Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista II - (FAQ + muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by Zoui View Post
    Lisämaksut ymmärtäisin sitten JOS olette sopineet ro-ro kuljetuksesta tai ette ole ilmoittaneet agentille haluavanne konttirahtia (oletus on ro-ro). JOS auto on jo toimitettu ro-ro satamaan, niin nyt konttirahtiin vaihtaminen "myöhässä" luonnollisesti aiheuttaa siirtokuluja.
    juu, +1!
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by 599gtb View Post
      On kyllä kovia hintoja
      Vetää välistä sikana eikä noi kontien hinnat ole myöskään mitään halpoja jos ottaa vuoden ajan huomioon

      En nyt oikein ymmärtänyt miltä kantilta 2900e jaettuna neljään osaan on miltään kantilta kallis rahti. Tietty tee-se-itsemies hakee sen itse uimalla.


      Vieläkö jonkun kontissa on tilaa vai joko menitte kaikki täyttämään?



      BeamR: et uskalla laittaa JDM-autoa kaveriks, ethän TME:llä sitten pöllyttämään Westendin rantoja talvella.
      Last edited by ka00z; 27-11-2015, 12:18.
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        Originally posted by Zoui View Post
        Lisämaksut ymmärtäisin sitten JOS olette sopineet ro-ro kuljetuksesta tai ette ole ilmoittaneet agentille haluavanne konttirahtia (oletus on ro-ro). JOS auto on jo toimitettu ro-ro satamaan, niin nyt konttirahtiin vaihtaminen "myöhässä" luonnollisesti aiheuttaa siirtokuluja.
        Tästä ei ole kyse, kun alusta lähtien olen tiedustellut molempia kuljetusvaihtoehtoja. Täytyy vielä tarkentaa, mutta ymmärsin JPC:n viestistä myös että noiden kulujen päälle myös olisi vielä rajoituksia siitä, mistä huutokaupoista voi ostaa, jos haluaa useamman auton samaan konttiin. Vähän alkaa RoRo näyttämään houkuttelevammalta, varsinkin kun kontin purustakin joutuu vielä sen 300-400€ Suomessa maksamaan, jos on 40" HC-kontti ja siellä limittäin 3-4 autoa. Ei todellakaan näytä sellaisen purku sellaiselta mikä onnistuisi omilla laitteilla.
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6345
          • Tampere

          Originally posted by j-a View Post
          Tästä ei ole kyse, kun alusta lähtien olen tiedustellut molempia kuljetusvaihtoehtoja. Täytyy vielä tarkentaa, mutta ymmärsin JPC:n viestistä myös että noiden kulujen päälle myös olisi vielä rajoituksia siitä, mistä huutokaupoista voi ostaa, jos haluaa useamman auton samaan konttiin. Vähän alkaa RoRo näyttämään houkuttelevammalta, varsinkin kun kontin purustakin joutuu vielä sen 300-400€ Suomessa maksamaan, jos on 40" HC-kontti ja siellä limittäin 3-4 autoa. Ei todellakaan näytä sellaisen purku sellaiselta mikä onnistuisi omilla laitteilla.
          En tiedä JPC:n systeemistä, mutta muissa on ollut toki myös huutokauppojen tiedoissa merkittynä mahdolliset lisäkulut, eli esimerkkinä hokkaidosta ostaessa voi saada max.30.000jpy siirtokulut maksettavakseen, mutta sen nyt näkee siinä ennen kuin on mitään huutamassa niin osaa sitten kompensoida tarjouksessa.

          Nyrkkisääntö konttiin kuitenkin tuo 100+40
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • salmol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 244
            • Helsinki

            Oliko tästä M5:sta jo puhetta täällä: http://www.japan-partner.com/car-auc...ml#mainContent

            Tänään menee kiinni ja voisi halvalla lähteä, merkitty R-asteikolla mutta ei selvinnyt miksi. Kone näyttää käyvän. Mistä tuosta selviää mikä vika siinä on?

            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6345
              • Tampere

              Originally posted by salmol View Post
              Oliko tästä M5:sta jo puhetta täällä: http://www.japan-partner.com/car-auc...ml#mainContent

              Tänään menee kiinni ja voisi halvalla lähteä, merkitty R-asteikolla mutta ei selvinnyt miksi. Kone näyttää käyvän. Mistä tuosta selviää mikä vika siinä on?

              R grade ei tarkoita että autossa olis jotain vikaa, tässä tapauksessa R grade on tullut keulan vaihdetuista osista. Merkitty xx kuvaan.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17477
                • Turku

                Originally posted by Zoui View Post
                Mulle maistuisi tuo.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • 599gtb
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 490
                  • Vantaa

                  Originally posted by ka00z View Post
                  En nyt oikein ymmärtänyt miltä kantilta 2900e jaettuna neljään osaan on miltään kantilta kallis rahti. Tietty tee-se-itsemies hakee sen itse uimalla.


                  Vieläkö jonkun kontissa on tilaa vai joko menitte kaikki täyttämään?



                  BeamR: et uskalla laittaa JDM-autoa kaveriks, ethän TME:llä sitten pöllyttämään Westendin rantoja talvella.
                  On tällä hetkellä kontien hinnat on ihan pohjalla
                  ex bmw 540ia e34 1993
                  ex bmw e32 735i

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by 599gtb View Post
                    On tällä hetkellä kontien hinnat on ihan pohjalla
                    Japani ei ehkä ole oikea paikka ostaa, jos homma kaatuu parin satasen heittoon. Minun mielestä siis.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by ka00z View Post

                      BeamR: et uskalla laittaa JDM-autoa kaveriks, ethän TME:llä sitten pöllyttämään Westendin rantoja talvella.
                      kyllä mulle tommonen tommimäkis-lanceri kelpais, mutta tulee lompsa vastaan... Ja säilytystila... Ja vaimo... mä voin leventää penkkaa toki pitkäakselivälisellä, tulee kerrasta tarpeeksi leveää
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • 599gtb
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 490
                        • Vantaa

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Japani ei ehkä ole oikea paikka ostaa, jos homma kaatuu parin satasen heittoon. Minun mielestä siis.
                        eikä kaadu tietenkään mutta miksi maksaisi agentille liikaa:think
                        ex bmw 540ia e34 1993
                        ex bmw e32 735i

                        Comment

                        • 599gtb
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 490
                          • Vantaa

                          Originally posted by Zoui View Post
                          En tiedä JPC:n systeemistä, mutta muissa on ollut toki myös huutokauppojen tiedoissa merkittynä mahdolliset lisäkulut, eli esimerkkinä hokkaidosta ostaessa voi saada max.30.000jpy siirtokulut maksettavakseen, mutta sen nyt näkee siinä ennen kuin on mitään huutamassa niin osaa sitten kompensoida tarjouksessa.

                          Nyrkkisääntö konttiin kuitenkin tuo 100+40
                          nyt esimerkkejä kehiin että mitä olet käyttänyt?:think
                          koska nyt näyttää että ovat parempia kuin jpc
                          ex bmw 540ia e34 1993
                          ex bmw e32 735i

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6345
                            • Tampere

                            Originally posted by 599gtb View Post
                            nyt esimerkkejä kehiin että mitä olet käyttänyt?:think
                            koska nyt näyttää että ovat parempia kuin jpc
                            Ei se nyt näinkään välttämättä ole, jokainen valitsee itselleen sopivat. Toiset on enemmän kermakakku-miehiä ja toisille sopii simppelimpi. En lähde listaamaan pienempiä toimijoita, koska kukaan niistä ei erottunut edukseen, lähinnä tulos oli niiden osalta ei jatkoon.

                            Showatrade, SBT-japan, Powervehicles ja neljäs on lopettanut toimintansa.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • 599gtb
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 490
                              • Vantaa

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Ei se nyt näinkään välttämättä ole, jokainen valitsee itselleen sopivat. Toiset on enemmän kermakakku-miehiä ja toisille sopii simppelimpi. En lähde listaamaan pienempiä toimijoita, koska kukaan niistä ei erottunut edukseen, lähinnä tulos oli niiden osalta ei jatkoon.

                              Showatrade, SBT-japan, Powervehicles ja neljäs on lopettanut toimintansa.
                              tämä selvä
                              ex bmw 540ia e34 1993
                              ex bmw e32 735i

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Zoui View Post
                                En tiedä JPC:n systeemistä, mutta muissa on ollut toki myös huutokauppojen tiedoissa merkittynä mahdolliset lisäkulut, eli esimerkkinä hokkaidosta ostaessa voi saada max.30.000jpy siirtokulut maksettavakseen, mutta sen nyt näkee siinä ennen kuin on mitään huutamassa niin osaa sitten kompensoida tarjouksessa.

                                Nyrkkisääntö konttiin kuitenkin tuo 100+40
                                jpc: Tasaraha 100kJPY + 3500Jpy DHL. Sillä auto kuskataan sopivaan rantaan ja hommataan roro-laivaan kaikkine kuvioineen.

                                en tiedä heidän konttihommista sitten sen enempää. Sen tiedän että roro-lastauspaikkoja heillä on useampia pitkin japania, joten siksi varmasti voivat laskea sen japanin sisäisen siirron siihen sataan kiloon aina kiinteästi huutokaupasta riippumatta.

                                kysymysmerkki on se, että jos heillä on esim vain yksi konttisatamapaikka, niin rahtikulu japanin ääristä voi olla useampi 10kJPY, jolloin hommasta tulee taloudellisesti haastavaa. Kannattaa kysyä tästä asiasta heiltä suoraan.

                                huomionarvoista on, että joillakin välittäjillä japanin sisäinen rahti EI kuulu tuohon feehen, jolloin tulee taas äkkiä esim 30kJPY lisää FOB-hintaan. Eli sen minkä säästää kontin lastauksessa voi menettää muissa ehdoissa.

                                jos hankkii yhtä autoa, niin tuo roro on tos näk kuitenkin fiksuin vaihtoehto. Jos ostaa monta autoa pakattavaksi konttiin, niin voi hyvin olla niin että joku toinen välittäjä on parempi valinta.

                                kuten aikaisemmin kirjoitin, niin vertailkaa niitä välittäjiä ja valitkaa ITSELLENNE parhaiten sopiva välittäjä.

                                minä vertailin, ja MINULLE paras vaihtoehto oli JPC. Enkä kyllä ainakaan vielä ole katunut, niin helppoa on Victorian kanssa toiminta ollut
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎