Tulli vastaa Suomeen ensirekisteröitävien ajoneuvojen autoverotuksesta. Autoverotuksen markkina-arvoryhmä vastaa ajoneuvojen arvonmäärityksestä verotusta varten. Autoverotustehtävät ja niitä hoitavat viranhaltijat siirtyvät verohallinnon palvelukseen 1.1.2017 lukien. Autoverotuksen markkina-arvoryhmään haetaan
tulliylitarkastajaa
tietokantojen hallinta- ja analysointitehtäviin. Pääasiallisena tehtävänä on toimia suunnittelu- ja kehitystiimissä ajoneuvojen hintatietokantojen ylläpitäjänä ja kehittäjänä. Tehtäväsisältö voi muuttua myöhemmin ja painottua vahvemmin analytiikkaan.
Työskentelypaikkana voi olla Helsinki, Hämeenlinna tai Tampere.
Tulli tekee valittavalle henkilölle huumeseulan ja turvallisuusselvityksen.
tietokantojen hallinta- ja analysointitehtäviin. Pääasiallisena tehtävänä on toimia suunnittelu- ja kehitystiimissä ajoneuvojen hintatietokantojen ylläpitäjänä ja kehittäjänä.
Tulli tekee valittavalle henkilölle huumeseulan ja turvallisuusselvityksen.
Eli osaat selata chattiautoa? :think
Meneeköhän turvallisusselvitys läpi vaikka sisällä on niputtain valituksia ja napinaa vuosien varrelta? :think
Meneeköhän turvallisusselvitys läpi vaikka sisällä on niputtain valituksia ja napinaa vuosien varrelta? :think
Itse ajattelin käyttää cv:n referenssiliitteenä kaikkia voitettuja autoverokeissejä. Ihan vaan huvikseni. Ja haastattelussa (läpihuutojuttu) kertoa että mulla on tullin dirikoita kaverina veispuukissa
Viimeksi kun oli joku vastaava marvon aivottoman tyhjäkäyntieinarin paikka auki niin hain sitä. Ei kutsuttu haastatteluun, edes. Ihmekös tuo, olisi koko marvo ollut ennen ensimmäisen työpäivän aamukahvituntia ns. entinen
Tarvii lisäksi osata myös naputtaa käsin exceliin tiedot nettiautosta (emme tunne käsitettä "automaatio"), samalla kun toisessa kädessä on kahvikuppi ja toisessa kampaviineri. Tehtävä on siis vaativa kelle tahansa ilman pitkää julkisen sektorin kokemusta (kelpoisuusvaatimuksena vähintään feisbuukin selaus kampaviineri-kahvivarustuksessa), joten palkkaluokkakin on sen mukainen.
Eipä noilla Marvon kavereilla tunnu paljon aivoja olevan,
olen tänä vuonna verottanut useamman auton joissa
verotusarvoksi on generoitu isompia arvo kuin
vuotta tai kahta uudemmalla joille mahdista löytyi arvo...
Tosin viimeisimmän casen kohdalla älysivät jo katsoa että löytyykö uudempia mahdista
ja käyttivät sitten seuraavan vuoden mallille löytyvää verotusarvoa vaikka vaadin että pitää tehdä siitä se
tullin yleisesti käyttämä 9.2% vuosimallikorjaus...
No kohta no nipullinen noita caseja, voiko niistä valittaa kerralla yhdellä hallinto-oikeuden maksulla?
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tuo on mielenkiintoinen valitus. Läpi meneminen tietäisi kaikenlaista mielenkiintoista kuten CO2 verotuksen täydellistä räjähtämistä käsiin. Eli esim. 1.4.2009 ja 1.4.2012 verotaulukot olisi voitu tehdä niin kuin ne aikoinaan tehtiin mutta ne astuisi voimaan automalli kohtaisesti siinä vaiheessa kun auton malli seuraavan kerran vaihtui. Eli yhdenkään auton vero% ei muuttuisi ennen kun autotehdas hakee uudelle mallille tyyppihyväksynnän. Veikkaan, että tuo on liian pitkälle viety tulkinta EUT:n Siilin päätöksestä ja ensirekisteröintipvm ratkaisee myös jatkossa prosentin mitä sovelletaan.
Sinänsä liike on tietysti oikeassa. Kaksi identtistä autoa on voineet lähteä samanlaisina ja jopa samana päivänä tehtaalta ja päätyä rekisteriin eri päivinä. Ne vastaa täysin samalla tavalla kuluttajan tarpeisiin mutta nyt toisesta peritään enemmän veroa. Miksi tuo yksi päivämäärä eikä autojen todellinen luonne määrää prosentin. Jonnein raja pitää tietysti vetää mutta onko se juuri nyt oikein asetettu selvitetään oikeudessa.
Hieman aihetta lipoen ainakin jos ei nyt ihan osu...
Eikös trafilla joskus ollut sellainen palvelu sivuillaan että rekisterinumeron mukaan sai vuotuiset käyttömaksut selville? Onko poistunut kun en enään löydä?
Kertokaas nyt kuinka tuon KHO:n päätöksen nojalla tehdystä oikaisuvaatimuksesta saisi laskettua mitä sieltä on tulossa takaisin euroja vai onko tähän mitään laskutapaa?
Comment