Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Attekun
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1407
    • Saarijärvi

    #16
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Toki mikäli autovero jää vielä voimaan 1958-2017 ensirekisteröidyille käytettynä tuotaville niin tilanne ei ole ihan optimi. Mutta tässäkin tapauksessa viimeistään 10 vuoden kuluttua saa ostaa kaikkea kivaa harrastepeliä ilman järkyttäviä marvo veroja.
    Miten se toimisi käytännössä jos uudet olisivat autoverovapaita ja käytetyt eivät? Olisiko se esim eu tuomioistuimen kannalta hyväksyttävää?
    Toyota Alphard MS
    Peugeot e-2008
    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #17
      Originally posted by 928 GTS View Post
      En nyt lähtisi ihan heti ranteita auki vetelemään. Harrastajia on toki monenlaisia jotka himoitsee monenlaista kalustoa. Esim. itsellä ei tuota mitään vaikeuksia keksiä maailmalta mielenkiintoista ostettavaa josta pitää tällä hetkellä maksaa helposti 14-28 tuhatta autoveroa kun haluaa kilvet kiinni. Jos noilla ajaa max. 3-6kk kesässä eikä sinäkään aikana kun muutaman viikon välein niin 1400e/vuosi maksulla ajaa aivan perkeleen monta kesää ennen kun menee miinukselle. Jos siihen pääsee edes koskaan verrattuna tilanteeseen missä sijoittaa autoveron verran johonkin järkevään. Toki mikäli autovero jää vielä voimaan 1958-2017 ensirekisteröidyille käytettynä tuotaville niin tilanne ei ole ihan optimi. Mutta tässäkin tapauksessa viimeistään 10 vuoden kuluttua saa ostaa kaikkea kivaa harrastepeliä ilman järkyttäviä marvo veroja.

      Se jos on puoli tusinaa autoa jotka kaikki ympärivuotisessa jokapäiväisessä käytössä niin muutos on kipeämpi. Tuossa vaiheessa kannattaa kyllä miettiä suosiolla tapojen muuttamista.

      Eihän autoveroa voi jättää <--2017 autoille, sehän olisi sitä vapaan liikkuvuuden estämistä kun yritetään torpata tuontia.






      Voi olla useamman provikalla olevan automyyjän mietteet tänään (eikä tarvii edes olla provikalla..., aika seis voi kauppa olla siihen asti kun tulee varmaa tietoa tulevasta)

      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • tuningki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1206
        • $ievi

        #18
        Varmaan katella työpaikka lähempää.. :think
        Bmw 320d -10
        Volvo s40 2.4 -05
        ex:bmw 316 e46 1.9 -02
        ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
        ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1561
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Attekun View Post
          Miten se toimisi käytännössä jos uudet olisivat autoverovapaita ja käytetyt eivät? Olisiko se esim eu tuomioistuimen kannalta hyväksyttävää?
          Samalla tavalla toimisi kun nyt 31.12.1957 ensirekisteröidyn kanssa toimitaan. Riittäisi kun autoverolakiin laitettaisiin uusi taulukko joka tulee käyttöön 1.1.2018 tms. päivänä. Siinä nyt vaan sattuu veroprosentti olemaan 0%.

          Jos löytyy joku periaatteellinen syy miksi prosentti ei saa olla nolla niin 0,01% ajaa kyllä saman asian. Prosentti on nytkin pienimmillään jotain 3% luokkaa. Tässä sama olemattoman pieni numero ulotettaisiin myös Bugatti Chironin kaltaisiin CO2 krematorioihin. Missään ei ole määrätty miten paljon prosentin pitää nousta päästöjen mukaan.

          Jotkut tuosta varmasti valittaisi, että 31.12.2017 ensirekisteröidystä verotetaan niin maan pirusti mutta päivää uudemmasta ei tarvitse maksaa mitään. Veroprosenttia saa Suomi säätää ylös ja alas vaikka joka päivä jos siltä tuntuu. On vaan pidettävä huolta ettei sitä mennä enää koskaan vastaavalle käytetylle nostamaan.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • 599gtb
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 490
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by bemmeri View Post
            Ylellä oli nuo samat summat ja koski niitä joista ei ole co2 päästöjä, vaan massan ja ajettujen km mukaan. Mainittiin että koskisi henkilö ja pakettiautoja.

            Sitten oli tämä:
            Selvityksen mukaan minimissään kuorma-auton vuosimaksu olisi noin 24 euroa ja enimmillään 806 euroa. Suurin vuosimaksu tulisi 60 tonnin yhdistelmä-kuorma-autolle


            Jos vuosimaksu olisi noinkin pieni, niin ei kummoisia rahoja saa ulkomaisilta rekoilta. Mieluummmin joku suurempi päivämaksu niille (toisaalta eu, niin ei voi kai periä enempää kuin kotimaisilta).
            Henkilöautojen maksut olisi enemmän kuin kuorma-autojen. Mutta niinhän se taitaa olla nytkin?

            Voipi olla hankalia myytäviä tulevaisuudessa vanhemmat maasturit, yms. painavammat autot jos tämmöisenään tulisi käyttöön.
            Minkä saatanan takia noita kuorma autoja täytyy suosia
            ex bmw 540ia e34 1993
            ex bmw e32 735i

            Comment

            • TNT
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 3522

              #21
              Onko tietoa milloin tästä tulee jotain varmaa tietoa mitä joutuu makselemaan?

              2 vanhaa kesäautoa ajossa kesäkuukaudet ja kolmannen hankinta harkinnassa. Talviautokin jo reilusti yli rippikouluiän niin vähän jännittää että loppuuko tämä "harrastaminen" nyt sitten tähän.
              Originally posted by Jube
              Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                #22
                Originally posted by 928 GTS View Post
                En nyt lähtisi ihan heti ranteita auki vetelemään. Harrastajia on toki monenlaisia jotka himoitsee monenlaista kalustoa. Esim. itsellä ei tuota mitään vaikeuksia keksiä maailmalta mielenkiintoista ostettavaa josta pitää tällä hetkellä maksaa helposti 14-28 tuhatta autoveroa kun haluaa kilvet kiinni. Jos noilla ajaa max. 3-6kk kesässä eikä sinäkään aikana kun muutaman viikon välein niin 1400e/vuosi maksulla ajaa aivan perkeleen monta kesää ennen kun menee miinukselle. Jos siihen pääsee edes koskaan verrattuna tilanteeseen missä sijoittaa autoveron verran johonkin järkevään. Toki mikäli autovero jää vielä voimaan 1958-2017 ensirekisteröidyille käytettynä tuotaville niin tilanne ei ole ihan optimi. Mutta tässäkin tapauksessa viimeistään 10 vuoden kuluttua saa ostaa kaikkea kivaa harrastepeliä ilman järkyttäviä marvo veroja.

                Se jos on puoli tusinaa autoa jotka kaikki ympärivuotisessa jokapäiväisessä käytössä niin muutos on kipeämpi. Tuossa vaiheessa kannattaa kyllä miettiä suosiolla tapojen muuttamista.
                Tosiaan harrastaa voi vaikka uusia Lamborghineja, mutta jos nyt puhutaan yleisesti vaikka tämän foorumin harrasteautoista, niin aika pieni taitaa se autoveron jäljellä oleva osuus niissä enää olla. Puhumattakaan jenkkiharrastajista, joilla pääpaino on vielä vanhemmissa vehkeissä. Ehkä joku systeemi missä auton voi ottaa vaikka päiväksi käyttöön netissä (ilman mitään erillisiä palvelumaksuja) voisi toimia, mutta jotenkin ei ole sellaisen toteutumiseen kovin kovaa luottoa.

                Ite tosin oon niin köyhä, että ajan arkiajotkin jeesuksen vanhalla kolmeysillä, joten eiköhän sitä pääse käyttikselläkin nauttimaan isoimmista maksuista harrasteiden ohella.
                Last edited by L.H; 18-01-2017, 19:09.
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • 599gtb
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 490
                  • Vantaa

                  #23
                  Onko tietoa miten museon autojen käy?
                  ex bmw 540ia e34 1993
                  ex bmw e32 735i

                  Comment

                  • 599gtb
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 490
                    • Vantaa

                    #24
                    Skaalasin tuon tiemaksun tai mikä nyt olisikaan 490-1400€/v nykyiselle 0-400g/km ajoneuvoverolle. Aika synkkää on, kun tuon päälle tulee vielä se "alennettu" ajoneuvovero. Mut hei polttoaine kulut laskee 60e/v.

                    ex bmw 540ia e34 1993
                    ex bmw e32 735i

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Eihän autoveroa voi jättää <--2017 autoille, sehän olisi sitä vapaan liikkuvuuden estämistä kun yritetään torpata tuontia.
                      Ja miten haetaan järkevä vertailuhinta? Käytettyjen arvo putoaa siihen, mikä on hinta niissäkin maissa, joissa veroa ei koskaan ole ollutkaan ostohinnassa.

                      Edit: haen tuolla siis sitä, että millä määritetään jäljellä olevan veron määrä, kun käytännössä se on nollaantunut.

                      Haet Saksasta siellä 10 000 € maksavan auton. Suomessa samsa maksaa tulevaisuudessa sen saman 10 000 €. Mutta kun haitkin Saksasta niin sulle lätkäistään joku 20% autoveroa.

                      Ei mene varmaan läpi EU:ssa tuokaan, koska syrjii sisämarkkinoita ja ohjaa kaupanteon vain Suomeen ja taas valtio on EU-tuomioistuimessa.
                      Last edited by lj123; 18-01-2017, 19:39.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6768
                        • PK-seutu

                        #26
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Eihän autoveroa voi jättää <--2017 autoille, sehän olisi sitä vapaan liikkuvuuden estämistä kun yritetään torpata tuontia.
                        Meinasikko että Suomen virkaloiset tuosta vähät välittää? Mitä sitä turhaan vanhaa traditiota hukkaamaan. Joku maailman paras välimallihan on oikein hyvä!
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #27
                          Originally posted by 599gtb View Post
                          Skaalasin tuon tiemaksun tai mikä nyt olisikaan 490-1400€/v nykyiselle 0-400g/km ajoneuvoverolle. Aika synkkää on, kun tuon päälle tulee vielä se "alennettu" ajoneuvovero. Mut hei polttoaine kulut laskee 60e/v.

                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/51824270/vero.pdf
                          Lisäksi alv olisi mahdollista periä käyttömaksusta, onhan se alvi netin kk-maksuissakin. Tuosta alvista joku jossain uutisessa mainitsi.


                          Joo, pitää ajella 21tkm että säästää 60€ vuodessa (jos kulutus vaikkapa 7l/100km). Toisaalta kannattaa samalla ajaa enemmän, vielä isompi säästö.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • 599gtb
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 490
                            • Vantaa

                            #28
                            Ei kyllä naurata yhtään itsellä olisi toi uusi maksu yli 1000e ja siihen päälle ajoneuvovero ja mahdollinen alv vielä
                            ex bmw 540ia e34 1993
                            ex bmw e32 735i

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              #29
                              Originally posted by 599gtb View Post
                              Ei kyllä naurata yhtään itsellä olisi toi uusi maksu yli 1000e ja siihen päälle ajoneuvovero ja mahdollinen alv vielä
                              Itsellä olisi molemmista autoista yli 1000 vuodessa ilman alviakin.

                              Toisaalta harraste menisi päiväkohtaiseen käyttöön, joten nykymalliin verrattuna halpaa, jos pääsee vaikka n. 3€:lla niinä päivinä kun oikeasti ajaa.

                              Edit: ja samalla niinä päivinä käyttiksestä säästää sen 3€ kun ottaa sen pois ajosta. Olettaen, että se onnistuisi ja kk maksu olisi sama kuin päivämaksu x 30.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1368
                                • Tampere

                                #30
                                Mitenkähän tuo mahdollinen muutos vaikuttaa prätkiin? Yhtäkkiä 150e kiinteä vuosimaksu ei välttämättä kuullostakkaan niin pahalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎