Originally posted by ///JATKE
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kanerv4 View PostKyllä mä Myyn, Vaihdan ja Ostankin vaikka joka päivä. Se että 10v vanhaa autoa tullaan UV lampulla / Maalipinnan paksuusmittarilla kyttäämään helmoista ja takaluukusta niin siinä on jotain niin outoa. Tai jotain luovaa hulluutta mitä en itse tajua kun uudessakin se saattaa olla jo maalattu :think
Eihän näistä tötteröitä yleensä myyjäkään tiedä onko maalattu Hangossa uutena kuljetusvaurioisena tai AaVeeKoon porteilta käännetty.
Jos alkaa myyminen ns ketuttaa tarkkasilmäisen ostajaehdokkaan kohdalla,
Kkiäkös tokaisee että tää vähän savuttaa ja nykii ja kolinaakin alustasta kuuluu.... jäänee ostohalut siihen:G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostOnneksi olkoon!
Itsellä ollut kohta 2kk,eikä mitään. Onneksi se sopimus loppuu kohta,mukava omistaa kiva auto ja seisottaa liikkeessä.(onneksi on paku,ettei tartte dösällä kulkea duuniin)
No tietääpähän seuraavankerran,ettei tee mitään moisia soppareita.
Originally posted by ///JATKE View PostItsekkin vähän 61stä ostaessa pyörittelin ostanko liikkestä vai yksityiseltä... Vastaava liikkeessä kumminkin sen ~4000€ kalliimpi kun mitä yksityiseltä sai tingattua niin en laske virhevastuulle niin suurta hintaa. Varsinkin muotikulttuuria viedä se paskana oleva romu "häkkikauppiaalle" ja muiden murheeksi.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMäkin vähän tyrmistyin siitä sopparista, käytännössä kaikki vastuu ja vakuutukset pysyivät mulla...
En ole tutkinut miten homma menee, mutta kun tuo minunkaan vehjes ei ollut autokaupan omilla listoilla, niin jääköhän heille mitään vastuuta ko. hommassa?
Autoliikkeen rooli kokonaisuuden kannalta vaikuttaisi aika ohuelta, jos auton liikkeen kautta myyneelle tulisi velvoite hoitaa reklamaatiot? Riipppuu tietenkin sopimuksesta, mutta oletettavasti auton ostaneen henkilön ostopäätökseen vaikutti myös tieto siitä, että auto on ostettu autoliikkeestä ja silloin ostaja olettaa jonkinlaisten virhevastuiden yms. olevan mukana kuvioissa?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostSopimuksen tarkempaa sisätöä tuntematta vähän hankala kommentoida, mutta oletettavasti auton myyjäosapuoli vastaa ostajan tekemistä reklamaatioista, ja auton liikkeelle myyneen osapuolen tehtävä on lähinnä vastaanottaa sopimuksenmukainen kauppasumma auton ostaneen liikkeen suoritteena?
Autoliikkeen rooli kokonaisuuden kannalta vaikuttaisi aika ohuelta, jos auton liikkeen kautta myyneelle tulisi velvoite hoitaa reklamaatiot? Riipppuu tietenkin sopimuksesta, mutta oletettavasti auton ostaneen henkilön ostopäätökseen vaikutti myös tieto siitä, että auto on ostettu autoliikkeestä ja silloin ostaja olettaa jonkinlaisten virhevastuiden yms. olevan mukana kuvioissa?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Jos auto ei ole käynyt autoliikkeen nimissä, niin silloin liikkeellä ei ole mitään vastuuta. Aivan sama homma asuntokaupassakin. Välittäjä vain välittää ilman mitään vastuuta.
Toisaalta yksityisellä myyjällä ei ole mitään vastuuta autoa myydessä, joten auton myyjällä ei ole tässä tapauksessa mitään väliä ainakaan myyjän kannalta. Kauppakirjastahan se selviää, että kuka auton on myynyt ja sitä kautta vastuutkin.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostSopimuksen tarkempaa sisätöä tuntematta vähän hankala kommentoida, mutta oletettavasti auton myyjäosapuoli vastaa ostajan tekemistä reklamaatioista, ja auton liikkeelle myyneen osapuolen tehtävä on lähinnä vastaanottaa sopimuksenmukainen kauppasumma auton ostaneen liikkeen suoritteena?
Autoliikkeen rooli kokonaisuuden kannalta vaikuttaisi aika ohuelta, jos auton liikkeen kautta myyneelle tulisi velvoite hoitaa reklamaatiot? Riipppuu tietenkin sopimuksesta, mutta oletettavasti auton ostaneen henkilön ostopäätökseen vaikutti myös tieto siitä, että auto on ostettu autoliikkeestä ja silloin ostaja olettaa jonkinlaisten virhevastuiden yms. olevan mukana kuvioissa?
Itselläkin nyt suht hinnakas auto,niin harvalla kait sitä käteistä takataskussa aina on niin paljoa,kun se autokuume yhtäkkiä iskee. Sehän pitää saada sitten hinnalla millä hyvänsä ja vaimolta salaa.
En tiedä,miten nuo pankit tunkee nykyisin sitten fyrkkaa tumppuun,kun korotkin on superhalvat.
Comment
-
-
Originally posted by Kräki View PostSiinä onkin,että voivat ottaa vaihdossa jonkun kikkareen ja rahotukset,ym.hoituu saman katon alta.
Yksityisten välisellekin kaupalle on tilaisuutensa, mutta harvemmassa se joka tapauksessa ovat kuin sellaiset, joissa autoliike on tavalla tai toisella mukana.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Täytyy kyllä ihmetellä ihmisten tarvetta ostaa liikkeestä. Itse ainakaan maksaisi turhasta yritykselle leipää pöytään. Yksityistenväliseen kauppaan saa nykyään esim. autollerahoitus 1.9 korolla, ja jos tuntee tarpeen tekniselle vakuutukselle niin esim. takuuvakuutus.fi? Bonuksena yksityiseltä ostaessa saat todennäköisemmin vähemmän "vituiksi" myllytetyn maalipinnan eikä ole turhat renkaanpotkijat käynyt koeajelemassa.e46 g20e
Ex
e28 e36 cab
e39 m135ix
e90 x2 e91 x6
f31x2 f11x2
e87 f87
330e x2 530ex2
m140ix g20exmonta
Comment
-
-
Originally posted by 320bmw View PostTäytyy kyllä ihmetellä ihmisten tarvetta ostaa liikkeestä. Itse ainakaan maksaisi turhasta yritykselle leipää pöytään. Yksityistenväliseen kauppaan saa nykyään esim. autollerahoitus 1.9 korolla, ja jos tuntee tarpeen tekniselle vakuutukselle niin esim. takuuvakuutus.fi? Bonuksena yksityiseltä ostaessa saat todennäköisemmin vähemmän "vituiksi" myllytetyn maalipinnan eikä ole turhat renkaanpotkijat käynyt koeajelemassa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Se on tietty ongelma jos on vanha auto vielä jäljellä. Tarjoaa vaihdossa, myy itse, myy liikkeelle jotka niitä ostaa. Taikka jos aivan pakko niin yksi ajatus myös käyttää myytävä auto autolle.comin listoilla (markkinoiden pienin kate?), heille saa myös hukattua vaihdokin myytäväksi omaan varastoonsa.
Originally posted by touring39 View PostJa mihis hukkaat sen vanhan ruoskan? Itse vaihdan heti autoa, kun kiinnostavampi tulee johonkin liikkeeseen. Vaihto sujuu päivässä, ja jos tulee ongelmia, myyjäliike saa hoitaa homman. ”Esim. Takuuvakuutus.fi” : kamalin kokemus ikinä.e46 g20e
Ex
e28 e36 cab
e39 m135ix
e90 x2 e91 x6
f31x2 f11x2
e87 f87
330e x2 530ex2
m140ix g20exmonta
Comment
-
-
Originally posted by 320bmw View PostSe on tietty ongelma jos on vanha auto vielä jäljellä. Tarjoaa vaihdossa, myy itse, myy liikkeelle jotka niitä ostaa. Taikka jos aivan pakko niin yksi ajatus myös käyttää myytävä auto autolle.comin listoilla (markkinoiden pienin kate?), heille saa myös hukattua vaihdokin myytäväksi omaan varastoonsa.
Mulla on alun neljättäkymmentä autoa menossa ja joskus on tullut kallistakin remonttia eteen, jonka myyjäliike on saanut hoitaa. Ikinä en ostä yksityiseltä yli kymppitonnin autoa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostSilloin kun sopiva auto tulee sopivalla hinnalla myyntiin johonkin liikkeeseen, reagointiaikaa on alle päivä.
Se on juuri näin. Ja kun se oikea auto tulee myyntiin sopivalla hinnalla, niin rahaa ei mene yhtään enempää, kuin ostaessa yksityiseltä ja puljatessa vanhaa johonkin.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Toisaalta jos olisit ne kaikki ostanut yksityiseltä tonnin - kaksi halvemmalla, niin olisi niillä säästöillä rahottanut pari isompaakin yllätystä. Makuasioita varmaan. Itse olen niin juutalainen, että ostan aina sen halvimman ritsan yksityiseltä ja nuolen sitten haavat mikäli tarpeen. Kymmenittäin ollut autoja, muttei vielä yhtään katastrofia.
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostToisaalta jos olisit ne kaikki ostanut yksityiseltä tonnin - kaksi halvemmalla, niin olisi niillä säästöillä rahottanut pari isompaakin yllätystä. Makuasioita varmaan. Itse olen niin juutalainen, että ostan aina sen halvimman ritsan yksityiseltä ja nuolen sitten haavat mikäli tarpeen. Kymmenittäin ollut autoja, muttei vielä yhtään katastrofia.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
Comment
-
Comment