumba, kuin siinä kuorma-autovideossa. Itellä vielä muksu kyydissä, perkele. Onneksi off-ramppi oli lähellä, niin ei tarvinnut jäädä katsomaan käykö samoin kuin tuolla videolla. En jäänyt selvittelemään vaikka spede ajoi samasta rampista sisään. Ois tehny kyllä mieli.
    - vw

    Menneet:
    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      #77
      Kyllähän tämä liikenne täällä takapajulassa on melko kankeaa siihen nähden millaista se on noissa euroopan suurkaupungeissa.

      En ymmärrä sitä että omaa oikeutta puolustetaan viimeiseen asti,
      jos tilanne hoituu sillä että joutuu kaasua nostamaan niin ei se päivä voi olla siitä pilalla, esimerkkkinä just nämä tilanteet kun joku tulee toiselta kaistalta väliin eteen tai jos vaikka liikenneympyrässä menee vähän pienempään väliin...

      Ja kaikkein huonoiten toimiva tilanne on kun kaksi kaistaa päätyy yhteen,
      Suomalaisista mulkuista valtaosa ei päästä loppuvalta kaistalta väliin jos on vähänkään ruuhkaa, esim. Saksassa mennään sujuvasti vuorotellen,
      tosin siellä on paikkapaikon tämä osoitettu liikennemerkillä mutta ei läheskään aina...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • walde
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 947
        • Melkein Espoo

        #78
        Suomalaisessa liikennekulttuurissa tiivistyy mainiosti suomalaisuus ylipäätään. Kusipäisyys, kateellisuus, yksinkertaisuus, ämmämäisyys, periaatteesta vittuilu, provosoituminen ja käytöstapojen puute on meillä suomalaisilla kansainvälisesti mitattuna poikkeuksellisen korkealla tasolla.
        Keskimäärin hauskoja tapauksia muuten nämä tässäkin topicissa sivutut niskojen nakkelijat, valojen vilkuttelijat ja käsimerkkien näyttelijät. Autosta käsin huidotaan ja ollaan kovaa jätkää, mutta kun ajaa perässä pihaan juttusille, niin napsahtaa keskuslukko kiinni ja aletaankin soittamaan poliiseita paikalle.
        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #79
          Herrasiunaa kun säikähdin.

          Edellä menevä etelähelsinkiläinen päätti kehä III:lla siirtyä Martinlaakson ramppiin ja hidasti niin että cruisella ajaessani pääsin rinnalle. Äkkiä tuon kehältä poistumassa olevan auton kuski päättikin koukata vasemmalle eli takaisin kehälle (ilmeisesti keksi olevansa väärässä rampissa). En tiedä oliko korkeampi voima vai armoton flaksi, mutta autojen väliin jäi hesarin ohuemman painoksen verran väliä eikä tullut osumaa. En ole aivan varma että tajusiko tuo veljeskansaa edustava kuski mitä tapahtui, itsellä ainakin lorahti lusikallinen housuun.

          Elkää hyvät immeiset tehkö tuollaisia batman-käännöksiä, käykää kääntymässä siellä rampin päässä, voipi sillai säästyä henkikulta.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #80
            Originally posted by hander View Post
            Nimenomaan. Sitten on tullut myös tilanne, jossa olin jo kiihdytyskaistalla tavalliseen tapaan kelannut oikean nopeuden+2..3 km/h ja vilkutan, että liityn nyt motarille. Liityin siis oikeaa vauhtia motarille sujuvasti, mutta takana tulevalle +50-v touran -kuskille tämä ei käynyt (ajoi muuten ylinopeutta, oma kello aina katsottu gpssällä).

            Vitullinen töötti- ja valoshow aivan puskurissa kiinni. No setä sitten lähtee ohittamaan ja itse tyydyn pitämään keskisormea pystyssä. Touran koukkaa kohta ihan eteeni, ja alkaa samanlainen jarruttelurumba, kuin siinä kuorma-autovideossa. Itellä vielä muksu kyydissä, perkele. Onneksi off-ramppi oli lähellä, niin ei tarvinnut jäädä katsomaan käykö samoin kuin tuolla videolla. En jäänyt selvittelemään vaikka spede ajoi samasta rampista sisään. Ois tehny kyllä mieli.
            Joo on se kummallista kun sieltä kiihdytyskaistalta tullaa eteen 50-60km/h vauhdilla (motarilla). Se vilkku ei todellakaan tarkoita, että sulla on etuajo-oikeus ja kaikki muut väistää. Kiva siinä sitten jarrutella/väistää näitä sankareita. Sama sitten kun ajat vasenta kaistaa motarilla, niin joku sankari sieltä kesäisin aina survoo kärrin kanssa 80-90km/h nopeudella johonkin 50-100m väliin kiihdyttämättä yhtään vauhtiaan..

            Täysin oma ryhmänsä on toki nämä, jotka yrittää estää rampilta liittymisen, vaikka sulla on se sama vauhti kun motarilla ajavilla. Kiihdytetään, että se rako saadaan ajettua kiinni. Tällä viikolla viimeksi yksi nipponi kuski citymaasturillaan sulki raon. Onneksi oli riittävästi pitoa ja rampilla mittaa, niin pääsi sitten reippaalla kiihdytyksellä sen nipponi kuskin edellä olevan auton eteen, jossa oli sopiva rako. Ihan hirveästi ei kehdannut jarruttaa kun takana tuli autoja..

            Talvella sitten extreme lajia pääsee harrastamaan kun se edellä oleva päättää pysähtyä siihen kiihdytysrampin päähän.. Siitä onkin mukava sitten yrittää käytännössä pysähdyksistä liittyä mukaan.. Kesällä tuo nyt vielä jotenkin onnistuu, jos autossa on kohtuullisesti tehoa, mutta talvella kun ei ole pitoa, niin se lähtö on mitä on.. Nämä ylivarovaiset monesti onneksi tunnistaa jo aikaisemmasta ajotyylistä, niin tietää jättää väliä riittävästi rampilla.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #81
              Tänään klo18 tietämillä osoitti 1-sarjan kuski hienoa ennakointikykyä ennen klaukkalan ramppia helsingin suunnasta.

              Roikuin vasemmalla kaistalla jos se olisi mahdollisesti suostunut menemään hieman nopeammin eteenpäin niin johan piti ohittaa oikealta ja tulla siihen eteen roiskuttamaa rapaa minun lasille. Siinä kun nyt ei vain päässyt sen nopeammin eteenpäin vaikka en roikkunutkaan ihan edellisen perässä.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17573
                • Turku

                #82
                Yllä olevahan on ihan vakio ja päivittäinen toimintatapa kehäapinoiden seudulla ajettaessa.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1860
                  • N/A

                  #83
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Tänään klo18 tietämillä osoitti 1-sarjan kuski hienoa ennakointikykyä ennen klaukkalan ramppia helsingin suunnasta.

                  Roikuin vasemmalla kaistalla jos se olisi mahdollisesti suostunut menemään hieman nopeammin eteenpäin niin johan piti ohittaa oikealta ja tulla siihen eteen roiskuttamaa rapaa minun lasille. Siinä kun nyt ei vain päässyt sen nopeammin eteenpäin vaikka en roikkunutkaan ihan edellisen perässä.
                  Siis kuka tässä oli munakuski? Molemmat osapuolet?
                  Nyt:
                  BMW X3 xDrive30e (g01)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  BMW 320i (e30)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • -challenger-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 2150
                    • L a h t i

                    #84
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Tänään klo18 tietämillä osoitti 1-sarjan kuski hienoa ennakointikykyä ennen klaukkalan ramppia helsingin suunnasta.

                    Roikuin vasemmalla kaistalla jos se olisi mahdollisesti suostunut menemään hieman nopeammin eteenpäin niin johan piti ohittaa oikealta ja tulla siihen eteen roiskuttamaa rapaa minun lasille. Siinä kun nyt ei vain päässyt sen nopeammin eteenpäin vaikka en roikkunutkaan ihan edellisen perässä.
                    Haha Itellä vähä samanlaisia kokemuksia.

                    Yks polakki työkaveri on sellanen et ku iso tie muuttuu 2 kaistaseks ni sen pitää valita aina se vasemmanpuoleinen kaista vaikka ei aja edellä ajavastaan ohi.. Tää sama scenaario käy aina vaikka tiellä ei olis ku 3 autoa ni se onnistuu blockkaamaan tien että mä en pääse sieltä niiden kahden takaa ohi ollenkaa vaa jää köröttelemään siihen toisen kuolleesee kulmaa

                    Puhuin tästä toisen työkaverin kanssa ni sillä ihan samat kokemukset. Ainoona poikkeuksena tää kaveri oli soittanu torvee sille ja painanu ohi näyttäen kansainvälistä merkkiä

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #85
                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Siis kuka tässä oli munakuski? Molemmat osapuolet?
                      Joo, kyllä minäkin kun kerran vasemmalla ajelin.
                      Toinen vain hieman enemmän kuin toinen

                      Comment

                      • Haatainen
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 1452
                        • Tampere

                        #86
                        Pitkäänhän on liikenne sujuvaa ollutkin, mutta nyt tuli aamun työmatkalla sellainen sankariteko vastaan, että jääköön näin loppuviikosta kilpailun puutteessa kantamaan titteliä.

                        Tampere, ohitustie ja hervannan poistumisramppi
                        Ajelin jyväskylästä päin ohitustietä normaalia matkavauhtia tummanharmaan farkkuavensiksen perässä (en vielä tässä vaiheessa ollut tarpeeksi lähellä tunnistaakseni merkkiä saati mallia). Niin minä kuin edelläajavakin vaihdoimme hervannan ramppiin poistuaksemme motarilta. Tähän asti kaikki hyvin, mutta parikymmentä metriä ennen kuin ramppi erkani motarista päätti avensiskuski tyylikkäästi vetää vajaan satasen vauhdista lukkojarrutuksen pysähdyksiin saakka kääntyäkseen sulkualueen yli takaisin moottoritielle. Jäi oman hätäjarrutuksen jälkeen ehkä sen puoli metriä avensiksen paksiin, ja onneksi takana ei ketään tullut.

                        Kaikkihan pitää ennakoida ja peräänajaja on lähtökohtaisesti syyllinen, mutta on se nyt saatana mitä voi ihmiselle liikenteessä edes tulla mieleen. Teiden sankari ei ilmeisesti paikkaa tuntenut sen paremmin kuin tervettä järkeä tai liikennesääntöjäkään. Kyseinen ramppi kun on vielä läpiajettavaa mallia.
                        Alla:
                        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                        E24 635Csi -84 Polaris metallic

                        Ennenkin on ollut autoja

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #87
                          Ihmisillä on jokin ihme pakkomielle ajaa aina niissä samoissa urissa kesät ja talvet ja sit valitetaan että tiet on huonossa kunnossa. Jokaisen luulis viimeistään kovalla sateella hoksaavan että ei kannattais ajaa aina siinä samassa kohdassa. Tämän takia ajankin moottoritiellä usein sitä kiellettyä vasenta kaistaa, samalla puhdistaen sitä lumesta ja pikkuteillä ajan siinä palteen päällä keskellä tietä. Mut yleensä vain silloin kun liikennettä on tosi vähän. Kun alla on nastarenkaat niin ennemmin valitsen tiestä sen kohdan joka on lumessa tai jäässä entä paljaan asvaltin. Tällainen munakuski
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • Topi08
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 4468
                            • .

                            #88
                            Originally posted by GOOFY View Post
                            Ihmisillä on jokin ihme pakkomielle ajaa aina niissä samoissa urissa kesät ja talvet ja sit valitetaan että tiet on huonossa kunnossa. Jokaisen luulis viimeistään kovalla sateella hoksaavan että ei kannattais ajaa aina siinä samassa kohdassa. Tämän takia ajankin moottoritiellä usein sitä kiellettyä vasenta kaistaa, samalla puhdistaen sitä lumesta ja pikkuteillä ajan siinä palteen päällä keskellä tietä. Mut yleensä vain silloin kun liikennettä on tosi vähän. Kun alla on nastarenkaat niin ennemmin valitsen tiestä sen kohdan joka on lumessa tai jäässä entä paljaan asvaltin. Tällainen munakuski
                            Täällä on samanlainen munakuski, aina jos mahdollista niin en aja urissa

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2150
                              • L a h t i

                              #89
                              Originally posted by GOOFY View Post
                              Ihmisillä on jokin ihme pakkomielle ajaa aina niissä samoissa urissa kesät ja talvet ja sit valitetaan että tiet on huonossa kunnossa. Jokaisen luulis viimeistään kovalla sateella hoksaavan että ei kannattais ajaa aina siinä samassa kohdassa. Tämän takia ajankin moottoritiellä usein sitä kiellettyä vasenta kaistaa, samalla puhdistaen sitä lumesta ja pikkuteillä ajan siinä palteen päällä keskellä tietä. Mut yleensä vain silloin kun liikennettä on tosi vähän. Kun alla on nastarenkaat niin ennemmin valitsen tiestä sen kohdan joka on lumessa tai jäässä entä paljaan asvaltin. Tällainen munakuski
                              Niin ja kun tollot kaikki ajaa samaa linjaa ni keskelle tietä muodostuu lumesta hirveet vallit.
                              Kesät talvet ihmiset ajais vähä erilinjoja ni se alfaltin urautuminen tapahtuis paljo hitaammin..

                              Ps Ku ajaa vähä eri linjaa ni renkaatkaa ei kulu koska siinä urissahan on kaikki ajanu talvella ja talven jälkee asfaltti on karkee niistä kohdin varmasti enemmän ku muualta ni säästyy renkaatki vähä pitempää jos on oikee tarkan markan mies ^^

                              Comment

                              • ++500Nm
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1356
                                • Turus nykyää

                                #90
                                Minäkin vältän uria, kuin ruttoa.
                                Edellisillä takakumeilla huomasin, että 255 ei istu Corollan 155 tehdyillä uriin, vaan kuluu reunoista ihan helvetisti, kun hiertää uran reunaan.
                                Saattaa vastaantulijoista näyttää pelottavalta, kun välillä ajaa keskiviivan vieressä...yleensä reunaviivan vieressä, riippuen missä urat ovat.

                                Ettei menis ihan OT, munakuskeja ovat kaikki, jotka ajavat jäisellä tiellä 10-20 metrin "turvavälillä".
                                Aika helposti tulee näytettyä jarruvaloa!
                                Blow My Whistle

                                Comment

                                Working...
                                X