Originally posted by 928 GTS
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Originally posted by 928 GTS View PostEn nyt lähtisi ihan heti ranteita auki vetelemään. Harrastajia on toki monenlaisia jotka himoitsee monenlaista kalustoa. Esim. itsellä ei tuota mitään vaikeuksia keksiä maailmalta mielenkiintoista ostettavaa josta pitää tällä hetkellä maksaa helposti 14-28 tuhatta autoveroa kun haluaa kilvet kiinni. Jos noilla ajaa max. 3-6kk kesässä eikä sinäkään aikana kun muutaman viikon välein niin 1400e/vuosi maksulla ajaa aivan perkeleen monta kesää ennen kun menee miinukselle. Jos siihen pääsee edes koskaan verrattuna tilanteeseen missä sijoittaa autoveron verran johonkin järkevään. Toki mikäli autovero jää vielä voimaan 1958-2017 ensirekisteröidyille käytettynä tuotaville niin tilanne ei ole ihan optimi. Mutta tässäkin tapauksessa viimeistään 10 vuoden kuluttua saa ostaa kaikkea kivaa harrastepeliä ilman järkyttäviä marvo veroja.
Se jos on puoli tusinaa autoa jotka kaikki ympärivuotisessa jokapäiväisessä käytössä niin muutos on kipeämpi. Tuossa vaiheessa kannattaa kyllä miettiä suosiolla tapojen muuttamista.
Eihän autoveroa voi jättää <--2017 autoille, sehän olisi sitä vapaan liikkuvuuden estämistä kun yritetään torpata tuontia.
Voi olla useamman provikalla olevan automyyjän mietteet tänään (eikä tarvii edes olla provikalla..., aika seis voi kauppa olla siihen asti kun tulee varmaa tietoa tulevasta)
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostMiten se toimisi käytännössä jos uudet olisivat autoverovapaita ja käytetyt eivät? Olisiko se esim eu tuomioistuimen kannalta hyväksyttävää?
Jos löytyy joku periaatteellinen syy miksi prosentti ei saa olla nolla niin 0,01% ajaa kyllä saman asian. Prosentti on nytkin pienimmillään jotain 3% luokkaa. Tässä sama olemattoman pieni numero ulotettaisiin myös Bugatti Chironin kaltaisiin CO2 krematorioihin. Missään ei ole määrätty miten paljon prosentin pitää nousta päästöjen mukaan.
Jotkut tuosta varmasti valittaisi, että 31.12.2017 ensirekisteröidystä verotetaan niin maan pirusti mutta päivää uudemmasta ei tarvitse maksaa mitään. Veroprosenttia saa Suomi säätää ylös ja alas vaikka joka päivä jos siltä tuntuu. On vaan pidettävä huolta ettei sitä mennä enää koskaan vastaavalle käytetylle nostamaan.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostYlellä oli nuo samat summat ja koski niitä joista ei ole co2 päästöjä, vaan massan ja ajettujen km mukaan. Mainittiin että koskisi henkilö ja pakettiautoja.
Sitten oli tämä:
Selvityksen mukaan minimissään kuorma-auton vuosimaksu olisi noin 24 euroa ja enimmillään 806 euroa. Suurin vuosimaksu tulisi 60 tonnin yhdistelmä-kuorma-autolle
Jos vuosimaksu olisi noinkin pieni, niin ei kummoisia rahoja saa ulkomaisilta rekoilta. Mieluummmin joku suurempi päivämaksu niille (toisaalta eu, niin ei voi kai periä enempää kuin kotimaisilta).
Henkilöautojen maksut olisi enemmän kuin kuorma-autojen. Mutta niinhän se taitaa olla nytkin?
Voipi olla hankalia myytäviä tulevaisuudessa vanhemmat maasturit, yms. painavammat autot jos tämmöisenään tulisi käyttöön.ex bmw 540ia e34 1993
ex bmw e32 735i
Comment
-
-
Onko tietoa milloin tästä tulee jotain varmaa tietoa mitä joutuu makselemaan?
2 vanhaa kesäautoa ajossa kesäkuukaudet ja kolmannen hankinta harkinnassa. Talviautokin jo reilusti yli rippikouluiän niin vähän jännittää että loppuuko tämä "harrastaminen" nyt sitten tähän.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostEn nyt lähtisi ihan heti ranteita auki vetelemään. Harrastajia on toki monenlaisia jotka himoitsee monenlaista kalustoa. Esim. itsellä ei tuota mitään vaikeuksia keksiä maailmalta mielenkiintoista ostettavaa josta pitää tällä hetkellä maksaa helposti 14-28 tuhatta autoveroa kun haluaa kilvet kiinni. Jos noilla ajaa max. 3-6kk kesässä eikä sinäkään aikana kun muutaman viikon välein niin 1400e/vuosi maksulla ajaa aivan perkeleen monta kesää ennen kun menee miinukselle. Jos siihen pääsee edes koskaan verrattuna tilanteeseen missä sijoittaa autoveron verran johonkin järkevään. Toki mikäli autovero jää vielä voimaan 1958-2017 ensirekisteröidyille käytettynä tuotaville niin tilanne ei ole ihan optimi. Mutta tässäkin tapauksessa viimeistään 10 vuoden kuluttua saa ostaa kaikkea kivaa harrastepeliä ilman järkyttäviä marvo veroja.
Se jos on puoli tusinaa autoa jotka kaikki ympärivuotisessa jokapäiväisessä käytössä niin muutos on kipeämpi. Tuossa vaiheessa kannattaa kyllä miettiä suosiolla tapojen muuttamista.
Ite tosin oon niin köyhä, että ajan arkiajotkin jeesuksen vanhalla kolmeysillä, joten eiköhän sitä pääse käyttikselläkin nauttimaan isoimmista maksuista harrasteiden ohella.Last edited by L.H; 18-01-2017, 19:09.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEihän autoveroa voi jättää <--2017 autoille, sehän olisi sitä vapaan liikkuvuuden estämistä kun yritetään torpata tuontia.
Edit: haen tuolla siis sitä, että millä määritetään jäljellä olevan veron määrä, kun käytännössä se on nollaantunut.
Haet Saksasta siellä 10 000 € maksavan auton. Suomessa samsa maksaa tulevaisuudessa sen saman 10 000 €. Mutta kun haitkin Saksasta niin sulle lätkäistään joku 20% autoveroa.
Ei mene varmaan läpi EU:ssa tuokaan, koska syrjii sisämarkkinoita ja ohjaa kaupanteon vain Suomeen ja taas valtio on EU-tuomioistuimessa.Last edited by lj123; 18-01-2017, 19:39.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEihän autoveroa voi jättää <--2017 autoille, sehän olisi sitä vapaan liikkuvuuden estämistä kun yritetään torpata tuontia.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by 599gtb View PostSkaalasin tuon tiemaksun tai mikä nyt olisikaan 490-1400€/v nykyiselle 0-400g/km ajoneuvoverolle. Aika synkkää on, kun tuon päälle tulee vielä se "alennettu" ajoneuvovero. Mut hei polttoaine kulut laskee 60e/v.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/51824270/vero.pdf
Joo, pitää ajella 21tkm että säästää 60€ vuodessa (jos kulutus vaikkapa 7l/100km). Toisaalta kannattaa samalla ajaa enemmän, vielä isompi säästö.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by 599gtb View PostEi kyllä naurata yhtään itsellä olisi toi uusi maksu yli 1000e ja siihen päälle ajoneuvovero ja mahdollinen alv vielä
Toisaalta harraste menisi päiväkohtaiseen käyttöön, joten nykymalliin verrattuna halpaa, jos pääsee vaikka n. 3€:lla niinä päivinä kun oikeasti ajaa.
Edit: ja samalla niinä päivinä käyttiksestä säästää sen 3€ kun ottaa sen pois ajosta. Olettaen, että se onnistuisi ja kk maksu olisi sama kuin päivämaksu x 30.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Comment