memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6239
    • Helsinki

Originally posted by Topi08 View Post
    Miten vaikeeta on opetella käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä?
    Tai yleensä ei vilkuta, minusta tuo vilkun käyttö on vähentynyt sanotaan 10 vuodessa, kun kyllä muistaa vielä kun kuskin hommat aloitti 10 vuotta sitten, että se oli helpompaa ajaa tuolla liikenteessä, kun nykyään tuntuu että pitää olla se ennustaja pallo kädessä vaikka olisi valo-ohjatut valot..
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4989
      • 013

Tuo on erittäin ärsyttävää tuo vilkuttomuus liikenneympyrässä.
      Tälle kylälle noita ympyröitä tullut lyhyen alan sisään PALJON ja niiden sujuvuus kärsii vilkuttomista urpoista todella paljon. Aamulla joudun ajaa kolmen ympyrän läpi ja päivän päätteeksi viiden läpi niin tulee kokemusta.

Jostain kumman syystä audit ja pakut yleisesti tuntuu säästävän vilkkua täälläpäin.

Comment

• Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3703
        • Kouvola

Ei siinä kerkee vilkkua mulauttaan kun poistuu latikaisessa sieltä
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

Comment

• rgaweer
          BTCF Member
          • May 2012
          • 1671
          • Vantaa

Originally posted by peltone View Post
          Kyllä, Höök on täysi pelle.

Originally posted by Matuh View Post
          Ei siinä kerkee vilkkua mulauttaan kun poistuu latikaisessa sieltä
          Kyllä kerkeää jos osaa hommansa.
          E34 x2, E12 x2, E30
          E28 520i -82 & 520iA -86
          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

Comment

• hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 576
            • Espoo

Originally posted by Topi08 View Post
            Miten vaikeeta on opetella käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä?, toiset ei vilkuta kun poistuvat ympyrästä, toiset vilkuttaa vasemmalle kun tulee ympyrään
            Tähän on pakko vastata inssin juttelua kun vuosi sitten kävin ajamassa pikku-e:n. Inssin kanssa juteltiin siinä ajon aikana niitä näitä ja eikä sen puheista nyt mitään erityistä pompannut esiin, mutta jotenkin mulle tuli sellainen fiilis, ettei kannata alkaa kauheasti laukomaan vastaan missään asiassa.

Tulipa siinä sitten kiertoliittymä vastaan ja mulla kun oli lähes 8 metrinen venepaketti perässä otin sen hyvin rauhallisesti ja ennakoiden, vilkun käyttö tarkasti pykälien mukaan. Tämän jälkeen inssi otti puheeksi vanhemman herran, joka oli joutunut ajokokeeseen ilmeisesti ikänsä tai näkönsä vuoksi, en kysynyt. Herra oli ajanut kaikki kiertoliittymät vilkku päällä vasemmalle, kunnes poistuessa sitten oikealle. Kun inssi oli kysynyt tästä, niin herra oli todennut keksineensä tavan itse, jotta ympyröissä ajo olisi turvallisempaa.

Tämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.

Comment

• lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

Originally posted by hietase View Post
              Tämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.
              Irlannissa tuo on tapana, en koskaan selvittänyt oliko jopa pakollista, mutta esim. Dublinissa liikenneympyröitä riittää ja ruuhkia myös, ja sitten jos on monikaistainen ympyrä, ei sellainen kuin useimmat suomalaiset, joissa toinen kaista sulkuviivoilla tavallaan päättyy kesken, niin tuo kyllä selkeytti aika paljon. Oli paljon helpompi ennakoida, kuka jatkaa vielä yhden liittymän ohi ennen kuin poistuu ja ympyrään ajettiin paljon sulavammin kun ei tarvinnut odottaa, että tuleeko se vilkku yhtäkkiä vasemmalle (vasemmanpuoleinen liikenne) yllärinä jos ollenkaan.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

Comment

• MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6239
                • Helsinki

Tuosta vilkun näyttämisestä liikenneympyrässä vasemalle kyllä helpottaisi, kun toisissa autoissa et näe sitä vilkkua vaikka se näyttäisi poistuessaan ja muutenkin voisi olla helpompaa näille rähmäkäsille, että vilkkua ei tarvisi näyttää kun poistuu, ainoastaan kun kännyt vasemalle kun jatkat

Comment

• Oqz
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 139
                  • Espoo

Originally posted by hietase View Post
                  Onpa kyllä ollut huvittava kohtaaminen sellaisen ihmisen kanssa, joka valvoo työkseen inssiajoja ja tekee päätöksen siitä soveltuuko kuljettaja tieliikenteeseen. Senhän vuoksi noita liikennesääntöjä on, että ne ovat kaikille samat ja voidaan olettaa kaikkien käyttäytyvän suurimmilta osin niiden mukaisesti.

Olen siinä mielessä samaa mieltä tuon inssin ja parin edellisen kirjoittajan kanssa, että onhan tuossa vasemmalle vilkuttamisessa sinänsä ihan hyvä perusidea, koska varsinkaan pienemmissä liikenneympyröissä oikeanpuoleista vilkkua ei välttämättä näe kunnolla, jos pois kääntyvä auto on tullut ympyrään sen vastakkaiselta puolelta. Se ei vain käytännössä toimi, koska sitä ei opeteta kaikille ja olenpa joskus törmännyt sellaiseenkin autoilijaan, joka vilkutti vasemmalle poistuessaan ympyrästä mahdollisesti juurikin tuosta syystä, että vilkku oikealle ei välttämättä aina näy. Yritä siinä sitten jokaisen kohdalla arvailla kumpaan kuppikuntaan kukin vasemmalle vilkuttaja sillä kertaa kuuluu, kääntyykö pois ympyrästä vai jatkaako ajoaan siellä.
                  BMW 540iA Touring e39 -98

Comment

• Kaimu
                    BTCF Member
                    • Nov 2011
                    • 450
                    • Turun kupeessa

Originally posted by MikeDry View Post
                    Tai yleensä ei vilkuta, minusta tuo vilkun käyttö on vähentynyt sanotaan 10 vuodessa, kun kyllä muistaa vielä kun kuskin hommat aloitti 10 vuotta sitten, että se oli helpompaa ajaa tuolla liikenteessä, kun nykyään tuntuu että pitää olla se ennustaja pallo kädessä vaikka olisi valo-ohjatut valot..
                    Ihan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
                    Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
                    Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
                    sigpic

E82 n55

Comment

• MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6239
                      • Helsinki

Originally posted by Kaimu View Post
                      Ihan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
                      Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
                      Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
                      Tuossa olen samaa mieltä, itsekkin monesti jättänyt käyttämättä tuollaisessa tilanteessa, myös oikealle mutta ainoastaan nuolivaloilla, kun ja jos ei ole vaaraa jalankulkijoista. Mutta tää vilkun käyttö hidaste/liikenneympyrässä on vähentynyt, kun jalakin on liikkeellä on vähän vaikea "ennakoida" kääntyykö auto vai ei, kun en viitsi "turhaa" syöksyä sinne, kun pienellä ennakoimalla homma luistaa ja kaikki pääsisi helpommalla

Comment

• brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

Siksi kun ei niistä sillä kaistalla oleskelijoista ikinä voi tietää tajuavatko että siltä kaistalta saa kääntyä vain vasemmalle.

Comment

• miko84
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 151
                          • Pelkosenniemi

Kyllä se on munakuski joka ei vilkkua viitti käyttää.. 👎🏼

Comment

• Ioni79
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 738

Tietääkö sen kaikki vastaantulijat, ympäristön pyöräilijät, jalankulkijat - varsinkin lapset jotka eivät osaa liikennesääntöjä, mutta ymmärtävät vilkun? Nyt järki käteen ja ajatellaan muitakin käyttäjiä kuin autoilijoita. Ei se vilkku sua itseäsi varten ole.

Comment

• BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

Originally posted by miko84 View Post
                              Kyllä se on munakuski joka ei vilkkua viitti käyttää.. ����
                              +1

Miten se on keneltäkään pois että käyttää vilkkua? Itse käytän aina tarvittaessa, vaikka muuta liikennettä ei näkyisikään (koska mulla ei ole kahdeksaa silmää tuntosarvien päissä, niin voi jäädä joku kulkija huomaamatta).
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

Comment

• JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2817
                                • Tampere

"BEMARIkuski huijasi härskisti ilmaiset autopesut"

Ja vielä vanhanmallisella bemarilla. Ai ai.
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

Comment

Working...
                                X