Originally posted by mikron
View Post
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nokonzok View PostEnsirekisreröintipäivä on se ratkaiseva seikka, siksi tämä ei tule menestymään. Yhtään 2010-vuoden autoa ei ole koskaan verotettu 2008-vuoden veroilla, miksi siis nytkään?F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
Originally posted by nullzwei View PostMitä kauemmin yksinkertaista asiaa hierovat sen parempi, erityisesti käyttövoimaverollisen menopelin osalta-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Originally posted by baku View PostToisinpäin tuo toimii. Itselläni alkuvuoden -07 335d. Valituksen jälkeen oli veroprosentti tuon pykälää uudemman, edullisimman mukainen. Eli päästöt 200 ja prosentti 24,
Comment
-
Originally posted by baku View PostToisinpäin tuo toimii. Itselläni alkuvuoden -07 335d. Valituksen jälkeen oli veroprosentti tuon pykälää uudemman, edullisimman mukainen. Eli päästöt 200 ja prosentti 24,BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Originally posted by 928 GTS View PostKäyttömaksun osalta kyllä mutta edelleenkään ei taida saada rekisterikilpiä kiinni ennen kun verot on maksettu. Auto on siis käytännössä todellinen Suomi-auto jolla saa ajaa vain Suomessa tai matkoja joiden alkupaikka sijaitsee Suomessa kun tarrakilvillä joutuu ajamaan. Tämä jos mikä on EU:n perusperiaatteen eli vapaan liikkuvuuden vastaista. Eli vähintäänkin pitäisi olla mahdollista saada kilvet pyytämällä heti kun verolaput on sisällä ja katsastus kunnossa. Tullin hidas toiminta ei ole mikään syy estää auton rekisteröintiä kun tuoja on hoitanut kaikki tarvittavat velvoitteet.
Comment
-
Originally posted by 928 GTS View Post1.1.2016 voimaan tulleet alemmat prosentit ei koske vanhempia autoja. Näin koska ne ei ole koskaan olleet voimassa näille vanhemmille tapauksille. VM teki 1.1.2008-31.12.2015 aikana veron himossaan ajatusvirheen kun se otti uusimman taulukon mukaisen CO2 prosentin käyttöön myös käytettynä tuotaville autoille. Näin ollen kun niitä oli ollut mahdollista tuoda pienemmällä prosentilla ensirekisteröinnin ja Suomeen rekisteröinnin välisenä aikana ei prosenttia saanut koskaan enää korottaa. Näin ei jatkossa toimita. Jos Eduskunta haluaa voi se muuttaa kaikkien uusien autojen prosentiksi tasan 0 ja edeltävänä päivänä ensirekisteröidystä autosta voidaan silti periä veroa samalla prosentilla kun ennenkin.
Onneksi kyse oli 200€ erosta joten ei kovin iso tappio...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Originally posted by nokonzok View PostTottakai toimii. Verotuksessa käytetään pienintä ensirekisteröintipäivän jälkeen käytössä ollutta prosenttia.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Originally posted by MajorDrake View PostKuulostaa pahalta. Ei 2 osaa=ei omistusta Saksalaisen käytönnön mukaan.
Ts. olette pahimmassa tapauksessa ostaneet auton jota myyjä ei omista...
Zulassungstelle ei ota koskaan 2-osaa pois jos ei anna uutta tilalle...
Asiassa kannattaa edetä seuraavasti:
1) Heti myyjään yhteyttä ja vaatimus 2-osan toimittamiseksi.
2) Katsastuskonttorille tekemään rekisteröintikatsastus
ja pyydä katsastajaa tekemään retu-kysely Saksaan.
Katsastustahan ette ole vielä voineet tehdä jos 2-osa puuttuu...
Tällöin katsastaja tekee Saksan keskusrekisteriin kyselyn että onko estettä rekisteröintiin. Kestää 2-3 vk. Käytännössä soittavat Saksassa paikalliseen rekisteritoimistoon jossa auto on viimeksi ollut rekisterissä ja sieltä ottavat yhteyttä rekisteriin merkittyyn omistajaan että onko auto myyty vai mikä sen tilanne on.
Itse olen pari kertaa joutunut tekemään em. kyselyn
1. kerralla myyjä ei antanut sitä mukaan kun auto oli vielä rekisterissä,
osti suoraan rekisterissä olevalta hekilöltä ja hänen piti lähettää ote
perässä postissa, ei sitä kuitenkaan koskaantullut.
Auto saatiin pienellä viivellä ja retu-kyselun avulla kilpiin.
Tullille oli esittää kopio 2-osasta...
Nykyisin tiedän jo sen että 2-osaa ei tarvita Saksan päässä rekisteristä poistoon joten se pitää aina vaatia mukaan ellei myyjä ole sellainen taho mihin varmasti voi luottaa (merkkiliike tms.).
2. kerralla ostin auton keskikokoisesta liikkeestä,
retu-kyselyn tuloksena oli että ei anneta lupaa rekisteröintiin.
2-osasta oli kopio ja myyjän piti lähettää ote perässä.
Vaikka myyjä lupaili moneen otteeseen että ensiviikolla se tulee, en sitä saanut missään vaiheessa häneltä.
Kaivelin netistä edellisen omistajan tiedot
ja lopputulema oli että auto oli ollut "myyntitilissä" ja autoliike pimitti rahat.
Alkuperäinen omistaja oli reilu ja antoi minulle otteet ja 2. avaimen käteen kun kävin paikan päällä.
Tein mukana olleiden kanssa laput siitä että he todistivat että olen auton ostanut ja maksanut paikan päällä.
Asia on menossa Saksan päässä oikeuteen mutta minua se ei enää koske.Vastasin tullin selvityspyyntöön että ei ole sitä saksan 2. osaa, virkailija ei ollut itsekään varma tarvitseeko tulli sitä ja sitten päätti että ei tulli kaipaa sitä paperia mutta katsastuksessa voidaan kysyä. Veropäätös tuli, katsastuksessa eivät myöskään olleet kiinnostuneet saksan 2. osasta ja kaikki oli kunnossa. Mikälie aivopieru tullilla että kyselee papereita mitä ei kukaan edes kaipaa :think
Comment
-
Originally posted by Juuzmo View Postkatsastuksessa eivät myöskään olleet kiinnostuneet saksan 2. osasta ja kaikki oli kunnossa. Mikälie aivopieru tullilla että kyselee papereita mitä ei kukaan edes kaipaa :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Originally posted by 928 GTS View Post1.1.2016 voimaan tulleet alemmat prosentit ei koske vanhempia autoja. Näin koska ne ei ole koskaan olleet voimassa näille vanhemmille tapauksille. VM teki 1.1.2008-31.12.2015 aikana veron himossaan ajatusvirheen kun se otti uusimman taulukon mukaisen CO2 prosentin käyttöön myös käytettynä tuotaville autoille. Näin ollen kun niitä oli ollut mahdollista tuoda pienemmällä prosentilla ensirekisteröinnin ja Suomeen rekisteröinnin välisenä aikana ei prosenttia saanut koskaan enää korottaa. Näin ei jatkossa toimita. Jos Eduskunta haluaa voi se muuttaa kaikkien uusien autojen prosentiksi tasan 0 ja edeltävänä päivänä ensirekisteröidystä autosta voidaan silti periä veroa samalla prosentilla kun ennenkin.
Itse luulen vuoden 2019, koska:
"Autoverolain muutokset 1.1.2016
106/15.12.2015, TAR/ PJJ
Autoverolakiin (1482/1994) on tehty muutoksia, jotka tulevat voimaan 1.1.2016.
Pieni- ja keskipäästöisten autojen autoveroa alennetaan vaiheittain vuosina 2016–2019. Käytettynä maahantuotujen ajoneuvojen verotusta muutetaan Euroopan unionin oikeuden vaatimusten mukaisesti siten, että ajoneuvoista kannetaan veroa enintään se pienin määrä, joka samanlaisena pidettävän Suomessa jo aikaisemmin rekisteröidyn ajoneuvon arvossa on jäljellä. Näin varmistetaan käytettyjen tuontiajoneuvojen syrjimätön verokohtelu kaikissa tilanteissa. Lisäksi autoverolain muutoksenhakusäännöksiin on tehty muutoksia."
Eli jos samaa mallia on rekisteröity Suomeen 2019 niin sen veroprosentti on pienin tähänastisista ja sitä täytyy käyttää kaikkiin 330e -malleihin? Jos kuitenkin sovelletaan 2016 prosentteja niin mihin lain tekstiin tuo perustuu?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Originally posted by MajorDrake View PostMiksiköhän, kyllä olisi pitänyt katsurin kysyä...
Tullille kakkososa tai kauppakirja josta selviää kaikki.
Konttorille ehdoton oltava ykkösosa tai kilpiä ei heru.
Tosin..tässä nyt naureksinu sivusta muutenkin Tullin ja Trafin toimintaa. Ei ne siellä itsekään tiedä mitä pitäisi tai ei pitäisi tehdä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos tuon 2016 käyttöönotetun 330e:n Suomeen vuonna 2019, niin minkä vuoden verokantaa siihen sovelletaan?
Itse luulen vuoden 2019, koska:
"Autoverolain muutokset 1.1.2016
106/15.12.2015, TAR/ PJJ
Autoverolakiin (1482/1994) on tehty muutoksia, jotka tulevat voimaan 1.1.2016.
Pieni- ja keskipäästöisten autojen autoveroa alennetaan vaiheittain vuosina 2016–2019. Käytettynä maahantuotujen ajoneuvojen verotusta muutetaan Euroopan unionin oikeuden vaatimusten mukaisesti siten, että ajoneuvoista kannetaan veroa enintään se pienin määrä, joka samanlaisena pidettävän Suomessa jo aikaisemmin rekisteröidyn ajoneuvon arvossa on jäljellä. Näin varmistetaan käytettyjen tuontiajoneuvojen syrjimätön verokohtelu kaikissa tilanteissa. Lisäksi autoverolain muutoksenhakusäännöksiin on tehty muutoksia."
Eli jos samaa mallia on rekisteröity Suomeen 2019 niin sen veroprosentti on pienin tähänastisista ja sitä täytyy käyttää kaikkiin 330e -malleihin? Jos kuitenkin sovelletaan 2016 prosentteja niin mihin lain tekstiin tuo perustuu?
Kyllähän se vuoden 2016 330e verotetaan 2019 vuonna sen hetkisien prosenttien ja verolakien mukaan. Verotus ei saa olla syrjivää, eli veroa ei voi olla enempää kuin jo maassa olevissa autoissa on, mutta missään ei sanota/oleteta että veroa ei voisi olla vähempää kuin jo maassa olevissa.Ihan samalla tavalla kuin nytkin, silloin on varmasti useita prosenttitaulukoita joista valitaan se mikä antaa pienimmän prosentin. Noiden pienimpipäästöisien kohdalla kun prosentti alenee vuosittain, niin käytetään sitä uusinta. Päinvastoin kuin vanhoissa päästöpossuissa joutuu valkkaamaan niitä vanhempia taulukoita jossa pienin prosentti (riippuen auton käyttöönottopäivästä mikä edullisin veroprosenttitaulukko).
Last edited by bemmeri; 18-08-2016, 21:49.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Originally posted by Janzki View PostTullilta tuli taas itselle viime vuona päinvastaiset ohjeet.
Tullille kakkososa tai kauppakirja josta selviää kaikki.
Konttorille ehdoton oltava ykkösosa tai kilpiä ei heru.
Tosin..tässä nyt naureksinu sivusta muutenkin Tullin ja Trafin toimintaa. Ei ne siellä itsekään tiedä mitä pitäisi tai ei pitäisi tehdä.
useita autoja olen katastanut ilman sitä,
tosin yleensä kopiolla (auto on ollut vielä ostaessa kilvissä
ja myyjä on poistanut sen kilvistä myöhemmin,
esim. sen jälkeen kun olen lähettänyt hänen kilpensä Suomesta takaisin 1 osan kera)...
Ilman 2-osaa autoa ei pitäisi saada kilpiin jos konttori ei tee saksaan retu -kyselyä ja saa Saksasta lupaa rekisteröintiin.
Pari kertaa on käynyt että 2 osaa en saanut auton mukaan eikä myyjä sitä jälkikäteenkään toimittanut.
Ekalla saatiin retu kyselyllä auto kilpiin,
toisella ei, ei saatu lupaa Sakasta rekisteröintiin,
auton myynyt liike jätti maksamatta auton alkuperäiselle omistajalle
ja sain häneltä suoraan otteet jotta pääsin rekisteröimään auton täältä,
vähän suostuttelua ja vaivaa se vaati ja lisäksi paperisotaa,
onneksi oli ostohetkellä 3 muutakin kaveria mukana ja heidän todistukset lähti
alkuperäiselle myyjälle siitä että olin ostanut auton ja maksanut sen liikkeelle,
liike väitti että en ole autoa maksanut.Last edited by MajorDrake; 18-08-2016, 23:19.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi katsuria ole kiinnostanut 1-osa,
useita autoja olen katastanut ilman sitä,
tosin yleensä kopiolla (auto on ollut vielä ostaessa kilvissä
ja myyjä on poistanut sen kilvistä myöhemmin,
esim. sen jälkeen kun olen lähettänyt hänen kilpensä Suomesta takaisin 1 osan kera)...
Ilman 2-osaa autoa ei pitäisi saada kilpiin jos konttori ei tee saksaan retu -kyselyä ja saa Saksasta lupaa rekisteröintiin.
Pari kertaa on käynyt että 2 osaa en saanut auton mukaan eikä myyjä sitä jälkikäteenkään toimittanut.
Ekalla saatiin retu kyselyllä auto kilpiin,
toisella ei, ei saatu lupaa Sakasta rekisteröintiin,
auton myynyt liike jätti maksamatta auton alkuperäiselle omistajalle
ja sain häneltä suoraan otteet jotta pääsin rekisteröimään auton täältä,
vähän suostuttelua ja vaivaa se vaati ja lisäksi paperisotaa,
onneksi oli ostohetkellä 3 muutakin kaveria mukana ja heidän todistukset lähti
alkuperäiselle myyjälle siitä että olin ostanut auton ja maksanut sen liikkeelle,
liike väitti että en ole autoa maksanut.
Edit. Tässä taas huomataan miten yhtenäisessä Suomessa käytännöt vaihtelee rajusti. Helvetillinen lottovoitto kyllä syntyä SuomeenSähköposti.
IG: janzki_
Comment
Comment