Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    Jos joku autovaraosista laajemmin tietävä kertoisi tähän vastausta. Pitäisi emännän Nissaniin etujouset vaihtaa. Jousille on eri osanumerot per puoli
    540109U01A ja 540109U21A. Sain nämä marmorilta ja sama tuossa linkissä http://nissan4u.com/parts/note/el_e1...llustration_2/Mutta kun noita hakee netistä, niin tulee erimittaiset jouset joka hemmetin sivuilla. Voiko olla näin? Esim motonet myy eri koneella oleviin vain yhtä vaihtoehtoa eteen (tämä diesel). Ei kyllä mene järkeen miksi rakenne olisi erilainen vasemmalla kuin oikealla ja jousi pari senttiä matalempi.Vaihtoehto on tilata marmorila á200+€ kipale. Sparetolta saisi kolmeen kymppiin, mutta ei uskalla tilata. kun sielläkin hinta on eri noista toiselle. Voisin kuvitella että tuo pidempi on dieseliin, kun kone on painava, mutta mutta :think:think:think

    nimimerkillä suositellut jo vuosia vaihtoa loogisempaan kulkineeseen...
    Last edited by Smistik; 24-05-2017, 13:09.
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16463
      • Asikkala

      Originally posted by Smistik View Post
      Jos joku autovaraosista laajemmin tietävä kertoisi tähän vastausta. Pitäisi emännän Nissaniin etujouset vaihtaa. Jousille on eri osanumerot per puoli
      540109U01A ja 540109U21A. Sain nämä marmorilta ja sama tuossa linkissä http://nissan4u.com/parts/note/el_e1...llustration_2/Mutta kun noita hakee netistä, niin tulee erimittaiset jouset joka hemmetin sivuilla. Voiko olla näin? Esim motonet myy eri koneella oleviin vain yhtä vaihtoehtoa eteen (tämä diesel). Ei kyllä mene järkeen miksi rakenne olisi erilainen vasemmalla kuin oikealla ja jousi pari senttiä matalempi.Vaihtoehto on tilata marmorila á200+€ kipale. Sparetolta saisi kolmeen kymppiin, mutta ei uskalla tilata. kun sielläkin hinta on eri noista toiselle. Voisin kuvitella että tuo pidempi on dieseliin, kun kone on painava, mutta mutta :think:think:think

      nimimerkillä suositellut jo vuosia vaihtoa loogisempaan kulkineeseen...
      Kysyppä lähimmästä varaosaliikkeestä, näin löytyi Hyundai i30 etujouset n. kk sitten, 90 €/kpl.

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        Originally posted by jr66 View Post
        Kysyppä lähimmästä varaosaliikkeestä, näin löytyi Hyundai i30 etujouset n. kk sitten, 90 €/kpl.
        Kysyin jo, hintaa tuli 70€ jousi, iskari oli samaa luokkaa ja laakeri kolme kymppiä. Kokonaisuutena paras vaihtaa kaikki ja säästäisi aika reippaasti ulkomaan hinnoilla. Jos hakee auton tiedoilla, niin tuo yhden vaihtoehdon eikä erittele puolta. Jos hakee oem osanumerolla, tuo nuo edellisen viestin tavoin erilaiset per puoli.
        Last edited by Smistik; 26-05-2017, 14:40.
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          Minkä takia E32 lasit ei mene kiinni kun nappia painaa pohjassa? Pysähtyy ja sitten uudestaan painamalla menee taas pätkän, alas tais mennä sentään kerralla.
          Retard Member

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by herja View Post
            Minkä takia E32 lasit ei mene kiinni kun nappia painaa pohjassa? Pysähtyy ja sitten uudestaan painamalla menee taas pätkän, alas tais mennä sentään kerralla.
            Koitappa kun saat ikkunan kiinni niin pitää nappia pohjassa 10 sek.

            Eikös E32:ssakin pitäisi mennä kiinni asti vain napsauttamalla nappia eikä pitämällä pohjassa?

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              Kuskin ikkunan pitäs varmaan mennä, muiden ei kai.
              Retard Member

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11125
                • Oulu

                Originally posted by bemmeri View Post
                Mikä lie tarkoitus kun imunokkia kääntää aikaisemmalle kylmällä koneella ja sitten pikkuhiljaa rupeaa niitä myöhäistämään?
                Kattien lämmitys, vai joku kylmän moottorin kannalta olennainen asia?


                Vittumainen kylmällä koneella lähteä ajamaan kun meno hieman rykivää, sitten jos hetken antaa käydä paikoillaan, niin paljon tasaisemmin kulkee osakaasulla. Pitää yrittää, jos noihin karttoihin saisi viilausta tämänkin osalta.

                Kylmä kone käyntiin, ulkolämpö reilussa kymmenessä.

                Joo nimemomaan katinlämmitystoiminto. Sittenhän noissa on yleensä tarpeettomasti rikastusta ja ennakon lasku että katti lämpiäs paremmin. Normaalistihan nuo toimii huomaamattomasti, mutta meeppä nokkia vaihtamaan, niin eipä pelaakkaan enään kunnolla. Disabloi kaikki katin lämmitystoiminnot, niin pelaa huomattavasti paremmin ja palaa bensaakin vähemmän.

                Siemsseissä ainakin on kartat joissa aika sekunteina kauanko rikastetaan, ennakkoa lasketaan ja vanosta aikaistetaan. Nämä kartat nollaamalla saa katin lämmityksen disabloitua ilman vikakoodeja. Eikä haittaa päästöjä, koska suomessa ei niitä mitata kylmäkäynnistyksen osalta.
                Last edited by Pazi88; 27-05-2017, 09:13.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Joo nimemomaan katinlämmitystoiminto. Sittenhän noissa on yleensä tarpeettomasti rikastusta ja ennakon lasku että katti lämpiäs paremmin. Normaalistihan nuo toimii huomaamattomasti, mutta meeppä nokkia vaihtamaan, niin eipä pelaakkaan enään kunnolla. Disabloi kaikki katin lämmitystoiminnot, niin pelaa huomattavasti paremmin ja palaa bensaakin vähemmän.

                  Siemsseissä ainakin on kartat joissa aika sekunteina kauanko rikastetaan, ennakkoa lasketaan ja vanosta aikaistetaan. Nämä kartat nollaamalla saa katin lämmityksen disabloitua ilman vikakoodeja. Eikä haittaa päästöjä, koska suomessa ei niitä mitata kylmäkäynnistyksen osalta.
                  Juu, pitää pyytää seuraavan kerran kun seuraavan ohjelman tekee, että ottaa nuo kattien lämmitysohjelmat pois käytöstä.
                  Samalla voisi muuttaa vanoksien toimintaa, että aikaistuvat vasta korkeammilla kierroksilla ja kestää korkeille kierroksille aikaisella.

                  Nyt jo 5000rpm kohdalla on täysin myöhäisellä.




                  Tuosta logista tuli mieleen, miksi throttle position ei ole 100%? Kaasu oli kyllä painettu pohjaan.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11125
                    • Oulu

                    Originally posted by bemmeri

                    Tuosta logista tuli mieleen, miksi throttle position ei ole 100%? Kaasu oli kyllä painettu pohjaan.
                    Ihan normaalia. Se tps potikka pyörii enemmänkin kuin 90 astetta, mitä tarvitaan kaasuläpän liikkeeksi, niin siksi se ei mene aivan tappiin asti (eikä välttämättä ole nolla, kun et koske kaasuun).

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Ihan normaalia. Se tps potikka pyörii enemmänkin kuin 90 astetta, mitä tarvitaan kaasuläpän liikkeeksi, niin siksi se ei mene aivan tappiin asti (eikä välttämättä ole nolla, kun et koske kaasuun).
                      Sähköinen kaasuläppä kyseessä. Luulisi että sieltä tulisi täsmälliset tiedot kun sitä sähköisesti ohjataankin.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11125
                        • Oulu

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Sähköinen kaasuläppä kyseessä. Luulisi että sieltä tulisi täsmälliset tiedot kun sitä sähköisesti ohjataankin.
                        Sama homma. Moottorinohjaus kyllä tietää mikä % arvo on täysin auki taikka kiinni.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Sama homma. Moottorinohjaus kyllä tietää mikä % arvo on täysin auki taikka kiinni.
                          Ok.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Max
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 994
                            • Kotona

                            Muoviosan lakkapinnassa on pieniä "hiushalkeamia" vääntymisen seurauksena. Maali on metalliväri, joten siinä on lakka päällä. Mietin, että saisiko halkeamat piilon, jos päälle vain vetää uuden kerroksen lakkaa? :think

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649



                              Mihin helvettiin noi air duct vaahtomuoviosat kuuluu E32 nokalla? Eli osat 22.
                              Retard Member

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Saako tollasta polttoainehaitariletkua ostaa jostain, mitä noissa bensapumppuasetelmissa (esim. E46) on usein käytetty? Pitäis nissaniin vaihtaa bensapumppu ja hyllyssä olis useampikin sopiva boschilainen, mutta pumpun sijoitus on sellainen, että perus bensaletku ei taivu niin tiukoille mutkille ja vanhat letkut eivät irtoa ehjänä.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎