Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by jaegarmaisteri View Post
    Ei se korkea moraali silti tarkoita sitä tarvetta, että luopuu oikeuksistaan vapaaehtoisesti. Jos syyllistyn liikenteessä törttöilyyn ja siitä rangaistus tulisi, niin poliisin tehtävä on näyttää se toteen.
    Se tarkoittaa juuri sitä, että jos Turun motarilla on pimeän ajan rajoitusten aikaan keskellä päivää tuulen takia 80km/h rajoitus ja mittarin neula heilahtaa 81km/h niin soitetaan poliisille ja kerrotaan mitä on tullut tehtyä ja otetaan suoraselkäisesti seuraamukset vastaan.

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      Originally posted by mikae34 View Post
      Tai sitten toisilla on vain korkea moraali oikean ja väärän suhteen.
      Kai tää oli vitsi
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Se tarkoittaa juuri sitä, että jos Turun motarilla on pimeän ajan rajoitusten aikaan keskellä päivää tuulen takia 80km/h rajoitus ja mittarin neula heilahtaa 81km/h niin soitetaan poliisille ja kerrotaan mitä on tullut tehtyä ja otetaan suoraselkäisesti seuraamukset vastaan.
        Eilen ajoin turun motaria 130km/h taulussa, ja vittu olin jäädä jalkoihin...Ja hiljensin niihin työmaakohtiin, vaikka kello olikin jo yli 22...taisin olla ainoa joka näin teki. Aivan reikä päässä vedettiin.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by mikkod View Post
          Eilen ajoin turun motaria 130km/h taulussa, ja vittu olin jäädä jalkoihin...Ja hiljensin niihin työmaakohtiin, vaikka kello olikin jo yli 22...taisin olla ainoa joka näin teki. Aivan reikä päässä vedettiin.
          Ajelin sunnuntaina espoo - lohja väliä, ja kun hiljensin siltatyömailla 60kmh rajoituksella vauhdin viisarin verran alle 70kmh, niin takana alettiin vilkuttelemaan valoja ja parhaat meni tuplanopeudella ohi.

          Jos nyt miliisit haluaa maksimoida sakkotuotot, niin noille silloille kamera-autot ja takaan että välähdysfrekvensseihin saadaan uudet ennätykset ja kortteja lähtee niin että niistä saa täyden pokeripakan.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • jaegarmaisteri
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 384
            • Turku

            Ei niitä kortteja haluta ihmisiltä pois, kun silloin se sakkojen maksimaalinen tuotto jää pois. Unohtamatta, että silloinhan kansalaiset saattaa alkaa kyseenalaistamaan systeemiä. Jopa ne joilla on taipumusta tuohon moraaliseen ylemmyydentuntoon.
            F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
            --------------------------------------------
            ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
            ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
            ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
            ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
            ex. vRS -11 - 270hp/428N
            ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
            ex. VW Jetta :think
            ex. Opel Ascona :think

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17527
              • Turku

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Nyt ollaan sellaisen matemaattisen yhtälön kanssa tekemisissä että.
              Itse ajan 100km suuntaansa töihin eli 4000km pelkkiä työmatkoja/kk, ja on aivan sama ajanko ”reikä päässä” vai vakionopeussäätimellä rajoituksien mukaan. Kyllä ne onnettomuudet on pitkälti itsestä ja ajotavastaan kiinni eikä muista, sanoisin 99-1 eikä siihen vaikuta minuutti tai kaksi ”voittoa”. Minulla menee työmatkaan 1.09h nopeusrajoituksilla ja 1.05h jatkuvilla ohituksilla ja ylinopeuksilla...kokeiltu on ja moneen kertaan. Jotenkin tuntuu järkevämmälle lähteä 4min aikaisemmin kuin jatkuvasti ohittaa ja olla muka neljä minuuttia poissa liikenteestä turvassa...eli höpöhöpöä.
              Tähän on kommentoitava, että älykäs ihminen asuu siellä, missä työpaikka on eikä ajele Espoosta korpeen varsinkaan töihin .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15253
                • Ajamisen Iloa

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Niin, kolmessa ensimmäisessä AW voi oikeastaan vahingoittaa vain itseään...
                Ylinopeushan määrätään siitä että on ajanut ylinopeutta ilman mitään seuraamuksia eli se on aina uhriton rikos, tosin poliisi tekee siitä kuljettajasta itsestään uhrin.

                Omaan järjenkäyttöön ei sovi että uhriton rikos voi ylipäätään olla rikos. Joten se ei ole. Varsinkin kun arvokkainta ja saman arvoista ihan kaikille on oma elinaika, oli sitten varaton tai maailman rikkain ihminen. Ja se että tahallaan noita rajoituksia pienennetään ja syynätään kokoajan enemmän ryöstää ihmisiltä sitä kaikkein arvokkainta eli elinaikaa. Pakotetaan matelemaan vehkeillä joilla voi turvallisesti ajaa tuplat, triplat rajoituksiin nähden.

                Siksi toivonkin että BMW525Xda maksaa mulle 40€ käteen rikosuhrina olemisesta seuraavan kerran kun poliisi turhaan pysäyttää.

                Toiset samanmoiset summat voisi saada siitä että olet nyt jankannut sata postia identtistä ideologiaa mikä ei ole missään totuudeksi todettu vaan ihan sun omia ajatuksia mitkä on yhtä arvottomia ku nekin joita täällä arvostelet. Ei kukaan jaksa lukea samaa postia sataa kertaa peräkkäin.

                Asun muuten myös Espoossa. Voidaan käydä kokeilemassa ajaa tuota lähestulkoon luotisuoraa täydellisellä näkyvyydellä varustettua länsiväylää sillä 20kmh ylinopeudella. Sopii erinomaisesti koska rajoitushan oli ennen 100kmh siinä ja nykyään ilman mitään perustelua 80kmh. Sinusta siitä tuli juuri vaarallinen, minusta ei, varsinkin kun aikoinaan tuli ajettua kyseistä tieosuutta lähes joka yö kolminkertaista nopeutta... Ei hätää nämäkin uhrittomat rikokset vanhenivat jo yli 10v sitten, mutta kannattaa varuiksi mennä kuitenkin sinne teidän toimistotalon ylimmän kerroksen lepohuoneeseen, laittaa vinkkari punaiselle ja puhallella hetken aikaa. Väsyneenä tai ärtyneenä ajo on nimittäin oikeasti vaarallista.
                Last edited by Remotion; 19-06-2018, 14:29.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15253
                  • Ajamisen Iloa

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Nyt ollaan sellaisen matemaattisen yhtälön kanssa tekemisissä että.
                  Itse ajan 100km suuntaansa töihin eli 4000km pelkkiä työmatkoja/kk, ja on aivan sama ajanko ”reikä päässä” vai vakionopeussäätimellä rajoituksien mukaan. Kyllä ne onnettomuudet on pitkälti itsestä ja ajotavastaan kiinni eikä muista, sanoisin 99-1 eikä siihen vaikuta minuutti tai kaksi ”voittoa”. Minulla menee työmatkaan 1.09h nopeusrajoituksilla ja 1.05h jatkuvilla ohituksilla ja ylinopeuksilla...kokeiltu on ja moneen kertaan. Jotenkin tuntuu järkevämmälle lähteä 4min aikaisemmin kuin jatkuvasti ohittaa ja olla muka neljä minuuttia poissa liikenteestä turvassa...eli höpöhöpöä.
                  Miksi ihmeessä menet töihin samaan aikaan kun muutkin? Fiksu ihminen valitsee itse työajat ruuhkan ulkopuolelta, ja silloin voit ajaa tuon saman työmatkan varmasti pahemmin ohittelematta 45 minuutissa koska tiet on tyhjät.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15253
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by mikkod View Post
                    Eilen ajoin turun motaria 130km/h taulussa, ja vittu olin jäädä jalkoihin...Ja hiljensin niihin työmaakohtiin, vaikka kello olikin jo yli 22...taisin olla ainoa joka näin teki. Aivan reikä päässä vedettiin.
                    Ajoin Espoo-Turku lauantaina turkuun päin noin klo 14-15 ja maanantaina takaisin Espooseen samoihin aikoihin, en kyllä huomannu tuollaista lainkaan, liikennevirta näytti hiljentelevän ihan normaalisti 65-70kmh tuntumaan.

                    Ei tainnut varmaan olla klo 22 aikaan silta työmaalla hirveästi työntekijöitä, olisiko moni käyttänyt maalaisjärkeä ja sen takia sitten ajanut kovempaa. .:think
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Rikardo
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 715
                      • Karkkila

                      Originally posted by mikkod View Post
                      Eilen ajoin turun motaria 130km/h taulussa, ja vittu olin jäädä jalkoihin...Ja hiljensin niihin työmaakohtiin, vaikka kello olikin jo yli 22...taisin olla ainoa joka näin teki. Aivan reikä päässä vedettiin.
                      Ajelitko siinäkin kohtaa missä on rajoitus tiputettu 120->100 koska "puutteelliset ajoratamerkinnät"? Jostain Veikkolan kohdilta Kehä3:lle asti ovat ilmeisesti vetäneet uutta asfalttia toiselle kaistalle niin keskiviiva ja piennar-merkinnät on ohuet viivat vaan. Itse kyllä ajelin ihan normaalien rajoitusten mukaan koska vähän ihmetyttää mihin niitä viivoja tarvii suoralla tiellä... :think
                      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                      ex:TitanSilber E91 330da
                      -Karkkila Connection-

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Nyt ollaan sellaisen matemaattisen yhtälön kanssa tekemisissä että.
                        Itse ajan 100km suuntaansa töihin eli 4000km pelkkiä työmatkoja/kk, ja on aivan sama ajanko ”reikä päässä” vai vakionopeussäätimellä rajoituksien mukaan. Kyllä ne onnettomuudet on pitkälti itsestä ja ajotavastaan kiinni eikä muista, sanoisin 99-1 eikä siihen vaikuta minuutti tai kaksi ”voittoa”. Minulla menee työmatkaan 1.09h nopeusrajoituksilla ja 1.05h jatkuvilla ohituksilla ja ylinopeuksilla...kokeiltu on ja moneen kertaan. Jotenkin tuntuu järkevämmälle lähteä 4min aikaisemmin kuin jatkuvasti ohittaa ja olla muka neljä minuuttia poissa liikenteestä turvassa...eli höpöhöpöä.
                        Tämä on niin totta. Monesti näkee sitä, että ajelet pakulla sen +3km/h yli rajoituksen ja joku ohittaa sinut alkumatkasta, niin sama sälli on perille päästyä sinua 300m edellä letkassa tai liikennevaloissa. Ei ohittelulla mitään säästä. Tai säästää, jos ajaa 2 x sallittu nopeus koko ajan ja on toivon mukaan vielä ehjänä perillä. Huvittavaa on kun tämä ohittaja on letkassa hetken päästä ja siellä koko ajan "kärkkyy" hermot lopussa seuraavaa ohituspaikka ja tekee puolivaarallisia nippa nappa ohituksia sitten kiilaillen muiden väliin.

                        Joskus, jos on pidempään kestävä pidempi työmatka niin sama auto saattaa päivä toisensa jälkeen toimia samalla tavalla. Minä sanoisin näissä tapauksissa, että kyseessä on asennevamma. Kovin usein näillä hepuilla on allaan kolmikirjaiminen auto...
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Tämä on niin totta. Monesti näkee sitä, että ajelet pakulla sen +3km/h yli rajoituksen ja joku ohittaa sinut alkumatkasta, niin sama sälli on perille päästyä sinua 300m edellä letkassa tai liikennevaloissa. Ei ohittelulla mitään säästä. Tai säästää, jos ajaa 2 x sallittu nopeus koko ajan ja on toivon mukaan vielä ehjänä perillä. Huvittavaa on kun tämä ohittaja on letkassa hetken päästä ja siellä koko ajan "kärkkyy" hermot lopussa seuraavaa ohituspaikka ja tekee puolivaarallisia nippa nappa ohituksia sitten kiilaillen muiden väliin.

                          Joskus, jos on pidempään kestävä pidempi työmatka niin sama auto saattaa päivä toisensa jälkeen toimia samalla tavalla. Minä sanoisin näissä tapauksissa, että kyseessä on asennevamma. Kovin usein näillä hepuilla on allaan kolmikirjaiminen auto...
                          Tämä logiikka pätee vain pikkuteihin. Itse kun on muutama tuhat kertaa käynyt Turun seudulta Tsadissa, niin motarilla niitä minuutteja saa joka päivä kunnolla takaisin, mitä kovempaa ajaa.

                          20 kilsaa tunnissa on 20 kilsaa tunnissa. Kahdessa tunnissa se tekee, öö, 40 kilsaa.

                          Sanotaanko näin: Ylinopeudella säästää vähintään puoli tuntia / reissu, eli 15 min suuntaansa. 2000 kertaa puoli tuntia on tuhat tuntia.

                          Olen mitättömällä ylinopeudella siis säästänyt elämässäni 125 työpäivää auton istuinta. Aion jatkaa samalla mallilla. Yhtään ylinopeussakkoa en ole motarilla saanut, mutta mielelläni jo noilla tunneilla maksankin yhden tai kaksi...
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            Sen ku voisi ennustaa että matkallaan paskahousuletkan kohtaa. Monesti kun sen pakun perässä kohtaa asuntoauton tai kahen auton letkan , joka menee alinopeutta, ei se paku niistä ohi lähe ja siinä onki useampi ohitettava. Saatikka risteyksessä tarvii sen +600m välin että uskaltaa liikenteeseen liittyä ja taas ollaan jonon perällä, hermo pinnassa. Tosin homekopin kansa itekki tuota harrastin että päätiellä saa kiireisemmät mennä, van koukkasin linkkupysäkille samantein ku käännyin ja päästin takana olijat ohi.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by touring39 View Post
                              Tämä logiikka pätee vain pikkuteihin. Itse kun on muutama tuhat kertaa käynyt Turun seudulta Tsadissa, niin motarilla niitä minuutteja saa joka päivä kunnolla takaisin, mitä kovempaa ajaa.

                              20 kilsaa tunnissa on 20 kilsaa tunnissa. Kahdessa tunnissa se tekee, öö, 40 kilsaa.

                              Sanotaanko näin: Ylinopeudella säästää vähintään puoli tuntia / reissu, eli 15 min suuntaansa. 2000 kertaa puoli tuntia on tuhat tuntia.

                              Olen mitättömällä ylinopeudella siis säästänyt elämässäni 125 työpäivää auton istuinta. Aion jatkaa samalla mallilla. Yhtään ylinopeussakkoa en ole motarilla saanut, mutta mielelläni jo noilla tunneilla maksankin yhden tai kaksi...
                              Hyvä esimerkki.
                              Juuri tuolla välillä tosiaan on merkitystä ajallisesti, ajatko 120 vai 135 oikeaa nopeutta ja vielä kohtuu helppoa motarilla toteuttaa. Enkä usko, että tuolla välillä pikkuylinopeuksia juuri kyttäävät, kerran olen yhden tunnelin jälkeen 100 rajoituksella nähnyt mp-poliisin keskikaistalla (tutkailemassa). Olisipa hienoa jos muuttuvat rajoitustaulut toimisivat ylöspäinkin hyvällä kelillä, kuten toimivat alaspäin huonolla kelillä. Vaihteluväli voisi olla ainakin Turku-Tarvontie välillä 100-150 kmt hyvinkin, riippuen olosuhteista ja liikennemäärästä ym.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Lakia voin liikenteessä noudattaa jotta liikenne sujuu joustavasti mutta miksi joku yksityinen autoilija kokee olevansa pätevä päättämään miten minä aikani liikenteessä käytän, vtn kyyrät. Nopeus rajoituksiin alaraja ja siihen sakko rangaistus. Samoin jos risteykseen jää nukkumaan, sakko päätyyn vaan. Rahat pois kotipoliiseilta

                                En minä ainakaan liikkenteessä ole sen takia että haluaisin siellä aikaani viettää
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎