Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerfanatic
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 402
    • somero

    #616
    6 vko meni täällä päätöksen teossa, taitaa olla ruuhkaa ku viimeks tuli parissa viikossa.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6784
      • PK-seutu

      #617
      Tais mennä Duukin prosentti ihan oikein massan mukaan. Päästöjen mukaan olis tullut paljon enemmän ja mallikohtaista prosenttia ei M5:lle taulukoista näy.
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        #618
        Originally posted by pyroz View Post
        Tais mennä Duukin prosentti ihan oikein massan mukaan. Päästöjen mukaan olis tullut paljon enemmän ja mallikohtaista prosenttia ei M5:lle taulukoista näy.
        M5 menee kyllä normaalin BMW 500-sarjan mukaan jolle prosentti on 26% vuosina 1999 2000 2001. Eli tulli arpoma prosentti on väärin.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #619
          Originally posted by pyroz View Post
          Tais mennä Duukin prosentti ihan oikein massan mukaan. Päästöjen mukaan olis tullut paljon enemmän ja mallikohtaista prosenttia ei M5:lle taulukoista näy.
          Eikö silloin pitäisi käyttää kiiteää 28% vähennettynä sillä 650€ vähennyksellä, siis M5:n ollaessa kyseessä 27.9%:lla...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • ea_M5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 205
            • Finland - Espoo/Turku

            #620
            E39 M5 1999 ja 2000 ensirekisteröidyt pitäisi olla päästöjen suhteen samassa kastissa (massaverotus) ja käsittääkseni tältäkin foorumilta löytyy jopa käytännön esimerkki 27% mukaan verotetusta.

            En ole toistaiseksi kuullut loogista selitystä 28.9% käytölle . Olen duukin kanssa ihan samassa tilanteessa.
            Last edited by ea_M5; 29-10-2016, 21:07.
            2001 Le Mans Blue ///M5
            Black/Blue sport interior
            Titanium Trim
            Supersprint X-pipe

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10520
              • Saaressa

              #621
              Originally posted by ea_M5 View Post
              E39 M5 1999 ja 2000 ensirekisteröidyt pitäisi olla päästöjen suhteen samassa kastissa (massaverotus) ja käsittääkseni tältäkin foorumilta löytyy jopa käytännön esimerkki 27% mukaan verotetusta.

              En ole toistaiseksi kuullut loogista selitystä 28.9% käytölle . Olen duukin kanssa ihan samassa tilanteessa.
              03/2000 ensirekisteröity tuo minun auto on.
              Pitää tosissaa perehtyä siihen valituksen tekoon. Onko josain ohjetta for dummies?

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #622


                Alhaisimman veroprosentin osalta vaikka tuosta, tietenkin sillä oikealla veroprosentilla höystettynä.

                10-vuotiaan tapauksesta on enemmän maksavan jäsenistön puolella.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6784
                  • PK-seutu

                  #623
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  M5 menee kyllä normaalin BMW 500-sarjan mukaan.
                  Todisteita tälle?

                  Jos pitää paikkansa niin tottakai sitten prosentti on väärin. Olisi vaan erikoista, joskin suotavaa että jossain asiassa tulkittaisiin mallisarjoja noin.
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    #624
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Todisteita tälle?

                    Jos pitää paikkansa niin tottakai sitten prosentti on väärin. Olisi vaan erikoista, joskin suotavaa että jossain asiassa tulkittaisiin mallisarjoja noin.
                    En nyt jaksa väitellä sen enempää. M3 ja M5 menee ihan normaalien mallisarjojen sisällä tullin mielestä, trafilla on eri säännöt ja ämmät eri mallisarjaa, sitä ei toinna sotkea tullin käytäntöihin. Mallikohtainen prosentti antaa pienimmän e39 M5 tapauksessa, en tiiä paljonko päästöt on esim. -01--> e39 dieseleissä, mutta saattaa olla että sieltä löytyy se pienin % 2008 verotaulukosta joka menee CO lukeman mukaan.


                    Tuossa on 1999 femman veropäätös, sama 26% on myös 2000 ja 2001 käyttöönotetuissa e39:ssä, 2002 tais olla 27%. Voin kaivaa vielä M3 päätöksen, joka mennyt saman vuotisen BMW-300 % mukaan jos et usko että tulli ei erittele M-sarjaa erilleen normimalleista.


                    Last edited by bemmeri; 30-10-2016, 06:17.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6784
                      • PK-seutu

                      #625
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      En nyt jaksa väitellä sen enempää. M3 ja M5 menee ihan normaalien mallisarjojen sisällä tullin mielestä, trafilla on eri säännöt ja ämmät eri mallisarjaa, sitä ei toinna sotkea tullin käytäntöihin. Mallikohtainen prosentti antaa pienimmän e39 M5 tapauksessa, en tiiä paljonko päästöt on esim. -01--> e39 dieseleissä, mutta saattaa olla että sieltä löytyy se pienin % 2008 verotaulukosta joka menee CO lukeman mukaan.


                      Tuossa on 1999 femman veropäätös, sama 26% on myös 2000 ja 2001 käyttöönotetuissa e39:ssä, 2002 tais olla 27%. Voin kaivaa vielä M3 päätöksen, joka mennyt saman vuotisen BMW-300 % mukaan jos et usko että tulli ei erittele M-sarjaa erilleen normimalleista.


                      Ei tässä väitellä tarvitsekaan Hienoa jos noin on.
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #626
                        ^ Hyvää tavaraa!

                        Päivän iltapulun jutusta leikattua:
                        "Uuden auton kaltaisen arvokkaan kestokulutushyödykkeen kohdalla etämyyntisäännöt eivät oikein toimi, koska auton arvo laskee heti käyttöönotettaessa, Timo Niemi sanoo."

                        Tuo Niemi on joku autokaupan lakiasiainhoitaja. Juttu vahvistaa pitkään tiedetyn faktan että yksityistuotua "uutta" autoa ei millään voi verottaa listahinnan mukaan.
                        Last edited by nullzwei; 31-10-2016, 05:25.

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1131
                          • suomi

                          #627
                          Originally posted by pyroz View Post
                          Ei tässä väitellä tarvitsekaan Hienoa jos noin on.

                          Mikä on sitten oikea prosentti..tullin sivuilta löytyy tohon prosentit 26-28.9% toi ja kaikki muukin autoverotukseen liittyvä tehty helvetin hankalaksi. Sitten ne pölhöt varmaan ihmettelee siellä miksi valituksia on jonossa siellä

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            #628
                            Originally posted by arben View Post
                            Mikä on sitten oikea prosentti..tullin sivuilta löytyy tohon prosentit 26-28.9% toi ja kaikki muukin autoverotukseen liittyvä tehty helvetin hankalaksi. Sitten ne pölhöt varmaan ihmettelee siellä miksi valituksia on jonossa siellä
                            Höh. No se pienin tietenkin. Ei voi veroa voi periä enempää kuin jo samanlaisessa on. Se olisi sitä syrjintää.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              #629
                              Mitenköhän mahtaa päästöt tulla rekisteriotteeseen, jos tuo maahan USA-mallin auton, joka on tuotu EU-alueelle USA:sta ja on nyt rekisteröitynä toiseen EU-maahan?

                              Nykyisin tuollaisen auton päästöt käsittääkseni lasketaan jollain kaavalla, jossa on paino, teho ja erilaisia kivoja kertoimia niille. Aiemmin ainakin Suomessa pelkän painon perusteella on valittu taulukosta sopiva co2-lukema.

                              Tuleekohan päästöiksi toisen EU-maan rekisteriotteessa oleva CO2-lukema, vai lasketaanko päästöt uusiksi Suomen päässä?

                              Comment

                              • nokonzok
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2013
                                • 826
                                • Espoo

                                #630
                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Mitenköhän mahtaa päästöt tulla rekisteriotteeseen, jos tuo maahan USA-mallin auton, joka on tuotu EU-alueelle USA:sta ja on nyt rekisteröitynä toiseen EU-maahan?

                                Nykyisin tuollaisen auton päästöt käsittääkseni lasketaan jollain kaavalla, jossa on paino, teho ja erilaisia kivoja kertoimia niille. Aiemmin ainakin Suomessa pelkän painon perusteella on valittu taulukosta sopiva co2-lukema.

                                Tuleekohan päästöiksi toisen EU-maan rekisteriotteessa oleva CO2-lukema, vai lasketaanko päästöt uusiksi Suomen päässä?
                                Mainitsemasi kaavaa käytetään vain CARB-päättöluokan (California), muissa mennään lähtökohtaisesti kokonaispainon mukaan. Jälkimmäinen ratkaisu on yleensä halvempi, ehkä jotain hybrideitä lukuunottamatta. Jos autolla on EU-otteessa CO2 lukemat niin niiden pitäisi kyllä mielestäni kelvata.

                                Comment

                                Working...
                                X