Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by Pekumie View Post
    Suosittelen Osramin Cool Blue Intense. Omakohtaiset kokemukset erittäin positiiviset, erittäin hyvä valoteho ja hintansa arvoiset, ostaisin uudestaankin.
    Otitko millä Kelvin lukemalla? Eilen kun noita googlailin, niin tuollakin nimellä oli montaa variaatiota kelvineissä. Vai liekö olleet jotain kopioita.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Pekumie
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 243
      • -

      Originally posted by bemmeri View Post
      Otitko millä Kelvin lukemalla? Eilen kun noita googlailin, niin tuollakin nimellä oli montaa variaatiota kelvineissä. Vai liekö olleet jotain kopioita.
      Noita ei ole kuin yhtä sävyä, xenonkauppa ilmoittaa että uuden polttimon värilämpö on n. 5200K ja sinistyy vanhetessaan hieman siitä. 5500K tolle ilmoitetaan värilämmöksi.

      Tuossa on vertailu muutamien xenon polttimoiden välillä. Lukseissa mitattuna tuo CBI pieksee saman valmistajan Nightbreakerinkin.


      Ebaystahan nuo kannattaa hankkia, reilun satasen pari.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Pekumie View Post
        Noita ei ole kuin yhtä sävyä, xenonkauppa ilmoittaa että uuden polttimon värilämpö on n. 5200K ja sinistyy vanhetessaan hieman siitä. 5500K tolle ilmoitetaan värilämmöksi.

        Tuossa on vertailu muutamien xenon polttimoiden välillä. Lukseissa mitattuna tuo CBI pieksee saman valmistajan Nightbreakerinkin.


        Ebaystahan nuo kannattaa hankkia, reilun satasen pari.
        Pirustako noista ebay, yms tietää onko autoja vai ei? Juu, on kai niissä joku aitoustodistus mukana, mutta pitäis olla sit tehtaalta sinetöity paketti, ettei ole aitojen laatikkoon laitettu kiinan kuraa.


        Joskus tälläkin foorumilla oli keskustelu ebay polttimoiden aitoudesta.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Skarpa View Post
          Nyt mulla ois vähän erikoisempi kysymys. Pitäis mahdolliseen projektiin valita moottori ja vaihteisto. Voi ehdottaa mitä vaan tulee mieleen. Vaatimukset ois seuraavat:

          - Etuvedon moottori ja vaihteisto
          - Mahdollisimman edullinen
          - Kestävä
          - Pitäis saada 300-400 hv sisuskaluja vaihtamatta. Mielellään vaikka tehdasturbolla
          - Laatikon pitää kestää sama
          - Tasauspyörästöön pitää olla levylukko saatavilla

          Meinasin Saabin B234:ää, joka täyttää muut vaatimukset hyvin ja on mukavasti varustettu itsessään hyvällä uudelleen ohjelmoitavalla moottorinohjauksella, mutta noihin kun ei oikein tahdo saada kuin Quaifen tms. momentinjakolukkoja. Tää olis suunnittelmissa mahdollisen projektin taka-akselille, eli taka/keskimoottorista suunnitteilla.
          Kirjoitanpahan piruuttani tähän saman vastauksen mitä sun kans juteltiinkin.
          Survot kolmekympin moottoria ja vaihteistoa niin paljon taaksepäin että painojakauma alkaa about miellyttää, ja ruuvaat sinne vaikka kolmeysin taka-akseliston.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16463
            • Asikkala

            Originally posted by petrolhead View Post
            Kirjoitanpahan piruuttani tähän saman vastauksen mitä sun kans juteltiinkin.
            Survot kolmekympin moottoria ja vaihteistoa niin paljon taaksepäin että painojakauma alkaa about miellyttää, ja ruuvaat sinne vaikka kolmeysin taka-akseliston.
            Mitäs ne herrat on speksailleet ? Onko Skarpan projekti menossa kilpiin ? Ei koska tulipeltiä ei saa leikata vai ovatko jotkin määräykset muuttuneet ?

            Jarno vaihtanut volkkarin pois ?

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              Onkos auton myynnissä ulkomaalaiselle henkilölle, joka on tilapäisesti Suomessa esim. opiskelemassa, jotakin mitä pitää ottaa huomioon?
              Kaiffarilla on kuulemma opiskeluluvan myötä joku tilapäinen sotu, eli onnistuisko teoriassa ihan Trafin sivuilla omistajanvaihdos?
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by jr66 View Post
                Mitäs ne herrat on speksailleet ? Onko Skarpan projekti menossa kilpiin ? Ei koska tulipeltiä ei saa leikata vai ovatko jotkin määräykset muuttuneet ?

                Jarno vaihtanut volkkarin pois ?
                Missä lukee että rintapeltiä ei saa modata?
                Joo marraskuun lopussa vaihdettiin autoa koska rouvan teki mieli violettia autoa ja minun teki mieli saada DSG ja automaatti-ilmastointi. Selvää säästöä kun ei tarvi katsastaa.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Mitäs ne herrat on speksailleet ? Onko Skarpan projekti menossa kilpiin ? Ei koska tulipeltiä ei saa leikata vai ovatko jotkin määräykset muuttuneet ?

                  Jarno vaihtanut volkkarin pois ?
                  Pohdiskelen tässä seuraavaa projektia, kunhan Armo on ajossa. Suunnitelmat ovat vielä käymisvaiheessa, mutta selvää on, että ennen pitkää pitää saada joku uusi projekti. Kilpipeli olisi kyllä monikäyttöisempi, mikä saattaisi tuottaa vaikeuksia keskimoottoriseksi muuttamisessa. Se vaatii poikkeusluvan. Rintapellin muokkauksen kieltoa en minäkään laista tai trafin soveltamisohjeesta löytänyt. E39 taka-akselisto pitäisi myös onnistua, kun tutkailin soveltamisohjetta.
                  Last edited by Skarpa; 08-08-2018, 11:34.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Pohdiskelen tässä seuraavaa projektia, kunhan Armo on ajossa. Suunnitelmat ovat vielä käymisvaiheessa, mutta selvää on, että ennen pitkää pitää saada joku uusi projekti. Kilpipeli olisi kyllä monikäyttöisempi, mikä saattaisi tuottaa vaikeuksia keskimoottoriseksi muuttamisessa. Se vaatii poikkeusluvan. Rintapellin muokkauksen kieltoa en minäkään laista tai trafin soveltamisohjeesta löytänyt. E39 taka-akselisto pitäisi myös onnistua, kun tutkailin soveltamisohjetta.
                    Joskus ajattelin että olis kiva rakentaa putkirunkonen auto.. Ottaisin 3B Passatin tekniikan lähtökohdaksi. Pitkkittäismoottorinen auto, löytyy ABSit.. halpoja. Sellasen tekniikka kuskin selän taakse. Käytännössä päällekkäiset kolmiotukivarret, ja roll steerin säätö raidetangoissa jo tehtaalta. Tekniikkavaihtoehtoja löytyy vaikka ja kuinka.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16463
                      • Asikkala

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Missä lukee että rintapeltiä ei saa modata?
                      En minä tiedä, luulin että noin asia on

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Mitenkäs se nyt menee kun olen hakemassa jo pitkään leimattoman, liikennekäytöstä poistetun auton itselleni ja olis tarkoitus laittaa ensin kuntoon ja myöhemmin leimata ja ottaa liikennekäyttöön.

                        Pitääkö mun ottaa joku vakuutus 7 päivän aikana, ettei tule vakuutuksista mitään sanktioita tulevaisuudessa vaikka en autoa käyttäisikään eikä tulisi olemaan liikennekäytössä? Tarrakilvet ja päivän siirtovakuutuksen aattelin hakea auton hallile ajeluun, mutta käyttö päättyisi toistaiseksi siihen, kunnes päätän että lähdetään kokeilemaan leimaa :think
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Liikennevakuutuksen joudut kuitenkin tekemään jos laitat auton omiin nimiisi, vaikka et sillä aja. Poistaa auton liikennekäytöstä(seisonta--> liikennevakutuus maksut lakkaa) sitten kun se on pihassa, jos sillä ei meinaa ajella.
                          Ite melkein tekisin niin, että tekee vakuutuksen etukäteen ja alkamaan silloin kun meinaa auton hakea ja maksaa vain siirtoluvasta sen 16€ ja liikennevakuutus voimassa niin kauan kuin virtaa siirtokilvissä--> seisonta.

                          Jos yhden päivän ajaa, niin sitten siirtokilpien mukana ostettava vakuutus edullisin (12€), mutta jos vaikka kahden päivän siirtoluvan otat niin sitten jo samanhintainen kuin joillain vakuutusyhtiöillä oleva parin kympin minimiveloitus. Taitaa tuo minimiveloitus tulla vaikka laittaisi suoraan seisontaan joissain yhtiöissä, eli siirtovakuutusta ei kannata ostaa vaikka ajaisi vain yhden päivän. Kannattaa tarkistaa asia siitä yhtiöistä josta meinaa vakuutuksen ostaa.
                          Siirtovakuutuksella lisäpäivät 7€/päivä. Eli jos viikon ajat siirtovakuutuksella niin maksaa 54€.

                          Siirtolupahan kannattaa ottaa viikoksi, vaikka ei olisi edes tarvetta niin pitkälle ajalle(jos/kun liikennevakuutus voimassa), niin kerkee ajella enemmän, jos tämmöiselle tarvetta.
                          Keksii vaan joka päivälle jonkin eri korjaamon, tms. jossa "joutuu" autoa käyttämään. Mielellään mahdollisimman kauaksi niin saapi ajella vähän vapaammin.

                          Muutamaan otteeseen ajelin rekisteröimättömällä Japanin tuontiautolla, siirtokilvillä (+siirtovakuutus) kesän aikana ja konttorin naiset hieman ihmeissään runoilemistani ajoreiteistä. No, minkäs sille mahtaa kun siirtolupaan ei kelpaa pelkkä hupiajelu...
                          Last edited by bemmeri; 20-08-2018, 07:35.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            Ajoneuvoveroa menee se vähintään 10 eur aina, kannattaa muistaa laskelmissa..

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Joo, niinpäs onkin. Tuo unohtu kun ite pelannu noiden kanssa mitkä ei rekisterissä.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                Originally posted by Jii_Koo View Post
                                Onkos auton myynnissä ulkomaalaiselle henkilölle, joka on tilapäisesti Suomessa esim. opiskelemassa, jotakin mitä pitää ottaa huomioon?
                                Kaiffarilla on kuulemma opiskeluluvan myötä joku tilapäinen sotu, eli onnistuisko teoriassa ihan Trafin sivuilla omistajanvaihdos?
                                Itse itselleni vastaillen: ei onnistu ihan noin. Vaatii (sääntöjen mukaan) ensimmäisen vuoden vakuutuksen maksamisen etukäteen ja Trafin konttorilla käynnin. Ei siis mitenkään paha homma, mutta vähän työläämpi kuin normaalisti.
                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎