Originally posted by Topi08
View Post
Viikon munakuski III
Collapse
X
-
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
-
-
Tuo on erittäin ärsyttävää tuo vilkuttomuus liikenneympyrässä.
Tälle kylälle noita ympyröitä tullut lyhyen alan sisään PALJON ja niiden sujuvuus kärsii vilkuttomista urpoista todella paljon. Aamulla joudun ajaa kolmen ympyrän läpi ja päivän päätteeksi viiden läpi niin tulee kokemusta.
Jostain kumman syystä audit ja pakut yleisesti tuntuu säästävän vilkkua täälläpäin.
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View PostMiten vaikeeta on opetella käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä?, toiset ei vilkuta kun poistuvat ympyrästä, toiset vilkuttaa vasemmalle kun tulee ympyrään
Tulipa siinä sitten kiertoliittymä vastaan ja mulla kun oli lähes 8 metrinen venepaketti perässä otin sen hyvin rauhallisesti ja ennakoiden, vilkun käyttö tarkasti pykälien mukaan. Tämän jälkeen inssi otti puheeksi vanhemman herran, joka oli joutunut ajokokeeseen ilmeisesti ikänsä tai näkönsä vuoksi, en kysynyt. Herra oli ajanut kaikki kiertoliittymät vilkku päällä vasemmalle, kunnes poistuessa sitten oikealle. Kun inssi oli kysynyt tästä, niin herra oli todennut keksineensä tavan itse, jotta ympyröissä ajo olisi turvallisempaa.
Tämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostTämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Tuosta vilkun näyttämisestä liikenneympyrässä vasemalle kyllä helpottaisi, kun toisissa autoissa et näe sitä vilkkua vaikka se näyttäisi poistuessaan ja muutenkin voisi olla helpompaa näille rähmäkäsille, että vilkkua ei tarvisi näyttää kun poistuu, ainoastaan kun kännyt vasemalle kun jatkatEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostTämän jälkeen oli sellainen viiden sekunnin hiljaisuus, kun inssi odotti että kommentoisin jotain. Meinasinkin lipsauttaa, että moisilta huru-ukoilta kortti pois ja heti. Eihän kukaan odota tuollaista käytöstä ja sellaista kohdatessaan ei voi tietää mitä muita omia sääntöjä tällaisilla tyypeillä on. Että ääliömäistä toimintaa. Onneksi olin hiljaa, sillä inssi jatkoi siitä itse ja kehui vanhan herran maasta taivaaseen. Kuinka kaikkien pitäisi ajaa tällä tavalla ja käyttää omaa järkeään. Veikkaanpa, että oma inssiajoni olisi tuosta mutkistunut kummasti, jos olisin sanaisen arkkuni avannut. Nyt olin tyrmistyneenä hiljaa.
Olen siinä mielessä samaa mieltä tuon inssin ja parin edellisen kirjoittajan kanssa, että onhan tuossa vasemmalle vilkuttamisessa sinänsä ihan hyvä perusidea, koska varsinkaan pienemmissä liikenneympyröissä oikeanpuoleista vilkkua ei välttämättä näe kunnolla, jos pois kääntyvä auto on tullut ympyrään sen vastakkaiselta puolelta. Se ei vain käytännössä toimi, koska sitä ei opeteta kaikille ja olenpa joskus törmännyt sellaiseenkin autoilijaan, joka vilkutti vasemmalle poistuessaan ympyrästä mahdollisesti juurikin tuosta syystä, että vilkku oikealle ei välttämättä aina näy. Yritä siinä sitten jokaisen kohdalla arvailla kumpaan kuppikuntaan kukin vasemmalle vilkuttaja sillä kertaa kuuluu, kääntyykö pois ympyrästä vai jatkaako ajoaan siellä.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostTai yleensä ei vilkuta, minusta tuo vilkun käyttö on vähentynyt sanotaan 10 vuodessa, kun kyllä muistaa vielä kun kuskin hommat aloitti 10 vuotta sitten, että se oli helpompaa ajaa tuolla liikenteessä, kun nykyään tuntuu että pitää olla se ennustaja pallo kädessä vaikka olisi valo-ohjatut valot..
Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.sigpic
E82 n55
Comment
-
-
Originally posted by Kaimu View PostIhan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
Itsekin tullut nykyään käytettyä vastaavaa tapaa ja jotenkin tuntuu, että suurinosa perässäkin ajavista ihmisistä ajattelee "taas yksi bemarikuski joka ei käytä vilkkua"
Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Comment
-
-
Originally posted by Kaimu View PostIhan mietteenä, miksi käyttää vilkkua esimerkiksi liikennevaloissa kääntyvien kaistalla, joista et saa kääntyä muualle kuin vasemmalle?
Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
Comment
-
-
Itse taas ajattelen juurikin, että miksi käyttää kun et saa edes muualle kääntyä.
Comment
-
-
Originally posted by miko84 View PostKyllä se on munakuski joka ei vilkkua viitti käyttää..
Miten se on keneltäkään pois että käyttää vilkkua? Itse käytän aina tarvittaessa, vaikka muuta liikennettä ei näkyisikään (koska mulla ei ole kahdeksaa silmää tuntosarvien päissä, niin voi jäädä joku kulkija huomaamatta).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment