Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6707
    • PK-seutu

Originally posted by T3 View Post
    Kuinka vanha pitää olla, että haluaa automaatin Minä luulin nopealla vilkaisulla, että tuossa autossa olisi ollut navi, kun siinä näytti olevan joku ipadin näköinen ruutu kyljellään kojelaudan yläosassa:think
    Ei niissä kaikissa ipadeissa ole tosiaan navia. Erilainen iDriven ohjausrulla ja sen edessä oleva nappirivi paljastaa helpoiten.

Miten olisi tuollainen sinullekin kohtuu tuttu nelisylinterinen bensavaihtoehto?:

On M-sport, manuaali, navit ja rensselit. Sekä marmoritiskillä hinta ihan kohdillaan.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17835
      • PKS

Originally posted by T3 View Post
      Kuinka vanha pitää olla, että haluaa automaatin Minä luulin nopealla vilkaisulla, että tuossa autossa olisi ollut navi, kun siinä näytti olevan joku ipadin näköinen ruutu kyljellään kojelaudan yläosassa:think
      Ota kuitenkin huomioon, että se on nykytrendi että premium käyttöautoon halutaan nimenomaan automaattivaihteisto. Ns uuden auton ostaminen 2018 manuaalina tarkoittaa että myyminen vaikeutuu lopulta aikanaan. Tai sitten toki löytyy se yksi pervo joka haluaa sen manuaalin, ottaen huomioon niiden vähyyden markkinoilla on helppo erottautua. Silti väitän, että automaatti on kuitenkin se mikä tekee kauppaa.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

E28 ///M535i '87 zinnoberrot

½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1117
        • suomi

Originally posted by pyroz View Post
        Itse sanoit tuolla edellä, että ei vaikuta vaihteistot tai 18d vs. 20d. Hidas ja vajaatehoinen 2L diesel se on kumpikin, 218d ja 220d. Mun makuun taas varustelutaso on toisinpäin. Haluat asiaa miten vain itse katsoa, niin kyllä tuo sinun kohdeyleisöllesi ostajina on "vastaava". Ja sitä myöten vaikuttaa asiaan.

Autosihan on hieno noin muuten ei sillä. Piti vaan tarkistaa kun alettiin oikein uhoomaan, että saksan halvimman hinnalla myydään

EDIT: Itse olen hakenut Saksasta 6xx€ kuluillakin. 800€ on kohtuullinen arvio. Jos 1300€ menee niin siinä on sitten jo erotiikkaturismikulua varmasti mukana reilulla kädellä

EDIT2: Hmmmikä 1500€? ymmärsinkö nyt jotain väärin. Sulla on nettiautossa hinta 32k€ ja siihen tässä viittaan.
        Varustelutaso parempi?siinä on navi ja uudempi kone.
        Puuttuu etututkat/hk hifit/ratinlämppäri(ihan kiva suomessa)sportautomaattiaski,talvirenkaat..
        ..ja se on 218d(pienemmät jarrut yms) enemmän ajettu.

Mutta pyöristetään 26 toi saksa auto,mun saa hakea samaan rahaan kun pistän siihen 1x 17” vanteet,heitän vakio alustan ja munuaiset paikalle.

Tossa proffa navi ja melkein puolet enemmän kilsoi vaa.luonnollisesti verokin on 220da 50tkm ajettuun 4500€ Eli toi olis ~26te kilvissä. Kannattaako se sit hakea vai pistää 1000€ lisää ja hakea puolet vähemmän ajettu..kerää ~1500€ ja vie auton böntille niin sit siin on se navi,tai hakee iphone x gigantist ja liimaa sen kojelautaan kiinni
        Last edited by arben; 11-09-2018, 16:17.

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7516
          • Jyväshyvä

Hain just 435ix coupen asiakkaalle manuaalivaihteisena. En ymmärrä miksi hn sellaisen nimenomaan halusi kun vertaan sitä omaan 435iA cäbiin, ei tulis mieleenkään itelle manuaalia hommata...

Asiahan on ihan eri jos puhutaan jostain 2000 luvun vaihteen tai vanhemmasta vehkeestä, harvassa se automaatti toimii kummoisesti, poikkeuksena on lähinnä takavetomallihin perustuvat, etuvedoissa automaatit on pääsääntöisesti ollut huonompia vielä viimeisen vuosikymmenen vaihteessakin... Syynä tähän lienee poikittainen kone ja siihen liittyvä tilanpuute.

Ts. en yhtään ihmettele jos T3 ei haikaile automaattia kun ei E30:een ole kovin hääviä saanut
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Danukos
            Alueaktiivi
            • Feb 2011
            • 1103
            • pks

Originally posted by arben View Post
            Varustelutaso parempi?siinä on navi ja uudempi kone.
            Puuttuu etututkat/hk hifit/ratinlämppäri(ihan kiva suomessa)sportautomaattiaski,talvirenkaat..
            ..ja se on 218d(pienemmät jarrut yms) enemmän ajettu.

Mutta pyöristetään 26 toi saksa auto,mun saa hakea samaan rahaan kun pistän siihen 1x 17” vanteet,heitän vakio alustan ja munuaiset paikalle.

Alkaa oleen aika hyvin mainostettu auto tässä threadissa Melkein voisin sanoa, että hakisin itse jo tuolla 26k mutta kun köyhä tarttee rahoitusta Mutta toisaalta sellainen yli 8% todellisella vuosikorolla oleva pätkäkään ei oikein nappaa...
            E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
            Ex - E34
            ///M5 -90 Alpin Weiss II

Comment

• arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1117
              • suomi

Originally posted by Danukos View Post
              Alkaa oleen aika hyvin mainostettu auto tässä threadissa Melkein voisin sanoa, että hakisin itse jo tuolla 26k mutta kun köyhä tarttee rahoitusta Mutta toisaalta sellainen yli 8% todellisella vuosikorolla oleva pätkäkään ei oikein nappaa...
              Alkujaan tosiaan postasin otsikkoon liittyen myymisen vaikeudesta,eikä ole kyllä luuri vieläkään auton tiimoilta soinut
              On tullut asiallisia kommentteja mutta aina mahtuu vastarannan kiiskejä kun tarttee se ”vastaava” 218d linkata. Ehkä verohalliintoon kirjoittaa että 218d sama auto,heitä vero sen mukaan. Itse maksoin veroa 4700€ enkä 3500€.

Halvin löytämäni 220da noin 50tkm..näyttää kämäselt mut olkoon.

22200+4500€+800€=27500€ Siihen talvinakit niin se noin karkeesti 28000€
              Matkailu on myös kivaa,mutta tollasen hakeminen on aika työlästäkin,ei oo mikään tunnin juttu.
              Last edited by arben; 11-09-2018, 16:42.

Comment

• Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

Alkujaan tosiaan postasin otsikkoon liittyen myymisen vaikeudesta,eikä ole kyllä luuri vieläkään auton tiimoilta soinut
                On tullut asiallisia kommentteja mutta aina mahtuu vastarannan kiiskejä kun tarttee se ”vastaava” 218d linkata. Ehkä verohalliintoon kirjoittaa että 218d sama auto,heitä vero sen mukaan. Itse maksoin veroa 4700€ enkä 3500€.

Matkailu on myös kivaa,mutta tollasen hakeminen on aika työlästäkin,ei oo mikään tunnin juttu.
                Kyllä tämä "muutamalla satasella" hakeminen on ihan huuhaata. Realistisesti jos laskee itselleen yhtään arvoa, tunneille hintaa jne. Alle tonnin on turha kuvitella hakevansa oikeastaan mitään.

Kitinää auton myynnistä en ymmärrä, tuunaaminen on aina tietoinen "riski" ja harvoin niitä siihen käytettyjä rahoja saa takaisin. Hinnalla kikkailu on aivan typerää puuhaa.

Itse myin kesällä E89 pois, suoraan oikea hinta ilmoitukseen, meni alle kuukaudessa ilman kitinää. Sain saman kuin neljävuotta sitten itse maksoin. Toki tajusin myös laskea omalle ajolle hintaa kun ei se auto kulumatta kilometrejä niele.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

Comment

• pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6707
                  • PK-seutu

Et hokannut pointtia vieläkään. Näitä voi pyöritellä moneen suuntaan ihan siitä vinkkelistä kuin itse haluaa. Tuo minun linkkaama 218d on ihan yhtälailla vajaatehoinen 2L diesel. Hitaita autoja on sekä sinun 220d ja se 218d molemmat. Miksi siis pöhöttäisin verottajan lompakkoa tonnin isommalla verolla ja isommalla vuosittaisela verolla (co2) ihan turhaan kun ei se mihinkään kuitenkaan kulje?

Juju oli, että pikkudieselin ostajille ne 218d ja 220d on kyllä ihan verrannollisia eikä voi silmiään ummistaa markkinoilta jos niitä haluaa tutkia. Varsinkin kun toisessa uudempi moottori.

Mutta jos haluatkin autostasi 28k etkä nettiauton 32k, niin se onkin jo ihan eri juttu. Silloin se on mielestäni ihan ok hintainen Euroopan hintatasoon nähden
                  Last edited by pyroz; 11-09-2018, 17:05.

Comment

• arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1117
                    • suomi

Et hokannut pointtia vieläkään. Näitä voi pyöritellä moneen suuntaan ihan siitä vinkkelistä kuin itse haluaa. Tuo minun linkkaama 218d on ihan yhtälailla vajaatehoinen 2L diesel. Hitaita autoja on sekä sinun 220d ja se 218d molemmat. Miksi siis pöhöttäisin verottajan lompakkoa tonnin isommalla verolla ja isommalla vuosittaisela verolla (co2) ihan turhaan kun ei se mihinkään kuitenkaan kulje?

Juju oli, että pikkudieselin ostajille ne 218d ja 220d on kyllä ihan verrannollisia eikä voi silmiään ummistaa markkinoilta jos niitä haluaa tutkia. Varsinkin kun toisessa uudempi moottori.

Mutta jos haluatkin autostasi 28k etkä nettiauton 32k, niin se onkin jo ihan eri juttu. Silloin se on mielestäni ihan ok hintainen Euroopan hintatasoon nähden
                    Silloin myös 225d voin verrata autoani myydessä. Se on pikkudiesel samoilla jarruillakin kuin 220da. Autoni on kyllä halpa kun aloin nettiautoo katsomaan

Tämä oli sarkasmia,tullut aika läheltä seurattua suomen suurimpien autoliikkeiden hinnoittelua.
                    Ne ei kyllä hinnoittele 320 316 mukaan.

Menet kamuxiin,vierekkäin täysin identtiset 316d ja 320d,hintalappu sama..ottaisitko kumman?miksi?
                    Last edited by arben; 11-09-2018, 17:17.

Comment

• pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6707
                      • PK-seutu

Silloin myös 225d voin verrata autoani myydessä. Se on pikkudiesel samoilla jarruillakin kuin 220da. Autoni on kyllä halpa kun aloin nettiautoo katsomaan

Tämä oli sarkasmia,tullut aika läheltä seurattua suomen suurimpien autoliikkeiden hinnoittelua.
                      Ne ei kyllä hinnoittele 320 316 mukaan.

Menet kamuxiin,vierekkäin täysin identtiset 316d ja 320d,hintalappu sama..ottaisitko kumman?miksi?
                      No sen verran voin vielä kommentoida, että minä en ainakaan maksaisi tuhansia enempää, että saisin saman 2L dieselmoottorin eri softalla, vanhempana ja isommilla kuluilla. Mutta lopettelen aiheesta vaikka tähän

Comment

• N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 526
                        • Satakunta

Ei niissä kaikissa ipadeissa ole tosiaan navia. Erilainen iDriven ohjausrulla ja sen edessä oleva nappirivi paljastaa helpoiten.

Miten olisi tuollainen sinullekin kohtuu tuttu nelisylinterinen bensavaihtoehto?:

On M-sport, manuaali, navit ja rensselit. Sekä marmoritiskillä hinta ihan kohdillaan.
                        Menee vähän ot:n puolelle, mutta tuo on kyllä kolmesylinterinen.

Comment

• OVi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2016
                          • 514
                          • Oulu

Nooh, pytty sinne tänne. Kuka sitä nyt sellaista huomaa.

Auton vaihtajan näkökulmasta katsottuna yksityisten autot ovat hankalia, koska hyvin harvoin yksityiset ottavat vanhaa vaihdossa. Ei mua ainakaan kiinnosta alkaa myymään vanhoja resuja ensin pois, vaan olen valmis laittamaan muutaman tonnin enempi, että pääsen helpommalla.

Ja monesti ei tarvitse edes laittaa muutamaa tonnia enempi, kunhan vain jaksaa etsiä sen hyvän kaupan. Tietysti jonkin verran joutuu joustamaan siinä, että mitä edellyttää uudelta autolta.
                          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

Comment

• pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6707
                            • PK-seutu

Originally posted by N54 View Post
                            Menee vähän ot:n puolelle, mutta tuo on kyllä kolmesylinterinen.
                            No voihan prkl. Enpä edes ajatellut tuota. Sehän on siis puolikas kutoskone, joten T3 saanee siitä vain näppyjä. Ei jatkoon

Comment

• mikko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1747
                              • kotona

Myymisen vaikeus, olipa merkki mikä vain.
                              Mulla nettiautossa 27autoa seurannassa eikä yhtään ole myyty 2,5viikkoon

Comment

• T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

Sehän on siis puolikas kutoskone, joten T3 saanee siitä vain näppyjä. Ei jatkoon
                                Sana kutonen, saa jo voimaan pahoin. Lisäksi autossa oli musta nahkaverhoilu, joka saa aikaan oksennusrefleksin.
                                .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎