Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
Originally posted by bmw323it View PostOlisi kyllä mielenkiintoista ymmärtää miten jarruletku saa jarrut jumittamaan?olympiavolkkari
EX-list
E91 320d -06
E46 328iA -98
E39 523i M-Sport -01
E36 325i -92
E39 525iA -01
E36 316i Mortal Compact -96
+ pari muuta
Comment
-
-
Originally posted by jazzga View PostSisäpuolelle tulee palkeenkieli niin ettei neste pääse liikkumaan satulalta takaisinpäin linjassa. Tiedän ainakin yhden tapauksen (Voyager) missä oli juurikin näin..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostTai paremminkin niin, että letkun kudos pettää ja siihen tulee pullistuma sisäpuolelle. Jarrupolkimella saadaan niin kova paine, että neste kyllä menee letkusta satulalle, mutta paine ei pääse takaisinpäin, jolloin jarru jumittuu.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostOlisi kyllä mielenkiintoista ymmärtää miten jarruletku saa jarrut jumittamaan?Originally posted by T3 View PostTai paremminkin niin, että letkun kudos pettää ja siihen tulee pullistuma sisäpuolelle. Jarrupolkimella saadaan niin kova paine, että neste kyllä menee letkusta satulalle, mutta paine ei pääse takaisinpäin, jolloin jarru jumittuu.Originally posted by bmw323it View PostThnx!
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVolkkareissa oli tätä joskus jonkun verran, Laakkosen miehet voinee vahvistaa/hylätä huhun ?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by Rikardo View PostIlmeisesti viallinen jarruletku voi aiheuttaa sen että jarrut jumittaa? Kovasti vaan tänään hohkasi lämmintä toinen takarengas ja pientä tuoksuakin oli.
Onhan nuo uudet jarruletkut jo melkein vuoden odottanut asennusta kun viime katsastuksessa niistä sanottiin että kannattaa kohta vaihtaa
Jos ko. jumittavan jarrusatulan letkun vaihtaa, niin tarviiko koko järjestelmää ilmata vai riittääkö kyseisen kulman ilmaaminen?
Maalaisjärki sanois että riittää kunhan ei päästä jarrunestesäiliötä tyhjäksi, mutta miten on oikeasti? :think
Nykypäivän normivehkeessä ei tarvii koskea muihin. Nestettä ei tule ulos paljon mitään eikä sinne mene ilmaa paljon mitään jos sen työn kanssa ei tussaroi kauan. Ilmaamisesta sellanen vinkki jos et oo ennen tehnyt: kun ilmaat, niin jos joutuu miettimään "olisko se jo", niin jatka ilmaamista. Jos työssä ei oo tapahtunu mitään muuta ihmeellistä ni puoli litraa nestettä per nurkka yleesä riittää hyvin.Last edited by petrolhead; 18-06-2017, 15:32.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo se riippuu autosta. Jos on joku iänikunen vehje jossa ei ole omaa lähtöä joka pyörälle jarrupääsylinteriltä niin joudut ilmaamaan useamman nurkan.
Nykypäivän normivehkeessä ei tarvii koskea muihin. Nestettä ei tule ulos paljon mitään eikä sinne mene ilmaa paljon mitään jos sen työn kanssa ei tussaroi kauan. Ilmaamisesta sellanen vinkki jos et oo ennen tehnyt: kun ilmaat, niin jos joutuu miettimään "olisko se jo", niin jatka ilmaamista. Jos työssä ei oo tapahtunu mitään muuta ihmeellistä ni puoli litraa nestettä per nurkka yleesä riittää hyvin.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Autoa kun alkaa niputtaa, niin tarvii tietysti tukuittain erilaisia peltiruuveja, peltimuttereita jne. Kaikkia ei jaksaisi etsiä ja tilata marmorilta. Osaisko joku suositella, mistä saisi ostaa mahdollisimman kattavaa lajitelmaa, jossa olis erilaisia orggistyylisiä ruuveja ja nippeleitä, mielellään keltapassivoituna.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostAutoa kun alkaa niputtaa, niin tarvii tietysti tukuittain erilaisia peltiruuveja, peltimuttereita jne. Kaikkia ei jaksaisi etsiä ja tilata marmorilta. Osaisko joku suositella, mistä saisi ostaa mahdollisimman kattavaa lajitelmaa, jossa olis erilaisia orggistyylisiä ruuveja ja nippeleitä, mielellään keltapassivoituna.
kolmekasiin piti vaihtaa kattoluukun kehyksen ruuvit, niin niistä mustapassivoiduista ruuveista merkkiliike halusi 10€/kpl
Tuolta löytyi parilla eurolla kourallinen samoja ruuveja
toi webbisaittihan on siis ihan kuraa, mutta paikan päällä on kyllä ihan vaikuttava varasto kaikkea mahdollista.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by spottti View PostÄite kolhi pösöään tässä jokin aika sitten.
Osaako kukaan sanoa onko peugeotilla samanlaista "marmoria" tai KL:n kaltaista paikkaa josta saisi värikoodilla tms. paikkaputelin ostettua?
Hatanpään valtatie, tampereLast edited by BeamR; 29-06-2017, 12:19.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by spottti View PostÄite kolhi pösöään tässä jokin aika sitten.
Osaako kukaan sanoa onko peugeotilla samanlaista "marmoria" tai KL:n kaltaista paikkaa josta saisi värikoodilla tms. paikkaputelin ostettua?
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostAutoa kun alkaa niputtaa, niin tarvii tietysti tukuittain erilaisia peltiruuveja, peltimuttereita jne. Kaikkia ei jaksaisi etsiä ja tilata marmorilta. Osaisko joku suositella, mistä saisi ostaa mahdollisimman kattavaa lajitelmaa, jossa olis erilaisia orggistyylisiä ruuveja ja nippeleitä, mielellään keltapassivoituna.E30 316 Turbo
Comment
-
Comment